0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

(eBook)

Oddziaływania społeczne, naśladownictwo, ostentacja i snobizm

0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Aleksandra Burgiel

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,00 zł
35,10 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Społeczne zjawiska w zachowaniach polskich konsumentów

Praca składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny. Rozdział trzeci charakteryzuje główny przedmiot analiz – zjawiska społeczne tj. konsumpcję ostentacyjną, snobizm, a przede wszystkim naśladownictwo. Rozdział czwarty charakteryzuje uwarunkowania, które determinują występowanie zjawisk socjogennych w zachowaniach polskich konsumentów. W piątym rozdziale zaprezentowano kwestie metodyczne. Rozdziały szósty i siódmy prezentują wyniki przeprowadzonych badań.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-202-8
  • ISBN druku: 978-83-7875-202-8
  • Liczba stron: 369
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	11
Rozdział 1
KONSUMPCJA ORAZ ZACHOWANIA KONSUMPCYJNE JAKO POLE ODDZIAŁYWANIA CZYNNIKÓW SPOŁECZNYCH	19
1.1. Konsumpcja, zachowania konsumpcyjne i wzory zachowań konsumpcyjnych – interpretacja pojęć	19
1.2. Determinanty konsumpcji i zachowań konsumentów	24
1.3. Elementy społecznego otoczenia konsumenta – jednostki, grupy i klasy	33
1.4. Oddziaływania społeczne oraz ich skutki dla procesów konsumpcji	43
1.5. 	Charakter produktu jako determinanta wpływu czynników społecznych na zachowania konsumentów	58
Rozdział 2
INTERDYSCYPLINARNY OBRAZ ZDETERMINOWANYCH SPOŁECZNIE KONSUMENTÓW I KONSUMPCJI – EWOLUCJA KONCEPCJI I BADAŃ	66
2.1. Konsument jako istota społeczna w ekonomii	66
2.2. Nurty pozaekonomicznej refleksji na temat społecznego charakteru i znaczenia konsumpcji	85
2.3. Odniesienia do zjawisk społecznych w konsumpcji w marketingu i consumer science	97
2.4. Przegląd polskiego dorobku naukowego w zakresie badań nad społecznymi zjawiskami w konsumpcji i zachowaniach konsumentów	103
Rozdział 3
ZJAWISKA SPOŁECZNE W ZACHOWANIACH KONSUMPCYJNYCH JAKO WYRAZ ODDZIAŁYWAŃ MIĘDZY KONSUMENTAMI	109
3.1. Społeczny wymiar konsumpcji i konsumpcja widoczna społecznie	110
3.2. Charakterystyka wybranych socjogennych zjawisk w zachowaniach konsumentów	116
3.2.1. Naśladownictwo i zjawiska oparte na upodobnieniu – efekty naśladownictwa, demonstracji i sceny	119
3.2.2. Zjawiska oparte na wyróżnieniu – konsumpcja ostentacyjna, efekty snobizmu i Veblena	130
3.2.3. Społeczne zjawiska w zachowaniach konsumentów – synteza	142
3.3. Ekonomiczne konsekwencje zjawisk społecznych oraz ich rola w procesach transmisji wzorów konsumpcji i zachowań konsumpcyjnych	147
Rozdział 4
DETERMINANTY I PRZEJAWY WYSTĘPOWANIA ZJAWISK SOCJOGENNYCH W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW W ŚWIETLE DANYCH WTÓRNYCH	156
4.1. Czynniki determinujące ujawnianie się zjawisk społecznych w zachowaniach Polaków i efekty ich oddziaływań	156
4.2. Sytuacja dochodowa i skłonność do konsumpcji polskich gospodarstw domowych w latach 1990-2012	169
4.3. Spożycie artykułów wyposażenia wnętrz w polskich gospodarstwach domowych  i specyfika zachowań konsumentów związanych z ich zakupem	173
Rozdział 5
METODYKA BADAŃ NAD ODDZIAŁYWANIAMI I ZJAWISKAMI SPOŁECZNYMI W ZACHOWANIACH KONSUMENTÓW	180
5.1. Specyfika studiów nad oddziaływaniami i zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów i jej konsekwencje – uwagi wstępne	180
5.2. Źródła danych i metody badawcze oraz możliwości ich wykorzystania w badaniach nad zjawiskami społecznymi w zachowaniach konsumentów	186
5.3. Metodyka zrealizowanych badań pierwotnych	195
5.3.1. Założenia badawcze i konkretne rozwiązania metodyczne	195
5.3.2. Konceptualizacja i operacjonalizacja badanych pojęć oraz budowa instrumentu pomiarowego	203
5.4. Charakterystyka próby badawczej i ocena jej reprezentatywności	212
Rozdział 6
SPOŁECZNE OTOCZENIE KONSUMENTÓW – ELEMENTY, PROCESY ODDZIAŁYWAŃ I ICH DETERMINANTY	216
6.1. Grupy odniesienia – relacje z konsumentami i udział w kształtowaniu wzorów zachowań konsumpcyjnych	217
6.1.1. Grupy normatywne	217
6.1.2. Grupy porównawcze	220
6.1.3. Grupy statusowe	230
6.2. Liderzy opinii i przejawy ich wpływu na zachowania konsumentów	234
6.3. Oddziaływania interpersonalne – charakter i determinanty uległości konsumentów wobec wpływów	237
6.4. Czynniki psychiczne determinujące podatność konsumentów na oddziaływanie czynników społecznych	245
6.4.1. Motywy naśladownictwa	246
6.4.2. Aspiracje konsumentów w zakresie sposobu urządzania wnętrz	251
Rozdział 7
NAŚLADOWNICTWO, OSTENTACJA I SNOBIZM W ZACHOWANIACH POLSKICH KONSUMENTÓW	256
7.1. Identyfikacja przejawów i ocena częstości występowania wybranych zjawisk społecznych w zachowaniach konsumentów	256
7.2. Skłonność do naśladownictwa i przejawy zachowań naśladowczych wśród polskich konsumentów	267
7.3. Psychospołeczne czynniki sprzyjające naśladownictwu – ujęcie modelowe	275
7.4. Naśladownictwo i inne zjawiska społeczne na rynku artykułów wyposażenia wnętrz	283
7.5. Mechanizm transmisji wzorów konsumpcji na rynku artykułów wyposażenia wnętrz – ujęcie modelowe	291
Zakończenie	301
Bibliografia	309
Spis rysunków	343
Spis tabel	345
Aneks A: Kwestionariusz wywiadu	349
Aneks B: Szczegółowe wyniki analiz	358

Inni Klienci oglądali również

71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Zbiory polskie. Polish Collections

Mimo katastrofalnych spustoszeń, jakie poczyniono na przestrzeni stuleci w polskich bibliotekach, archiwach, muzeach i kolekcjach prywatnych, obecnie znajduje się w nich ogromna – choć niezwykle trudna do oszacowania – liczba dzieł dawnego ...
57,60 zł 64,00 zł
Do koszyka

Franciszek Liszt. Przyjaciel Polski i Polaków

Franciszek Liszt zapisał się w historii muzyki jako jeden z najwybitniejszych pianistów i kompozytorów XIX wieku. Równie fascynujące i bogate było jego życie prywatne. Żywo komentowane romanse, zniewalająca publiczność wirtuozeria,...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Nowocześni i postępowi? Cywilizacyjny wymiar Skandynawii z polskiej perspektywy. Studia Północnoeuropejskie. Tom III

Obecnie, kraje nordyckie w obiegowej opinii reprezentują społeczeństwa idące z duchem czasu, innowacyjne i progresywne. Badając tylko ostatnie dwadzieścia lat wizerunku Skandynawii w prasie polskiej, znajdujemy obraz regionu i społeczeństw, któr...
22,40 zł 32,00 zł
Do koszyka

Otwierając głowy. Migracje i kompetencje społeczne

Migranci często deklarują, że dzięki doświadczaniu życia i pracy za granicą lepiej rozumieją świat i samych siebie, zwiększają pewność siebie, zyskują niezależność i nabywają kompetencji społecznych, w tym kompetencji komunikacyjnych. Jednak badacze za...
134,10 zł 149,00 zł
Do koszyka

Małżeńska współzależność majątkowa w polskim prawie cywilnym

Publikacja opisuje występującą pomiędzy małżonkami relację współzależności, która to stanowi w założeniu Autora istotę małżeństwa z punktu widzenia prawa. W sposób nowatorski przedstawione zostały konsekwencje prawne posiadania sta...
46,80 zł 52,00 zł
Do koszyka

Alkoholowe dzieje Polski. Czasy rozbiorów i powstań T.2

Kontynuacja niezwykle poczytnych Alkoholowych dziejów Polski. Czasy Piastów i Rzeczypospolitej szlacheckiej Wiek XIX to czasy przełomu cywilizacyjnego, także w produkcji i piciu alkoholu. Staropolskie biesiadowanie odch...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!