0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

(eBook)

Wybrane problemy

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2019

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Lipka, Małgorzata Król, Stanisław Waszczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kreatywność językowa w ekonomii i zarządzaniu

Autorzy w niniejszej monografii podjęli próbę zbadania przejawów kreatywności (i w opozycji do niej – rutyny) językowej w wybranych obszarach praktyki gospodarczej oraz teorii odnoszącej się do nauk ekonomicznych (ekonomii i zarządzania). W książce ujęto rozważania na temat: kreatorów nieszablonowych językowych wytworów pracy, miejsca kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności, barier stosowania kreatywności językowej, oglądu językowych wytworów pracy z perspektywy różnych teorii twórczości, przejawów i funkcji kreatywności językowej oraz możliwości ich pomiaru, uzusu językowego, a także kreatywności językowej w kontekście rutyn organizacyjnych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-600-2
  • ISBN druku: 978-83-7875-599-9
  • Liczba stron: 196
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Część I. Aspekty teoretyczno-metodyczne
1. Kreatywność na płaszczyźnie językowej a wyzwania rynkowe	13
1.1. Wytwory pracy o charakterze językowym i ich kreatorzy	13
1.2. Pojęcie, cechy i umiejscowienie kreatywności językowej wśród rodzajów kreatywności	17
1.3. Kreatywność nowatorskich językowych rozwiązań z perspektywy teorii twórczości	21
1.4. Przejawy kreatywności językowej	25
1.5. Propozycje pomiaru kreacji leksykalnej i frazeologicznej	31
1.6. Funkcje kreatywności językowej w warunkach rynku doznań, gospodarki kreatywnej i wielogeneracyjności oraz potencjalne bariery ich realizacji	33
2. Rutyny organizacyjne i ich język	38
2.1. Rutyny organizacyjne jako odzwierciedlenie uzusu językowego	38
2.2. Rodzaje i poziomy rutyn organizacyjnych a kodyfikacja języka	41
2.3. Rutyny organizacyjne z perspektywy podejścia ewolucyjnego i procesualnego oraz językowego uczenia się	45
2.4. Zmienność rutyn a kreatywność językowa	48
Część II. Egzemplifikacja i wyniki własnych analiz empirycznych
3. Kreatywność językowa tytułów publikacji ekonomicznych	55
4. Metafory rynku	67
5. Antropomorfizacje i anglicyzmy w nazwach koncepcji zarządzania	73
6. Przejawy kreatywności językowej w określeniach kultur, struktur i strategii organizacyjnych	76
7. Relacje: rutyna – kreatywność w recenzjach dorobku naukowego z zakresu zarządzania	79
7.1. Postępowanie badawcze	79
7.2. Kreatywność językowa – rezultaty analizy treści i wynikające z niej wnioski	80
7.3. Oprogramowanie usprawniające identyfikację rutynowych określeń	116
7.4. Wyniki analizy „języka rutynowego” i ich interpretacja	118
8. Przyciąganie klientów biur podróży poprzez nieszablonowe środki językowe w nazwach ofert wycieczek	126
8.1. Materiał badawczy i rezultaty jego analizy	126
8.2. Wnioski	135
9. Ładunek kreatywności nazw na rynku szkoleń	139
10. Kreatywność nazw firm sektora HoReCa	145
11. Projektowanie ogłoszeń rekrutacyjnych z użyciem innowacyjnych form językowych	150
11.1. Obecność kreatywnych form językowych w sformułowaniach ofert pracy	150
11.2. Etapy projektowe	162
Zakończenie	171
Bibliografia	175
Spis rysunków	189
Spis tabel	191
Informacja o Autorach	193

Inni Klienci oglądali również

26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Przełam barierę językową

Nawet jeśli będziemy dysponować ogromną wiedzą językową, a nie zdołamy wykrztusić z siebie nawet słowa, to równie dobrze moglibyśmy nie mieć tej wiedzy wcale. Bardzo często boimy się, że ktoś przyłapie nas na brakach, że się zbłaźnimy i zostanie...
34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Teoria decyzji a kształtowanie wartości w zarządzaniu

Od Autorki:Książka odnosi się do torów decyzji, w sposób oczywisty tłumacząc teorię względności, którą rozumie wielu, ale nikt nie potrafi „rozpisać jej” poprzez wzory. Nie ma recepty na życie, bo dobra nie ...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Współpraca administracji publicznej z podmiotami ekonomii społecznej. Aspekty administracyjnoprawne

Publikacja przedstawia zagadnienia dotyczące współpracy, którą w coraz szerszym zakresie administracja samorządowa podejmuje z tzw. podmiotami ekonomii społecznej. W pracy dokonano niezbędnych ustaleń terminologicznych oraz teoretyc...
48,51 zł 53,90 zł
Do koszyka

Efektywność w zarządzaniu projektami

fektywność jest jednym z głównych pojęć w zarządzaniu, w tym i w zarządzaniu projektami. Autor przedstawił: istotę i główne cechy efektywności (w tym problem badania efektywności), zarządzanie projektami a efektywność (w tym klasyfikację ...
6,30 zł 7,00 zł
Do koszyka

Metody i modele analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu. Część 7

W kolejnej, siódmej już, części „Metody i modele analiz ilościowych w ekonomii i zarządzaniu” przedstawiono realizację pięciu odrębnych projektów wchodzących w zakres ekonomii matematycznej, statystyki, badań operacyjnych, eko...
15,35 zł 17,06 zł
Do koszyka

Wartość płynności w bieżącym zarządzaniu finansami

Jednym z wielu obszarów zarządzania przedsiębiorstwem, jest zarządzanie finansami przedsiębiorstwa. Jest to dość specyficzna sfera zarządzania zasobami. Źródłami tych zasobów i strumieniami generowanymi przez przedsiębiorstwo. Od j...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!