Amerykańskie wybory prezydenckie w erze postprawdy
Celem książki jest podsumowanie amerykańskiej prezydenckiej kampanii wyborczej z 2016 roku. Jej efektem było wyniesienie do władzy politycznego outsidera i celebryty Donalda J. Trumpa. Publikacja stanowi przestrzeń krytycznej refleksji nie tylko nad kampanią wyborczą, jej przebiegiem i charakterem, ale również nad samymi wyborami oraz ich tłem społecznym, politycznym i ekonomicznym. Autorki i autorzy zawartych w tomie tekstów reprezentują szeroko rozumiane nauki społeczne (stosunki międzynarodowe, międzynarodowe stosunki gospodarcze, politologię, dziennikarstwo, nauki o mediach), humanistyczne (m.in. antropologię) oraz prawne. Wywodzą się z najważniejszych polskich ośrodków naukowych. W prezentowanej książce analizują amerykańskie wybory w kontekstach międzynarodowym i wewnętrznym, uwzględniając również strategie, oraz metody i techniki komunikowania politycznego. Zebranie wszechstronnej grupy autorów z wielu ośrodków było możliwe za sprawą konferencji zorganizowanej przez pracowników i doktorantów Katedry Studiów Politycznych i Instytutu Studiów Międzynarodowych Kolegium Ekonomiczno-Społecznego SGH. Konferencja odbyła się z okazji 100 dni od zaprzysiężenia Donalda J. Trumpa na 45. prezydenta Stanów Zjednoczonych Ameryki.
WPROWADZENIE
Jan Misiuna, Małgorzata Molęda-Zdziech, Sabina Łubiarz
Amerykańskie wybory w erze postprawdy
CZĘŚĆ I
KONTEKST MIĘDZYNARODOWY WYBORÓW
Katarzyna Żukrowska
Rynek USA: pierwsze reakcje na wynik wyborów prezydenckich i realizacja
haseł gospodarczych z kampanii wyborczej
Tomasz Soroka
Relacje gospodarcze Kanady z USA w obliczu prezydentury Donalda Trumpa
Joanna Modrzejewska-Leśniewska
Afganistan w kampanii prezydenckiej i w pierwszych miesiącach urzędowania prezydenta Donalda Trumpa
CZĘŚĆ II
KONTEKST WEWNĘTRZNY WYBORÓW
Wojciech Biel
Kolorado czy Ohio? Dylematy kampanijne demokratów w kontekście rezultatu wyborów w 2016 roku
Adam Drosik
Early voting w amerykańskich kampaniach prezydenckich
Paweł Jankowski
Osobliwości systemu wyborczego USA na przykładzie wyborów prezydenckich
Jakub Potulski
Zwycięstwo wyborcze Donalda Trumpa jako przykład drugiej fali kontrmobilizacji
Jan Misiuna
Donald Trump i pieniądze w prezydenckiej kampanii wyborczej 2016 roku
CZĘŚĆ III
KOMUNIKOWANIE POLITYCZNE: AKTORZY, STRATEGIE, TECHNIKI
Sabina Łubiarz, Małgorzata Molęda-Zdziech
Mediatyzacja kampanii prezydenckiej w Stanach Zjednoczonych - przegląd metod i technik
Maciej Kietliński
Telewizyjne debaty prezydenckie jako decydujące w kampaniach wyborczych:
Kennedy vs. Nixon oraz Trump vs. Clinton
Łukasz Przybysz
Efekt America first: kampania Every Second Counts jako echo polityki Donalda Trumpa
Bartosz Pietrzyk
Make America great again! Twitter w rękach Donalda Trumpa - narracje i konteksty
Monika Kaczmarek-Śliwińska
Aspekty public relations w strategiach wyborczych kandydatów na urząd prezydenta USA w 2016 roku
ZAMIAST PODSUMOWANIA
Tomasz Goban-Klas
Superman autopromocji - od dewelopera do fotela prezydenta USA
Kolegium Ekonomiczno-Społeczne SGH - pół wieku tradycji