0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Relacje społeczne w koopetycji muzeów

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2021

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Patrycja Juszczyk

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 44,00 zł
39,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Relacje społeczne w koopetycji muzeów

Celem monografii jest identyfikacja przejawów (potencjalnie pozytywnego i negatywnego) oddziaływania relacji społecznych na – rozpatrywane na poziomie międzyorganizacyjnym –relacje koopetycji instytucji kultury (muzeów). Praca, poza charakterem teoriopoznawczym, służy także celom utylitarnym. Wyniki badań empirycznych pozwalają bowiem na opracowanie zaleceń dla publicznych oraz niepublicznych instytucji kultury (w szczególności podmiotów z sektora non profit) w zakresie zarządzania (w szczególności muzeami) w kontekście nawiązywania współpracy z innymi podmiotami, budowania konkurencyjności, strategii organizacji (w tym strategii konkurencji), a także wykorzystania korzyści płynących z relacji społecznych z konkurentami w celu stymulowania rozwoju instytucji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • ISBN: 978-83-7875-762-7
  • ISBN druku: 978-83-7875-761-0
  • Liczba stron: 422
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I
Relacje społeczne i ich miejsce w naukach o zarządzaniu i jakości	19
1.1. Kontekst społeczny w naukach o zarządzaniu i jakości – wybrane aspekty	21
1.2. Sposoby definiowania, typologia i cechy relacji społecznych	34
1.2.1. Relacje społeczne w literaturze – istota, przegląd definicji, komponenty oraz źródła	34
1.2.2. Typologia relacji społecznych	50
1.3. Implikacje relacji społecznych dla funkcjonowania podmiotów na rynku	57

Rozdział II
Współpraca – pojęcie, motywy oraz analiza kryteriów klasyfikacji	67
2.1. Istota współpracy międzyorganizacyjnej	71
2.2. Motywy podejmowania współpracy międzyorganizacyjnej	80
2.3. Kryteria klasyfikacji współpracy międzyorganizacyjnej i jej rodzaje	90

Rozdział III
Konkurencja oraz konkurencyjność – pojęcia oraz analiza kryteriów klasyfikacji	97
3.1. Konkurencja w ujęciu podmiotowym	99
3.2. Konkurencyjność organizacji	109
3.3. Kryteria klasyfikacji konkurencyjności i jej rodzaje	116

Rozdział IV
Koopetycja jako złożona forma relacji międzyorganizacyjnych	123
4.1. Pojęcie, cechy i typy relacji koopetycji	126
4.2. Przegląd teorii i koncepcji wyjaśniających relacje koopetycji	147
4.2.1. Teoria gier	149
4.2.2. Podejście zasobowe	153
4.2.3. Teoria kosztów transakcyjnych	157
4.2.4. Teoria sieci	161
4.2.5. Koncepcja paradoksu	165
4.3. Korzyści i koszty koopetycji dla prowadzonej działalności	172

Rozdział V
Relacje międzyorganizacyjne organizacji niekomercyjnych – przykład instytucji kultury	189
5.1. Specyfika funkcjonowania instytucji kultury. Muzea jako organizacje niekomercyjne	189
5.1.1. Instytucje kultury – istota i specyfika funkcjonowania	197
5.1.2. Muzea jako przykłady instytucji kultury	201
5.1.3. Formy prawne muzeów w Polsce	206
5.2. Istota, typy i obszary współpracy międzyorganizacyjnej w obszarze kultury – przykład muzeów	209
5.3. Konkurencja oraz konkurencyjność organizacji publicznych i non profit	 219
5.4. Znaczenie koopetycji dla funkcjonowania i rozwoju instytucji kultury, w tym muzeów	224

Rozdział VI
Ramy koncepcyjne oraz metodyka badań empirycznych	238
6.1. Identyfikacja luk badawczych w zakresie podjętej tematyki – problem badawczy oraz ramy koncepcyjne	238
6.2. Metody, techniki i narzędzia badawcze	245
6.3. Przesłanki oraz metody wyboru rozmówców do badań. Charakterystyka badanych podmiotów	250
6.4. Metody analizy danych empirycznych	257

Rozdział VII
Relacje społeczne w koopetycji muzeów – wyniki badań empirycznych	260
7.1. Relacje społeczne oraz koopetycja w percepcji badanych	260
7.2. Motywy oraz obszary działań podejmowanych w ramach relacji koopetycji wśród muzeów	265
7.3. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na współpracę międzyorganizacyjną muzeów	289
7.4. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na zachowania konkurencyjne muzeów	306
7.5. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów	315
7.5.1. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów publicznych	316
7.5.2. Relacje społeczne i ich oddziaływanie na koopetycję muzeów niepublicznych	327

Zakończenie	339
Bibliografia	349
Spis tabel	401
Spis rysunków	403
Załączniki	405
Załącznik 1. Narzędzie badawcze – kwestionariusz wywiadu półstrukturyzowanego	407
Załącznik 2. Książka kodowa	414
Załącznik 3. Częstotliwość występowania kodów w procesie kodowania materiału empirycznego	418

Inni Klienci oglądali również

17,96 zł 19,95 zł
Do koszyka

Społeczne reprezentacje Unii Europejskiej

W książce zostały ukazane wyniki badań nad wizerunkami Unii Europejskiej obecnymi w medialnej debacie publicznej. Przedstawiono wpływ języka na sferę doświadczenia społecznego, teoretyczne ujęcia kategorii dyskursu, charakterystykę teorii społecznych r...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Kulturalne i literackie konteksty relacji chorwacko‑węgierskich w XIX i XX wieku

Monografia Kulturalne i literackie konteksty relacji chorwacko-węgierskich w XIX i XX wieku stanowi próbę analizy i opisu zagadnień wybranych z bogatego katalogu problemów kulturalnych i literackich relacji chorwacko-węgierskich. Wykształ...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Teoria przywiązania w praktyce. Jak budować silne, zdrowe i trwałe relacje z osobami, na których najbardziej nam zależy

Zbudujcie silniejsze relacje, korzystając ze strategii opartych na teorii przywiązaniaTeoria przywiązania bada różne style nawiązywania relacji. Jeśli chcecie tworzyć silniejsze, zdrowsze i autentyczniejsze więzi z ukochanymi o...
30,84 zł 34,27 zł
Do koszyka

Siła współpracy. Relacje przedsiębiorstw z organizacjami pozarządowymi w kontekście społecznej odpowiedzialności biznesu

Praca ze względu na zakres tematyczny i przyjętą konwencję prezentacji problemów wyróżnia się i prezentuje bardzo korzystnie na tle dotychczas wydanych publikacji z tego zakresu na rynku polskim. Jest to – moim zdaniem – pierw...
8,91 zł 9,90 zł
Do koszyka

Rozliczenie funkcjonowania rady nadzorczej – koszty podatkowe, ubezpieczenia społeczne i ewidencja

"Rolą rady nadzorczej jest sprawowanie stałego nadzoru nad działalnością spółki we wszystkich dziedzinach jej działalności. Rada nadzorcza składa się z członków powoływanych i odwoływanych odpowiednio uchwałą wspólników...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Moc relacji

Urszula Sołtys-ParaMoc relacji. Jak dogadać się z dzieckiem, by zyskać spokój.Czy zastanawiasz się czasem, w jaki sposób rozmawiać z dzieckiem, żeby się dogadać?Czy zdarza się, że osłabia Cię bezradność...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!