0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Sztuka bycia uczniem i nauczycielem

(eBook)

Z zagadnień pedagogiki współbycia Studia, rozprawy i szkice - z okazji jubileuszu dziesięciolecia serii "Nauczyciele - Nauczycielom"

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Andrzej Murzyn, Urszula Szuścik, Wiesława Korzeniowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Sztuka bycia uczniem i nauczycielem

Pedagogika współbycia podkreśla znaczenie współpracy i życzliwej przestrzeni interpersonalnej, a odwołując się do zasad: osoba przed rzeczą, etyka przed techniką, być przed mieć, miłosierdzie przed sprawiedliwością – nawiązuje do upowszechnianej przez Jana Pawła II cywilizacji miłości. W tejże pedagogice mieści się zarówno sztuka bycia nauczycielem, jak i uczniem oraz sztuka bycia człowiekiem w tych nie tak łatwych czasach.

Wszystkie teksty składające się na niniejszą publikację są, jak mówi jedna z Autorek, opowieścią o wychowaniu; opowieścią o wychowaniu do człowieczeństwa, opowieścią niosącą pierwiastek dobra, nadziei i wiary w człowieka. Tak zresztą można scharakteryzować całą serię „Nauczyciele – Nauczycielom” ukazującą się już dziesięć lat. Jej autorzy, współautorzy i czytelnicy jednogłośnie stwierdzają, że seria pomaga przywrócić prawo takim wartościom, jak odczuwanie, przeżywanie, tworzenie, uspołecznienie, miłość i życie.

Niniejszy tom, będący w pewnym sensie podsumowaniem dziesięciolecia serii „Nauczyciele – Nauczycielom”, stanowi jednocześnie prezentację koncepcji pedagogiki współbycia, której zasadniczym założeniem jest sztuka bycia człowiekiem.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Redakcja: Andrzej Murzyn, Urszula Szuścik, Wiesława Korzeniowska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-382-8
  • ISBN druku: 978-83-7308-929-7
  • Liczba stron: 308
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Część I. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” w opinii współautorów i czytelników	9
	Wiesława Korzeniowska, Andrzej Murzyn; Wstęp	9
	Kazimierz Denek; Wartości w książkach pedagogicznych serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	12
	Beata Oelszlaeger; Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” jako inspiracja do kształcenia studentów pedagogiki (kilka refleksji)	24
	Antoni Gwizdak; Samowychowanie oraz samorządność jako elementy procesów edukacyjnych w ujęciu autorów serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	30
	Małgorzata Znaj; Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” jako wypowiedź o przyjaźni i miłości	35
	Wiesława Korzeniowska; Tradycja i współczesność w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	39
	Alina Górniok-Naglik; Obecność literatury w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	45
	Ewa Kochanowska; Małe formy literackie i potoczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	53
	Lidia Wollman; Kreatywność jako działanie edukacyjne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	61
	Jadwiga Uchyła-Zroski; Istota muzyki w świecie dziecka a wątki muzyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	67
	Beata Wojtal; Wątki ludyczne w serii „Nauczyciele – Nauczycielom”	73
	Bernadeta Niesporek-Szamburska, Helena Synowiec; Wokół Dziecka. Seria „Nauczyciele – Nauczycielom” w opinii studentek polonistyki	80
Część II. Wokół pedagogiki współbycia	85
	Bronisława Dymara; Sztuka bycia uczniem i nauczycielem. Bliżej uczenia się – nauczania kompleksowego i pedagogiki współbycia	85
	Urszula Dębska; Dynamizm wartościowania drogą ku pełniejszemu współbyciu	106
	Urszula Morszczyńska; Pedagogiczne dylematy aksjologicznej kwalifikacji czynu	115
	Maria Z. Pulinowa; O potrzebie formowania się wspólnoty nauczycielskiej	124
	Justyna Sikora; Przygotowanie przyszłych nauczycieli do twórczości w pełnieniu ról zawodowych	130
	Lucyna Skorecka; Odwaga bycia kreatywnym	136
	Jadwiga Szymaniak; O kulturę kontaktów społecznych w szkole	140
	Danuta Waloszek; Meandry ochrony dziecka i dzieciństwa	149
	Agnieszka Olczak; Aktywność twórcza w przedszkolu szansą odkrywania przez dziecko mechanizmów społecznych	161
	Maria Szymańska; Dorośli i dzieci – świat zawarty w rysunkach przedszkolaków (czyli o porozumiewaniu się przez sztukę)	168
	Elżbieta Maria Minczakiewicz; „Teatr z łyżki” jako inspiracja pedagogii serca, umysłu i woli dzieci o zróżnicowanych potrzebach i możliwościach rozwoju	177
	Elżbieta Napora; Rysunek jako źródło informacji o szansach i zagrożeniach rozwoju dziecka ze strony środowiska rodzinnego	185
	Anetta Soroka-Fedorczuk; Źródła informacji o osobach niepełnosprawnych z perspektywy dzieci w wieku przedszkolnym	198
	Urszula Szuścik; Dziecko i nauczyciel w działaniach artystycznych – głosy o plastyce i pięknie	205
	Alicja Skibicka; Kto może ukształtować twórczego ucznia?	209
	Helena Danel-Bobrzyk; Rola rodziny w kształtowaniu aktywnych postaw dziecka z udziałem muzyki	214
	Maciej Kołodziejski; Środowiskowy kontekst rozwoju muzycznego dziecka Implikacje gordonowskie	222
	Radosław Tarczoń; Muzyka relaksacyjna w działaniu terapeuty muzycznego – z badań własnych	227
	Adam Adamski; Rola tańca i rytmiki dla układu biologicznego człowieka w świetle nowego paradygmatu psychologicznego	237
	Małgorzata Bortliczek, Izabela Łuc; Nieoficjalne słownictwo uczniowskie wyrazem twórczej postawy językowej	248
	Małgorzata Iwanowicz; Wychowanie językowo-stylistyczne w toku kształcenia polonistycznego na poziomie starszych klas szkoły podstawowej	264
	Adriana Adamska; Udział wymiaru ponadempirycznego w procesie wychowawczym	271
	Danuta Kocurek; Młodzież w świecie małej ojczyzny – w świetle badań ankietowych	283
	Wacław Korzeniowski; Dziecko w świecie cywilizacji technicznej	288
	Izabela Gomółka-Walaszek; Różnice progresu rozwojowego bliźniąt	293
Bibliografia (wybór)	301

Inni Klienci oglądali również

27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Prawa ucznia

Uczniowie mają swoje prawa i obowiązki. Te gwarantuje im zresztą Prawo oświatowe. Co jednak ważne nie ma jednego ustawowego czy określonego w rozporządzeniu ministra ds. edukacji katalogu tychże praw. Dlatego też autor postanowił napisać niniejszą mono...
9,89 zł 10,99 zł
Do koszyka

Sztuka uwodzenia

Szosa przez pustynię, upał, długa podróż samochodem. Kris jest reżyserem filmowym, Victoria Jane dziewczyną z małego miasteczka, którą podwozi do Dallas. Podczas jazdy Victoria Jane wykłada mu swą teorię romansu. Kris stwierdza, że ta kob...
9,99 zł 11,10 zł
Do koszyka

Sztuka teatru

Książka, wydana po raz pierwszy w 1750 roku, jest rodzajem rozprawki w formie podręcznika dla aktorów i obejmuje różne obszary działalności teatralnej, od technik gry (gest, deklamacja, problem talentu scenicznego) aż po ogólne roz...
15,36 zł 17,07 zł
Do koszyka

Uwagi Niemca o sztuce scenicznej francuskich aktorów tragicznych

Esej o aktorach i teatrze francuskim został zredagowany przez Humboldta na podstawie zapisków, które młody uczony prowadził regularnie w Paryżu od grudnia 1797 do sierpnia 1799, i które zostały wydane drukiem dopiero w XX wieku. Du...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Kompetencje społeczne, inteligencja emocjonalna i zdrowie psychiczne studentów - kandydatów na nauczycieli wychowania fizycznego

Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompete...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Dziecko z niepełnosprawnością wzroku w roli ucznia szkoły ogólnodostępnej integracyjnej i specjalnej

Efektem kilkuletnich poszukiwań naukowych i badań empirycznych prowadzonych w trakcie studiów doktoranckich, a także zainteresowań bliskich tyflopedagogice stała się empiryczna analiza sytuacji edukacyjnej i społecznej uczniów z niepełnos...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!