0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Kompetencje psychospołeczne studentów – kandydatów na nauczycieli wychowania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2018

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Anna Romanowska-Tołłoczko

  • Wydawca: Wydawnictwo Akademii Wychowania Fizycznego we Wrocławiu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 25,00 zł
22,50 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Kompetencje psychospołeczne studentów – kandydatów na nauczycieli wychowania

Celem poznawczym pracy jest diagnoza kompetencji psychospołecznych kandydatów na nauczycieli wychowania fizycznego oraz określenie związków między elementami składowymi tych kompetencji. Cel praktyczny to wykorzystanie uzyskanych wyników do wskazania możliwości systemowego rozwijania osobistych oraz interpersonalnych umiejętności studentów przygotowujących się do pracy pedagogicznej.
W książce wiele uwagi poświęcono m.in. omówieniu kompetencji, wymagań i trudności związanych z wykonywaniem zawodu nauczyciela. Skupiono się też na psychospołecznych determinantach efektywności zawodowej nauczyciela, przedstawiono strukturę przyjętego modelu kompetencji psychospołecznych oraz dokonano obszernej charakterystyki komponentów wchodzących w skład tychże kompetencji.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia społeczna
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-64354-57-1
  • ISBN druku: 978-83-64354-57-1
  • Liczba stron: 190
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp 5
1. Współczesny nauczyciel – wymagania edukacyjne i społeczne oraz trudności realizacyjne 8
	1.1. Kompetencje nauczyciela 8
	1.2. Obciążenia wynikające z wykonywania zawodu nauczyciela 11
		1.2.1. Główne przyczyny i obszary trudności w pracy pedagogicznej 11
		1.2.2. Syndrom wypalenia zawodowego 14
	1.3. Krytyczne spojrzenie na standardy i realia edukacji nauczycielskiej 17
Podsumowanie 20
2. Psychospołeczne determinanty efektywności zawodowej nauczyciela 22
	2.1. Struktura oraz przyjęty model kompetencji psychospołecznych 22
	2.2. Kompetencje emocjonalne 24
		2.2.1. Umiejętności i dyspozycje emocjonalne – inteligencja emocjonalna 25
			2.2.1.1. Świadomość własnych emocji 27
			2.2.1.2. Skłonność do empatii 28
			2.2.1.3. Rozpoznawanie emocji z ekspresji mimicznej 31
			2.2.1.4. Znaczenie inteligencji emocjonalnej w zawodzie nauczyciela 33
	2.3. Kompetencje społeczne 37
		2.3.1. Umiejętności asertywne 37
			2.3.1.1. Definiowanie asertywności i jej koncepcje teoretyczne 37
			2.3.1.2. Uwarunkowania asertywności 39
			2.3.1.3. Kształtowanie umiejętności asertywnych 42
			2.3.1.4. Asertywny nauczyciel – asertywny uczeń 45
		2.3.2. Umiejętność komunikacji interpersonalnej 47
			2.3.2.1. Proces komunikowania się i style konwersacyjne 47
			2.3.2.2. Trudności w porozumiewaniu się 50
			2.3.2.3. K omunikowanie niewerbalne 52
			2.3.2.4. Niektóre czynniki warunkujące sposób komunikowania się 55
			2.3.2.5. Komunikacja w relacji nauczyciel–uczeń 58
		2.3.3. Umiejętność rozwiązywania sytuacji konfliktowych 60
			2.3.3.1. Rozumienie pojęcia konfliktu i jego przyczyny 61
			2.3.3.2. Dynamika konfliktów interpersonalnych 63
			2.3.3.3. Style zachowania w sytuacji konfliktu 65
			2.3.3.4. Konflikty w środowisku szkolnym oraz ich rozwiązywanie przez nauczycieli 70
	2.4. Kompetencje w zakresie kształtowania pozytywnego obrazu siebie 74
		2.4.1. Umiejętność prawidłowej samooceny 74
			2.4.1.1. Pojęcie samooceny i jej struktura 74
			2.4.1.2. Czynniki determinujące samoocenę 76
			2.4.1.3. Poziom samooceny a funkcjonowanie człowieka w sytuacjach społecznych i zadaniowych 79
			2.4.1.4. Poczucie własnej wartości nauczyciela i jego rola w budowaniu prawidłowej samooceny uczniów 82
	2.5. K ompetencje w radzeniu sobie w sytuacjach trudnych 84
		2.5.1. Umiejętność radzenia sobie ze stresem 84
			2.5.1.1. Koncepcje teoretyczne wyjaśniające zjawisko stresu 84
			2.5.1.2. Uwarunkowania skuteczności radzenia sobie w sytuacjach stresu 88
			2.5.1.3. Następstwa stresu 91
			2.5.1.4. Stres w zawodzie nauczyciela, jego źródła i strategie zaradcze 92
Podsumowanie 96
3. Metodologia badań własnych 98
	3.1. Uzasadnienie problematyki badawczej 98
	3.2. Cel badań i pytania badawcze 99
	3.3. Zmienne i ich operacjonalizacja 100
	3.4. Opis zastosowanych narzędzi badawczych i metod statystycznych 101
		3.4.1. Narzędzia badawcze 101
		3.4.2. Metody statystyczne 109
	3.5. Organizacja i przebieg badań 109
	3.6. Charakterystyka badanej próby 110
4. Analiza wyników badań 115
	4.1. Kompetencje psychospołeczne jako zasoby osobiste przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego 115
		4.1.1. Inteligencja emocjonalna i skłonność do empatii 115
		4.1.2. Efektywność zachowań w sytuacjach wymagających asertywności 121
		4.1.3. Efektywność zachowań w sytuacjach ekspozycji społecznej oraz bliskiego kontaktu interpersonalnego 123
		4.1.4. Preferowane sposoby rozwiązywania konfliktów 126
		4.1.5. Radzenie sobie w sytuacjach stresu 129
		4.1.6. Samoocena globalna oraz samoocena posiadanych predyspozycji do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego 133
Podsumowanie 134
	4.2. Zależności między elementami strukturalnymi kompetencji psychospołecznych 135
		4.2.1. Inteligencja emocjonalna a empatia 135
		4.2.2. Kompetencje emocjonalne a kompetencje społeczne 137
		4.2.3. Kompetencje emocjonalne i społeczne a radzenie sobie ze stresem 139
		4.2.4. Samoocena a kompetencje emocjonalne, społeczne i radzenie sobie ze stresem 140
Podsumowanie 142
5. Dyskusja i podsumowanie 144
	5.1. Kompetencje psychospołeczne studentów a nastawienie do zawodu nauczyciela wychowania fizycznego 144
	5.2. Kompetencje psychospołeczne – różnice międzypłciowe 148
	5.3. Związki wewnątrz struktury kompetencji psychospołecznych 150
	5.4. Wnioski oraz implikacje płynące z badań 154
	5.5. Propozycja kształcenia kandydatów na nauczycieli w obszarze kompetencji psychospołecznych 157
Aneks 160
Bibliografia 163
Wykaz rycin i tabel 185
Summary 188

Inni Klienci oglądali również

34,20 zł 38,00 zł
Do koszyka

Nauczyciel na polach humanizacji edukacji

Włodzimierz Prokopiuk podjął się opracowania tematu o dużej aktualności dla praktyki edukacyjnej. Współczesna edukacja realizowana na terenach szkół przybrała postać procesu technologicznego, prakseologicznego, w którym liczą się skuteczność, ekonom...
80,60 zł 124,00 zł
Do koszyka

Podstawy rehabilitacji dla studentów medycyny

Jest to nowoczesny podręcznik, przedstawiający podstawowe zagadnienia związane z rehabilitacją, napisany przez wykładowców i zarazem praktyków - specjalistów w tej dziedzinie. W publikacji omówiono przede wszystkim problemat...
34,19 zł 37,99 zł
Do koszyka

Dziki ojciec. Jak wykorzystać moc inicjacji w wychowaniu

Dziki ojciec to nie jest książka tylko dla ojców. To książka dla rodziców, małżeństw i narzeczonych, którzy chcą rozwijać swój pomysł na rodzinę, na wychowanie. Rytuały inicjacyjne zawsze pełniły ważną rolę w życiu ludzi i s...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Kompetencje interpersonalne w pracy współczesnego nauczyciela

Wśród właściwości, którymi charakteryzować powinien się współczesny, będący w stanie sprostać stawianym przed nim wymaganiom nauczyciel, pierwszoplanową pozycję zajmują bez wątpienia kompetencje interpersonalne. Szczególny n...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Wybrane zagadnienia zarządzania kompetencjami pracowników w organizacji

W monografii zaprezentowano proces zarządzania zasobami ludzkimi jako proces oparty na kompetencjach. Głównym celem tego procesu jest zagwarantowanie organizacji odpowiednich zasobów kompetencyjnych, niezbędnych do osiągania jej strategic...
34,02 zł 37,80 zł
Do koszyka

O rozwoju mimo ograniczeń. Procesy wspierania jednostki i rodziny: wychowanie, edukacja, coaching, psychoterapia.

Niniejsza książka to próba odpowiedzi na pytanie, czy rozwój człowieka jest możliwy pomimo choroby, deficytów, upływu czasu i związanych z nimi ograniczeń, pomimo dysfunkcji i kryzysów rodzinnych. Autorzy artykułów op...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!