0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 8

(eBook)

Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Zenon Gajdzica

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,80 zł
26,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 8

Myślą przewodnią przedłożonego tomu Społeczne i edukacyjne uwarunkowania rozwoju oraz funkcjonowania dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością jest spojrzenie na zadania instytucji szkoły oraz uwarunkowania i efekty procesu kształcenia w kontekście rozwoju uczniów. Z jednej strony proces edukacji szkolnej traktowany jest jako ważny element wsparcia, wyznaczany potencjałem jego uczestników, a z drugiej – powinien on służyć rozwojowi uczniów.

Na całość opracowania składają się trzy części. W pierwszej autorzy skupiają się na problematyce rozwoju emocjonalnego oraz społecznego dzieci i młodzieży niepełnosprawnej. Część druga obejmuje wybrane zagadnienia funkcjonowania szkoły osadzonej w tyglu różnorodnych oczekiwań społecznych wobec tej instytucji. W ostatniej części Czytelnik znajdzie teksty ukazujące złożoność uwarunkowań samego procesu kształcenia uczniów niepełnosprawnych. W niektórych przypadkach są one odnoszone do oczekiwań społecznych, w innych ukonstytuowane głownie na samych potrzebach uczestników procesu kształcenia.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Zenon Gajdzica
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-367-5
  • Liczba stron: 184
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp (Zenon Gajdzica)	7
Introduction (Zenon Gajdzica)	9
Część I. Emocjonalne uwarunkowania rozwoju i funkcjonowania dzieci i młodzieży niepełnosprawnej	13
	Teresa Borowska; Emocje dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim	13
	Piotr Sipiorski; Problemy integracji uczniów z zaburzonym zachowaniem i zaburzeniami emocjonalnymi	23
	Danuta Jankowska; Poglądy młodzieży upośledzonej umysłowo w stopniu lekkim na zachowania przejawiające elementy niedostosowania społecznego	33
Część II. Zadania szkoły w procesie wspierania ucznia niepełnosprawnego	49
	Ladislav Horňák; Problemy wychowania dzieci romskich w szkołach dla uczniów z lekkim upośledzeniem umysłowym w Słowacji	49
	Anna Zamkowska; Formy wsparcia ucznia z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim w szkole ogólnodostępnej	59
	Danuta Osik-Chudowolska; Motywy wyboru szkoły z oddziałami integracyjnymi dla dzieci zdrowych i niepełnosprawnych w opinii rodziców i pedagogów	81
Część III. Uwarunkowania i efekty procesu uczenia się dziecka niepełnosprawnego	95
	Grażyna Adamczyk; Realne możliwości wejścia na rynek pracy absolwentów szkół specjalnych z niepełnosprawnością intelektualną – stan obecny	95
	Ewa Dyduch; Wpływ pełnej kontroli rodzicielskiej na proces uczenia się samodzielności dzieci z niepełnosprawnością intelektualną	107
	Ewa Jaglarz, Jacek Sikorski; Pozycja socjometryczna uczniów w gimnazjalnej klasie integracyjnej	113
	Bożena Kurasz; Z praktyki nauczyciela: edukacja osób niepełnosprawnych w klasach integracyjnych – szanse i zagrożenia	121
	Jadwiga Oleksy, Agata Cabała; Integralne wychowanie i nauczanie jako podłoże kształtowania postaw wobec uczniów niepełnosprawnych – refl eksje na temat czynności nauczyciela	127
	Agnieszka Buczek; Efekty nauczania technologii informacyjnej uczniów z niepełnosprawnością intelektualną	139
	Maria Jolanta Stąpór; Przesłanki ukrytego programu w edukacji osób niepełnosprawnych	145
	Małgorzata Dąbkowska; Strategie postępowania z dzieckiem odmawiającym uczęszczania do szkoły z powodu fobii szkolnej	159
	Szymon Godawa; Predyspozycje osobowościowe oligofrenopedagoga	167
	Zenon Gajdzica; Wykształcenie nauczycieli pracujących w klasach integracyjnych	175

Inni Klienci oglądali również

26,64 zł 29,60 zł
Do koszyka

Jak nie zwariować ze swoim dzieckiem. Edukacja, w której dzieci same chcą się uczyć i rozwijać

Kolejna książka autora bestsellera "Jak nie spieprzyć życia swojemu dziecku. Wszystko, co możesz zrobić, żeby edukacja miała sens".Po co waszym dzieciom edukacja i jakiej edukacji wymaga od nas wszystkich przyszłość? Jak uczy się ...
22,68 zł 25,20 zł
Do koszyka

Wychowanie a płciowość osób w relacjach międzyludzkich z perspektywy pedagogiki personalistycznej

Czas dorastania i dojrzewania stawia przed młodym człowiekiem rozmaite zadania. Niejednokrotnie zadania te wiążą się z wieloma problemami, wątpliwościami, dylematami. Wychowawca to ktoś, kto ma nieść pomoc w tym trudnym okresie. Tymczasem współc...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

WYBRANE PROBLEMY WSCHODNIEGO POGRANICZA POLSKI WOBEC WYZWAŃ WSPÓŁCZESNOŚCI

Niniejsza publikacja jest przykładem rozważań na temat wschodniego pogranicza, które w pewnym zakresie doczekały się już wielu opracowań naukowych. Nie oznacza to jednak, że nie jest potrzebne kolejne, nowespojrzenie na funkcjonowanie gran...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

Metodologiczne i teoretyczne problemy kognitywistyki

Główna dziedzina: kognitywistyka Inne dziedziny: psychologia, filozofia umysłu, filozofia języka, filozofia nauki, filozofia religii, lingwistyka, logika, informatyka, nauki o sztucznej inteligencji Główne zagadnienia: dotyc...
114,30 zł 127,00 zł
Do koszyka

Odpowiedzialność osób zarządzających podmiotami gospodarczymi. Ujęcie publicznoprawne

Odpowiedzialność osób fizycznych zarządzających podmiotami zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego uregulowana jest w szeregu ustaw obowiązujących w ramach polskiego porządku prawnego. Zaniechania lub działania tych osób m...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Problemy współczesnej pedagogiki

Publikacja przedstawia podstawowe założenia współczesnej pedagogiki: źródła filozofii, socjologii i odwołanie do wartości pedagogiki prof. Bogdana Suchodolskiego.Drugą wartością pracy pod red. prof. Z. Sirojcia jest ukazanie problem...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!