0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 2010

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Katarzyna Jasińska

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Naśladownictwo opakowań produktów markowych w świetle prawa własności intelektualnej

W realiach gospodarki wolnorynkowej rola pełniona przez opakowania nie sprowadza się już wyłącznie do zabezpieczania towarów; obecnie jest to jeden z istotniejszych elementów działań promocyjnych, a proces ich kreacji jest czasochłonny i kosztowny. Dlatego konkurenci rynkowi często ulegają pokusie skorzystania z poczynionych przez rywali nakładów i dopuszczają się naśladownictwa opakowań. Praktyki te dotykają nie tylko przedsiębiorców, ale także konsumentów.W prezentowanej monografii autorka podjęła się analizy skomplikowanego z prawnego punku widzenia zjawiska naśladownictwa opakowań produktów znanych marek w świetle prawa własności intelektualnej, rozważając szczegółowo także wiele istotnych problemów o charakterze uniwersalnym.W pracy wykorzystano dorobek doktryny i judykatury polskiej oraz zagranicznej; w szerokim zakresie uwzględniono także ustawodawstwo UE oraz orzecznictwo ETS.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-1907-2
  • EAN: 9788326419072
  • Liczba stron: 368
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów 	 9
Wprowadzenie 	 13
Rozdział I	Ekonomiczne i psychologiczne aspekty naśladownictwa opakowań produktów znanych marek 	 23
1. Marka 	 23	1.1. Definicja marki 	 24	1.2. Wpływ marki na wybór towaru przez konsumenta 	 26	1.3. Funkcjonalne i symboliczne (wirtualne) składniki marki 	 29	1.4. Marki detalistów 	 32	1.5. Korzyści dla producenta wynikające z posiadania silnej marki 	 38	1.6. Podsumowanie 	 41	2. Opakowanie 	 43	2.1. Definicja opakowania 	 43	2.2. Funkcje opakowania 	 44	2.2.1. Funkcja ochronna i funkcja fizycznej organizacji pracy 	 44	2.2.2. Funkcja informacyjno-edukacyjno-ekologiczna 	 46	2.2.3. Funkcja promocyjna i funkcja sprzedażowa 	 47	2.2.3.1. Opakowanie jako "niemy sprzedawca" 	 48	2.2.3.2. Opakowanie a wizerunek produktu i marki 	 49	2.2.3.3. Opakowanie a reklama 	 52	2.2.3.4. Opakowanie a promocja 	 55	2.3. Pojęcie produktu zintegrowanego 	 56	2.4. Podsumowanie 	 57	3. Faktyczne następstwa naśladownictwa opakowań 	 59
Rozdział II	Zwalczanie naśladownictwa opakowań jako przejawu nieuczciwej konkurencji w wybranych państwach 	 65
1. Wprowadzenie 	 65	2. Francja 	 66	3. Niemcy 	 73	4. Wielka Brytania 	 79	5. Stany Zjednoczone Ameryki 	 90	5.1. Uwagi wstępne 	 90	5.2. Funkcjonalność i "estetyczna funkcjonalność" oznaczenia 	 91	5.3. Zdolność odróżniająca oznaczenia 	 93	6. Podsumowanie 	 95
Rozdział III	Naśladownictwo opakowań a model przeciętnego konsumenta 	 97
1. Wprowadzenie 	 97	2. Konsument w prawie polskim i prawie Unii Europejskiej 	 101	3. Model przeciętnego konsumenta w orzecznictwie Europejskiego	Trybunału Sprawiedliwości oraz sądów polskich 	 103	4. Przeciętny konsument w świetle dyrektywy 2005/29/WE oraz ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 	 117	5. Przeciętny konsument w rozumieniu ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym a ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji i prawo własności przemysłowej 	 121	6. Podsumowanie 	 135		Rozdział IV	Opakowanie jako przedmiot praw wyłącznych 	 137
1. Wprowadzenie 	 137	2. Wzory przemysłowe i niezarejestrowane wspólnotowe wzory przemysłowe 	 138	2.1. Wprowadzenie 	 138	2.2. Przedmiot ochrony 	 141	2.3. Przesłanki zdolności rejestracyjnej wzoru. przemysłowego 	 142	2.4. Naruszenie prawa z rejestracji wzoru przemysłowego 	 149	2.5. Niezarejestrowane wspólnotowe wzory przemysłowe 	 152	3. Znaki towarowe 	 154	3.1. Wprowadzenie 	 154	3.2. Funkcje znaków towarowych 	 157	3.3. Zdolność odróżniania 	 159	3.4. Zdolność odróżniająca opakowania jako znaku towarowego 	 163	3.5. Bezwzględne przeszkody w rejestracji opakowania jako znaku towarowego 	 173	3.5.1. Konsekwencje zaistnienia przeszkód w rejestracji. z art. 131 ust. 2 pkt 6 p.w.p. 	 177	3.5.2. Oznaczenie stanowiące formę uwarunkowaną wyłącznie naturą towaru 	 178	3.5.3. Oznaczenie stanowiące formę niezbędną do uzyskania efektu technicznego 	 180	3.5.4. Oznaczenie stanowiące formę znacznie zwiększającą wartość towaru 	 182	3.6. Opakowanie jako znak towarowy powszechnie znany i renomowany znak towarowy 	 195	3.7. Naruszenie prawa ochronnego na znak towarowy i prawa do znaku towarowego powszechnie znanego 	 201	3.7.1. Naruszenie funkcji oznaczenia pochodzenia 	 203	3.7.2. Naruszenie funkcji gwarancyjnej i reklamowej znaku towarowego 	 217	4. Ochrona prawnoautorska 	 232	4.1. Projekt graficzny opakowania jako utwór w rozumieniu prawa autorskiego 	 232	4.2. Prawo autorskie a ochrona idei 	 242	4.3. Naruszenie praw autorskich 	 245	5. Podsumowanie 	 249
Rozdział V	Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek w świetle przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji 	 254		1. Relacja ochrony przyznanej na podstawie ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji do praw wyłącznych własności intelektualnej 	 254	2. Czyn nieuczciwej konkurencji 	 271	3. Artykuł 13 u.z.n.k. 	 278	4. Artykuł 10 u.z.n.k. 	 287	5. Klauzula generalna z art. 3 u.z.n.k. 	 296	6. Podsumowanie 	 312
Rozdział VI	Naśladownictwo opakowań produktów znanych marek a ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym 	 315
Zakończenie 	 331
Bibliografia 	 339
Orzecznictwo 	  357

Inni Klienci oglądali również

74,12 zł 87,20 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie każda...
129,00 zł
Do koszyka

Źródła finansowania samorządu terytorialnego

Głównym celem opracowania jest przedstawienie tematyki źrodeł finansowania samorządu terytorialnego i zagadnień prawnych z nią związanych. Książka zawiera omówienie poprawności rozwiązań legislacyjnych oraz stosowania norm prawnych regulu...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Dawaj innym szczęście. Ścieżka pasji, zysku i celu

• Zapłać nowo zatrudnionym pracownikom 2000 dolarów za odejście. • Uczyń obsługę klienta odpowiedzialnością całej firmy – nie tylko działu. • Skup się na kulturze firmy jako na priorytecie nr 1. • Wykorzystaj badania na...
19,71 zł 21,90 zł
Do koszyka

Prawa sukcesu. Tom XV i tom XVI

Tolerancja i Złota Zasada są niezbędnymi, według Napoleona Hilla, elementami do tego, aby osiągnąć w życiu sukces. W ostatnich dwóch "Prawach Sukcesu" autor wyjaśnia, czy na pewno bogaci, wpływowi i szczęśliwi ludzie, których ob...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Prawo gospodarcze - zagadnienia wybrane

Procesy i aktywność gospodarcza w Polsce oraz na świecie ulega bardzo dynamicznym zmianom. Coraz częściej podejmowane działania nie ograniczają się jedynie do dobrze opracowanych i przyswojonych technik i rozwiązań, ale podejmowane są na nowych –...
89,00 zł
Do koszyka

Odbiór lokalu mieszkalnego w świetle umowy deweloperskiej

Przedmiotem niniejszej książki jest przedstawienie problematyki odbioru lokalu mieszkalnego na tle rozwiązań przyjętych w ustawie deweloperskiej. Intencją wprowadzenia ustawy deweloperskiej było zapewnienie skutecznej ochrony nabywcom lokali mieszkalny...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.