Modele kształcenia na studiach doktoranckich w dziedzinie nauk ekonomicznych
W rozdziale pierwszym publikacji skupiono się na uwarunkowaniach skuteczności modeli kształcenia na studiach doktoranckich. W rozdziale drugim zamieszczono teksty dotyczące podstawowych obszarów i form internacjonalizacji procesu kształcenia doktorantów. Rozdział trzeci zawiera opracowania postrzegające i oceniające proces kształcenia na studiach II stopnia. Rozdział czwarty prezentuje perspektywy kariery naukowo-zawodowej absolwentów studiów doktoranckich. ISBN 978-83-7875-138-0, s. 269, praca naukowa.
WSTĘP 9
ROZDZIAŁ I. UWARUNKOWANIA SKUTECZNOŚCI MODELI KSZTAŁCENIA NA STUDIACH DOKTORANCKICH 13
Elżbieta Gołembska: WAŻNIEJSZE PRZESŁANKI BUDOWY MODELU STUDIÓW DOKTORANCKICH W ZAKRESIE NAUK EKONOMICZNYCH 15
Anna Rakowska, Agnieszka Sitko-Lutek, Zbigniew Pastuszak: MODEL STUDIÓW DOKTORANCKICH W DZIEDZINIE NAUK EKONOMICZNYCH UNIWERSYTETU MARII CURIE-SKŁODOWSKIEJ 29
Leszek Żabiński: ZARYS MODELU STUDIÓW DOKTORANCKICH W DZIEDZINIE NAUK EKONOMICZNYCH. PROPOZYCJE DYSKUSYJNE 37
Elżbieta Lorek, Celina M. Olszak: DZIAŁANIA EDUKACYJNE NA STUDIACH DOKTORANCKICH W ZAKRESIE REALIZACJI KONCEPCJI ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU. DOŚWIADCZENIA, PODSTAWOWE WYZWANIA I REKOMENDACJE 46
Jerzy Różański, Anna Szychta: DOŚWIADCZENIA Z KSZTAŁCENIA DOKTORANTÓW NA WYDZIALE ZARZĄDZANIA UNIWERSYTETU ŁÓDZKIEGO 59
Barbara Borusiak: INSTRUMENTY KSZTAŁTOWANIA SKUTECZNOŚCI KSZTAŁCENIA NA STUDIACH III STOPNIA 75
Krzysztof Malaga: O POŻĄDANYM MODELU KSZTAŁCENIA NA STUDIACH DOKTORANCKICH W DZIEDZINIE NAUK EKONOMICZNYCH W RAMACH DYSCYPLINY EKONOMIA 87
ROZDZIAŁ II. PODSTAWOWE OBSZARY I FORMY INTERNACJONALIZACJI PROCESU KSZTAŁCENIA DOKTORANTÓW 101
Sławomir Smyczek, Justyna Matysiewicz: THE SALZBURG PRINCIPLES A UMIĘDZYNARODOWIENIE KSZTAŁCENIA NA STUDIACH DOKTORANCKICH 103
Adam Samborski: INTERNACJONALIZACJA PROCESU KSZTAŁCENIA NA STUDIACH DOKTORANCKICH 115
Andrzej Bajdak: INTERNACJONALIZACJA STUDIÓW TRZECIEGO STOPNIA – WYBRANE PROBLEMY 127
Przemysław Zbierowski: PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ MIĘDZYNARODOWA – WYNIKI BADAŃ I PROPOZYCJA NAUCZANIA 136
ROZDZIAŁ III. KLUCZOWI INTERESARIUSZE W PROCESIE KSZTAŁCENIA DOKTORANTÓW 149
Krystyna Lisiecka: ROLA KADRY NAUKOWO-DYDAKTYCZNEJ W FORMUŁOWANIU PROBLEMÓW BADAWCZYCH W DYSCYPLINIE NAUK O ZARZĄDZANIU 151
Janusz Strużyna: WSPÓLNOTA „W BIEDZIE” STUDENTÓW III STOPNIA. REMINISCENCJE 160
Henryk Bieniok: PORTRET NAUKOWO-BADAWCZY I KOMPETENCYJNY KANDYDATÓW NA STUDIA DOKTORANCKIE. STUDIUM PRZYPADKU 169
Patrycja Klimas: STUDIA DOKTORANCKIE Z PERSPEKTYWY DOKTORANTÓW 181
Małgorzata Pańkowska: OTWARTE REPOZYTORIA PRAC DOKTORSKICH 194
ROZDZIAŁ IV. PERSPEKTYWY KARIERY NAUKOWO-ZAWODOWEJ ABSOLWENTÓW STUDIÓW DOKTORANCKICH 203
Katarzyna Oryszczak, Krzysztof Zowada: PERSPEKTYWY ROZWOJU NAUKOWO-ZAWODOWEGO PRZYSZŁYCH ABSOLWENTÓW STUDIÓW DOKTORANCKICH UNIWERSYTETU EKONOMICZNEGO W KATOWICACH 205
Krzysztof Leja, Przemysław Kitowski: DOKTORAT AKADEMICKI CZY ZAWODOWY NA MARGINESIE BADAŃ SONDAŻOWYCH W POLITECHNICE GDAŃSKIEJ 226
Joanna Wawrzyniak: POWIĄZANIE PROCESU KSZTAŁCENIA NA POZIOMIE STUDIÓW DOKTORANCKICH Z BADANIAMI NAUKOWYMI ORAZ POTRZEBAMI GOSPODARKI I RYNKU PRACY 237
Monika Klimontowicz: KREOWANIE MARKI STUDIÓW DOKTORANCKICH 246
LITERATURA 255
INFORMACJE O AUTORACH 267