0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Dziecko w świecie edukacji Przykłady zajęć kompleksowych (eBook)

Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia. XIX tom serii: Nauczyciele - Nauczycielom

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2009

  • Autor: Bronisława Dymara

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
34,00 zł
30,60 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 3,40 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Dziecko w świecie edukacji Przykłady zajęć kompleksowych

Książka Dziecko w świecie edukacji. Przykłady zajęć kompleksowych. Bliżej integracji osoby i pedagogiki współbycia jest drugą częścią publikacji Dziecko w świecie edukacji. Podstawy uczenia się kompleksowego – nowe kształty i wymiary edukacji o tym samym tytule głównym, a zarazem XIX tomem serii „Nauczyciele – Nauczycielom”, wydawanej od 1996 roku w Oficynie Wydawniczej „Impuls”.

Wątek egzystencjalny, filozofia codzienności przenika całą nasza serię. Bliskie nam są słowa Cypriana Kamila Norwida zawarte w Promethidionie:

Kto kocha, małe temu ogromnie

i lada promyk rozbudza nadzieję.

W tomie tym jest wiele promyków i nadziei na lepszą edukację. Pierwsza część (rozdziały I–II) to opowieść o sztuce uczenia się i zmaganiach mających na celu ocalenie w ludziach współczesnych istoty człowieczeństwa. Zostały tu także, jak wiele znaczeń mieści się w słowie „pomiędzy”. Tworzy ono przestrzenie obojętne, wrogie, życzliwe, pełne nadziei. Bywa niekiedy wytrychem, ale częściej kluczem do serc i umysłów innego człowieka, do dziecięcej wrażliwości.

Dalsza część główna (rozdziały III–VI) przybliża życzliwe przestrzenie interpersonalne współtworzone wraz z uczniami w kompleksowej edukacji w szkole podstawowej, gimnazjum, liceum i na uniwersytecie. Ukazano, że dzięki różnorodnym, a zarazem innowacyjnym działaniom najbardziej z pozoru przeciętna szkoła, może stać się przestrzenią tworzenia kultury. Uzasadniono również, że innowacyjnie prowadzona edukacja kompleksowa nie tylko dostarcza uczniom wiedzy przedmiotowej, strategicznej i autokreacyjnej, lecz także pobudza rożne sfery aktywności. Bywa źródłem fascynacji, radości i poszukiwania sensów życia oraz wartości wykonywanej pracy.

Problemy te przybliża ostatni rozdział o pedagogice współbycia, która jest odmianą personalizmu, a zarazem rezultatem kompleksowych działań. Działaniom tym towarzyszy tworzenie systemu norm i kryteriów ocen przy współudziale uczniów, systemu przekształcającego się w samoocenę, będącą podstawą uczenia się przez całe życie. W tym rozdziale omówione zostały różnorodne przestrzenie interpersonalne: przestrzeń intelektualna, mentalna, światopoglądowa, emocjonalna, terapeutyczna i autokreacyjna (metaprzestrzeń). Stanowią one syntezę integracji osoby wychowanka.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-338-5
  • Liczba stron: 179
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Introduction	9
Rozdział I. O sztuce uczenia się, czyli nauczanie kompleksowe „w pigułce”	11
	1. O tym, co w sztuce uczenia się jest najważniejsze	11
	2. Programy nauczania a sztuka projektowania zajęć kompleksowych z uczniami	16
	3. Kompleks. Kompleksowe uczenie się – nauczanie. Strategie współdziałania	22
	4. Przyjazne sposoby oceniania i współbycia	29
	5. Podmiotowość z bliska	33
Rozdział II. Człowiek. Świat. Edukacja. Dziwne historie ze słowem „pomiędzy”	39
	1. Słowo „pomiędzy” – klucz, wytrych czy nadzieja?	39
	2. Człowiek w świecie a wychowanie do człowieczeństwa	42
	3. Dorosły i dziecko a edukacja permanentna	46
	4. Dziecko (uczeń) w wielu światach. Światy dziecka	49
	5. Człowiek i człowieczeństwo na marginesach edukacji. Jak długo jeszcze?	52
Rozdział III. Kompleksowe uczenie się w szkole podstawowej – podstawy więzi	55
	1. Klasa szkolna jako przestrzeń tworzenia kultury. Dom i książka w życiu dziecka	55
	2. Dom niejedno ma imię i z tego właśnie słynie. Projektowanie kompleksu w klasie VI – podstawy więzi	58
	3. Obowiązek, potrzeba i pasja uczenia się. Bogactwo form uczenia się a cechy dialogu w lekcjach ćwiczeniowo-badawczych	61
	4. Zarys kompleksu o książkach, lekturach i czytaniu	66
	5. Rodzaje więzi interpersonalnych jako wynik kompleksowych działań. Typy integracji rzeczywistej	70
Rozdział IV. Strategie twórczego uczenia się – realizacja kompleksów w gimnazjum	73
	1. Pojęcie strategii i organizacji pracy w klasie szkolnej	73
	2. Odpowiedzialność za dobro wspólne. Projektowanie kompleksu w klasie III gimnazjum	77
	3. Twórcze funkcjonowanie uczniów podczas realizacji kompleksu „Odpowiedzialność za dobro wspólne”	81
	4. Piękno a formy i język literatury. Zarys kompleksu w klasie II gimnazjum	84
	5. Twórca, twórczość, twórczy uczeń i nauczyciel – rozmowy i dyskusje bez granic	88
Rozdział V. Kształcenie i kształtowanie człowieka. Edukacja kompleksowa w liceum	91
	1. Od haseł o edukacji „zintegrowanej” do rzeczywistej integracji osoby wychowanka	91
	2. Kształcenie i kształtowanie postaw licealistów w trakcie projektowania cyklu zajęć o człowieku i człowieczeństwie	97
	3. Człowiek i człowieczeństwo, sacrum i profanum w literaturze, sztuce, życiu. Realizacja zajęć ćwiczeniowo-badawczych	100
	4. Zarys kompleksu o gościnności i życiu codziennym	105
	5. Innowacyjne kształcenie i kształtowanie postaw uczniów wyzwaniem XXI wieku	112
Rozdział VI. Poszukiwanie zagubionego klucza do radości i fascynacji. Studenci pedagogiki jako współtwórcy kompleksowej edukacji	117
	1. Fascynacje studentów innowacjami jako przejaw oporu wobec schematów szkolnej oraz uniwersyteckiej edukacji	117
	2. Funkcjonowanie studentów w dwóch rolach: student-uczeń i student-nauczyciel	122
	3. Innowacje edukacyjne źródłem wiedzy o nauczycielach-studentach, współczesnej szkole i dziecku	128
	4. Studencki przykład cyklu lekcji i jego wymowa	133
	5. Niektóre opinie o trudzie i radości tworzenia kompleksowych zajęć	149
Rozdział VII. Pedagogika współbycia jako odmiana personalizmu. Bliżej integracji osoby	153
	1. Pedagogika teorią innowacyjnej edukacji	153
	2. Konteksty pedagogiki współbycia jako odmiany personalizmu	155
	3. Bliżej integracji osoby. Istota pedagogiki współbycia	160
	4. Siedem przestrzeni pedagogiki współbycia jako rezultat kompleksowej edukacji	163
	5. Pedagogika współbycia odpowiedzią na edukacyjne wyzwania XXI wieku	171

Inni Klienci oglądali również

2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Od tradycji do nowoczesności. Aksjologia w edukacji jutra - Dominika Machnio: Funkcjonowanie dziecka w gromadzie zuchowej a jego rozwój społeczno-moralny

(…) Przedstawione w niniejszym dziele teksty są rezultatem twórczego wysiłku wynikającego z przyjęcia ogólnych założeń akademickiego dyskursu nad węzłowymi problemami edukacji jutra, toczącego się od wielu lat w trakcie Tatrzańskic...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Nowe technologie w kształceniu - Zbigniew Leśniewski: Wpływ społeczny, perswazja, propaganda, manipulacja a wychowanie

(…) Nowe technologie powoli zmieniają oblicze edukacji. Wszelkie zmiany w tym obszarze dotyczą przede wszystkim zmiany myślenia o szkole, a to proces bardzo trudny, związany z przemodelowaniem własnej mentalności w kierunku akceptacji zmian. Jak...
30,50 zł 32,00 zł
Do koszyka

Nierówności społeczne we współczesnym świecie

Praca zbiorowa będąca analizą wybranych problemów dotyczących sfery wykluczenia społecznego i nierówności społecznej. Artykuły zostały podzielone na III części: 1) Uwarunkowania nierówności społeczno-ekonomicznych w świecie wsp&oac...
3,60 zł 4,00 zł
Do koszyka

Systemy edukacji osób umiarkowanie i znacznie oraz głęboko niepełnosprawnych intelektualnie (na przykładzie rozwiązań w Anglii, Republice Czeskiej i Polsce) - 04 Historyczne i kulturowe uwarunkowania opieki, wychowania oraz przemian postaw wobec osób niep

Manuskrypt M. Bełzy posiada wiele zalet. Pierwszą jest wybór funkcji, jaką mają pełnić przeprowadzone przez nią badania. Spośród możliwych funkcji badań komparatystycznych Autorka wybrała funkcję deskryptywną i melioracyjną [...]. Druga s...
7,20 zł 8,00 zł
Do koszyka

Wincentego Skrzetuskiego „Prawo polityczne narodu polskiego” - 06 Edukacja i wyznania

Polski pijar Wincenty Skrzetuski, żyjący w latach 1745-1791, był uznanym historykiem, prawnikiem, pisarzem politycznym, nauczycielem oraz tłumaczem doby stanisławowskiej. Do jego ważniejszych dzieł należy zaliczyć "Mowy o głowniejszych materiach p...
199,26 zł 221,40 zł
Do koszyka

Jak badać stan prawny nieruchomości? Praktyczny komentarz. Przykłady. Orzecznictwo

Badanie stanu prawnego nieruchomości to proces złożony, wymagający specjalistycznej wiedzy. Należy w nim uwzględnić aktualny stan nieruchomości, ale także sięgnąć do przeszłości (do procesu kształtowania się stanu prawnego) i do przyszłości (m.in. do p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.