0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: WARSZAWA, 2023

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Seria / cykl: Studia i Monografie

  • Autor: Anna Mazurkiewicz-Pizło

  • Wydawca: AWF Warszawa

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 30,00 zł
27,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

ZARZĄDZANIE WINIARSTWEM I ENOTURYSTYKĄ W POLSCE - WINO, KONSUMENT, SOCIAL MEDIA

Początki rozwoju winiarstwa w Polsce są przedmiotem sporu wśród znawców problemu. Według jednych winiarstwo ma prawie tysiącletnią historię na ziemiach polskich, zaś według innych zarówno rozwój winiarstwa jak i enoturystyki jest procesem rozpoczętym w Polsce niedawno, bo zaledwie dekadę temu. Skłaniając się bardziej w stronę tego drugiego stanowiska można stwierdzić, że współczesne winiarstwo i enoturystyka odpowiadają nowym potrzebom i oczekiwaniom społeczeństwa wobec wyjazdów urlopowych i podróży turystycznych. Autorka pracy wychodzi z założenia, że enoturystyka w Polsce jest nową formą spędzania czasu, której oferta skierowana jest do wymagających, znających wina i zamożnych turystów, w przeciwieństwie do stosunkowo niedawnej epoki PRL, charakteryzującej się tanim, wątpliwej jakości i dostępnym dla wszystkich winem. Ze względu na fakt, że enoturystyka jest kierunkiem stosunkowo nowym w turystyce krajowej, należy badać oraz rozwijać wiedzę na ten temat zarówno z punktu widzenia lokalnej czy regionalnej go-spodarki jak i metod zarządzania winnicą, zwłaszcza w obszarze komunikacji marketingowej i budowania relacji z konsumentami.

W rozdziale pierwszym monografii w syntetyczny sposób przedstawiono historię powstania wina i zmiany w jego postrzeganiu oraz konsumpcji na przestrzeni lat. Wskazano rolę wina w Polsce w różnych epokach historycznych. Zdefiniowano wino jako produkt i po-kazano jego symbolikę. Omówiono również współczesny rynek wina w Europie. Zaprezentowano także wielowymiarowość zarządzania biznesem winiarskim w odniesieniu do klasycznych funkcji zarządzania. W kolejnej części książki, opisany został rozwój winiarstwa w XXI wieku w Polsce, wskazano także uwarunkowania jego rozwoju. Wyodrębniono najważniejsze czynniki, które spowodowały wzrost zainteresowania uprawami winorośli, zakładaniem winnic i produkcją wina ze strony inwestorów, a także czynniki oddziałujące na wzrost zainteresowania ze strony popytowej, czyli turystów. W roz-dziale trzecim książki zaprezentowano znaczenie turystyki i jej dynamikę zmian oraz oceniono jej znaczenie dla gospodarki regionu. Zdefiniowano w tej części enoturystykę oraz wskazano korzyści i koszty związane z jej rozwojem w regionie z różnych perspektyw: właścicieli winnic (przedsiębiorstw winiarskich), lokalnej społeczności oraz władz samorządowych. Rozdział czwarty poświęcono charakterystyce sfery popytu na rynku wina. W tej części pracy przedstawiono wyniki badań własnych przeprowadzonych wśród 723 konsumentów wina, oceniono ich wiedzę, zainteresowania i znajomość oferty enoturystycznej w Polsce oraz oczekiwania wobec tego specyficznego produktu, jakim jest wino. W ostatnim rozdziale, piątym tej książki, zaprezentowano specyfikę komunikacji marketingowej, realizowanej przez właścicieli winnic, polegającej na budowaniu relacji z konsumentami. Dokonano przeglądu stron WWW gospodarstw winiarskich i omówiono wykorzystanie mediów społecznościowych (SM) przez właścicieli największych powierzchniowo winnic w Polsce w celu diagnozy wykorzystania social mediów w praktyce gospodarczej i przydatności w prowadzonej działalności.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki o Ziemi
  • ISBN: 978-83-67228-23-7
  • Liczba stron: 120
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP 
ROZDZIAŁ 1. OD TRADYCJI WINA DO WSPÓŁCZESNEGO SPOŁECZNIE ODPOWIEDZIALNEGO BIZNESU WINIARSKIEGO 
1.1. WINO JAKO PRODUKT PRESTIŻOWY 
1.2. WINO – DOŚWIADCZENIA Z PRZESZŁOŚCI 
1.3. WINO W POLSCE – RYS HISTORYCZNY 
1.4. WIELOZADNIOWOŚĆ W ZARZĄDZANIU WINNICĄ 
ROZDZIAŁ 2. RYNEK WINA – REGULACJE PRAWNE I UWARUNKOWANIA ROZWOJU WINA W POLSCE 
2.1. RYNEK WINA W UNII EUROPEJSKIEJ 
2.2. ROZWÓJ WINIARSTWA W POLSCE 
2.3. CZYNNIKI ODDZIAŁUJĄCE NA ROZWÓJ WINIARSTWA I ENOTURYSTYKI W POLSCE 
ROZDZIAŁ 3. ROZWÓJ TURYSTYKI WINIARSKIEJ ………
3.1. ZNACZENIE TURYSTYKI
3.2. TURYSTYKA WINIARSKA – DEFINICJE I ZNACZENIE 
3.3. ENOTURYSTYKA JAKO POTENCJAŁ TURYSTYCZNY REGIONU 
3.4. ROZWÓJ ENOTURYSTYKI W POLSCE 
ROZDZIAŁ 4. KONSUMENT WINA W POLSCE – WYNIKI BADAŃ ANKIETOWYCH 
4.1. SPECYFIKA SYTUACJI ZAKUPOWEJ I WINA JAKO PRODUKTU KONSUMPCYJNEGO 
4.2. ZACHOWANIA KONSUMENTÓW WINA W ŚWIETLE LITERATURY PRZEDMIOTU 
4.3. METODYKA I OPIS BADAŃ 
4.4. POLSKI KONSUMENT WINA – OMÓWIENIE WYNIKÓW BADAŃ WŁASNYCH 
ROZDZIAŁ 5. ZNACZENIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W WINIARSTWIE I ENOTURYSTYCE 
5.1. POCZĄTEK NOWYCH TECHNOLOGII KOMUNIKACYJNYCH 
5.2. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W BIZNESIE WINIARSKIM
5.3. PODEJŚCIA KONCEPCYJNE DO BADANIA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH 
5.4. WYKORZYSTANIE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH W POLSKICH WINNICACH 
PODSUMOWANIE I REKOMENDACJE 
BIBLIOGRAFIA 
SPIS RYCIN 
SPIS TABEL

Inni Klienci oglądali również

69,30 zł 77,00 zł
Do koszyka

SYSTEM POWSZECHNEJ OBRONY TERYTORIALNEJ W POLSCE

Przedmowa Wprowadzenie 1. Refleksje strategiczne w kontekście powszechnej Obrony Terytorialnej1.1. Terytorium, przestrzeń i teren1.1.1. Terytorium1.1.2. Przestrzeń obronna Polski1....
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie personelem pielęgniarskim w podmiotach leczniczych. Zagadnienia wybrane

Książka prezentuje aktualne zagadnienia dotyczące funkcjonowania placówek ochrony zdrowia i ich zespołów pielęgniarskich w odniesieniu do współczesnych problemów organizacji ochrony zdrowia. Wielopłaszczyznowe ujęcie tematu ...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Dynamiczne zarządzanie relacjami w kreacji sukcesu przedsiębiorstwa

Sformułowane cele warunkowały także układ monografii i konwencję przeprowadzanych w niej wywodów. W związku z tym treści zawarte w opracowaniu zostały ujęte w sześć zasadniczych rozdziałów poprzedzonych wstępem i podsumowanych zakończenie...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ryzykiem w działalności jednostek samorządu terytorialnego ze szczególnym uwzględnieniem ryzyka katastroficznego

Publikacja prezentuje rozwiązania w zakresie tworzenia i wprowadzania w życie systemu oraz polityki zarządzania ryzykiem jednostki samorządu terytorialnego. W książce zawarto m.in.:wskazówki dla jednostek w zakresie kształtowan...
64,80 zł 72,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie zasobami ludzkimi - Rozwój, wielowymiarowość, podejścia badawcze

Człowiek jest istotą złożoną, a jego zachowania zmieniają się pod wpływem zdobywanych doświadczeń oraz związków z otoczeniem. Dlatego też badanie i opisywanie zachowań ludzkich jest procesem ciągłym i nieskończonym. Człowiek, bowiem, zmienia swo...
42,30 zł 47,00 zł
Do koszyka

Bankowość elektroniczna w Polsce. Wydanie II zmienione

Bankowość elektroniczna to z jednej strony usługi związane z dostępem do konta bankowego przez Internet, z drugiej zaś karty płatnicze. W Polsce jest ok. 18 mln kont bankowych, do których posiadacze mają dostęp za pośrednictwem sieci (przy czym ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!