• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie medyczne - szeroka oferta »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej (eBook)

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Warszawa, 1, 2015

  • Seria / cykl: Pielęgniarstwo - podstawy i specjalizacje

  • Autor: Irena Wrońska, Matylda Sierakowska

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
89,00 zł
53,40 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 35,60 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Edukacja zdrowotna w praktyce pielęgniarskiej

Celem publikacji jest przygotowanie do realizacji zadań dydaktycznych i wychowawczych w powiązaniu z wiedzą nabytą podczas studiów kierunkowych. Publikacja niezbędna w codziennej praktyce edukatora zdrowia, pielęgniarki i innych osób związanych z edukacja zdrowotną. Będzie również przydatna na różnych etapach kształcenia. Ogromnym atutem publikacji są przykładowe programy edukacyjne, realizowane w stosunku do pacjentów/opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych, z załączeniem opracowanych materiałów informacyjnych dla pacjentów. Każdy program edukacyjny zawierać będzie propozycję realizacji wybraną metodą nauczania.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Pielęgniarstwo
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-4845-2
  • ISBN druku: 978-83-200-4870-4
  • Liczba stron: 240
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz autorów 5
Wstęp 9

WSPÓŁCZESNE WYMIARY DYDAKTYKI NA RZECZ ZDROWIA I W CHOROBIE 15

1 Specyfika kształcenia zawodowego w pielęgniarstwie   15 
	1.1. Edukacja zdrowotna w efektach kształcenia zawodowegoIrena Wrońska 15 
		1.1.1. Istota edukacji zdrowotnej 15 
		1.1.2. Edukacja zdrowotna w kształceniu pielęgniarek – od przeszłości do przyszłości 17 
		1.1.3. Efekty wynikowe w kształceniu zawodowym pielęgniarek 23 
		1.1.4. Edukacja zdrowotna a efekty kształcenia zawodowego pielęgniarek 24 
	1.2. Rola i zadania pielęgniarki w edukacji zdrowotnej w teorii i praktyceDanuta Zarzycka 27 
		1.2.1. Teorie pielęgniarstwa na rzecz edukacji zdrowotnej 27 
		1.2.2. Edukacja zdrowotna a uwarunkowania prawne 30 
		1.2.3. Istota roli zawodowej pielęgniarki w obszarze edukacji zdrowotnej 32 
		1.2.4. Wytyczne dla pielęgniarki służące pełnieniu funkcji edukatora zdrowia 34 
		1.2.5. Edukacja zdrowotna w przyszłości 36 

2 Metodyka edukacji zdrowotnej w kształceniu zawodowym pielęgniarek 41 
	2.1. Przygotowanie pielęgniarek do diagnozowania problemów edukacyjnych odbiorców opieki zdrowotnejMatylda Sierakowska 41 
		2.1.1. Diagnoza pielęgniarska 41 
		2.1.2. Model samoopieki/deficytu samoopieki Dorothei Orem 44 
		2.1.3. Diagnoza potrzeb edukacyjnych 47 
	2.2. Podstawy tworzenia projektów edukacyjnych dla pacjentówMatylda Sierakowska 51 
		2.2.1. Etapy planowania edukacji zdrowotnej 51 
		2.2.2. Metody dydaktyczne w edukacji zdrowotnej 55 
		2.2.3. Formy organizacyjne stosowane w edukacji zdrowotnej 59 
		2.2.4. Środki dydaktyczne 60 
		2.2.5. Zasady nauczania/edukacji zdrowotnej 63 
	2.3. Metody aktywizujące wykorzystywane w edukacjiAgnieszka Lankau, Matylda Sierakowska 66 
	2.4. Metody symulacyjne w edukacji pacjentówAnna Leńczuk-Gruba 78 
	2.5. Nowoczesne metody kształcenia z użyciem technologii informacyjnychWiesław Półjanowicz 83
	2.6. Metody eksponujące w edukacji pacjentówZofia Janina Sienkiewicz  93 
		2.6.1 Planowanie edukacji zdrowotnej z wykorzystaniem metod eksponujących  94 
	2.7. Metody praktyczne w edukacji zdrowotnejLucyna Płaszewska-Żywko, Maria Kózka  98 
	2.8. Metody wykorzystywane w edukacji do zmiany zachowań zdrowotnychBarbara Janina Ślusarska  106
		2.8.1. Zachowania zdrowotne i proces zmian zachowań zdrowotnych  106 
		2.8.2. Metody edukacji w zmianach zachowań zdrowotnych 109 
	2.9. Ewaluacja efektów kształcenia w obszarze edukacji zdrowotnejMaria Kózka, Lucyna Płaszewska-Żywko 116 

ZAŁOŻENIA EDUKACJI ZDROWOTNEJ A PRAKTYKA PIELĘGNIARSKA I WSPÓŁPRACA INTERDYSCYPLINARNA  125
3 Programy edukacji zdrowotnej w grupie osób zdrowych i zagrożonych ryzykiem choroby  125 
	3.1. Interdyscyplinarne programy edukacji zdrowotnej w obszarze promocji zdrowiaAnna Andruszkiewicz, Mariola Barbara Banaszkiewicz  125 
		3.1.1. Założenia teoretyczne tworzenia interdyscyplinarnych programów w obszarze promocji zdrowia 125 
		3.1.2. Narodowy Program Zdrowia  127 
		3.1.3. Programy promocji zdrowia  129 
	3.2. Populacyjne programy zdrowotne ukierunkowane na grupy ryzyka chorobowegoBarbara Janina Ślusarska, Anna Andruszkiewicz 136 
		3.2.1. Programy zdrowotne finansowane przez Ministerstwo Zdrowia 138 
		3.2.2. Profilaktyczne programy zdrowotne realizowane w ramach Narodowego Funduszu Zdrowia 143 
		3.2.3. Programy zdrowotne realizowane przez jednostki samorządu terytorialnego 146 
		3.2.4. Udział pielęgniarki w realizacji profilaktycznych programów zdrowotnych 149
 
4 Projekty programów edukacyjnych dla pacjentów i/lub opiekunów w wybranych chorobach przewlekłych  153 
	4.1. Edukacja zdrowotna w chorobach reumatycznychMatylda Sierakowska  153 
		4.1.1. Projekt edukacji pacjentów z reumatoidalnym zapaleniem stawów  153 
		4.1.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie pacjentów/opiekunów osób chorych na reumatoidalne zapalenie stawów  165 
		4.1.3. Materiały informacyjne dla pacjentów – jak żyć z reumatoidalnym zapaleniem stawów – zalecenia do samoopieki  170 
		Załącznik nr 1     182 
	4.2. Edukacja zdrowotna w przewlekłych chorobach układu pokarmowegoKatarzyna Łagoda, Regina Sierżantowicz 187 
		4.2.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą refluksową przełyku 187 
		4.2.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych wybranymi metodami problemowymi w grupie chorych z chorobą refluksową przełyku 197 
		4.2.3. Projekt edukacji pacjentów z zespołem jelita nadwrażliwego 203 
		4.2.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (ranking diamentowy) w grupie chorych z zespołem jelita nadwrażliwego 211 
	4.3. Edukacja zdrowotna w chorobach układu sercowo-naczyniowegoIwona Teresa Jarocka, Dorota Joanna Kondzior 216 
		4.3.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą niedokrwienną serca  216 
		4.3.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (rybi szkielet) w grupie osób z chorobą niedokrwienną serca 227 
		4.3.3. Projekt edukacyjny pacjentów z nadciśnieniem tętniczym 231 
		4.3.4. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodami problemowymi (mapa myśli, układanka/puzzle) w grupie chorych z nadciśnieniem tętniczym 243 
	4.4. Edukacja zdrowotna w chorobach układu oddechowegoKrystyna Kowalczuk, Hanna Joanna Rolka 248 
		4.4.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc 248 
		4.4.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą praktyczną – pokaz z objaśnieniem, w grupie chorych z przewlekłą obturacyjną chorobą płuc 259 
		4.4.3. Materiały informacyjne dla pacjentów na temat prowadzenia rehabilitacji oddechowej 265 
	4.5. Edukacja zdrowotna w chorobach neurodegeneracyjnychKrystyna Klimaszewska, Katarzyna Krystyna Snarska 268 
		4.5.1. Projekt edukacji pacjentów z chorobą Parkinsona 268 
		4.5.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (burza mózgów) w grupie chorych z chorobą Parkinsona 280 
		4.5.3. Materiały informacyjne dla pacjentów z chorobą Parkinsona 283 
	4.6. Edukacja zdrowotna w chorobach nerekGrażyna Kobus 296 
		4.6.1. Projekt edukacji pacjentów z przewlekłą chorobą nerek w okresie bezpośrednio poprzedzającym leczenie nerkozastępcze 296 
		4.6.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (drzewo decyzyjne) w grupie chorych przygotowywanych do leczenia nerkozastępczego 307 
	4.7. Edukacja zdrowotna w wybranych problemach geriatrycznychHalina Doroszkiewicz, Jolanta Lewko 312 
		4.7.1. Projekt edukacji opiekunów sprawujących opiekę nad chorym z otępieniem w środowisku zamieszkania 312
		4.7.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą, praktyczną i problemową (analiza przypadku) w grupie opiekunów osób starszych z otępieniem  324 
	4.8. Edukacja w przewlekłych chorobach dermatologicznychAnna Baranowska, Barbara Jankowiak  332 
		4.8.1. Projekt edukacji rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry  332 
		4.8.2. Szczegółowy scenariusz zajęć edukacyjnych prowadzonych metodą podającą i problemową (mapa mentalna, burza mózgów) w grupie rodziców/opiekunów dzieci chorych na atopowe zapalenie skóry  341 
		4.8.3. Materiały informacyjne dla rodziców/opiekunów dzieci z atopowym zapaleniem skóry  345 
	Skorowidz 355
  • Seria

  • Seria Pielęgniarstwo - podstawy i specjalizacje

    Zachęcamy do zapoznania się z serią książek poświęconych podstawom pielęgniarstwa i pielęgniarstwu specjalistycznemu.

    Autorzy, znani i cenieni specjaliści w poszczególnych dziedzinach, kompleksowo omówili zagadnienia związane z pielęgniarstwem specjalistycznym.

    Publikacje adresowane są do pielęgniarek na różnym etapie kształcenia – do studentów pielęgniarstwa, osób przygotowujących się do specjalizacji, będą przydatne także w codziennej praktyce pielęgniarskiej.

    40,50 zł 45,00 zł
    Do koszyka

    Kultura profesjonalna menedżerów firm strukturalnych. Teoria, badania, praktyka

    Prezentowana Czytelnikowi książka składa się ze wstępu, czterech rozdziałów, zakończenia, bibliografii oraz załączników. Rozdział pierwszy zawiera teoretyczne podstawy badań kultury profesjonalnej, w tym: teorie profesji, profesjonalizacj...
    2,24 zł 2,49 zł
    Do koszyka

    Języki specjalistyczne. Teoria i praktyka glottodydaktyczna - 01 Język specjalistyczny a język podstawowy – elementy wspólne i różnicujące

    Tom został poświęcony zdefiniowaniu pojęcia „języki specjalistyczne”, jak również ukazaniu pewnych problemów i dylematów, na jakie napotykają nauczyciele języków obcych, których zadaniem jest kształcenie j...
    35,37 zł 39,30 zł
    Do koszyka

    Prawo Przyciągania i praktyka uważności. 45 prostych ćwiczeń i relaksujących medytacji dla osiągnięcia zdrowia, bogactwa i miłości

    Wielu z nas uważa swoje życie za mało satysfakcjonujące i wciąż żyje w przekonaniu, że większość marzeń pozostanie niezrealizowanych. Szansę na zmianę tego stanu rzeczy dają Prawo Przyciągania i praktyka uważności. Uruchomione dzięki nim pozytywne myśl...
    76,50 zł 85,00 zł
    Do koszyka

    HR Business Partner. Koncepcja i praktyka

    HR Business Partner to osoba, która współpracując z kierownictwem organizacji, projektuje i wdraża rozwiązania z zakresu zarządzania kadrami, tak aby wspomagać realizację celów strategicznych firmy. Autor w przystępny i praktyczny ...
    41,40 zł 69,00 zł
    Do koszyka

    Edukacja zdrowotna z elementami teorii wychowania

    Zdrowie i z nim związana edukacja zdrowotna jest współcześnie przedmiotem zainteresowania nie tylko medycyny, ale również przedstawicieli nauk społecznych, tj. pedagogika, psychologia i socjologia. Niebywałą zaletą proponowanej pozycji je...
    27,00 zł 30,00 zł
    Do koszyka

    Religia, rodzina i edukacja w świetle zagrożeń współczesnego świat

    Współczesny świat jest zróżnicowany pod wieloma względami, a ludzkość coraz bardziej zdaje sobie sprawę z tego, że stoi w obliczu wielu zagrożeń i problemów do niedawna niedostrzegalnych lub nieistniejących. Wielowymiarowa rzeczywi...

    Recenzje

    Dodaj recenzję
    Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
     
    Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
    Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.