0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Filozofia a zarządzanie

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Tadeusz Oleksyn

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 59,00 zł
53,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Filozofia a zarządzanie

Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki.

Książka doskonale wpisuje się w dyskurs na temat natury współczesnego zarządzania, jego interdyscyplinarności, ewolucji, różnych koncepcji i rozterek. Jej autorzy, specjaliści z wielu dziedzin, podkreślają wagę filozofii w kształceniu przyszłych specjalistów zarządzania i menedżerów. Ponieważ jest to kształcenie masowe, obejmujące w skali kraju setki tysięcy osób rocznie, powinno być prowadzone w sposób dobry jakościowo, odpowiedzialny i społecznie użyteczny, aby wywierało pozytywny wpływ zarówno na stronę etyczną, jak i merytoryczną zarządzania. Filozofia kształtuje umiejętność abstrakcyjnego, twórczego i krytycznego myślenia, podejścia analitycznego i systemowego, uczy argumentacji, etycznego postępowania, rozpoznawania wartości i szacunku dla nich. Zdobyte dzięki niej umiejętności ułatwiają zarządzanie strategiczne, taktyczne, rozwiązywanie problemów, wspierają proces podejmowania decyzji, komunikację i negocjacje.

Autorzy wyjaśniają znaczenie terminu filozofia zarządzania, opisują antynomie w zakresie filozofii zarządzania w przedsiębiorstwach, odnosząc się do kryzysu zarządzania strategicznego. Sporo miejsca poświęcają krytyce współczesnej nauki o zarządzaniu. Wypowiadają się na temat etosu i filozofii zarządzania klasycznych przedsiębiorców, specyfiki zarządzania zawodowych menedżerów oraz blasków i cieni filozofii menedżeryzmu. Dokonują przeglądu inspiracji religijnych, filozoficznych i etycznych związanych z kategoriami obowiązku i odpowiedzialności. Prowadzą rozważania na temat kultury jakości jako specyficznej i wyrazistej filozofii zarządzania.

Adresaci:
Książka zainteresuje zarówno pracowników naukowych - dydaktyków z dziedzin zarządzania, filozofii, socjologii organizacji i zarządzania, psychologii zarządzania, jak i praktyków - menedżerów i przedsiębiorców.


Jest to publikacja oryginalna w swym pomyśle i realizacji, o interdyscyplinarnym podejściu do niezwykle ważnej we współczesnej kulturze, rozległej problematyki zarządzania. Bogata zawartość merytoryczna książki idzie w parze ze stylem zaciekawiającej narracji.

Dr hab. Tadeusz Klimski, profesor Uniwersytetu Kardynała Stefana Wyszyńskiego




Książka jest poświęcona zagadnieniom filozofii zarządzania widzianej przez pryzmat różnych nauk i podejść. Praca ma charakter interdyscyplinarny, wychodzi poza powszechne, wąskie spojrzenie na zarządzanie i jest ciekawą, godną upowszechnienia pozycją.
Prof. zw. dr hab. Andrzej P. Wiatrak, Prodziekan ds. Nauki
kierownik Zakładu Jakości Zarządzania na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-5371-7
  • ISBN druku: 978-83-264-3991-9
  • EAN: 9788326453717
  • Liczba stron: 340
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie 
 str. 9
Tadeusz Oleksyn

1. Filozofia a zarządzanie - trzy spojrzenia 
 str. 23

1.1. Genus humanum arte et ratione vivit 
 str. 23

Emil Orzechowski

Literatura 
 str. 28

1.2. Aksjologia w zarządzaniu 
 str. 28

Tadeusz Borkowski

1.3. Filozofia w praktyce zarządzania 
 str. 33

Adam Hernas

2. Różne filozofie zarządzania 
 str. 44
Tadeusz Oleksyn

2.1. Wyjaśnienie pojęcia 
 str. 44

2.2. Zarządzanie - administrowanie - dowodzenie 
 str. 46

2.3. Wojskowy rodowód zarządzania, wojskowe filozofie 
 str. 50

2.4. Filozofie zarządzania w sektorze publicznym 
 str. 57

2.5. Filozofie zarządzania w sektorze przedsiębiorstw 
 str. 63

2.6. Zasady jako składowe racjonalnych filozofii zarządzania 
 str. 82

2.7. Konkluzje 
 str. 88

Literatura 
 str. 90

3. Filozofia a kompetencje zarządcze 
 str. 92
Jan Franciszek Jacko

3.1. Filozofia w klasycznym ideale kształcenia 
 str. 93

3.2. Główne cele kształcenia wyższego w zarządzaniu 
 str. 95

3.3. Niektóre funkcje filozofii w nauczaniu zarządzania 
 str. 97

3.4. Dlaczego filozofia bywa niedoceniana? 
 str. 105

3.5. Promujmy klasyczny ideał nauczania i sensowne praktyki 
 str. 111

Literatura 
 str. 112

4. Ekonomia w naukowym myśleniu o zarządzaniu 
 str. 114
Kazimierz Kuciński

4.1. Ekspansjonizm zarządzania 
 str. 117

4.2. Rozmywanie zarządzania 
 str. 124

4.3. Refleksje końcowe 
 str. 132

5. Kreatorzy zarządzania 
 str. 135
Tadeusz Oleksyn

5.1. Zarządzanie - trudności z rozumieniem 
 str. 136

5.2. Interdyscyplinarność zarządzania 
 str. 140

5.3. Etos i filozofie zarządzania klasycznych przedsiębiorców 
 str. 143

5.4. Menedżerowie a liderzy; menedżeryzm 
 str. 154

5.5. Inżynierowie w zarządzaniu 
 str. 160

5.6. Blaski i cienie nauk o zarządzaniu i akademickiego nauczania 
 str. 168

5.7. Synteza 
 str. 177

Literatura 
 str. 177

6. Różne tradycje rozumienia obowiązku: deontologia jako inspiracja 
 str. 179
Łukasz Skiba

6.1. Geneza pojęcia deontologia 
 str. 179

6.2. Obowiązek i odpowiedzialność w wybranych religiach 
 str. 181

6.3. Etyka obowiązku w filozofii starożytnej Grecji 
 str. 192

6.4. Deontonomizm 
 str. 196

6.5. Inne filozofie eksponujące znaczenie obowiązku 
 str. 207

6.6. Konkluzje 
 str. 211

Literatura 
 str. 211

7. Kultura jakości jako wyraz filozofii zarządzania 
 str. 213
Marek Bugdol

7.1. Wprowadzenie 
 str. 213

7.2. Kultura jakości - dotychczasowe ustalenia 
 str. 214

7.3. Struktura kultury jakości 
 str. 216

7.4. System zarządzania jakością jako podstawa kultury jakości 
 str. 221

7.5. Praktyczne problemy kształtowania kultury jakości - poziom normatywny 
 str. 221

7.6. Problemy kształtowania kultury jakości - poziom koncepcyjny 
 str. 229

7.7. Filozofia w służbie kultury jakości 
 str. 235

7.8. Postulowane dalsze badania 
 str. 237

7.9. Zakończenie: postulat etycznego postępowania 
 str. 238

Literatura 
 str. 240

8. Badacz organizacji jako przybysz: proces organizowania w ujęciu interpretatywnym 
 str. 243
Leszek Cichobłaziński

8.1. Uwagi wstępne 
 str. 243

8.2. Życie społeczne jako tekst 
 str. 247

8.3. Interpretacja w zarządzaniu 
 str. 254

8.4. Konsulting jako interpretacja 
 str. 257

8.5. Konflikt w firmie Magnolia 
 str. 261

Literatura 
 str. 265

9. Filozofia dla studentów zarządzania: dylematy dydaktyki 
 str. 267
Krzysztof Wojcieszek

9.1. Czego i jak uczyć studentów zarządzania w zakresie filozofii? 
 str. 268

9.2. Stosowane metody dydaktyczne 
 str. 277

9.3. W duchu jedności doświadczenia filozoficznego 
 str. 293

9.4. Dlaczego św. Tomasz? 
 str. 296

9.5. Rekomendacje 
 str. 299

Literatura 
 str. 300

Zamiast zakończenia. Wyzwania w szerszej skali 
 str. 303
Tadeusz Oleksyn

10.1. Ograniczenie spekulacji i "nadmuchiwania baniek giełdowych" 
 str. 306

10.2. Eliminowanie ciemnych stron globalizacji 
 str. 307

10.3. Kto ma cywilizować globalizację? 
 str. 312

10.4. Jak lepiej chronić i rekultywować środowisko naturalne? 
 str. 314

10.5. Jak rozwiązać gigantyczne problemy z brakiem i złą jakością wody? 
 str. 317

10.6. Jak zrestrukturyzować gospodarkę żywnościową? 
 str. 319

10.7. Wyzwania demograficzne 
 str. 320

10.8. Jak zwiększyć sprawność funkcjonowania państwa? 
 str. 323

10.9. Jak rozwijać społeczeństwo obywatelskie? 
 str. 327

10.10. Dlaczego należy wspierać przedsiębiorczość i przedsiębiorców? 
 str. 328

Literatura 
 str. 330

Indeks 
 str. 333
Słowa kluczowe: zarządzanie

Inni Klienci oglądali również

42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Historia klasycznej filozofii indyjskiej

Założeniem wielotomowej Historii klasycznej filozofii indyjskiej jest całościowe przedstawienie wszystkich nurtów filozoficznych i prądów intelektualnych w Indiach w okresie klasycznym, tj. od II w. do najazdu muzułmańskiego, na tle konce...
32,31 zł 35,90 zł
Do koszyka

Wprowadzenie do filozofii religii

CZY MOŻNA ZROZUMIEĆ I OCENIAĆ RELIGIĘ, BĘDĄC NIEWIERZĄCYM? CZY DA SIĘ POGODZIĆ TEORIĘ EWOLUCJI Z KREACJONIZMEM? JAK POWSTAJĄ DOŚWIADCZENIA RELIGIJNE?Wprowadzenie do filozofii religii to kilkakrotnie wznawiana w języku angielskim synteza wsp...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Marketingowe zarządzanie apteką

Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami.
19,98 zł 22,20 zł
Do koszyka

Zarządzanie bezpieczeństwem imprez masowych i zgromadzeń publicznych. Wymiar organizacyjno-praktyczny. Część II

W procesie kształtowania bezpieczeństwa publicznego, wyrażonego szczególnie w bezpieczeństwie imprez masowych i zgromadzeń publicznych wolnych od zagrożeń, uwidacznia się nadrzędna rola administracji publicznej. Nie bez znaczenia dla rodzaju i s...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Niccolo Machiavellego filozofia władzy i jej aktualne odniesienia

Czy teorie żyjącego na przełomie XV i XVI wieku florenckiego filozofa można dziś odłożyć do lamusa? Nic bardziej mylnego – stwierdza dr Anna Macha-Aslanidou i wykazuje, że porady, które Niccolo Machiavelli dawał renesansowemu księciu, i...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie procesowe. Problemy metodologiczne

Książka przedstawia w sposób kompleksowy węzłowe aspekty i problemy badawcze zarządzania procesowego. Publikacja została ukierunkowana na procesy wytwórcze, jakie generalnie występują w działalności gospodarczej.Całość tekstu ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!