0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstw. Instrumenty-metody-przykłady-zadania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Marek Szczepański, Przemysław Bartkiewicz

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 55,00 zł
49,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Podstawy zarządzania finansami przedsiębiorstw. Instrumenty-metody-przykłady-zadania

Niniejszy podręcznik przygotowano z myślą o studentach uczelni technicznych (słuchaczy studiów stacjonarnych i niestacjonarnych), w programie studiów mających przedmioty związane z finansami przedsiębiorstw, w szczególności z zarządzaniem finansami przedsiębiorstw, oraz tych, którzy chcą poszerzyć i utrwalić wiedzę zdobytą na wykładach z tego zakresu. Mogą z niego korzystać także wszyscy zainteresowani problematyką efektywnego zarządzania finansami firmy, czyli osoby już zatrudnione w przedsiębiorstwach lub prowadzące własną działalność gospodarczą.
Z bogatej problematyki zarządzania finansami przedsiębiorstwa (financial management, corporate finance) wybrano zagadnienia szczególnie przydatne dla przyszłych inżynierów pełniących w przedsiębiorstwach funkcje menedżerskie lub prowadzących własne firmy. Celem książki jest przedstawienie, w skrótowej formie, podstaw teoretycznych oraz pomoc w nabyciu praktycznych umiejętności dotyczących wybranych obszarów zarządzania finansami przedsiębiorstw.
W skrypcie uwzględniono trzy podstawowe elementy teorii finansów przedsiębiorstw: czas, ryzyko i kryterium decyzji, połączono aspekty teoretyczne i praktyczne oraz zamieszczono zadania do samodzielnego rozwiązania. Pierwsze dwa rozdziały publikacji mają charakter wprowadzający, w kolejnych przedstawiono, zilustrowane przykładami, takie kluczowe obszary zarządzania finansami przedsiębiorstw, jak:
– ryzyko i jego rodzaje w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw,
– wybór źródeł finansowania,
– kształtowanie właściwej struktury kapitału i struktury finansowania,
– kalkulacja kosztu różnych źródeł finansowania,
– ocena projektów inwestycyjnych,
– analiza finansowa przedsiębiorstwa,
– planowanie finansowe i budżetowanie restrukturyzacyjne.
W podręczniku zawarto także problematykę ryzyka w zarządzaniu finansami oraz zagadnienia dotyczące analizy finansowej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Marek Szczepański, Przemysław Bartkiewicz
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7775-430-6
  • ISBN druku: 978-83-7775-430-6
  • Liczba stron: 220
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa 7
Rozdział 1. Pojęcie i rola zarządzania finansami przedsiębiorstwa Marek Szczepański 9
	1.1. Przedmiot zarządzania finansami przedsiębiorstwa 9
	1.2. Cele zarządzania finansami przedsiębiorstwa 12
	1.3. Wybrane koncepcje wartości przedsiębiorstwa 14
	1.4. Zarządzanie ukierunkowane na wartość 18
Zadanie 26
Literatura zalecana 26
Rozdział 2. Wybrane kategorie zarządzania finansowego Katarzyna Ławniczak 27
	2.1. Stopa procentowa i odsetki 27
	2.2. Przyszła wartość pieniądza (future value) 30
	2.3. Wartość aktualna (present value) 34
	2.4. Wartość strumieni pieniężnych 35
		2.4.1. Wartość przyszła strumieni pieniężnych 36
		2.4.2. Wartość obecna strumieni pieniężnych 38
		2.4.3. Strumienie jednakowych płatności (annuities) 39
		2.4.4. Dochody z inwestycji w instrumenty finansowe 42
		2.4.5. Ryzyko inwestowania w instrumenty finansowe 44
Zadania 45
Test do samokontroli 47
Literatura zalecana 48
Rozdział 3. Zarządzanie ryzykiem w przedsiębiorstwie Marek Szczepański 49
	3.1. Ryzyko, niepewność i pojęcia pokrewne 49
	3.2. Czynniki ryzyka w działalności gospodarczej – Polska i świat 54
	3.3. Ryzyko działalności gospodarczej (ryzyko operacyjne) oraz ryzyko finansowe 59
	3.4. Wybrane standardy zarządzania ryzykiem 64
	3.5. Podsumowanie 68
Literatura zalecana 68
Rozdział 4. Źródła finansowania przedsiębiorstw Przemysław Bartkiewicz 71
	4.1. Pojęcie finansowania i jego istota 71
	4.2. Cele finansowania 72
	4.3. Zadania finansowania 72
	4.4. Źródła finansowania o charakterze przedmiotowym 72
		4.4.1. Amortyzacja 73
		4.4.2. Zysk zatrzymany w przedsiębiorstwie 74
	4.5. Zewnętrzne własne źródła finansowania 74
		4.5.1. Kapitały obce 75
		4.5.2. Papiery komercyjne 88
		4.5.3. Sekurytyzacja 89
		4.5.4. Private equity i venture capital 89
	4.6. Wady i zalety wybranych form finansowania działalności gospodarczej 90
	4.7. Porównanie kredytu i leasingu jako alternatywnych źródeł finansowania zewnętrznego 93
Zadania 96
Literatura zalecana 98
Rozdział 5. Kształtowanie struktury kapitału Marek Szczepański 99
	5.1. Pojęcie struktury kapitału 99
	5.2. Relacja kapitału do majątku 101
	5.3. Strategie zarządzania kapitałem obrotowym 105
	5.4. Struktura kapitału a ryzyko 108
	5.5. Wykorzystanie zjawiska dźwigni w zarządzaniu finansami firmy 110
Zadania 121
Test do samokontroli 123
Literatura zalecana 125
Rozdział 6. Koszt kapitału Marek Szczepański 127
	6.1. Pojęcie kosztu kapitału w przedsiębiorstwie 127
	6.2. Obliczanie kosztu kapitału własnego 129
		6.2.1. Koszt akcji uprzywilejowanych 130
		6.2.2. Koszt akcji zwykłych 132
		6.2.3. Koszt zysków zatrzymanych w przedsiębiorstwie 136
	6.3. Koszt kapitału obcego 137
		6.3.1. Koszt kredytu bankowego 137
		6.3.2. Koszt kapitału pozyskanego w drodze emisji obligacji 137
		6.3.3. Koszt leasingu dla leasingobiorcy 139
		6.3.4. Koszt kredytu kupieckiego 140
	6.4. Średni ważony koszt kapitału 141
	6.5. Krańcowy (marginalny) koszt kapitału 143
	6.6. Koszt kapitału w małej firmie 143
Zadania 144
Test do samokontroli 146
Literatura zalecana 147
Rozdział 7. Analiza finansowa przedsiębiorstwa Arkadiusz Borowiec 149
	7.1. Rodzaje analiz sporządzanych w przedsiębiorstwie 149
	7.2. Materiały źródłowe do analizy finansowej 150
	7.3. Metody analizy finansowej 150
	7.4. Analiza majątku przedsiębiorstwa i źródeł jego finansowania 153
	7.5. Analiza wyniku finansowego 158
	7.6. Analiza przepływów pieniężnych 161
	7.7. Analiza wskaźnikowa 165
		7.7.1. Wskaźniki płynności finansowej 166
		7.7.2. Wskaźniki zadłużenia i zdolności do obsługi długu 168
		7.7.3. Wskaźniki sprawności działania 169
		7.7.4. Wskaźniki rentowności 171
		7.7.5. Wskaźniki rynkowej wartości akcji i kapitału 172
Literatura zalecana 173
Rozdział 8. Ocena projektów inwestycyjnych Przemysław Bartkiewicz 175
	8.1. Cel i forma inwestowania 175
	8.2. Rodzaje inwestycji 175
	8.3. Ryzyko inwestycyjne 176
	8.4. Podstawowe parametry stosowane w ocenie ryzyka 176
	8.5. Wpływ źródeł finansowania na opłacalność inwestycji 177
	8.6. Inwestycyjne przepływy środków pieniężnych 178
	8.7. Proste metody oceny opłacalności inwestycji 179
	8.8. Metody oceny opłacalności inwestycji oparte na rachunku dyskonta 181
	8.9. Metody pomiaru ryzyka wyłącznego projektu inwestycyjnego 186
	8.10. Zestawienie wartości zaktualizowanej netto z wewnętrzną stopą zwrotu 186
	8.11. Analiza progu rentowności i analiza wrażliwości 187
Zadania 188
Test do samokontroli 190
Literatura zalecana 191
Rozdział 9. Budżetowanie i planowanie restrukturyzacyjne Przemysław Bartkiewicz 193
	9.1. Budżetowanie – ogólna charakterystyka 194
	9.2. Restrukturyzacja 202
Literatura zalecana 216
Literatura 217

Inni Klienci oglądali również

14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Reorganizacja przedsiębiorstw. Zarządzanie zmianą organizacyjną

Celem książki jest zaprezentowanie zmian organizacyjnych podlegających zarządzaniu oraz wskazanie podatności przedsiębiorstw na zmiany wewnętrzne i zewnętrzne, a także sposobów przywrócenia zdolności przedsiębiorstw do generowania zysku. ...
38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Znaczenie czy ekonomia? Podstawy odkrycia naukowego

Świat ukryty w Kosmosie. Nieznane parametry w prawach nauki. Skryte porządki i intencje. Ukryta świadomość.Tak samo jest z ekonomią - kapitał zamknięty w sejfach. Jak je otworzyć i skutecznie wykorzystać wydobyte z nich środki? Tego nie rozwiąże ...
29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Efekty ekonomiczne pomocy publicznej na restrukturyzację przedsiębiorstw komunikacji samochodowej

Głównym celem niniejszej monografii jest ocena efektów ekonomicznych pomocy publicznej udzielanej na ratowanie i restrukturyzację przedsiębiorstw komunikacji samochodowej w Polsce ze szczególnym uwzględnieniem wpływu pomocy na odzy...
31,08 zł 44,40 zł
Do koszyka

Cukrzycę można wyleczyć. Naturalne metody zapobiegania i odwracania skutków cukrzycy typu 2

Doktor Fung wyjaśnia związek pomiędzy glukozą a insuliną i to, jak one wspólnie prowadzą nie tylko do otyłości i cukrzycy, ale również do mnóstwa innych powiązanych z nimi chorób jak atak serca, zastoinowa niewydolność serca...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Dziecko w świecie edukacji Przykłady zajęć kompleksowych

Książka Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia jest drugą częścią publikacji Dziecko w świecie edukacji. Podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary eduka...
3,06 zł 3,40 zł
Do koszyka

Analiza satysfakcji i lojalności klientów bankowych. Rozdział 1. Jakość usług podstawą satysfakcji klientów i kształtowania ich lojalności

Twierdzenie, że „w najbliższych latach banki będą musiały zmierzyć się z wieloma zagrożeniami, a przede wszystkim z rosnącą konkurencją na rynku” - nadal pozostaje aktualne. Chcąc przetrwać muszą wykazać się zdolnością do tworzenia, oferowa...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!