0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zakorzenienie społeczne jako determinanta współpracy w sektorze turystycznym

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2017

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Katarzyna Czernek

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 47,00 zł
42,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zakorzenienie społeczne jako determinanta współpracy w sektorze turystycznym

Praca składa się ze wstępu, siedmiu rozdziałów oraz zakończenia. W rozdziale pierwszym zaprezentowano relacje między ekonomią i socjologią, stanowiące podłoże sformułowania koncepcji zakorzenienia społecznego. Rozdział drugi poświęcono charakterystyce koncepcji zakorzenienia społecznego autorstwa Marka Granovettera. W rozdziale trzecim uwagę poświęcono charakterystycznym cechom sektora turystycznego i ich znaczeniu dla zakorzenienia społecznego w kontekście współpracy między pomiotami tego sektora. W rozdziale czwartym zaprezentowano metodykę badań, a w szczególności podejście sieciowe i jego zastosowanie do badania roli zakorzenienia społecznego we współpracy w sektorze turystycznym. W rozdziale piątym zaprezentowano wyniki badań empirycznych odnoszących się do źródeł i czynników determinujących zakorzenienie społeczne i umożliwiających zastosowanie tego zakorzenienia w działalności gospodarczej. Rozdział szósty poświęcono z kolei zaprezentowaniu pozytywnych następstw zakorzeniania społecznego dla współpracy w sektorze turystycznym, zidentyfikowanym w wyniku własnych badań empirycznych. Siódmy rozdział poświęcono zidentyfikowanym w trakcie badań negatywnym konsekwencjom, jakie zakorzenienie społeczne ma dla współpracy w sektorze turystycznym.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-364-3
  • ISBN druku: 978-83-7875-363-6
  • Liczba stron: 367
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1
Relacje między ekonomią i socjologią jako podłoże sformułowania koncepcji zakorzenienia społecznego	21
1.1. Wzrost znaczenia ekonomii wśród nauk społecznych. Imperializm ekonomiczny	21
1.2. Główny nurt ekonomii i jego krytyka	26
1.3. Ekonomia i socjologia – różnice między postrzeganiem podmiotów i procesów gospodarczych	42
1.4. Socjologia ekonomiczna jako próba przezwyciężenia niedostatków teorii głównonurtowych	50
Rozdział 2
Charakterystyka koncepcji zakorzenienia społecznego	62
2.1. Przesłanki i geneza koncepcji zakorzenienia społecznego	62
2.2. Zakorzenienie społeczne na tle innych typów zakorzenienia	74
2.3. Elementy składowe i źródła zakorzenienia społecznego	84
2.3. Korzyści zakorzenienia społecznego formułowane w literaturze	89
2.4. Negatywne konsekwencje zakorzenienia społecznego w świetle dotychczasowych badań empirycznych	101
Rozdział 3
Cechy sektora turystycznego i ich wpływ na zakorzenienie społeczne w kontekście współpracy między podmiotami tego sektora	111
3.1. Cechy sektora turystyki i przedsiębiorstw turystycznych	111
3.2. Konsekwencje specyfiki sektora turystycznego dla kształtowania relacji zakorzenionych społecznie	121
3.3. Pojęcie, przesłanki i formy współpracy w regionie turystycznym	125
3.3.1. Pojęcie współpracy w regionie turystycznym oraz koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko współpracy	125
3.3.2. Przesłanki i cele współpracy w regionie turystycznym	126
3.3.3. Klasyfikacja i formy współpracy w regionie turystycznym	130
3.4. Zakorzenienie społeczne i jego rola we współpracy w regionie turystycznym – przegląd badań	139
Rozdział 4
Metodyka badań – podejście sieciowe i jego zastosowanie w badaniu znaczenia zakorzenienia społecznego dla współpracy w sektorze turystycznym	150
4.1. Geneza, użyteczność i charakterystyka podejścia sieciowego	150
4.2. Elementy i narzędzia wykorzystywane w podejściu sieciowym	160
4.2.1. Sposoby analizy wykorzystujące podejście sieciowe	160
4.2.2. Wady i zalety sieciowej analizy ilościowej	162
4.2.3. Wady i zalety sieciowej analizy jakościowej	163
4.2.4. Potrzeba zastosowania strukturacji w analizie sieciowej oraz łączonych 
metod badawczych	164
4.3. Opis przyjętej procedury badawczej	169
4.3.1. Ramy koncepcyjne	169
4.3.2. Metoda badawcza i dobór próby do badań	172
4.3.3. Charakterystyka procedury badawczej i narzędzia badawczego	182
4.3.4. Metoda analizy danych ilościowych i jakościowych	185
4.3.5. Ograniczenia przeprowadzonych badań	187
Rozdział 5
Zakorzenienie społeczne w sektorze turystycznym – jego źródła i determinanty	189
5.1. Zakorzenienie społeczne i jego znaczenie dla współpracy między badanymi podmiotami – ilościowa i jakościowa analiza sieciowa	189
5.1.1. Analiza z perspektywy sieci jako całości	189
5.1.2. Analiza z perspektywy aktorów w sieci	196
5.2. Źródła zakorzenienia społecznego badanych podmiotów	209
5.3. Determinanty zakorzenienia społecznego w relacjach objętych badaniem	224
Rozdział 6
Pozytywne następstwa zakorzenienia społecznego dla współpracy w sektorze turystycznym	234
6.1. Dostęp do zasobów	234
6.2. Elastyczność zachowań w warunkach niepewności	244
6.3. Kształtowanie wspólnej tożsamości podmiotów	246
6.4. Obniżenie kosztów transakcyjnych	250
6.5. Pozytywne efekty domina w sieci partnerów	255
6.6. Eliminacja nieuczciwych partnerów i ograniczanie niewłaściwych zachowań rynkowych	256
6.7. Łatwiejsze pozyskiwanie wiedzy od partnerów i jej transfer	258
6.8. Stymulowanie innowacyjności działań kooperacyjnych	260
6.9. Klasyfikacja i ogólna charakterystyka korzyści płynących z zakorzenienia społecznego dla współpracy między badanymi podmiotami	261
Rozdział 7
Negatywne konsekwencje zakorzenienia społecznego dla współpracy w sektorze turystycznym	265
7.1. Ograniczenie innowacyjności działań kooperacyjnych	265
7.2. Mniejsze zdolności adaptacyjne partnerów i organizacji partnerskich	274
7.3. Ograniczenie ekonomicznej racjonalności decyzji partnerów	275
7.4. Nepotyzm w relacjach kooperacyjnych	278
7.5. Konflikty interpersonalne między partnerami	279
7.6. Podatność na działania oportunistyczne partnera	288
7.7. Klasyfikacja i ogólna charakterystyka negatywnych konsekwencji płynących z zakorzenienia społecznego dla współpracy między badanymi podmiotami	290
Zakończenie	293
Bibliografia		305
Spis diagramów	347
Spis rysunków	347
Spis schematów	347
Spis tabel	349
Załącznik	351
1. Przykład macierzy binarnych wykorzystywanych w badaniu	353
2. Wzór narzędzia badawczego – kwestionariusz wywiadu	354
3. Książka kodowa	359
4. Częstotliwość występowania kodów w procesie kodowania materiału empirycznego	364

Inni Klienci oglądali również

32,40 zł 36,00 zł
Do koszyka

Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały. Jak słuchać, żeby dzieci do nas mówiły

Praktyczne ćwiczenia i wskazówki ułatwiające opanowanie sztuki komunikowania się z dziećmi - i… nie tylko z nimi - sprawiają, że książka jest przeznaczona dla każdego, kto chciałby lepiej rozumieć i mądrzej kochać dzieci oraz być przez dz...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Jak planować postępowanie fizjoterapeutyczne u chorych na Hashimoto (e-book)

Objawy, które pojawiają się już na początku choroby Hashimoto mogą przysparzać wiele problemów na różnych płaszczyznach i utrudniać postępowanie fizjoterapeutyczne. Z e-booka dowiesz się, jakie ćwiczenia warto stosować.
26,99 zł 29,99 zł
Do koszyka

Jak oni pracują 2

Jakie rytuały towarzyszą pracy twórczej Moniki Brodki, Agaty Bogackiej, Katarzyny Kozyry czy Zygmunta Miłoszewskiego?Już jesienią ukaże się druga część arcyciekawej i inspirującej książki Agaty Napiórskiej Jak oni pracują 2. ...
29,61 zł 32,90 zł
Do koszyka

Jak być kochanym

Znakomite, ponadczasowe felietony, które o rzeczach ważnych, poważnych, czasem smutnych mówią w sposób ironiczny, lekki, zabawny, a nieraz refleksyjny. Wszak ironia to najlepszy sposób opowiadania o rzeczach dramatycznych. G...
25,11 zł 27,90 zł
Do koszyka

Samo Sedno. Jak zbudować poczucie własnej wartości?

Czujesz się ze sobą źle, ograniczają cię własne lęki? Stale próbujesz zadowolić innych i jesteś przekonany, że nie zasługujesz na awans, szczęście, pomoc? Sięgnij po tę książkę! Zawarte w niej rady doświadczonego terapeuty pokażą ci, jak ...
40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Bądź jak woda, przyjacielu

Córka Bruce'a Lee tchnęła życie w nieprzemijającą filozofię swojego ojca. Jak powiedziałby on sam: «Oczyść swój umysł» i pozwól, by jego słowa całkowicie cię przeniknęły. - „Newsweek”

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!