0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2013

  • Seria / cykl: Zarządzanie i Inżynieria Produkcji

  • Autor: Barbara Olszewska, Grażyna Gierszewska, Jan Skonieczny

  • Wydawca: PWE

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Zarządzanie strategiczne dla inżynierów

Zarządzanie strategiczne jest nowoczesnym narzędziem zarządzania we współczesnych przedsiębiorstwach. Autorzy pokazali: istotę strategii i zarządzania strategicznego oraz ich rolę w zarządzaniu przedsiębiorstwem; analizę strategiczną otoczenia przedsiębiorstwa (makrootoczenia, otoczenia konkurencyjnego); analizę potencjału strategicznego przedsiębiorstwa; formułowanie i wybór strategii; wdrażanie strategii przedsiębiorstwa i kontroling strategiczny; współczesne koncepcje zarządzania wobec zarządzania strategicznego. Zrozumienie prezentowanych zagadnień ułatwiają zestawy pytań kontrolnych i liczne przykłady. Podręcznik jest przeznaczony dla studentów zarządzania i inżynierii produkcji w wyższych uczelniach różnych typów (technicznych, rolniczych, ekonomicznych).

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Zarządzanie, organizacja, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-208-2106-2
  • Liczba stron: 344
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Rozdział 1. Przedsiębiorstwo i jego funkcje na rynku 
1.1. Podmiot gospodarczy i jego otoczenie 
1.2. Relacja rynek producenta – rynek konsumenta 
1.3. Czynniki wpływające na proces zmian w przedsiębiorstwie 
1.3.1. Procesy globalizacji i regionalizacji 
1.3.2. Postęp techniczny i technologiczny 
1.3.3. Wymagania proekologicznego działania i społeczna odpowiedzialność organizacji 
1.3.4. Czynniki wewnętrzne wpływające na zmiany w przedsiębiorstwie 
1.4. Restrukturyzacja gospodarki i przedsiębiorstwa 
1.5. Przedsiębiorstwo tradycyjne a przedsiębiorstwo wirtualne — warunki sprawnego działania 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 2. Rola strategii w zarządzaniu przedsiębiorstwem 
2.1. Wybrane koncepcje zarządzania strategicznego 
2.2. Zintegrowany proces zarządzania strategicznego 
2.2.1. Analiza strategiczna 
2.2.2. Formułowanie strategii 
2.2.3. Wdrażanie strategii — organizacja, kontrola i ocena 
2.3. Podmiotowy aspekt formułowania strategii 
2.4. Poziomy strategii 
2.5. Wizja, misja i cele strategiczne przedsiębiorstwa 
2.6. Kulturowe uwarunkowania zarządzania strategicznego 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 3. Analiza strategiczna makrootoczenia przedsiębiorstwa 
3.1. Analiza makrootoczenia 
3.1.1. Jak należy definiować otoczenie przedsiębiorstwa? 
3.1.2. Zdefiniowanie makrootoczenia organizacji 
3.2. Składniki makrootoczenia 
3.2.1. Otoczenie ekonomiczne 
3.2.2. Otoczenie technologiczne 
3.2.3. Otoczenie polityczno-prawne 
3.2.4. Otoczenie społeczne 
3.2.5. Otoczenie demograficzne 
3.2.6. Otoczenie międzynarodowe 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 4. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.1. Istota prognozowania zjawisk w otoczeniu 
4.2. Metody prognozowania zjawisk w makrootoczeniu 
4.3. Metody heurystyczne 
4.4. Metody scenariuszowe 
4.5. Badania foresightowe 
4.6. Metody foresightowe 
4.6.1. Skanowanie otoczenia 
4.6.2. Wywiad technologiczny 
4.6.3. Ankiety problemowe 
4.6.4. Prognozowanie geniusza 
4.6.5. Technologie krytyczne (kluczowe) 
4.6.6. Mapa drogowa technologii 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 5. Analiza otoczenia konkurencyjnego 
5.1. Model konkurencji M.E. Portera 
5.2. Bariery wejścia i wyjścia z sektora 
5.3. Relacje sektor a jego klienci 
5.4. Relacje sektor a jego dostawcy 
5.5. Rywalizacja między konkurentami i mapa grup strategicznych 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 6. Analiza potencjału strategicznego przedsiębiorstwa 
6.1. Zasoby przedsiębiorstwa jako źródło przewagi konkurencyjnej 
6.2. Kluczowe czynniki sukcesu 
6.3. Bilans strategiczny 
6.4. Cykl życia produktu, technologii, organizacji i sektora 
6.5. Łańcuch wartości 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 7. Ocena pozycji strategicznej przedsiębiorstwa 
7.1. Metody portfelowe 
7.2. Analiza SWOT 
7.3. Benchmarking 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 8. Formułowanie i wybór strategii 
8.1. Proces formułowania strategii przedsiębiorstwa 
8.1.1. Planowanie strategii 
8.1.2. Podejście oparte na wizji (przedsiębiorcze) 
8.1.3. Strategie wyłaniające się (emergentne) 
8.2. Strategie konkurencji — model strategii M.E. Portera 
8.3. Strategie dywersyfikacji 
8.3.1. Istota i przesłanki dywersyfikacji działalności przedsiębiorstwa 
8.3.2. Rodzaje strategii dywersyfikacji 
8.3.3. Dywersyfikacja a specjalizacja 
8.4. Strategia kooperencji 
8.5. Alianse strategiczne 
8.5.1. Formy aliansów strategicznych 
8.6. Fuzje i przejęcia 
8.6.1. Istota i rodzaje fuzji/przejęć 
8.6.2. Motywy fuzji/przejęć 
8.6.3. Taktyki obronne przed wrogim przejęciem 
8.6.4. Najczęstsze przyczyny niepowodzeń i sukcesów fuzji/przejęć 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 9. Wdrażanie strategii 
9.1. Istota wdrażania strategii 
9.2. Strategiczne programy funkcjonalne 
9.3. Strategiczna (zrównoważona) karta wyników 
9.4. Model strategicznego działania 
9.5. General Management Navigator 
9.6. Model syntezy strategii 
9.7. Strategia „błękitnego oceanu” 
9.8. Czynniki warunkujące efektywne wdrażanie strategii 
9.9. Kontrola wdrażania strategii 
9.10. Kontroling strategiczny 
Pytania kontrolne

 

Rozdział 10. Współczesne koncepcje zarządzania a zarządzanie strategiczne 
10.1. Business Process Reengineering 
10.2. Outsourcing, offshoring i lean management 
10.3. Zarządzanie wiedzą 
10.4. Organizacja ucząca się 
10.5. Organizacja inteligentna 
Pytania kontrolne

 

Bibliografia

 

Indeks

Inni Klienci oglądali również

31,41 zł 34,90 zł
Do koszyka

Kamienne niebo

Księżyc wkrótce powróci. Czy przyniesie ze sobą zagładę? Essun przejęła moc Alabastra Dziesięciopierściennika. Dzięki niej zamierza odnaleźć swoją córkę Nassun i sprawić, by świat stał się przyjazny młodym górotworom. Dla Na...
32,90 zł
Do koszyka

Ulga

Nowa powieść laureatki Paszportu Polityki Pierwsza książka Natalii Fiedorczuk Jak pokochać centra handlowe była objawieniem literackim, Ulga będzie wstrząsem. Jej nowa powieść jest jak huragan, który zbiera wszystko po drodze, zostawiając niepok...
74,12 zł 87,20 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie każda...
30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Czaszkowiercy

Brian Staveley powraca do świata nagradzanego cyklu „Kronika Nieciosanego Tronu” Świetny prequel, w którym towarzyszymy intrygującej bohaterce «Kroniki Nieciosanego Tronu». Staveley udowadnia, że jest mistrzem w budowaniu...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Wibrujące moce

„Przybliżył się i wciągnął w nozdrza powietrze. Wyraziście czuł zapach jej ciała. Słodki. Upojny. Niepowtarzalny. Przysunął się bliżej. Wilgotne włosy łaskotały go po twarzy. Całował czoło, nos i usta. Przytulał policzek do rozgrzanego lica kobie...
30,51 zł 33,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno - Zarządzanie projektami krok po kroku

Zdobądź wiedzę, dzięki której każdy twój projekt będzie efektywny! Dowiedz się, jak dobierać sposób działania specjalnie do swoich potrzeb. Poznaj wypróbowane sposoby na skuteczne wyznaczanie celów, zarządzanie czasem...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.