0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Modelowanie warunków termicznych chłodniczego przewozu żywności

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Poznań, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Krzysztof Bieńczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 14,00 zł
12,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Modelowanie warunków termicznych chłodniczego przewozu żywności

W rozprawie przedstawiono czynniki kształtujące jakość żywności w ogniwie transportowym łańcucha żywnościowego. Z wykonanego przeglądu literatury wynika, iż na jakość żywności szybko i łatwo psującej się najbardziej wpływa temperatura. Według S. Estrada-Flores odstępstwa od optymalnej temperatury podczas transportu są miarą zagrożenia konsumenta. Analizując aktualny stan wiedzy stwierdzono, iż uzasadnione jest opracowanie narzędzi obliczeniowych umożliwiających wyznaczenie temperatury ładunku. Uznano, że wskazane jest wykonanie programów obliczeniowych umożliwiających wyznaczenie: – rozkładu temperatury w ładunku, – średniej temperatury ładunku. Przy tworzeniu programu do wyznaczenia rozkładu temperatury wykorzystano równanie przewodnictwa ciepła w stanie nieustalonym. W równaniu tym uwzględniono wewnętrzne źródła ciepła. Wymianę ciepła pomiędzy powietrzem cyrkulującym w nadwoziu a ładunkiem opisano równaniem energii. Wymienione równanie uzupełniono zależnościami wyrażającymi warunki brzegowe. Do rozwiązania opracowanego układu równań wykorzystano metodę elementów skończonych. Wykonany program obliczeniowy poddano walidacji metodą empiryczną. W tym celu zbudowano stanowisko modelowe składające się z nadwozia izotermicznego i samochodowego agregatu chłodniczego. Przygotowano układ pomiarowy oraz dobrano ładunek testowy. Ładunek ten stanowiła woda destylowana zamknięta w jednolitrowych kartonach do pakowania mleka. Przeprowadzone testy dla różnych sytuacji eksploatacyjnych potwierdziły dobrą zgodność wyników uzyskanych z programu obliczeniowego z wynikami otrzymanymi z eksperymentów fizycznych. Drugi z wymienionych programów zbudowano, bazując na równaniach bilansu cieplnego. Program ten przeszedł również pomyślnie procedury walidacyjne. Pierwszy z omówionych programów umożliwia uwzględnienie wpływu mostków ciepła w ścianach nadwozia izotermicznego na rozkład temperatury w ładunku. Dlatego opracowano procedury umożliwiające wykrywanie i ocenę mostków ciepła w elementach konstrukcyjnych nadwozia. Procedury te mają zastosowanie nie tylko do generacji danych wejściowych do obliczeń, ale również umożliwiają poprawę stanu nadwozia. W zakończeniu pracy wskazano kierunki dalszych badań, związanych z rozszerzeniem zakresu stosowalności opracowanych modeli.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Technika
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7143-840-0
  • ISBN druku: 978-83-7143-840-0
  • Liczba stron: 114
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
SPIS TREŚCI
STRESZCZENIE    5
WYKAZ WAŻNIEJSZYCH OZNACZEŃ    6
WSTĘP    7

1. WYMAGANIA ZWIĄZANE Z TRANSPORTEM ŻYWNOŚCI    8

1.1. Czynniki kształtujące jakość żywności łatwo i szybko psującej się    8
1.1.1. Pojęcie jakości    8
1.1.2. Wpływ temperatury na stan cech jakościowych żywności    9
1.2. Transport jako ogniwo w obrocie żywnością    20
1.2.1. Struktura łańcucha chłodniczego oraz ogniwa transportowego    20
1.2.2. Bilans energii    22
1.2.3. Środki techniczne zapewniające utrzymanie zadanej temperatury podczas transportu    25

2. PRZEGLĄD SPOSOBÓW OPISU ZMIAN TEMPERATURY ŁADUNKU PODCZAS TRANSPORTU ORAZ STANU NADWOZIA ŚRODKA TRANSPORTU W TRAKCIE EKSPLOATACJI    31

2.1. Sposoby opisu zmian temperatury ładunku    31
2.2. Prace analizujące wpływ zmian stanu nadwozia chłodniczego na warunki przewozu żywności    35
2.3. Wnioski wynikające z analizy dotychczasowego stanu wiedzy    38

3. SFORMUŁOWANIE PODJĘTEJ PROBLEMATYKI BADAWCZEJ    39

4. MODELOWANIE ROZKŁADU TEMPERATURY W CHŁODZONYM ŁADUNKU    44

4.1. Modele opisane w literaturze    44
4.2. Propozycja autorskiego modelu obliczeniowego    45
4.3. Charakterystyka metody rozwiązania modelu obliczeniowego    48

5. SPRAWDZENIE OPRACOWANEGO PROGRAMU OBLICZENIOWEGO    51

5.1. Wybór techniki walidacji    51
5.2. Charakterystyka testowego nadwozia chłodniczego    53
5.3. Struktura układu pomiarowego    55
5.4. Wybór ładunku do testu    55
5.5. Metodyka pomiarów    58
5.6. Analiza wyników obliczeń i eksperymentów fizycznych    59
5.6.1. Walidacja założenia o dwuwymiarowym rozkładzie temperatury    59
5.6.2. Walidacja wykonanego programu obliczeniowego    60
5.7. Ocena zgodności wyników obliczeń z danymi eksperymentalnymi    72

6. MODEL DYSKRETNY CHŁODNICZEGO ŚRODKA TRANSPORTU    74

6.1. Struktura modelu    74
6.2. Porównanie autorskiego modelu obliczeniowego z modelami literaturowymi    78
6.3. Walidacja programu obliczeniowego    79
6.4. Przykłady wykorzystania programu obliczeniowego    82
6.5. Uwagi o wykonanym programie obliczeniowym    87

7. OCENA WPŁYWU ELEMENTÓW KONSTRUKCYJNYCH NADWOZIA I JEGO EKSPLOATACJI NA DOKŁADNOŚĆ MODELOWANIA    88

7.1. Wprowadzenie    88
7.2. Charakterystyka procedur    89
7.3. Efekty zastosowania wybranych procedur diagnostycznych    96

8. KIERUNKI DALSZYCH BADAŃ    102

9. PODSUMOWANIE    104

LITERATURA    106
SUMMARY    113

Inni Klienci oglądali również

24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Modelowanie lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych

Praca dotyczy metodyki modelowania lokalizacji podmiotów sieci recyklingu pojazdów samochodowych. Celem pracy jest opracowanie metod modelowania sieci recyklingu, wraz z aplikacją komputerową, stanowiących kompleksowe narzędzie wspomagani...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

Ekologia żywności, środowiska i zdrowia człowieka

Monografia została zredagowana na podstawie artykułów przygotowanych przez uczestników 49. Międzynarodowego Seminarium Kół Naukowychw Olsztynie ,,Koła Naukowe Szkołą Twórczego Działania”, które odbyło się<...
31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Analiza i ocena jakości żywności

Współczesny konsument oczekuje żywności bezpiecznej, wysokiej jakości. Ważną rolę w tym zakresie odgrywają badania laboratoryjne żywności prowadzone na każdym etapie jej produkcji, jak również w ramach urzędowej kontroli żywności. Z tego ...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Uszczelnienia bezdotykowe. Badania, modelowanie i optymalizacja

Praca dotyczy uszczelnień bezdotykowych stosowanych w maszynach przepływowych. Rolą uszczelnień bezdotykowych jest minimalizowanie przecieku pomiędzy dwoma przestrzeniami, w których występuje różnica ciśnienia czynnika roboczego. Tego rod...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Konwencja o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR). Komentarz

ƒKomentarz obejmuje kompleksowe omówienie problematyki umowy międzynarodowego przewozu drogowego towarów, unormowanej Konwencją CMR, której stronami jest ponad 50 państw (w tym wszystkie kraje UE). W opracowaniu zawarto dogłębną an...
32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Modelowanie konstrukcji budowlanych

Do napisania niniejszej pracy skłoniła autorów coraz większa tendencja do wykonywania złożonych obliczeń przy słabej znajomości ograniczeń metody elementów skończonych i bez należytej weryfikacji. Tendencja ta jest widoczna jest zar&oacut...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!