0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Szkolne standardy jakości procesu kształcenia

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2008

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maria Koszmider

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 29,80 zł
26,82 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Szkolne standardy jakości procesu kształcenia

Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego „co się dzieje w klasie szkolnej", tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny pracy dydaktycznej przez „dobrych" nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli „dla siebie" i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach.

W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia.

Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-931-5
  • ISBN druku: 978-83-7587-014-5
  • Liczba stron: 116
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	7
Rozdział 1. Jakość i standardy w edukacji szkolnej	11
	1.1. Pojęcie jakości	11
	1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych	16
	1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej	19
	1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej	23
	1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej	29
Rozdział 2. Standardy jakości procesu kształcenia	37
	2.1. Jakość procesu kształcenia	37
	2.2. Tworzenie standardów jakości procesu kształcenia	45
		2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia	45
		2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia	50
		2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia	57
		2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia	63
		2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia	68
		2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia	73
	2.3. Zestaw standardów jakości procesu kształcenia	80
Rozdział 3. Wykorzystanie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych	87
	3.1. Badanie jakości procesu uczenia się uczniów	87
	3.2. Analiza uzyskanych wyników badań	88
	3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów	97
	3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia	99
Bibliografia	101
Aneks 1. Ankieta dla uczniów	109
Aneks 2. Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów	111
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

13,41 zł 14,90 zł
Do koszyka

In den Cordilleren

„In den Cordilleren” ist der Fortsetzung des Südamerika-Romans „Am Rio de la Plata”. Die Reisegesellschaft ist nun auf dem Weg in die Pampa de Salinas. Unterwegs treffen sie auf Pena, der für eine Gruppe von Siedlern u...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych

W rozdziale pierwszym publikacji skupiono się na uwarunkowaniach skuteczności modeli kształcenia na studiach doktoranckich. W rozdziale drugim zamieszczono teksty dotyczące podstawowych obszarów i form internacjonalizacji procesu kształcenia dok...
44,99 zł 49,99 zł
Do koszyka

Templariusze Proces 1307-1314

Winni czy niewinni? Heretycy czy dobrzy katolicy? Rycerze walczący w obronie wiary czy zwykli rozpustnicy? Kozły ofiarne czy aktywni uczestnicy postępowania?Mimo że od aresztowania i procesu templariuszy minęło już ponad 700 lat, brzmienie ...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Dzieci z upośledzeniem umysłowym w środowisku szkolnym. Refleksje nauczyciela

„Publikację rekomenduję jako cenną pozycję, wzbogacającą poznawczo i metodycznie obszary kształcenia specjalnego i praktyki wychowawczo-rehabilitacyjnej. Jest to wartościowa, potrzebna na rynku edukacyjnym publikacja, skłaniająca do refleksji nad...
14,18 zł 15,75 zł
Do koszyka

Prawda w procesie karnym

Monografia poświęcona została prawdzie jako determinancie konstrukcyjnej modelu procesu karnego. W pracy dokonano przeglądu filozoficznych koncepcji prawdy, a także wyeksplikowano istotę prawno-procesowej prawdy materialnej i formalnej. Analizie poddan...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Szkoła wolna od dyskryminacji. Materiały dla wychowawców i pedagogów szkolnych ze scenariuszami lekcji wychowawczych.

Szkoła wolna od dyskryminacji to publikacja skierowana do wychowawców i pedagogów szkolnych. Edukacja i przeciwdziałanie dyskryminacji z uwagi na różne czynniki to trudne wyzwanie dla wychowawców i wychowawczyń klas. Dlatego...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!