0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Modele techniczno-społeczne wirtualizacji udostępniania na żądanie zasobów IT

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2016

  • Autor: Joanna Palonka, Małgorzata Pańkowska, Mariusz Żytniewski

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 28,00 zł
25,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Modele techniczno-społeczne wirtualizacji udostępniania na żądanie zasobów IT

Zasadniczą inspiracją autorów do podjęcia rozważań na temat wirtualizacji była różnorodność interpretacji tej koncepcji, a celem − przedstawienie rozwiązań organizacyjno-technicznych z nią związanych. W naukach o zarządzaniu wirtualizacja jest rozumiana jako przenoszenie części lub całości działań biznesowych przedsiębiorstw do sieci komputerowych, tzn. do internetu. Wirtualizacja jest kojarzona z zastosowaniem do mediów społecznościowych i przekształceniem prowadzonej działalności biznesowej wywołanym zderzeniem funkcjonowania przedsiębiorstwa z wirtualnym środowiskiem. Wyróżniające cechy tego środowiska – szybkość, interaktywność i multimedialność − determinują znaczące zmiany w sposobie funkcjonowania przedsiębiorstw na rynku oraz ich komunikacji z rynkiem, w tym z klientami. Poszczególne rozdziały monografii obejmują dyskusje oraz przedstawiają wyniki badań dotyczące wirtualizacji i udostępniania na żądanie zasobów informatycznych dla wspomagania zarządzania rozszerzonych przedsiębiorstw (tzn. prowadzących działalność off-line i w sieci internet) powiązanych interorganizacyjnymi łańcuchami współpracy. Nowoczesność podejmowanej problematyki skłoniła autorów do przeprowadzenia badań systematyzujących nt. aktualnego stanu wiedzy w tym obszarze oraz wskazania, jak rozwiązania wirtualizacji zasobów i przetwarzania w chmurze (cloud computing) mogą oddziaływać na rozwój systemów informatycznych zarządzania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Informatyka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7875-300-1
  • ISBN druku: 978-83-7875-300-1
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 	11
1. OBSZARY WIRTUALIZACJI DZIAŁALNOŚCI  WSPÓŁCZESNYCH ORGANIZACJI (Artur Machura)	13 
1.1.  Wprowadzenie 	13  
1.2.  Charakterystyka kontekstu rynkowego współczesnych organizacji 	14 
1.3.  Typologia współczesnych organizacji 	15 
1.3.1.  Firmy  internetowe 	16  
1.3.2.  Ewoluujące organizacje tradycyjne 	17 
1.3.3.  Organizacje wirtualne 	18 
1.4.  Obszary  funkcjonalne organizacji 	19 
1.4.1.  Obszary funkcjonalne firmy internetowej 	19 
1.4.2.  Obszary funkcjonalne ewoluującej firmy tradycyjnej 	24 
1.4.3.  Obszary funkcjonalne organizacji wirtualnej 	32 
1.4.4.  Przekrój obszarów wirtualizacji działalności  współczesnych organizacji 	39 
1.5.  Modele  wirtualizacji 	40  
1.6.  Podsumowanie 	42  
1.7.  Literatura do rozdziału 	43 
2.  KONCEPCJA ZWIRTUALIZOWANEGO MODELU BIZNESOWEGO DLA MŚP (Joanna Palonka, Teresa Porębska-Miąc) 	46 
2.1.  Wprowadzenie 	46  
2.2.  Infrastruktura informatyczna wspierająca prowadzenie działalności organizacji w zwirtualizowanym środowisku 	47 
2.2.1.  Chmura  obliczeniowa 	47  
2.2.2.  Technologie  mobilne 	51  
2.3.  Platformy interakcji mediów społecznościowych dla MŚP 	52 
2.3.1.  Geneza powstania portali społecznościowych 	52 
2.3.2.  Media  społecznościowe 	54 
2.3.3.  Popularność mediów społecznościowych w biznesie 	55 
2.4.  Istota nowego modelu biznesowego dla MŚP 	57 
2.4.1.  Marketing 	59  
2.4.2.  Zarządzanie zasobami ludzkimi 	61 
2.5.  Sposoby promocji marek konsumenckich i biznesowych w serwisach społecznościowych 	63 
2.5.1.  Promocja  marek  konsumenckich w serwisach społecznościowych 	65 
2.5.2.  Promocja  marek  biznesowych w serwisach społecznościowych 	70 
2.6.  Wspomaganie procesu rekrutacji pracowników przez media społecznościowe 	76 
2.6.1.  E-rekrutacja i rekrutacja w mediach społecznościowych 	77 
2.6.2.  Tradycyjna rekrutacja a rekrutacja w mediach społecznościowych 	82 
2.7.  Narzędzia do komunikacji i współpracy dostępne dla MŚP 	85 
2.7.1.  Ujednolicona  komunikacja 	86  
2.7.2.  Rozwiązania UC&C stosowane w praktyce 89 
2.7.3.  Case  study 	91 
2.8.  Monitorowanie funkcjonowania zwirtualizowanych rozwiązań internetowych w organizacji i ich optymalizacja dzięki analizie danych internetowych 	95 
2.8.1.  Istota analityki internetowej 	95 
2.8.2.  Wykorzystanie Google Analytics w analizie danych internetowych 	98 
2.8.3.  Case  study 	100  
2.9.  Podsumowanie 	104  
2.10. Literatura do rozdziału 	105 
3.  WIRTUALIZACJA ZASOBÓW INFORMATYCZNYCH ORGANIZACJI. ANALIZA METOD I TYPÓW WIRTUALIZACJI ORAZ STOSOWANYCH STANDARDÓW (Mariusz Żytniewski) 	109 
3.1.  Wprowadzenie 	109  
3.2.  Rozwój koncepcji wirtualizacji zasobów sprzętowych i programowych organizacji 	110 
3.3.  Proces wirtualizacji zasobów informatycznych organizacji 	112 
3.4.  Analiza rodzajów wirtualizowanych zasobów informatycznych 	114 
3.4.1.  Wirtualizacja sieci 	115 
3.4.2.  Wirtualizacja  pamięci masowych 	116 
3.4.3.  Wirtualizacja systemu operacyjnego 	116 
3.4.4.  Wirtualizacja  warstwy prezentacji 	119 
3.4.5.  Wirtualizacja  aplikacji  	120  
3.4.6.  Wirtualizacja na poziomie języków programowania 	120 
3.5.  Przesłanki oraz korzyści związane z zastosowaniem wirtualizacji stacji roboczych, sieci oraz pamięci masowych 	121 
3.6.  Podsumowanie 123  
3.7.  Literatura do rozdziału 	124 
4.  ROZWIĄZANIA WSPIERAJĄCE WIRTUALIZACJĘ WE WSPÓŁCZESNEJ ORGANIZACJI (Andrzej Sołtysik) 	126 
4.1.  Wprowadzenie 	126  
4.2.  Wpływ wirtualizacji na funkcjonowanie współczesnej organizacji 	127 
4.3.  Teoretyczne podstawy wirtualizacji zasobów w organizacji 	129 
4.4.  Różne rodzaje wirtualizacji 	130 
4.5.  Przesłanki wykorzystania wybranych technologii w procesach wirtualizacji 	139 
4.6.  Rozwiązania sprzętowe wspierające procesy wirtualizacji 	143 
4.7.  Podsumowanie 	147  
4.8.  Literatura do rozdziału 	148 
5.  ANALIZA PORÓWNAWCZA ROZWIĄZAŃ PROGRAMOWYCH WSPOMAGAJĄCYCH PROCESY WIRTUALIZACJI ZASOBÓW (Mateusz Klement, Jarosław Kurpanik, Piotr Zadora) 	150 
5.1.  Wprowadzenie 	150  
5.2.  Typy wirtualizacji oraz jej wpływ na bezpieczeństwo danych 	151 
5.3.  Charakterystyka wybranych rozwiązań wirtualizacyjnych 	153 
5.4.  Analiza porównawcza wybranych rozwiązań 	155 
5.5.  Podsumowanie 	161  
5.6.  Literatura do rozdziału 	163 
6.  UWARUNKOWANIA ROZWOJU IAAS, PAAS I SAAS – PRZEGLĄD I ANALIZA PROPONOWANYCH ROZWIĄZAŃ (Wiesław Wolny) 	164 
6.1.  Wprowadzenie 	164  
6.2.  Definicja  chmury obliczeniowej 	165 
6.3.  Klasyfikacja  usług chmur obliczeniowych 	166 
6.4.  Przegląd rozwiązań opartych na chmurze obliczeniowej 	167 
6.4.1.  Amazon Web Services 	168 
6.4.2.  Google 	169  
6.4.3.  Microsoft 	171  
6.4.4.  Force.com i salesforce.com 	175 
6.4.5.  Rackspace i OpenStack 	175 
6.5.  Analiza  korzyści z technologii przetwarzania w chmurze 	176 
6.6.  Analiza biznesowa chmur obliczeniowych 	178 
6.7.  Bezpieczeństwo chmury obliczeniowej 	180 
6.8.  Analiza  SWOT 	181  
6.9.  Podsumowanie 	182  
6.10.  Literatura do rozdziału 	183 
7.  METODY SERVICE SCIENCE I MODELE SERVICE LEVEL  AGREEMENT  DO OCENY JAKOŚCI PRZETWARZANIA W CHMURZE (Małgorzata Pańkowska) 185 
7.1.  Wprowadzenie 	185  
7.2.  Architektura chmury i  przesłanki jej rozwoju 	185 
7.3.  Pryncypia zarządzania technologią informacji i komunikacji w organizacji gospodarczej 	190 
7.4.  Zarządzanie usługami informatycznymi 	193 
7.5.  Inżynieria usług w chmurze 	199 
7.6.  Jakość usług w chmurze 	201 
7.7.  Podsumowanie 	202  
7.8.  Literatura do rozdziału 	203 
8.  WSPÓŁCZESNE ZAŁOŻENIA WEB USABILITY APLIKACJI INTERNETOWYCH (Anna Sołtysik-Piorunkiewicz) 	204 
8.1.  Rozwój aplikacji internetowych i ich zastosowanie 	204 
8.2.  Przegląd narzędzi Web 2.0 	207 
8.2.1.  Charakterystyka i funkcjonalność blogów internetowych 	208 
8.2.2.  Charakterystyka serwisów społecznościowych 	211 
8.3. Wykorzystanie aplikacji internetowych Web 2.0 	217 
8.4.  Utrzymanie  i  aktualizacja aplikacji internetowej 	221 
8.4.1.  Specyfika i problemy utrzymania aplikacji internetowej 	221 
8.4.2.  Elementy utrzymania aplikacji 	222 
8.4.3.  Typy  problemów 	223  
8.4.4.  Kryteria  przejścia do fazy utrzymania 	224 
8.5.  Efektywność aplikacji internetowych 	224 
8.6.  Przykład analizy użyteczności bloga 	227 
8.7.  Literatura do rozdziału 	235 
9.  UWARUNKOWANIA EKONOMICZNE, ORGANIZACYJNE I PRAWNE PRZETWARZANIA W CHMURZE NA POTRZEBY ZDALNEJ EDUKACJI (Edyta Abramek) 	237 
9.1.  Wprowadzenie 	238  
9.2.  Charakterystyka  uwarunkowań ekonomicznych, organizacyjnych i prawnych przetwarzania w chmurze 	239 
9.2.1.  Uwarunkowania ekonomiczne przetwarzania w chmurze 	243 
9.2.2.  Uwarunkowania organizacyjne przetwarzania w chmurze 	244 
9.2.3.  Uwarunkowania prawne i regulacyjne związane z przetwarzaniem w chmurze 	245 
9.3.  Rodzaje chmur ze względu na miejsce przetwarzania 	247 
9.4.  Zalety i wady przetwarzania w chmurze 	247 
9.5.  Przetwarzanie w chmurze w nauce i edukacji 	249 
9.6.  Podsumowanie – symbioza IT i edukacji w modelu przetwarzania w chmurze 	254 
9.7.  Literatura do rozdziału 	256 
10.   ZASTOSOWANIA SYSTEMÓW ANALITYKI INTERNETOWEJ DO ANALIZY EFEKTYWNOŚCI KANAŁÓW RUCHU I HANDLU ELEKTRONICZNEGO (Artur Strzelecki) 	257 
10.1.  Wprowadzenie 	257  
10.2.  Użytkownik w systemie analityki internetowej 	257 
10.3. Źródła ruchu 	260 
10.4.  Analityka  wielokanałowa 	266 
10.5.  Modele  atrybucji 	268  
10.6.  Tradycyjne  śledzenie e-commerce 	271 
10.7.  Ulepszone  śledzenie e-commerce 	274 
10.8.  Spam w danych analitycznych 	277 
10.9.  Podsumowanie 	280  
10.10.   Literatura do rozdziału 	280

Inni Klienci oglądali również

68,40 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Modele biznesu wobec wyzwań współczesnego zarządzania

Burzliwe otoczenie rynkowe wyznacza nowe mechanizmy funkcjonowania przedsiębiorstw. To, iż przedsiębiorstwa konkurują modelami biznesu, już dawno stało się faktem. Teraz nie chodzi już o posiadanie modelu biznesu, lecz o umiejętne jego konfigurowanie w...
5,40 zł 6,00 zł
Do koszyka

Matematyka Zadania z treścią Klasa 3

Zbiór zadań z treścią dla trzecioklasistów opracowany przez doświadczoną nauczycielkę: zadania ogólne, zadania związane z płaceniem, kupowaniem i systemem monetarnym, zadania związane z kalendarzem i zegarem, zadania z geometrii, z...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Społeczne aspekty globalizacji

Rodząca się cywilizacja globalna niesie wiele szans, ale towarzyszą jej także różnorakie zagrożenia. Przegląd zjawisk skorelowanych z globalizacją stał się punktem wyjścia rozważań podjętych w niniejszej monografii. W rozdziale pierwszym przedst...
71,91 zł 79,90 zł
Do koszyka

Model biblioteki aktywnie promującej książkę dziecięcą

Zasadniczym celem rozprawy jest zaproponowanie modelu akcji bibliotecznych w kontekście promocji oferty kulturalnej dla dzieci i młodzieży. Termin model został w pracy zawężony do aktywności i promocji biblioteki, i nie odnosi się do pozostałych aspekt...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Innowacyjność w gospodarce Polski. Modele, bariery, instrumenty wsparcia

Głównym celem publikacji jest próba odpowiedzi na pytanie: czy i w jakim stopniu poszczególne instrumenty ułatwiają przedsiębiorcom podejmowanie i prowadzenie działalności innowacyjnej? Z przeprowadzonych badań wynika niestety, że ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!