0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Teresa Kraśnicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

Przywództwo a konkurencyjność organizacji przedsiębiorczych

Opracowanie obejmuje pięć rozdziałów. Pierwszy z nich zawiera omówienie istoty przywództwa oraz charakterystykę klasycznych i współczesnych koncepcji przywództwa w organizacjach. Drugi rozdział przedstawia w sposób syntetyczny założenia przywództwa strategicznego w ujęciu procesowym i jego związków z przedsiębiorczością organizacyjną. W następnym rozdziale zaprezentowano determinanty i modele tworzenia konkurencyjności przedsiębiorstwa. Rozdział czwarty obejmuje założenia i strukturę zaproponowanego modelu teoretycznego przywództwa strategicznego, uwzględniającego jego hipotetyczny wpływ na przedsiębiorczość i konkurencyjność organizacji, a także metodykę badań empirycznych oraz charakterystykę próby badawczej. Ostatni rozdział pracy zawiera wyniki badań przywództwa i jego związków z orientacją przedsiębiorczą oraz zarządzaniem przedsiębiorczym, a także konkurencyjnością w polskich przedsiębiorstwach, ich interpretację oraz wnioski końcowe.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Redakcja: Teresa Kraśnicka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7246-430-9
  • ISBN druku: 978-83-7246-430-9
  • Liczba stron: 143
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	7
Rozdział 1
Istota i koncepcje przywództwa
1.1. Geneza i pojęcie przywództwa	13
1.2. Teorie cech przywódcy	20
1.3. Behawioralne koncepcje przywództwa	22
1.4. Sytuacyjne koncepcje przywództwa	26
1.5. Przykłady współczesnych koncepcji przywództwa	30
1.6. Paradygmatyczne podejście do przywództwa	37
Rozdział 2
Przywództwo strategiczne a przedsiębiorczość organizacyjna – próba ujęcia procesowego
2.1. Procesowe ujęcie przywództwa w perspektywie historycznej	43
2.2. Istota przywództwa strategicznego	48
2.3. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacyjna	54
Rozdział 3
Konkurencyjność i budowanie przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa
3.1. Istota konkurencyjności		61
3.2. Determinanty konkurencyjności przedsiębiorstwa	64
3.3. Modele tworzenia konkurencyjności	67
3.4. Badania nad wpływem przywództwa na konkurencyjność i wyniki przedsiębiorstwa	73
Rozdział 4
Założenia teoretyczno-metodologiczne badań empirycznych przywództwa oraz jego związków z przedsiębiorczością i konkurencyjnością organizacji
4.1. Propozycja modelu badawczego przywództwa strategicznego	81
4.2. Metodyka badań	85
4.3. Charakterystyka badanej próby przedsiębiorstw	88
Rozdział 5
Wyniki badań ankietowych przywództwa strategicznego w polskich przedsiębiorstwach
5.1. Wymiary przywództwa	91
5.2. Pomiar  przedsiębiorczości badanych organizacji w dwóch ujęciach	93
5.3. Pomiar konkurencyjności badanych przedsiębiorstw	97
5.4. Przywództwo a przedsiębiorczość organizacji	98
5.5. Poziom przedsiębiorczości a pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa	106
5.6.Wymiary przywództwa a pozycja konkurencyjna	108
5.7. Dyskusja i konkluzje końcowe	109
ZAKOŃCZENIE	117
LITERATURA	121
SPIS RYSUNKÓW	133
SPIS TABEL	135
ZAŁĄCZNIK	137

Inni Klienci oglądali również

29,70 zł 33,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie procesowe w organizacjach Teoria i praktyka

Zagadnienia zarządzania procesowego w ostatnich latach w coraz większym stopniu przyciągają uwagę badaczy i praktyków organizacji gospodarczych. W prezentowanej monografii przedstawiono wybrane kierunki badań nad zarządzaniem procesowym. Chodzi ...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

E-kultura. Model i analiza kultury organizacji wirtualnych

W książce został podjęty problem konceptualizacji e-kultury i jej związków z wirtualnością. Tematyka badawcza wydaje się zasadna ze względu na nowość zagadnienia i możliwość eksploracji naukowej niedostatecznie zbadanych dotąd wątków. E-k...
40,50 zł 45,00 zł
Do koszyka

Rola Organizacji Narodów Zjednoczonych w kształtowaniu ładu międzynarodowego

Społeczność międzynarodowa potrzebuje ONZ. Organizacja ta musi zostać jednak poddana szybkim i gruntownym reformom, a nie jedynie powierzchownemu ,,liftingowi”. Nadzieje dotyczące realizacji tego postulatu pojawiają się zawsze wraz z wyborem kole...
35,10 zł 39,00 zł
Do koszyka

Zarządzanie ryzykiem operacyjnym w zapewnianiu ciągłości działania organizacji

Przed ryzykiem warto się zabezpieczać nie tylko rezerwami finansowymi, ale także przemyślanym planem reagowania na symptomy i przejawy ryzyka.Książka została napisana przez praktyka i wiodącego specjalistę z zakresu zarządzania zapewnianiem...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Organizacja prawna administracji publicznej

Niniejsza publikacja zawiera pogłębioną analizę teoretyczną organizacji prawnej administracji publicznej. Jej autorzy nie tylko prezentują rozwiązania normatywne, ale dokonują także ich głębokiej analizy, czyniąc przy tym słuszne uwagi krytyczne. Ujęci...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Światowa Organizacja Handlu i Unia Europejska wobec nowych wyzwań we współczesnym biznesie międzynarodowym

Celem monografii jest przedstawienie Światowej Organizacji Handlu i Unii Europejskiej w warunkach nowych wyzwań współczesnego biznesu międzynarodowego.W perspektywie funkcjonowania WTO i Unii Europejskiej istotna jest potrzeba osłabi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!