0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Kurier 0 zł »


Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 10 (eBook)

Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 1, 2014

  • Redakcja naukowa: Anna Klinik

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
28,00 zł
25,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 2,80 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Problemy edukacji, rehabilitacji i socjalizacji osób niepełnosprawnych, t. 10

          Tom 10 Edukacja jako proces socjalizacji osób niepełnosprawnych zawiera 20 interesujących artykułów, które wzbogacają wiedzę czytelnika o istotne elementy pracy z osobami niepełnosprawnymi. Całość opracowania podzielona została na cztery części, z których każda zawiera (choć ze sobą tematycznie powiązane zagadnienia) artykuły podporządkowane tematyce w nich zawartej.

          I część poświęcona jest wskazaniu na ile zabiegi edukacyjne pomagają w przezwyciężaniu trudności życiowych i pozwalają łatwiej osobie niepełnosprawnej włączać się do życia społecznego.

          II część dotyczy rozumienia podmiotowości osoby niepełnosprawnej w procesie socjalizacyjnym.

          III część to instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie przystosowywania ich do życia w świecie dorosłych.

          IV część poświęcona jest rodzinie jako jednemu z podstawowych czynników uspołeczniania osób niepełnosprawnych.

           Wszystkie te opracowania w sensie merytorycznym, jak i praktycznym wnoszą do praktyki zawodowej wiele cennych spostrzeżeń, wniosków a przede wszystkim możliwości rozwiązywania codziennych trudności w pracy z osobami niepełnosprawnymi.

          Autorka jest przekonana, że lektura materiałów zawartych w przedstawionym tomie wzbudzi dalsze refleksje idące w kierunku upodmiotowienia osób niepełnosprawnych w Polsce począwszy od przedszkola a na uczelni wyższej kończąc. Wiele treści umieszczonych w tym tomie może stanowić dobry przewodnik działań dla terapeutów, wolontariuszy oraz – a może szczególnie – dla rodziców dzieci niepełnosprawnych.

Znakomite grono specjalistów, teoretyków i praktyków wniosło do prezentowanego tomu ogromny wkład pracy, przemyśleń i propozycji w udoskonalaniu szeroko rozumianego procesu edukacji społecznej i włączaniu osób niepełnosprawnych do samorealizacji i własnego rozwoju.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Anna Klinik
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-157-9
  • Liczba stron: 164
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp (Anna Klinik)	7
Introduction (Anna Klinik)	11
Część I. Zabiegi edukacyjne w procesie integracji osób niepełnosprawnych w środowisku społecznym	17
	Joanna Belzyt; Edukacja w przezwyciężaniu kryzysu życiowego na przykładzie osoby ociemniałej (doniesienie z badań)	17
	Anna Kołcz-Trzęsicka; Niepełnosprawni studenci – możliwości i ograniczenia na drodze edukacji	27
	Ewa Bogdanowicz; Kontrola aktywności ruchowej dzieci wykazujących symptomy nadpobudliwości psychoruchowej, uczestniczących w autorskim programie opracowanym według metody Rytmiki Emila Jaques-Dalcroze’a	33
	Marta Niemiec; Funkcjonowanie społeczne młodzieży niepełnosprawnej wzrokowo	45
	Renata Kovářová; Wsparcie uzdolnionych uczniów w Republice Czeskiej	57
	Magdalena Bełza; Oddziaływanie terapią plastyczną na rozwój fizyczny i psychospołeczny osób upośledzonych umysłowo na przykładzie Domu Pomocy Społecznej w Pielgrzymowicach	67
	Józef Binnebesel; Relacyjne aspekty terapii dzieci terminalnie chorych	73
Część II. Podmiotowy kontekst osób niepełnosprawnych w procesie rehabilitacyjnym	81
	Bożena Sidor; Podmiotowość osoby z niepełnosprawnością umysłową	81
	Ewa Dyduch, Barbara Grzyb; Wpływ strukturyzacji otoczenia na zachowania uczniów z głęboką niepełnosprawnością psychofizyczną podczas zajęć rewalidacyjno-wychowawczych z przedmiotem nietypowym	89
	Paulina Głowacka, Zbigniew Gąsior, Katarzyna Mizia-Stec; Czy cukrzyca nadal stanowi czynnik ryzyka niepełnosprawności?	99
	Karol Bidziński; Wartości obecne w stylach życia preferowanych przez młodzież z deficytem słuchu i jej pełnosprawnych rówieśników	107
	Izabela Bieńkowska; Zagrożenia niedostosowaniem społecznym osób z niepełnosprawnością intelektualną	121
Część III. Instytucjonalne podmioty wspierające osoby niepełnosprawne w procesie socjalizacji	133
	Aniela Korzon; Wolontariat – wyzwaniem ponowoczesności	133
	Jana Swierkoszová; Kompetencje nauczycieli. Diagnostyka ADHD	141
	Ewa Kochanowska, Dominika Machnio; Pomoc socjalna i wsparcie społeczne w ocenie niepełnosprawnych studentów	149
	Beata Tylewska-Nowak; Niepełnosprawny student na UAM	157

Inni Klienci oglądali również

2,70 zł 3,00 zł
Do koszyka

Edukacja Jutra. Problemy współczesnej rodziny - Barbara Lulek: Rodzice jako liderzy w edukacji szkolnej własnego dziecka. O trudnościach w budowaniu rodzicielskich zespołów w szkole

Na książkę „Problemy współczesnej rodziny” – aktualną w treściach, cenną w koncepcji metodologicznej i atrakcyjną w formie opracowania, co będzie dalej uargumentowane – składają się cztery części zasadnicze, które ...
27,23 zł 29,52 zł
Do koszyka

Wybrane problemy zarządzania procesami kształcenia w społeczeństwie informacyjnym

Praca zawiera główne tezy z obszaru nowoczesnych form zarządzania i organizacji procesów kształcenia. Prezentuje genezę nauczania opartego na nowoczesnych środkach technicznych, z e-learningiem włącznie. W zakresie teoretycznym i badawczy...
11,07 zł 12,00 zł
Do koszyka

Między krytyką a metafizyką - Rozdz 1 Problem krytyczny w neoscholastyce

Praca jest pierwszą w języku polskim monografią poświęconą filozofii Josepha Maréchala – belgijskiego jezuity, twórcy tzw. „tomizmu transcendentalnego”, a także badacza mistyki, biologa, psychologa i teologa. Praca stano...
53,91 zł 59,90 zł
Do koszyka

Metodologiczne i teoretyczne problemy kognitywistyki

Główna dziedzina: kognitywistyka Inne dziedziny: psychologia, filozofia umysłu, filozofia języka, filozofia nauki, filozofia religii, lingwistyka, logika, informatyka, nauki o sztucznej inteligencji Główne zagadnienia: dotyczy ró...

Edukacja polonistyczna jako zobowiązanie. Powszechność i elitarność polonistyki. T. 1 - 37 Obcy, Inny w dyskursie nauk humanistycznych

„W pierwszym tomie zgromadzono artykuły podzielone na pięć tematycznych rozdziałów, rozpoczynając od diagnoz, oczekiwań i prognoz. Treść rozdziału pierwszego: Edukacja humanistyczna — dziś i jutro. Diagnoza — oczekiwania &mdash...
60,52 zł 71,20 zł
Do koszyka

Ćwiczenia propriocepcji w rehabilitacji

Propriocepcja jest pojęciem neurologicznym, ale aspekt tego zagadnienia dotyczy narządu ruchu – proprioreceptory są głównie zlokalizowane w więzadłach, torebkach stawowych i aparacie ścięgnistym mięśni. Zmysł czucia głębokiego pozwala na w...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.