0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 21,00 zł
18,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kultura organizacji publicznych świadczących usługi społeczne: orientacje, uwarunkowania, efekty

Książka porusza niezwykle aktualną tematykę funkcjonowania organizacji sektora publicznego. Celem opracowania jest wskazanie możliwości wykorzystania instrumentów zarządzania strategicznego, które mogą być zastosowane w odpowiedzi na ujawnioną potrzebę zmiany wzorców organizacyjnych w organizacjach świadczących usługi społeczne w zakresie pomocy społecznej i rynku pracy. Należy zaznaczyć, że Autorom przyszło zmierzyć się z przedsięwzięciem o stosunkowo wysokim poziomie złożoności. Autorzy skorzystali z dorobku naukowego znanych badaczy zarządzania i kultury, obszernej bibliografii zarówno polskich jak i zagranicznych autorów (...). Jest to udana, aktualna i świeża próba refleksji nad rolą kultury w zarządzaniu w sektorze publicznym (...). Z całym przekonaniem stwierdzam, że praca jest ciekawym wkładem w zrozumienie skomplikowanej tematyki kulturowych uwarunkowań zarządzania w sektorze publicznym (...). Fragment recenzji prof. dr. hab. Łukasza Sułkowskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-276-9
  • ISBN druku: 978-83-7875-276-9
  • Liczba stron: 213
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11
1. Usługi społeczne we współczesnym państwie demokratycznym 	15
1.1. Teleologiczne aspekty polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka) 	15
1.2. Innowacja społeczna jako rama teoretyczna dla poszukiwania nowoczesnej koncepcji zarządzania organizacją realizującą wybrane cele polityki społecznej (Martyna Wronka-Pośpiech) 	18
1.3. Nowy paradygmat polityki społecznej (Aldona Frączkiewicz-Wronka) 	22
1.4. Usługi społeczne jako dobro publiczne (Maria Kotas) 	26
1.5. Miejsce usług społecznych w europejskim modelu socjalnym i strategii „Europa 2020” (Maria Kotas) 	32
2. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne – podstawy teoretyczne 	38
2.1. Pojęcie kultury organizacyjnej, podstawowe koncepcje i podejścia badawcze – kultura organizacyjna w teorii zarządzania: racjonalizm, funkcjonalizm, symbolizm (Anna Adamus-Matuszyńska) 	38
2.2. Funkcje i elementy kultury organizacyjnej (Paweł Kocoń) 	47
2.3. Typologie i modele kultury organizacyjnej (Agnieszka Put) 	52
2.4. Wykorzystanie modelu konkurujących wartości do diagnozy kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Agnieszka Put) 	57
2.4.1. Charakterystyka modelu wartości konkurujących 	57
2.4.2. Kwestionariusz OCAI 	59
2.4.3. Wykorzystanie modelu wartości konkurujących 	61
3. Teoretyczne uwarunkowania i efekty kultury organizacji świadczących usługi społeczne 	64
3.1. Otoczenie zewnętrzne jako czynnik oddziałujący na kulturę organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	64
3.1.1. Otoczenie organizacji świadczących usługi społeczne 	64
3.1.2. Charakter otoczenia organizacji świadczących usługi społeczne i jego wpływ na kulturę organizacji 	67
3.2. Związki między kulturą organizacyjną a orientacją strategiczną organizacji świadczących usługi społeczne (Martyna Wronka-Pośpiech) 	70
3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie organizacyjne pracowników organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec, Agnieszka Put) 		74
3.3.1. Motywacja służby publicznej i motywowanie pracowników organizacji publicznych 	74
3.3.2. Zaangażowanie organizacyjne 	77
3.3.3. Wpływ kultury organizacyjnej na motywację i zaangażowanie pracowników 	80
3.4. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności funkcjonowania organizacji świadczących usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	85
3.4.1. Efektywność organizacji świadczącej usługi społeczne 	85
3.4.2. Rola kultury organizacyjnej we wzmacnianiu efektywności usług społecznych 	90
4. Kultura organizacji świadczących usługi społeczne, jej uwarunkowania i efekty w praktyce – wyniki badań empirycznych 	94
4.1. Metodyka badań ilościowych (Aldona Frączkiewicz-Wronka, Izabela Marzec) 	94
4.2. Profil kultury organizacji świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec) 	98
4.3. Otoczenie organizacji świadczącej usługi społeczne (Sabina Ostrowska) 	110
4.4. Orientacja strategiczna organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Martyna Wronka-Pośpiech) 	120
4.5. Kultura organizacyjna jako czynnik kształtowania zaangażowania organizacyjnego i motywacji służby publicznej pracowników w organizacjach świadczących usługi społeczne (Izabela Marzec) 	126
4.6. Efektywność organizacji świadczących usługi społeczne i jej relacje z kulturą organizacyjną (Sabina Ostrowska, Agata Austen) 	131
4.7. Podsumowanie wyników badań empirycznych (Izabela Marzec) 	136
5. Rola kultury organizacyjnej w zmianie w kierunku profesjonalizacji organizacji świadczących usługi społeczne 	140
5.1. Profesjonalizacja usług – charakterystyka pojęcia (Anna Adamus-Matuszyńska) 	140
5.2. Uwarunkowania procesu zmiany kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen) 	149
5.3. Narzędzia kierowania zmianą kultury w organizacjach świadczących usługi społeczne (Agata Austen) 	156
Zakończenie	165
Bibliografia	173
Spis tabel	195
Spis rysunków	197
Załączniki	199

Inni Klienci oglądali również

51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Kultura biznesu. Normy i formy

Od pierwszego wydania Kultury biznesu minęło prawie 10 lat. Choć podstawowe zasady zachowań ludzkich w sytuacjach służbowych nie uległy zmianie, to jednak konieczna jest aktualizacja uwzględniająca współczesne zachowania w świecie biznesu. W now...
25,20 zł 36,00 zł
Do koszyka

Stadiony i widowiska. Społeczne przestrzenie sportu

Za największą zaletę niniejszej publikacji uważam wpisanie się w nurt, który już od jakiegoś czasu rozwija się w zachodniej nauce, również w badaniach sportu, a w Polsce pozostaje prawie nieobecny w tym obszarze. Mam tu na myśli geografię...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Problemy gospodarcze i społeczne Polski i Europy

Przedkładana publikacja prezentuje najbardziej aktualne problemy ekonomiczno-społeczne w perspektywie Polski i Europy, takie jak: ekonomia współdzielenia, gospodarka oparta na wiedzy, produkcja high-tech, ryzyko ekonomiczne w warunkach inwestycj...
51,80 zł 74,00 zł
Do koszyka

Analiza danych z programem R. Modele liniowe z efektami stałymi, losowymi i mieszanymi

Książka powstała po to, by ułatwić osobom zainteresowanym, tak o wykształceniu ścisłym, przyrodniczym, jak i medycznym, poznanie modeli liniowych i nabycie umiejętności poprawnego ich stosowania przy wykorzystaniu narzędzia wspierającego - programu R -...
189,00 zł 210,00 zł
Do koszyka

Jak zapewnić terminową zapłatę w transakcjach handlowych – komentarz dla praktyków – przykłady – wzorcowe regulaminy postępowania dla przedsiębiorców i podmiotów publicznych (e-book z suplementem elektronicznym)

Z dniem 1 stycznia 2020 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o terminach zapłaty w transakcjach handlowych zmieniająca jej tytuł na ustawę o przeciwdziałaniu nadmiernym opóźnieniom w transakcjach handlowych (ustawa z dnia 19 lipca 2019 r. o zmi...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Nazwy własne w kon/tekstach kultury

Pomieszczone w książce rozważania podporządkowano różnym zagadnieniom zebranym w pięciu ogniwach tematycznych odzwierciedlających zainteresowania autora problematyką nazw własnych. W grupie pierwszej znalazły się teksty dotykające problematyki o...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!