0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2022

  • Autor: Bogusław Śliwerski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 50,00 zł
45,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kultura rywalizacji i współpracy w szkole


Czy szkolna edukacja przygotowuje uczniów do radzenia sobie w sytuacjach koniecznej czy też podejmowanej z własnego wyboru walki? Czy szkoła sprawdza się jako poligon odnoszenia sukcesów i ponoszenia porażek oraz kulturowego radzenia sobie z nimi i towarzyszącymi im skutkami? Szkolna edukacja w Polsce jest przesycona ustawicznym ocenianiem uczniów zarówno przez nauczycieli, rówieśników w klasie szkolnej, jak i ich rodziców. Niemalże każda lekcja staje się areną walki o sukces lub przeżywania niepowodzeń. Nie wszyscy potrafią wytrzymać napór emocji wyzwalanych nie tylko przez innych, lecz także przez siebie. Właśnie dlatego warto przyjrzeć się kulturze szkolnej rywalizacji.

Autor przedstawia zagadnienia współzawodnictwa i współpracy w szkole, koncentrując się na ich uwarunkowaniach, przejawach oraz pozytywnych i negatywnych następstwach.

Nie każdy uczeń ma sukcesy i nie każdy zawsze może wygrywać w sytuacjach rywalizacji indywidualnej. Niektórym się wydaje, że do osiągnięcia zwycięstwa wystarczą energia, spryt oraz dobre chęci i lekceważą konieczną wiedzę i umiejętności.

Książka jest przeznaczona dla nauczycieli szkół, przedszkoli, wychowawców palcówek opiekuńczych, organizatorów form zimowego i letniego wypoczynku dla dzieci i młodzieży. Będzie przydatna pracownikom naukowym oraz studentom kierunków pedagogicznych, prawa, psychologii, socjologii.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8286-677-3
  • ISBN druku: 978-83-8286-274-4
  • EAN: 9788382866773
  • Liczba stron: 382
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP  | str. 9
I
WSPÓŁZAWODNICTWO – RYWALIZACJA – KONKUROWANIE – WALKA – WOJNA – AGONISTYKA – GRA – ROZGRYWKA – WYŚCIG  | str. 21
 1. Rywalizacja  | str. 23
 2. Współzawodnictwo  | str. 25
 3. Konkurencja  | str. 27
 4. Rodzaje współzawodnictwa  | str. 32
4.1. Współzawodnictwo antagonistyczne (gra o sumie zerowej)  | str. 32
4.2. Współzawodnictwo twórcze (gra o sumie niezerowej)  | str. 35
 5. Strategie współzawodnictwa  | str. 39
 6. Walka  | str. 51
 7. Współzawodnictwo – rywalizacja w pedagogice  | str. 56
 8. Rywalizacja a współpraca  | str. 62
 9. Ekonomiczny i polityczny charakter współzawodnictwa/rywalizacji  | str. 64
10. Wojna jako szczególny rodzaj rywalizacji  | str. 72
 
II
MAKROSPOŁECZNE I MAKROPOLITYCZNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI W EDUKACJI  | str. 79
 1. Rankingoza i konkursomania, czyli wielka gonitwa w edukacji  | str. 81
 2. Rywalizacja na progu  | str. 85
 3. Rankingi szkolne jako czynnik rywalizacji  | str. 103
 4. Międzynarodowa presja rankingowa  | str. 115
 5. Konkursomania  | str. 117
 6. Koopetycja – współzależność rywalizacji i współpracy  | str. 120
 
III
WEWNĄTRZSZKOLNE UWARUNKOWANIA RYWALIZACJI  | str. 128
 1. Szkoły grywalizacji  | str. 128
 2. Konflikty wewnątrzszkolne  | str. 134
 3. Lojalność w horyzoncie wartości  | str. 142
 4. Wyniki rywalizacji jako wskaźnik wychowania  | str. 151
 5. Wykroczenia jako brak wychowania  | str. 152
 6. Ocenianie jako środek represji  | str. 152
 7. Nauczyciele przeciwko ocenianiu zachowania  | str. 155
 8. Szkolne taktyki stratyfikacyjne  | str. 164
 9. Szkoła miejscem bicia rekordów Guinnessa  | str. 179
10. Gra w szachy transparentną rywalizacją  | str. 181
11. Korzyści i niebezpieczeństwa współzawodnictwa  | str. 187
12. Typowe błędy organizatorów współzawodnictwa  | str. 197
12.1. Obowiązkowe uczestnictwo  | str. 198
12.2. Wszystkoizm celów i treści  | str. 199
12.3. Permanencja  | str. 202
12.4. Nierówność współzawodniczących  | str. 203
13. (Nie-)właściwy styl kierowania zespołem  | str. 205
14. Ściąganie jako nieuczciwa rywalizacja  | str. 207
15. Sublimacja instynktu walki  | str. 213
16. Rywalizacja szkolna w opinii Nauczyciela Roku  | str. 220
17. Nauczyciele w wypalonej przestrzeni zawodowej  | str. 230
 
IV
INTRASUBIEKTYWNE WYMIARY RYWALIZACJI  | str. 240
 1. Uczniowskie i nauczycielskie poczucie zobowiązania wobec elitarności szkoły  | str. 240
 2. Wewnętrzny świat odporności na porażki  | str. 243
 3. Rywalizacja z samym sobą jako środek wychowawczy  | str. 252
 
V
KU WEWNĄTRZSZKOLNEJ WSPÓŁPRACY  | str. 260
 1. Szkoła współpracy  | str. 260
 2. Źródła solidarnościowej walki o demokratyzację szkolnictwa  | str. 264
 3. Początki ustrojowych zmian w polskiej edukacji  | str. 266
 4. Edukacja po trzydziestu trzech latach polskiej transformacji  | str. 273
 5. Diagnoza społeczna  | str. 285
 6. Współdziałanie nauczycieli i rodziców  | str. 296
 7. Wewnątrzszkolne doskonalenie nauczycieli  | str. 304
 8. Strategiczne planowanie rozwoju szkoły  | str. 315
 9. Przesłanki edukacji kooperacyjnej i wychowującej  | str. 319
10. Konstruktywistyczny model nauczania  | str. 322
11. Cechy konstruktywnej edukacji  | str. 322
12. Montessoriańska pedagogia współpracy  | str. 328
13. Nie zabijajcie coacha  | str. 342
ZAKOŃCZENIE  | str. 347
BIBLIOGRAFIA  | str. 353
 

Inni Klienci oglądali również

42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Relacje uczeń - nauczyciel we współczesnej szkole

Problem relacji ucznia z nauczycielem i zależności odwrotnej jest tematem aktualnym od początków istnienia "stanowiska" nauczyciela. Pojawiał się on już w starożytności i ulegał zmianom wraz z rozwojem cywilizacji i coraz większymi pra...
11,43 zł 12,70 zł
Do koszyka

Wilno literackie na styku kultur

Zbiorowy tom Wilno literackie na styku kultur obejmuje przeszło dwuwiecze dziejów dawnej okolicy Wielkiego Księstwa Litewskiego. Stara się je pokazać z różnych stron, aby uwydatnić różnorodność współżyjących w nim zbiorowośc...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Terapia - kultura - życie

Współczesne nurty myślowe koncentrują się na rozważaniach w zakresie możliwości wykorzystania analizy, syntezy oraz bogactwa praktyki pedagogiczno-terapeutycznej w obszarze doskonalenia modelu skutecznego postępowania specjalizująco-pedagogiczno...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Kultura relacji z perspektywy środowisk

Relacje międzyludzkie są niezwykle ważne w kontekście rozwoju osobistego. Dzięki nim zdobywamy nową wiedzę, poznajemy swoje możliwości, pragnienia i priorytety. Aby relacje były poprawne, ważna jest kultura, rozumiana jako odpowiednio wysoki poziom roz...
16,20 zł 18,00 zł
Do koszyka

Habitus żołnierski w literaturze i kulturze polskiej w kontekście Wielkiej Wojny

Podstawę prezentowanych w niniejszej monografii interpretacji stanowi przekonanie, że męskość nie jest oczywistym, zdeterminowanym biologicznie faktem, lecz historią, na którą składają się działania i interakcje, w której uczestniczą ciał...
32,31 zł 35,90 zł
Do koszyka

Jak wspierać dziecko w szkole, która nie działa.

System edukacji zapadł się pod ciężarem własnych, nierealnych założeń i z tej zapaści długo się nie podniesie. A twoje dziecko spędzi dwanaście lat w szkole, która nie stwarza dla niego wystarczających warunków do pełnego, wartościowego r...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!