0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Innowacyjność przedsiębiorstw – koncepcje, uwarunkowania i pomiar

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Teresa Kraśnicka, Tomasz Ingram

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 30,50 zł
27,45 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Innowacyjność przedsiębiorstw – koncepcje, uwarunkowania i pomiar

Niesłabnące zainteresowanie innowacjami przedsiębiorstw i ich innowacyjnością zarówno ba-daczy, jak i polityków, a także menedżerów wynika z wielu przyczyn. Przede wszystkim jest to znaczenie innowacji w rozwoju gospodarczym danego kraju czy regionu, które wiąże się ze zdolnością do ich wdrażania i komercjalizacji przez przedsiębiorstwa. Z punktu widzenia przedsiębiorstwa innowacje postrzega się jako jeden z kluczowych czynników determinujących ich konkurencyjność na współczesnym, coraz częściej globalnym rynku. Rola innowacji w poszukiwaniu źródeł trwałej przewagi konkurencyjnej stale rośnie, przy jednoczesnych coraz większych kosztach innowacji i ryzyku wdrożenia. Ponadto zainteresowanie innowacyjnością, zwłaszcza polskich przedsiębiorstw, wynika z faktu, że jest ona niezadowalająca – zarówno odsetek polskich firm wdrażających innowacje, jak i inne wskaźniki innowacyjności wskazują na jej znacząco niższy poziom w stosunku do europejskich liderów.
Nie sposób przecenić znaczenia innowacji we współczesnym zglobalizowanym świecie, który wkroczył w „nową erę innowacji” – jak twierdzą specjaliści. Powyższe przyczyny skłoniły zespół autorski do podjęcia badań nad tym fascynującym zjawiskiem, jakim jest innowacyjność organizacji, a ich wyniki zaprezentowano w niniejszej książce. Całość opracowania uwzględnia praktykę innowacyjności przedsiębiorstw, przy czym wyniki obszernych, starannie przygotowanych badań empirycznych poprzedzono dogłębnymi analizami literatury, a studia przypadków lokalnych liderów innowacyjności wzbogacone są przeglądem najlepszych praktyk na świecie. Rezultatem prowadzonych dociekań jest autorski „rentgen innowacyjności”, umożliwiający przedsiębiorcom i menedżerom autodiagnozę poziomu innowacyjności oraz potencjału innowacyjnego przedsiębiorstwa (dostępny pod adresem: www.innowacyjnosc.ue.katowice.pl). Połączenie pogłębionych studiów literatury ze starannie przygotowanymi wynikami badań empirycznych, implikacjami dla teorii i praktyki gospodarczej sprawia, że adresatami opracowania mogą być zarówno przedstawiciele kadry akademickiej, studenci i doktoranci kierunków ekonomicznych, jak i przedsiębiorcy, menedżerowie czy doradcy biznesowi.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Teresa Kraśnicka, Tomasz Ingram
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-183-0
  • ISBN druku: 978-83-7875-183-0
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP           9

Rozdział 1. INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTWA – PERSPEKTYWA TEORETYCZNA I KIERUNKI BADAŃ	15

1.1. Pojęcie innowacji i innowacyjności przedsiębiorstwa  15
1.1.1. Pojęcie i typy innowacji     15
1.1.2. Źródła i proces innowacji       26
1.2. Innowacyjność organizacji jako przedmiot badań    32
1.2.1. Przegląd badań nad innowacyjnością przedsiębiorstw w Polsce w latach 2006-2012    32
1.2.2. Przegląd badań światowych nad innowacyjnością przedsiębiorstw w latach 2006-2012    37
1.3. Innowacyjność jako składnik potencjału konkurencyjnego organizacji           49
1.3.1. Pojęcie i składniki konkurencyjności     49
1.3.2. Potencjał konkurencyjności przedsiębiorstwa – zarys koncepcji i przykład modelu     52
1.3.3. Innowacje jako źródło przewagi konkurencyjnej     56
1.4. Modele zachowań strategicznych firm jako kontekst innowacyjności organizacyjnej      61

Rozdział 2. POMIAR INNOWACYJNOŚCI PRZEDSIĘBIORSTW – PROBLEMY METODOLOGICZNE	73

2.1. Poziomy pomiaru innowacyjności – problemy i metody    73
2.2. Wybrane koncepcje badań i narzędzia pomiaru innowacyjności organizacji       78
2.3. Koncepcja innowacyjności i narzędzie jej pomiaru Wanga i Ahmeda       82

Rozdział 3. WYNIKI BADAŃ SONDAŻOWYCH UWARUNKOWAŃ I POTENCJAŁU INNOWACYJNEGO PRZEDSIĘBIORSTW W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM	87

3.1. Metodyka badań         87
3.1.1. Cele i model badawczy      87
3.1.2. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw   88
3.1.3. Opis narzędzia badawczego       90
3.2. Wyniki badań sondażowych       91
3.2.1. Pomiar innowacyjności przedsiębiorstw     91
3.2.2. Diagnoza wybranych aspektów działalności innowacyjnej . 96
3.2.3. Wewnętrzne uwarunkowania działalności innowacyjnej   102
3.2.4. Ocena innowacyjności przedsiębiorstw według przyjętych miar      106
3.3. Wnioski z badań         112

Rozdział 4. INNOWACYJNOŚĆ PRZEDSIĘBIORSTW PRODUKCYJNYCH W WOJEWÓDZTWIE ŚLĄSKIM	115

4.1. Metodyka badań         115
4.1.1. Koncepcja badań: cele, model, hipotezy     115
4.1.2. Metodyka badań, charakterystyka badanej próby i narzędzia badawczego       116
4.2. Pomiar aktywności innowacyjnej firm produkcyjnych   120
4.2.1. Ilościowa charakterystyka innowacji wdrożonych w badanych firmach       120
4.2.2. Wymiary potencjału innowacyjnego badanych przedsiębiorstw według metodyki Wanga i Ahmeda   126
4.2.3. Badanie zależności statystycznych pomiędzy wymiarami potencjału innowacyjnego, innowacyjnością, wynikami i konkurencyjnością przedsiębiorstw     127
4.2.4. Modele zachowań strategicznych przedsiębiorstw a ich innowacyjność      132
4.3. Wnioski z badań         136

Rozdział 5. MODELE DZIAŁALNOŚCI INNOWACYJNEJ WYBRANYCH PRZEDSIĘBIORSTW MIĘDZYNARODOWYCH I POLSKICH	140

5.1. Studia przypadków – opis metody      140
5.2. Przykłady dobrych praktyk wybranych korporacji międzynarodowych        142
5.2.1. Whirlpool       142
5.2.2. Danone          147
5.2.3. Cisco          149
5.2.4. ICL – International Computers Limited      154
5.2.5. Hyundai        156
5.2.6. Podobieństwa i różnice w praktykach innowacyjnych analizowanych organizacji       157
5.3. Przykłady praktyk innowacyjnych wybranych przedsiębiorstw produkcyjnych – studia przypadków      159
5.3.1. Innowacje w Tenneco Automotive      159
5.3.2. Innowacje w Sunex      174
5.3.3. Innowacje w Pro-System       183
5.3.4. Innowacje w Glück        191
5.3.5. Innowacje w BaginBox System    195
5.3.6. Podobieństwa i różnice działalności innowacyjnej w badanych przypadkach      202

Rozdział 6. PODSUMOWANIE BADAŃ I WNIOSKI KOŃCOWE	207

6.1. Implikacje teoretyczne: Pluralizm, złożoność i ekwifinalność  207
6.2. Implikacje praktyczne: Jak zwiększać innowacyjność przedsiębiorstwa – autodiagnoza innowacyjności firmy     211
6.3. Implikacje metodyczne: Ograniczenia prowadzonych dociekań naukowych i kierunki badań      216

ZAKOŃCZENIE           218
BIBLIOGRAFIA         222
ZAŁĄCZNIK           239

Inni Klienci oglądali również

76,38 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
22,41 zł 24,90 zł
Do koszyka

Die blaue Hand

Die junge Eunice Weldon nimmt eine Stellung als Sekretärin der reichen Mrs. Groat an und zieht in deren Haus ein. Zurück bleibt eine Karte mit einem blauen Handabdruck und einer geheimnisvollen Warnung: „Jemand, der Dich liebt, bittet D...
45,00 zł 50,00 zł
Do koszyka

Strategiczny wymiar modeli biznesu w zarządzaniu wartością przedsiębiorstw – kierunki rozwoju

Burzliwe otoczenie rynkowe oraz dynamika zmienności zachodzących we wszystkich obszarach zarządzania przedsiębiorstwem determinuje mechanizmy decydujące o istnieniu przedsiębiorstw, ich zwycięstwie bądźporażce. Jednocześnie złożoność proces&oacut...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

W zderzeniu z naturą – świętość Brata Alberta. Naturalne uwarunkowania życia duchowego świętego Alberta Chmielowskiego

Publikacja stanowi cenne studium uwarunkowań życia duchowego Alberta Chmielowskiego (1845-1916), wybitnego Polaka, artysty-malarza, byłego powstańca i świętego Kościoła. Autor umiejętnie wykorzystał wiedzę m.in. z zakresu psychologii, historii czy hist...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Transport żywności – uwarunkowania organizacyjne, techniczne, ekonomiczne oraz jego skala

Celem monografii jest przedstawienie uwarunkowań organizacyjnych, technicznych i ekonomicznych dla transportu żywności. Celami szczegółowymi są: ukazanieuregulowań prawnych w zakresie różnych gałęzi transportu przy przewozie produkt...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

Subsydiarność - uwarunkowania regulacje i praktyka

Publikacja przedstawia teoretyczne i praktyczne aspekty zasady subsydiarności w wybranym kontekście prawnym z uwzględnieniem rysu historycznego.Książka podzielona jest na trzy części, gdzie: w ramach części pierwszej omówione zostały...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!