Media w procesie tworzenia i realizacji polityki regionalnej w województwie śląskim
Publikacja zawiera wieloaspektową refleksję nad rolą mediów regionalnych w kształtowaniu właściwych postaw obywatelskich, będących determinantą tworzenia i realizacji polityki regionalnej w województwie śląskim. Prezentowana pozycja wydawnicza jest efektem projektu badawczego realizowanego w Kolegium Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, skoncentrowanego na roli środków masowego przekazu w kształtowaniu postaw obywateli, przyczyniających się do właściwie realizowanej polityki regionalnej. Rezultaty rozważań o charakterze interdyscyplinarnym mogą być przydatne zarówno w edukacji, jak i w zarządzaniu województwem śląskim na różnych jego szczeblach.
Wstęp 7
Streszczenia rozdziałów 9
Rozdział 1
Media w procesie kształtowania postaw obywatelskich (Zbigniew Widera) 13
Rozdział 2
Wykorzystanie samorządowych mediów internetowych w procesach budżetu partycypacyjnego przez gminy Górnośląsko-Zagłębiowskiej Metropolii (Jakub Parnes) 29
Rozdział 3
„Dziennik Zachodni” w procesie kształtowania postaw obywatelskich (Teresa Semik) 54
Rozdział 4
Rola mediów katolickich w stymulowaniu polityki w regionie na przykładzie „Gościa Niedzielnego” z okresu międzywojennego w województwie śląskim (Rafał Śpiewak) 71
Rozdział 5
„Kalendarz Trzech Religii” jako narzędzie współpracy międzykulturowej i międzyreligijnej Miasta Katowice (Aleksandra Pethe) 103
Rozdział 6
„Telewizyjny Klub Globtrotera” jako przykład realizacji polityki regionalnej województwa śląskiego na antenie Telewizji Katowice (Aleksandra Fudala-Barańska) 120
Rozdział 7
Inspirujący wpływ radia – fenomen DYKTANDA Krystyny Bochenek na antenie regionalnej i ogólnopolskiej
(Anna Musialik-Chmiel) 135
Zakończenie 155
Informacja o autorach 157