0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Szkolne standardy jakości procesu kształcenia (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2008

  • Autor: Maria Koszmider

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
29,80 zł
26,82 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,98 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Szkolne standardy jakości procesu kształcenia

Książka dotyczy jakości szkolnego procesu kształcenia, a w szczególności standardów wyznaczających jakość przebiegu tego procesu. Wprowadzenie ich do praktyki szkolnej, pozwala spojrzeć na pracę dydaktyczną nauczycieli nie tylko w aspekcie uzyskiwanych wyników kształcenia. Standardy te bowiem, dotyczące tego „co się dzieje w klasie szkolnej", tworzą możliwości do uzyskiwania satysfakcjonującej oceny pracy dydaktycznej przez „dobrych" nauczycieli, którzy pracują w środowisku uczniów mających duże trudności w nauce i nie odnoszących spektakularnych sukcesów. Standardy te, tworzone przez nauczycieli „dla siebie" i wykorzystywane w samoocenie oraz modyfikacji ich pracy, a przez dyrektorów szkół w sprawowaniu nadzoru pedagogicznego, mogą się znacznie przyczynić do rozwoju jakości pracy dydaktycznej w szkołach.

W książce przedstawiona jest autorska koncepcja standardów jakości procesu kształcenia, wyprowadzonych ze wskazań współczesnej dydaktyki oraz wynikających z zaleceń współczesnej teorii jakości dla edukacji. Standardy te odnoszą się następujących elementów procesu kształcenia: celów, treści, metod, środków, form i zasad kształcenia.

Książka zawiera także opis badań przeprowadzonych w wybranych szkołach, które pozwoliły zdiagnozować w jakim stopniu proces uczenia się uczniów przebiega zgodnie ze wskaźnikami wyznaczonych standardów jakości procesu kształcenia.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia osobowości
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-931-5
  • Liczba stron: 116
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wprowadzenie	7
Rozdział 1. Jakość i standardy w edukacji szkolnej	11
	1.1. Pojęcie jakości	11
	1.2. Postulaty jakości dla placówek szkolnych	16
	1.3. Standardy i wskaźniki jakości edukacji szkolnej	19
	1.4. Rodzaje standardów jakości edukacji szkolnej	23
	1.5. Rola standardów w rozwoju jakości edukacji szkolnej	29
Rozdział 2. Standardy jakości procesu kształcenia	37
	2.1. Jakość procesu kształcenia	37
	2.2. Tworzenie standardów jakości procesu kształcenia	45
		2.2.1. Tworzenie standardów jakości dotyczących celów kształcenia	45
		2.2.2. Tworzenie standardów jakości dotyczących treści kształcenia	50
		2.2.3. Tworzenie standardów jakości dotyczących metod kształcenia	57
		2.2.4. Tworzenie standardów jakości dotyczących środków kształcenia	63
		2.2.5. Tworzenie standardów jakości dotyczących form organizacyjnych kształcenia	68
		2.2.6. Tworzenie standardów jakości dotyczących zasad kształcenia	73
	2.3. Zestaw standardów jakości procesu kształcenia	80
Rozdział 3. Wykorzystanie standardów jakości procesu kształcenia w badaniach edukacyjnych	87
	3.1. Badanie jakości procesu uczenia się uczniów	87
	3.2. Analiza uzyskanych wyników badań	88
	3.3. Ocena jakości procesu uczenia się uczniów	97
	3.4. Wnioski – 14 postulatów dotyczących szkolnych standardów jakości procesu kształcenia	99
Bibliografia	101
Aneks 1. Ankieta dla uczniów	109
Aneks 2. Powiązanie standardów i wskaźników jakości kształcenia z kwestionariuszem ankiety dla uczniów	111
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

12,60 zł 14,00 zł
Do koszyka

Fortepian w twórczości Witolda Lutosławskiego - 01 Witold Lutosławski o percepcji; Rozdz. 1 Proces percepcji muzyki w zarysie

100/100 LUTOSŁAWSKI – rok 2013 Rokiem Witolda Lutosławskiego – książka Agnieszki Kopińskiej wpisuje się w trwający właśnie Rok Witolda Lutosławskiego. Praca niniejsza na bazie problematyki interpretacyjnej utworów fortepianowych i ka...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

25 lat transformacji w krajach Europy Środkowej i Wschodniej - 06 25 lat procesu transformacji samorządu lokalnego w Federacji Rosyjskiej. Budowanie niezależności samorządowej przez pryzmat rozwoju organów...

Każda rocznica związana z procesem zmian systemowych w krajach Europy Środkowej i Wschodniej jest doskonałą okazją do zbilansowania przekształceń demokratycznych i oszacowania naszych perspektyw. Badaczy niepokoją jednak braki terminologiczne, a właści...
2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Wokół problemów wychowania i kształcenia dzieci najmłodszych - Maria Sobieszczyk: Świadomość ekologiczna sześciolatków – doniesienie z badań

(…) Monografia wpisuje się w rozpoczęty przed dwudziestu laty nurt poszukiwań, badań i doświadczeń związanych z wychowaniem i kształceniem dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, będących wyrazem dążenia do wywołania zmian odpowiadającyc...
20,21 zł 22,45 zł
Do koszyka

Podatek dochodowy odroczony w procesie rewizji sprawozdania finansowego

Monografia dotyczy zagadnienia z obszaru zaawansowanej rachunkowości finansowej - podatku dochodowego odroczonego. Jej autorami są pracownik naukowo-dydaktyczny Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Łódzkiego oraz absolwent tego wydziału - praktyk k...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Podstawy poznawcze procesu kształcenia - 05 Rozdz. 5, cz. 1. Metodologia badań empirycznych wykorzystania modelu poznania procesu kształcenia w praktyce szkół gimnazjalnych: Ogólne założenia problematyki badawczej

W pracy przedstawiono podstawy poznawcze procesu kształcenia w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym. Zaprezentowano stan wiedzy o procesie kształcenia w dydaktyce ogólnej. Poszukiwania badawcze skoncentrowano na podstawach poznawczych – ...
1,80 zł 2,00 zł
Do koszyka

(Przed)szkolne spotkania z lekturą - 24 "Doktor Dolittle i jego zwierzęta" — lektura ekokrytyczna

Publikacja jest pokłosiem kolejnego spotkania badaczy literatury dla dzieci i młodzieży z ośrodków uniwersyteckich z całej Polski, jak również z zagranicy, którzy dyskutowali nad problemem atrakcyjności pierwszych spotkań dziecka z...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.