0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Nauczyciel a uczeń z ADHD

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Wanda Baranowska

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 28,00 zł
25,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Nauczyciel a uczeń z ADHD

Choć ADHD jest najczęściej rozpoznawanym zaburzeniem rozwojowym u dzieci i młodzieży, to trudno odnaleźć w literaturze ślady analiz funkcjonowania ucznia z tym zaburzeniem, na tle zewnętrznych czynników środowiskowych. Skupianie uwagi na istocie ograniczeń dziecka podtrzymuje stereotypowe ocenianie go, jako „nieprzystosowanego społecznie”, z jednoczesnym przypisywaniem mu intencjonalności działania.

Książka jest wynikiem poznawczego poszukiwania ucznia z ADHD w przestrzeni szkolnej, w której odnajdujemy także osoby nauczycieli, z ich osobistymi nastawieniami i ograniczeniami. Na tle medycznej, psychologicznej i pedagogicznej wiedzy o tytułowym zaburzeniu, treść książki, ukazując wyniki przeprowadzonych badań, wyjaśnia pewien łańcuch przyczynowo- skutkowy, oscylujący pomiędzy możliwościami i ograniczeniami ucznia z ADHD a nauczycielską percepcją jego problemów, która modyfikuje konkretne rozwiązania w szkolnej empirii. Co więcej, treść książki sygnalizuje mechanizm generowania określonych zachowań uczniów z ADHD pod wpływem szczególnego sposobu nauczycielskiego spostrzegania.

Czytelnik, szczególnie pedagog, nauczyciel, po zapoznaniu się z treścią książki ma szansę ustalić obiektywne źródła oceniania uczniów z ADHD. Odnajdzie również w książce wskazówki do zmiany niepożądanych, choć niezamierzonych, osobistych nastawień.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja »
    3. Pedagogika specjalna
  • Redakcja: Wanda Baranowska
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-153-1
  • ISBN druku: 978-83-7587-153-1
  • Liczba stron: 194
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	7
Rozdział 1. Pojęcie i istota ADHD	11
	1.1. Definicja i istota ADHD	11
	1.2. Etiologia nadpobudliwości psychoruchowej	17
	1.3. Objawy nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi	22
	1.4. Powikłania nadpobudliwości psychoruchowej	26
Rozdział 2. Diagnozowanie i terapia dzieci z ADHD	31
	2.1. Proces rozpoznawania ADHD a diagnoza funkcjonalna dotkniętych ADHD	31
	2.2. Metody rozpoznawania ADHD	35
	2.3. Różnicowanie zespołu nadpobudliwości psychoruchowej	39
	2.4. Przegląd metod terapii ADHD	43
		2.4.1. Leczenie farmakologiczne	45
		2.4.2. Terapia psychopedagogiczna	49
		2.4.3. Inne metody wspierające rozwój dziecka z ADHD	53
Rozdział 3. Szkolne funkcjonowanie ucznia z ADHD	57
	3.1. Uczniowie o szczególnych („specjalnych”) potrzebach edukacyjnych w kontekście prawa oświatowego	58
	3.2. Uczeń z ADHD w kontekście szkolnych wymagań społeczno-wychowawczych	65
	3.3. Uczeń z ADHD wobec szkolnych wymagań dydaktycznych	74
Rozdział 4. Percepcja uczniów przez nauczycieli – prawidłowości i konsekwencje	83
	4.1. Źródła informacji, mechanizmy oraz reguły nauczycielskiego uogólniania sądu o uczniu	83
	4.2. Nauczycielskie wnioskowanie o cechach ucznia w świetle teorii atrybucji i asocjacji	95
	4.3. Typy stosunku nauczyciela do ucznia a oczekiwania wobec niego	103
	4.4. Zachowania i postawy dzieci z ADHD w percepcji i wobec oczekiwań nauczycieli	112
Rozdział 5. Metodologiczne podstawy badań własnych	117
	5.1. Cel badań	118
	5.2. Metody i narzędzia badawcze	119
	5.3. Charakterystyka grup badanych	120
Rozdział 6. Analiza i interpretacja wyników badań własnych	123
	6.1. Opis i interpretacja stanu badanych zmiennych Nauczycielska percepcja ucznia z ADHD	123
	6.2. Wewnętrzna struktura zmiennych identyfikujących nauczycielską percepcję uczniów z ADHD oraz ich szkolne funkcjonowanie	148
Zakończenie	159
Bibliografia	169
Aneks	187

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł 21,00 zł
Do koszyka

Cieszyńskie Naukowe Forum Studenckie. T. 3: Nauczyciel – wychowawca – opiekun

Nauczyciel – Wychowawca – Opiekun, przygotowany pod redakcją naukową dr hab. Beaty Oelszlaeger-Kosturek, stwarza pole do namysłu nad wielością ról i zadań nauczyciela. Funkcje i zadania nauczyciela istnieją w powiązaniu z podstawowy...
10,80 zł 12,00 zł
Do koszyka

Nauczyciele i przyjaciele (wyd. 1)

Książka wspomnieniowa jednego z najwybitniejszych polskich badaczy kultury, poświęcona osobom, które go ukształtowały. Jest to zbiór osobistych relacji ze spotkań Andrzeja Mencwela z życiem i dziełem twórców współczes...
62,91 zł 69,90 zł
Do koszyka

Organizer awansującego się nauczyciela

Organizer awansującego się nauczyciela to praktyczne narzędzie wspierające nauczycieli odbywających staż na kolejny stopień awansu zawodowego.Publikacja to nie tylko wygodny organizer, lecz także poradnik zawierający wskazówki dla awansują...
29,61 zł 32,90 zł
Do koszyka

Czwarty uczeń

„Czwarty uczeń” to pierwszy tom kolejnego cyklu serii „Wojownicy – Omen gwiazd”. Zgodnie z przepowiednią Sójcze Pióro i Lwi Płomień to dwa z trzech kotów, które w swoich łapach mają moc gwiazd. ...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

ADHD – prawie normalne życie

Nasilającym się problemem zarówno w rodzinach, jak i placówkach przedszkolnych i szkolnych [...] jest obecnie nadpobudliwość, impulsywność oraz zespół nadpobudliwości psychoruchowej określanych skrótem ADHD. Problem ten zacz...
15,26 zł 16,95 zł
Do koszyka

Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!