0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2012

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Joanna Hawlena

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 40,50 zł
36,45 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Konkurencja na rynku lotniczych przewozów pasażerskich w warunkach globalizacji

Założeniem badawczym pracy jest identyfikacja głównych uwarunkowań rozwoju lotnictwa pasażerskiego, wzajemnych relacji oraz narzędzi i instrumentów warunkujących oczekiwaną efektywność podmiotów na rynku pasażerskich usług lotniczych. Złożoność tego procesu wymaga wielowymiarowego i interdyscyplinarnego podejścia, z uwzględnieniem poziomu mobilności społeczeństw, jako głównej determinanty rozwoju badanego rynku. W rozważaniach objęto analizą proces kreowania i umacniania przewagi rynkowej, zarówno pomiędzy indywidualnymi konkurentami, jak również aliansami oraz aliantami w ramach związków partnerskich, które wykorzystując siłę globalnej konkurencji, prowadzą do zmian strukturalnych w sektorze.

Przedstawione w pracy problemy poszerzają zakres problematyki dotyczącej ekonomiki transportu lotniczego. Dokonana w niej analiza rozwoju rynku pasażerskich przewozów wykazała, że ta gałąź transportu, będąc głównym stymulatorem przyspieszania procesu globalizacji, jednocześnie w znacznym stopniu temu procesowi podlega. Nakreślone w niej kierunki badań pozwalają na efektywne wykorzystanie rozwijających się procesów umacniania rynkowej przewagi i poprawy poziomu efektywności ekonomicznej podmiotów pasażerskich przewozów lotniczych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7246-723-2
  • Liczba stron: 328
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7

Rozdział 1. Proces globalizacji w światowej gospodarce 	15

1.1. Globalizacja i jej rynkowe znaczenie 	15
1.2. Podstawowe uwarunkowania procesu globalizacji 	28
1.3. Motywy, czynniki i instrumenty globalizacji a rynek 	34
1.4. Globalizacja w sektorze usług lotniczych	40
1.5. Sojusze strategiczne, umowy code-share, fuzje i przejęcia 	47
1.5.1. Sojusze strategiczne w sektorze transportu lotniczego 	47
1.5.2. Umowy code-share jako narzędzie rozwoju rynku przewozów lotniczych 	 56
1.5.3. Fuzje i przejęcia 	61
1.6. Negatywne skutki globalizacji 	65

Rozdział 2. Konkurencja jako wyznacznik relacji rynkowych w transporcie lotniczym	 73

2.1. Wyzwania konkurencyjne w globalnym otoczeniu rynkowym 	73
2.2. Rywalizacja oparta na poziomie i potencjale konkurencyjności 	85
2.3. Rodzaje konkurencji i sposoby jej wykorzystania 	104
2.4. Dobór instrumentów konkurowania 	112
2.5. Strategia konkurencji w przedsiębiorstwie usługowym 	116
2.6. Konkurencja na rynku pasażerskich usług lotniczych 	128
2.7. Przewaga konkurencyjna miarą pozycji rynkowej 	133

Rozdział 3. Relacje na światowym rynku pasażerskich przewozów lotniczych	 139

3.1. Lotnicze przewozy pasażerskie w uwarunkowaniach globalnych	139
3.2. Deregulacja i liberalizacja a poziom konkurencji 	160
3.3. Efektywność lotniczych przewozów pasażerskich 	171
3.4. Optymalizacja kosztów a efektywność przewozów pasażerskich 	188
3.5. Polski rynek lotniczych przewozów pasażerskich 	201
3.5.1. Polski rynek usług lotniczych jako element rynku światowego 	 201
3.5.2. Konkurencja na polskim rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach deregulacji i liberalizacji 	 215
3.6. Nowa jakość w rynkowych relacjach partnerskich 	226

Rozdział 4. Koncepcje rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych w warunkach globalizacji	 233

4.1. Badania rynkowe w procesie rozwoju pasażerskich usług lotniczych 	 233
4.2. Stymulatory popytu na usługi lotnicze 	240
4.3. Orientacja marketingowa przedsiębiorstw lotniczych 	249
4.4. Segmentacja i pozycjonowanie usług lotniczych 	265
4.5. Programy lojalnościowe na rynku usług lotniczych 	279
4.6. Przewidywane zmiany na rynku pasażerskich przewozów lotniczych 	 286
4.7. Prognozy rozwoju rynku pasażerskich przewozów lotniczych 	294
4.7.1. Światowy rynek pasażerskich przewozów lotniczych 	294
4.7.2. Polski rynek pasażerskich przewozów lotniczych 	302

Zakończenie	305

Literatura	309
Spis rysunków	325
Spis tabel	328

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie klubami sportowymi w warunkach gospodarki rynkowej - analiza przypadku klubów sportowych (piłki nożnej) w Polsce

Prezentowana praca jest poświęcona podstawowym problemom zarządzania w kulturze fizycznej i sporcie wraz z analizą przypadku klubów piłkarskiej Ekstraklasy w Polsce. Opracowanie zawiera także elementy ekonomiczno-finansowe funkcjonowania klub&oa...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Rozmowy o rynku książki 16

W tomie zamieszczamy 57 rozmów drukowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w latach 2017-2019. Bohaterami naszych wywiadów są główni kreatorzy rodzimego rynku wydawniczego – przedstawiciele wydawnictw, firm dys...
68,40 zł 76,00 zł
Do koszyka

Zmiany w zarządzaniu działalnością detaliczną banków w Polsce w warunkach kryzysu finansowego

Od roku 2007 jesteśmy świadkami istotnych zjawisk kryzysowych o charakterze globalnym, które nie ominęły Polski. Pomimo upływu kilku lat wciąż nie można powiedzieć, że kryzys minął i że gospodarki wróciły do stabilnego wzrostu. Głó...
47,70 zł 53,00 zł
Do koszyka

Systemy płatnicze i rynek płatności w Unii Europejskiej

W książce przedstawiono problematykę rozliczeń pieniężnych w gospodarce rynkowej w dwóch ujęciach:- poprzez pryzmat organizacji systemu płatniczego,- z perspektywy funkcjonowania rynku płatności.Prezentowane zagadnienia u...
14,60 zł 16,22 zł
Do koszyka

Instytucje rynku finansowego w Polsce

Książka ta rekomendowana jest osobom, które stojąc przed dylematem wyboru odpowiedniej pozycji z zakresu rynku finansowego, chcieliby mieć w jednym opracowaniu bogate kompendium wiedzy na temat funkcjonowania instytucji polskiego rynku finansowe...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Nowoczesne rozwiązania marketingowe na rynku produktów konsumpcyjnych

W monografii „poddano wnikliwej analizie wybrane nowoczesne rozwiązania marketingowe mające zastosowanie w odniesieniu do produktów konsumpcyjnych. Autorzy słusznie zaliczyli do tych rozwiązań kształtowanie przez oferentów relacji z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!