0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • Autor: Barbara Olszewska, Grażyna Gierszewska, Jan Skonieczny

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 48,70 zł
43,83 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady.

Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2106-2
  • ISBN druku: 978-83-208-2051-5
  • Liczba stron: 344
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku 
1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 
1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 
1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie 
1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 
1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny 
1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji 
1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie 
1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa 
1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 2. Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem 
2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego 
2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego 
2.2.1. Analiza strategiczna 
2.2.2. Formułowanie strategii 
2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 
2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii 
2.4. Poziomy strategii 
2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa 
2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa 
3.1. Analiza makrootoczenia 
3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa? 
3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 
3.2. Składniki makrootoczenia 
3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 
3.2.2. Otoczenie technologiczne 
3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 
3.2.4. Otoczenie społeczne 
3.2.5. Otoczenie demograficzne 
3.2.6. Otoczenie międzynarodowe 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 
4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.3. Metody heurystyczne 
4.4. Metody scenariuszowe 
4.5. Badania foresightowe 
4.6. Metody foresightowe 
4.6.1. Skanowanie otoczenia 
4.6.2. Wywiad technologiczny 
4.6.3. Ankiety problemowe 
4.6.4. Prognozowanie geniusza 
4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 
4.6.6. Mapa drogowa technologii 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego 
5.1. Model konkurencji M.E. Portera 
5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora 
5.3. Relacje sektor a jego klienci 
5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 
5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 6. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 
6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 
6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 
6.3. Bilans strategiczny 
6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 
6.5. Łańcuch wartości 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
7.1. Metody portfelowe 
7.2. Analiza SWOT 
7.3. Benchmarking 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 8. Formułowanie i wybór strategii 
8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa 
8.1.1. Planowanie strategii 
8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze) 
8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne) 
8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 
8.3. Strategie dywersyfikacji 
8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa 
8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 
8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 
8.4. Strategia kooperencji 
8.5. Alianse strategiczne 
8.5.1. Formy aliansów strategicznych 
8.6. Fuzje i przejęcia 
8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 
8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 
8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem 
8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 9. Wdrażanie strategii 
9.1. Istota wdrażania strategii 
9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 
9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 
9.4. Model strategicznego działania 
9.5. General Management Navigator 
9.6. Model syntezy strategii 
9.7. Strategia „błękitnego oceanu” 
9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii 
9.9. Kontrola wdrażania strategii 
9.10. Kontroling strategiczny 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 10. Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne 
10.1. Business Process Reengineering 
10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 
10.3. Zarządzanie wiedzą 
10.4. Organizacja ucząca się 
10.5. Organizacja inteligentna 
Pytania kontrolne

 

Bibliografia

 

Indeks

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Zarządzanie środowiskowe

Podręcznik stanowi kompendium wiedzy z zakresu zarządzania środowiskowego. Przedstawiono w nim doraźne i prewencyjne działania wpływające na kształtowanie i jakość środowiska. Autorzy omówili w książce: gospodarowanie powierzchnią Ziemi i rekult...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Organizacja i zarządzanie w zarysie

Intencją autorów niniejszej publikacji było przejrzyste, syntetyczne i kompleksowe przedstawienie najważniejszych zagadnień, mogących stanowić fundament wiedzy z omawianej dziedziny. Chodziło o to, aby podręcznik, poza zaoferowaniem nowoczesnego...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie rozwojem obszarów wiejskich w Polsce w warunkach integracji europejskiej

Książka stanowi analizę modelu zarządzania rozwojem obszarów wiejskich w Polsce, który ukształtowany został w wyniku przystąpienia Polski do Unii Europejskiej. Autorka zbadała wpływ mechanizmów europeizacji na zmiany instytucjonaln...
26,46 zł 29,40 zł
Do koszyka

Zarządzanie łańcuchem dostaw w XXI wieku. W poszukiwaniu nowych źródeł przewagi konkurencyjnej

"W walce konkurencyjnej na współczesnych rynkach globalnych efektywne zarządzanie łańcuchem dostaw jest uważane za jedno z głównych źródeł przewagi konkurencyjnej firm. Stała się ona obszarem badań na początku lat 80. XX wieku...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Zachowania strategiczne przedsiębiorstw w warunkach rynków wyłaniających się

W świetle rosnącej niepewności warunków prowadzenia działalności gospodarczej rynki wyłaniające się stanowią doskonałe laboratorium badawcze w zakresie innowacji w strategiach i organizacji przedsiębiorstw. Rozdział pierwszy niniejszej książki p...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!