0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zasady opodatkowania finansowania społecznościowego

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2019

  • Seria / cykl: Monografie. Biblioteka Przeglądu Podatkowego

  • Autor: Adam Bartosiewicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 111,00 zł
99,90 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zasady opodatkowania finansowania społecznościowego

W książce, która jest pierwszym opracowaniem tematu podatkowych aspektów crowdfundingu, omówiono poszczególne odmiany finansowania społecznościowego (donacyjny, nagrodowy, przedsprzedażowy, dłużny i udziałowy) oraz praktykę ich funkcjonowania. Zaprezentowano uregulowania prawne odnoszące się do finansowania społecznościowego (crowdfundingu) w Polsce oraz w wybranych państwach europejskich i pozaeuropejskich. Wskazano na skutki podatkowe w odniesieniu do wszystkich podmiotów uczestniczących w finansowaniu społecznościowym, zarówno w zakresie podatków dochodowych, jak i obrotowych.
Adresaci:Publikacja przeznaczona jest dla doradców podatkowych, adwokatów i radców prawnych. Zainteresuje przedsiębiorców i menedżerów firm będących tzw. start-upami, inkubatorami przedsiębiorczości, a także klastry zrzeszające innowacyjnych przedsiębiorców, które często poszukują finansowania poprzez crowdfunding.
Zbiórki publiczne mają skutki podatkowe >>

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8160-554-0
  • ISBN druku: 978-83-8160-284-6
  • EAN: 9788381605540
  • Liczba stron: 472
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów .................................................................................. 11
 Od Autora ........................................................................................... 17
 Wstęp ................................................................................................... 19
 Rozdział I. Próba zdefiniowania finansowania społecznościowego oraz historia jego rozwoju .................. 25
 1. Definicja finansowania społecznościowego .......................... 25
 1.1. Kwestia nazwania zjawiska .............................................. 25
 1.2. W poszukiwaniu definicji ................................................ 27
 1.3. Cechy finansowania społecznościowego ........................ 32
 2. Historia finansowania społecznościowego ........................... 34
 2.1. Era preinternetowa ............................................................ 34
 2.2. Pojawienie się internetu jako czynnik narodzin finansowania społecznościowego ........................ 35
 2.3. Historia finansowania społecznościowego w Polsce .... 38
 3. Rodzaje (odmiany) finansowania społecznościowego ........ 40
 3.1. Różne sposoby klasyfikacji finansowania społecznościowego ...................................... 40
 3.2. Finansowanie społecznościowe sensu stricto oraz finansowanie społecznościowe sensu largo .......... 41
 3.3. Sposoby finansowania społecznościowego w ramach crowdfundingu sensu largo ........................ 42
 3.3.1. Model donacyjny ..................................................... 42
 3.3.2. Model nagrodowy ................................................... 44
 3.3.3. Pożyczki społecznościowe ..................................... 47
 4. Odmiany finansowania społecznościowego sensu stricto ......................... 49
 4.1. Podstawowe rodzaje finansowania społecznościowego ............................................................ 49
 4.2. Model przedsprzedażowy ................................................ 50
 4.3. Model dłużny ..................................................................... 51
 4.4. Model udziałowy ............................................................... 53
 4.5. Inne modele ........................................................................ 55
 4.6. Modele mieszane ............................................................... 57
 Rozdział II. Stan prawny w wybranych państwach unijnych ......................... 59
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 59
 2. Stan prawny w wybranych państwach unijnych .................. 61
 2.1. Słowacja ............................................................................... 61
 2.2. Czechy ................................................................................. 63
 2.3. Francja ................................................................................. 65
 2.4. Włochy ................................................................................ 68
 2.5. Estonia ................................................................................. 70
 2.6. Węgry .................................................................................. 72
 2.7. Hiszpania ............................................................................ 74
 2.8. Szwecja ................................................................................ 76
 2.9. Holandia ............................................................................. 78
 2.10. Wielka Brytania ............................................................. 81
 2.11. Niemcy ............................................................................. 84
 3. Stan prawny obowiązujący w państwach innych niż unijne ........................................... 86
 3.1. Stany Zjednoczone ............................................................ 86
 3.2. Izrael .................................................................................... 89
 3.3. Szwajcaria ........................................................................... 91
 4. Stan prawny dotyczący finansowania społecznościowego w Polsce .............................. 93
 5. Propozycje Komisji Europejskiej dotyczące regulacji prawnej w zakresie finansowania społecznościowego typu dłużnego oraz udziałowego ........................................... 102
 Rozdział III. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu donacyjnego ............ 111
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 111
 2. Stosunki prawne w ramach finansowania społecznościowego typu donacyjnego ................................... 112
 2.1. Stosunki między wspierającym a obdarowanym ......... 112
 2.2. Stosunki między obdarowanym (poszukującym finansowania) a portalem finansowania społecznościowego ...... 117
 2.3. Stosunki między wspierającymi a portalem finansowania społecznościowego .................................... 120
 3. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu donacyjnego ........................ 122
 3.1. Skutki u obdarowanego .................................................... 122
 3.1.1. Podatek od otrzymywanego przysporzenia majątkowego ............................................................ 122
 3.1.2. Podatki inne niż dochodowe ................................. 140
 3.2. Skutki u finansującego (darczyńcy) ................................ 144
 3.2.1. Podatki dochodowe ................................................ 144
 3.2.2. Podatki inne niż dochodowe ................................. 151
 3.3. Skutki u podmiotu prowadzącego portal finansowania społecznościowego .................................... 152
 3.3.1. Podatki dochodowe ................................................ 152
 3.3.2. Podatek od towarów i usług .................................. 156
 4. Wnioski ...................................................................................... 166
 Rozdział IV. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu nagrodowego .......... 169
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 169
 2. Stosunki prawne powstające pomiędzy poszczególnymi podmiotami zaangażowanymi w finansowanie społecznościowe typu nagrodowego ...................................... 170
 2.1. Stosunki między wspierającymi a poszukującymi finansowania ............................................ 170
 2.2. Rodzaje nagród jako czynnik wpływający na treść stosunków prawnych pomiędzy podmiotami wspierającymi a podmiotami poszukującymi finansowania ...................................................................... 180
 2.3. Stosunki między wspierającymi a portalem .................. 183
 2.4. Stosunki między poszukującymi finansowania a portalem .................................................... 184
 3. Skutki w obszarze prawa podatkowego ................................. 186
 3.1. Podmioty poszukujące finansowania ............................. 186
 3.1.1. Podatki od przysporzeń majątkowych ................ 186
 3.1.2. Podatki o charakterze obrotowym ....................... 202
 3.2. Skutki u podmiotów wspierających ................................ 223
 3.2.1. Podatek dochodowy ............................................... 223
 3.2.2. Podatki o charakterze obrotowym (podatek od czynności cywilnoprawnych) ......... 227
 3.3. Skutki u podmiotu prowadzącego portal finansowania społecznościowego .................................... 230
 3.3.1. Podatki dochodowe ................................................ 230
 3.3.2. Podatek od towarów i usług .................................. 232
 4. Wnioski ...................................................................................... 240
 Rozdział V. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu przedsprzedażowego ...... 243
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 243
 2. Stosunki prawne w ramach finansowania społecznościowego typu przedsprzedażowego .................... 245
 2.1. Stosunki między finansującym a poszukującym finansowania ............................................. 245
 2.2. Stosunki między podmiotem poszukującym finansowania a portalem finansowania społecznościowego ........... 251
 2.3. Stosunki między wspierającym (finansującym) a portalem .......................................................... 254
 3. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu przedsprzedażowego ............. 255
 3.1. Skutki u podmiotu poszukującego finansowania .................................... 255
 3.1.1. Podatek od otrzymywanego przysporzenia majątkowego ............................................................ 255
 3.1.2. Podatki inne niż dochodowe ................................. 264
 3.2. Skutki u podmiotu wspierającego ................................... 280
 3.2.1. Podatki dochodowe ................................................ 280
 3.2.2. Podatek od towarów i usług .................................. 281
 3.3. Skutki u podmiotu prowadzącego portal finansowania społecznościowego .................................... 282
 3.3.1. Podatki dochodowe ................................................ 282
 3.3.2. Podatek od towarów i usług .................................. 285
 4. Wnioski ...................................................................................... 292
 Rozdział VI. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu dłużnego ............ 295
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 295
 2. Stosunki prawne w ramach finansowania społecznościowego typu dłużnego ......................................... 296
 2.1. Stosunki pomiędzy podmiotem udzielającym pożyczek a biorącym pożyczkę ................................... 296
 2.2. Stosunki pomiędzy pożyczkobiorcą a portalem ........... 305
 2.3. Stosunki pomiędzy pożyczkodawcą a portalem ........... 310
 3. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu dłużnego ....................... 311
 3.1. Skutki po stronie podmiotu udzielającego pożyczki ... 311
 3.1.1. Podatki dochodowe ................................................ 311
 3.1.2. Podatki obrotowe .................................................... 324
 3.2. Skutki po stronie podmiotu otrzymującego pożyczkę 341
 3.2.1. Skutki w podatku dochodowym .......................... 341
 3.2.2. Podatki obrotowe .................................................... 353
 3.3. Skutki po stronie portalu finansowania społecznościowego ............................................................ 365
 3.3.1. Podatki dochodowe ................................................ 365
 3.3.2. Podatek od towarów i usług .................................. 367
 4. Wnioski ...................................................................................... 379
 Rozdział VII. Skutki w obszarze prawa podatkowego finansowania społecznościowego typu udziałowego ........... 383
 1. Uwagi wstępne .......................................................................... 383
 2. Stosunki prawne powstające pomiędzy poszczególnymi podmiotami zaangażowanymi w finansowanie społecznościowe typu udziałowego ....................................... 385
 2.1. Stosunki między wspierającymi (inwestorami) a podmiotami poszukującymi finansowania ................ 385
 2.2. Stosunki między platformą finansowania społecznościowego a podmiotem poszukującym finansowania 
 (emitentem) ................................................ 392
 2.3. Stosunki między platformą a inwestorami .................... 396
 3. Skutki w obszarze prawa podatkowego ................................. 399
 3.1. Podmioty poszukujące finansowania ............................. 399
 3.1.1. Podatek dochodowy ............................................... 399
 3.1.2. Podatki pośrednie ................................................... 404
 3.2. Podmioty finansujące (inwestorzy)................................. 415
 3.2.1. Podatek dochodowy ............................................... 415
 3.2.2. Podatki obrotowe .................................................... 420
 3.2.3. Podatek od czynności cywilnoprawnych ............ 421
 3.3. Portale finansowania społecznościowego ...................... 424
 3.3.1. Podatek dochodowy ............................................... 424
 3.3.2. Podatki obrotowe .................................................... 428
 3.3.3. Podatek od czynności cywilnoprawnych ............ 437
 4. Wnioski ...................................................................................... 438
 Wnioski końcowe .............................................................................. 441
 Bibliografia ......................................................................................... 453
 Orzeczenia sądowe ........................................................................... 467

Inni Klienci oglądali również

99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Zasada pewności w prawie podatkowym

„Zasada pewności prawa adresowana jest do władzy ustawodawczej, wykonawczej i sądowniczej. Jest ona bardzo istotna w przypadku podatników, którzy w większości wypadków rozliczają się z organami podatkowymi na zasadzie samoobl...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Zasada jednej nocy

Hendrix był wierny zasadzie jednej nocy. Nigdy nie sypiał dwa razy z tą samą kobietą. Podobnie miała wyglądać randka z Roz, córką bogatego przedsiębiorcy, którą spotkał w Vegas. Niestety oboje zostali w intymnym momencie przyłapani przez ...
99,90 zł 111,00 zł
Do koszyka

Zasada przejrzystości stosunków korporacyjnych w polskim prawie grup spółek

W monografii dokonano analizy polskiej regulacji prawa grup spółek w kontekście zasady przejrzystości stosunków korporacyjnych zachodzących pomiędzy uczestnikami takiego zgrupowania.Podstawą prawną dla poczynionych rozważań są przepisy Ko...
107,10 zł 119,00 zł
Do koszyka

Zasada szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim

Monografia poświęcona zasadzie szybkości postępowania administracyjnego w prawie polskim odnosi się do zasady uregulowanej postanowieniami art. 12 ustawy z 14.6.1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego. Składa się ona z ośmiu rozdział&oacu...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Opodatkowanie spółek osobowych

W publikacji przedstawiono system opodatkowania spółki komandytowej i jej wspólników w Polsce, porównując go do uregulowań stosowanych w tym zakresie w Niemczech.Autor prezentuje pra...
24,30 zł 27,00 zł
Do koszyka

Rynek i źródła finansowania scenariuszy filmowych w Polsce

Arkadiusz Wojnarowski – absolwent podyplomowych studiów producenckich w Szkole Filmowej w Łodzi, doktor w dziedzinie nauk humanistycznych, wykładowca zarówno produkcji i koprodukcji filmowej, jak i scenariopisarstwa, prawnik i produ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!