0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Czynności operacyjno-rozpoznawcze a prawa i wolności jednostki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2020

  • Seria / cykl: MONOGRAFIE

  • Autor: Tomasz M. Miłkowski

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 110,00 zł
99,00 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Czynności operacyjno-rozpoznawcze a prawa i wolności jednostki

W książce wyczerpująco przedstawiono, kiedy i w jakim zakresie mogą być prowadzone takie czynności jak: kontrola operacyjna, zakup kontrolowany czy przesyłka niejawnie nadzorowana. Omówiono również, na czym polega praca „pod przykryciem” i jaką rolę pełnią poufne osobowe źródła informacji.
Wskazano ponadto na ograniczenia formalne i faktyczne dotyczące pozyskiwania informacji i korzystania z nich przez służby policyjne oraz specjalne.
Ponadto szeroko zaprezentowano takie zagadnienia jak:

uzyskanie i przetwarzanie danych telekomunikacyjnych, pocztowych i internetowych,
dostęp do tajemnicy skarbowej czy bankowej,
dostęp do rejestrów.

Publikacja przeznaczona jest dla funkcjonariuszy służb policyjnych oraz służb specjalnych, a także prokuratorów, sędziów, adwokatów oraz radców prawnych. Zainteresuje również pracowników naukowych.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8187-934-7
  • ISBN druku: 978-83-8187-625-4
  • EAN: 9788381879347
  • Liczba stron: 496
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 11

Wstęp | str. 15

Rozdział 1
Bezpieczeństwo a dostęp do informacji i danych jako przedmiot regulacji ustrojowych i ustawowych | str. 19
1. Wprowadzenie | str. 19
2. Konstytucyjne wolności i prawa związane z informacją i dostępem do danych | str. 22
3. Bezpieczeństwo jako zadanie państwa | str. 32
4. Granice ingerencji w swobody jednostki w kontekście czynności operacyjno-rozpoznawczych | str. 41
4.1. Regulacje ogólne | str. 43
4.2. Stany nadzwyczajne i sytuacje kryzysowe | str. 47
5. Ramy czynności operacyjno-rozpoznawczych w orzecznictwie trybunalskim | str. 60
6. Ochrona danych osobowych w związku z zapobieganiem i zwalczaniem przestępczości | str. 90
7. Udzielanie informacji o czynnościach operacyjno-rozpoznawczych | str. 106

Rozdział 2
Czynności operacyjno-rozpoznawcze w działalności służb ochrony porządku i bezpieczeństwa – rys historyczny | str. 119
1. Wprowadzenie | str. 119
2. Specyfika czynności operacyjno-rozpoznawczych do 1990 roku | str. 123
3. Kształtowanie się spojrzenia na rolę i miejsce działań operacyjno-rozpoznawczych do 2016 roku | str. 127

Rozdział 3
Informacja jako źródło wiedzy operacyjnej | str. 165
1. Zagadnienia wstępne | str. 165
2. Formy, środki i metody operacyjno-rozpoznawcze | str. 184
3. Gromadzenie i dostęp do informacji | str. 188
3.1. Uregulowania ogólne. Dostęp do rejestrów | str. 194
3.1.1. Policja | str. 194
3.1.2. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Agencja Wywiadu) oraz Służba Kontrwywiadu Wojskowego (Służba Wywiadu Wojskowego) | str. 197
3.1.3. Biuro Nadzoru Wewnętrznego | str. 199
3.1.4. Centralne Biuro Antykorupcyjne | str. 202
3.1.5. Krajowa Administracja Skarbowa | str. 203
3.1.6. Służba Ochrony Państwa | str. 208
3.1.7. Straż Graniczna | str. 211
3.1.8. Żandarmeria Wojskowa | str. 214
4. Dane telekomunikacyjne, pocztowe i internetowe | str. 216
4.1. Uzyskiwane i przetwarzane w trybie kontroli sądowej | str. 216
4.2. Uzyskiwane i przetwarzane poza kontrolą sądową | str. 221
4.3. Uzyskiwane w ramach procedury karnej | str. 224
5. Dostęp do tajemnicy skarbowej, bankowej i pochodnych | str. 225
5.1. Policja/Biuro Nadzoru Wewnętrznego | str. 227
5.2. Żandarmeria Wojskowa | str. 231
5.3. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Agencja Wywiadu) | str. 232
5.4. Centralne Biuro Antykorupcyjne/Straż Graniczna/Krajowa Administracja Skarbowa | str. 234
6. Podsumowanie | str. 236

Rozdział 4
Unormowania ustawowe wybranych metod i środków operacyjno-rozpoznawczych | str. 243
1. Ofensywne metody pracy operacyjnej | str. 243
1.1. Kontrola operacyjna | str. 244
1.1.1. Podstawa faktyczna i subsydiarność | str. 244
1.1.2. Podstawa formalna | str. 247
1.1.3. Zakres kontroli operacyjnej | str. 256
1.1.4. Tryb zarządzania | str. 259
1.1.5. Czas trwania | str. 262
1.1.6. Tajemnice służbowe i zawodowe oraz zakazy dowodowe | str. 263
1.1.7. Postępowanie z materiałami | str. 267
1.1.8. Podsłuch procesowy | str. 269
1.2. Zakup kontrolowany | str. 275
1.2.1. Warunek wstępny stosowania i tryb zarządzania | str. 276
1.2.2. Zakres przedmiotowy | str. 277
1.2.3. Czas trwania | str. 279
1.2.4. Postępowanie z materiałami | str. 280
1.2.5. Sposób realizacji czynności – regulacje specjalne | str. 281
1.3. Przesyłka niejawnie nadzorowana | str. 284
1.3.1. Powód (cel) stosowania | str. 284
1.3.2. Zakres przedmiotowy | str. 285
1.3.3. Tryb zarządzenia | str. 286
1.3.4. Postępowanie z materiałami | str. 287
1.3.5. Rozwiązania szczególne | str. 287
1.4. Kontratyp (zakup kontrolowany i przesyłka niejawnie nadzorowana) | str. 288
2. Praca „pod przykryciem” | str. 291
2.1. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Agencja Wywiadu) | str. 293
2.2. Służba Kontrwywiadu Wojskowego (Służba Wywiadu Wojskowego) | str. 295
2.3. Policja/Straż Graniczna/Żandarmeria Wojskowa | str. 297
2.4. Biuro Nadzoru Wewnętrznego/Służba Ochrony Państwa | str. 298
2.5. Centralne Biuro Antykorupcyjne | str. 298
2.6. Krajowa Administracja Skarbowa | str. 299
2.7. Kontratyp ustawowy | str. 299
2.7.1. Policja/Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego/Centralne Biuro Antykorupcyjne/Służba Kontrwywiadu Wojskowego/Służba Ochrony Państwa/Straż Graniczna | str. 301
2.7.2. Krajowa Administracja Skarbowa | str. 302
2.7.3. Żandarmeria Wojskowa | str. 303
3. POZI (poufne osobowe źródła informacji) | str. 304
3.1. Policja | str. 309
3.2. Straż Graniczna/Krajowa Administracja Skarbowa/ Biuro Nadzoru Wewnętrznego | str. 309
3.3. Żandarmeria Wojskowa | str. 310
3.4. Agencja Bezpieczeństwa Wewnętrznego (Agencja Wywiadu) | str. 311
3.5. Centralne Biuro Antykorupcyjne/Służba Ochrony Państwa | str. 313
3.6. Służba Kontrwywiadu Wojskowego (Służba Wywiadu Wojskowego) | str. 313
4. Rozwiązania szczególne | str. 315
4.1. Wspólnota informacyjna rządu | str. 316
4.2. Kolegium do spraw służb specjalnych | str. 318
4.3. System ostrzegania i ocena zagrożenia systemów teleinformatycznych | str. 320
4.4. Odstąpienie od zawiadomienia o popełnionym przestępstwie | str. 323
4.5. Kontrola operacyjna wobec cudzoziemców podejrzewanych o aktywność terrorystyczną | str. 326
5. Podsumowanie | str. 329

Rozdział 5
Wykorzystanie wiedzy operacyjno-rozpoznawczej | str. 341
1. Wprowadzenie | str. 341
2. Zakres wykorzystania materiałów w procesie karnym | str. 342
3. Tryby szczególne dopuszczenia dowodów – art. 168a i 168b k.p.k. | str. 351
4. Kontrola prokuratora nad czynnościami operacyjno-rozpoznawczymi | str. 360
5. Przetwarzanie i wymiana informacji kryminalnych | str. 362
6. Analiza kryminalna | str. 371

Rozdział 6
W poszukiwaniu bezpiecznych granic bezpieczeństwa | str. 377
1. Wprowadzenie | str. 377
2. Ocena rozwiązań normatywnych | str. 380
3. Wnioski de lege ferenda | str. 424

Bibliografia | str. 431

Inni Klienci oglądali również

40,41 zł 44,90 zł
Do koszyka

Prawa Sukcesu w pigułce

Napoleon Hill, autor publikacji "Prawa Sukcesu", poświęcił 25 lat życia na zbieranie, klasyfikowanie i organizowanie PRAW SUKCESU, opierając się na życiu i osiągnięciach takich ludzi jak: Henry Ford, Andrew Carnegie czy John D. Rockefeller. <...
14,40 zł 16,00 zł
Do koszyka

Słownik polszczyzny XIX wieku. Rejestr jednostek, konteksty, lokalizacje

Publikacja jest zapowiedzią większej pracy (i zarazem swego rodzaju manifestem leksykograficznym) nt. XIX-wiecznego słownictwa polskiego. Lata 1801-1900 w dotychczasowej literaturze przedmiotu są opisane słabo, niedokładnie, m.in. ze względu na nadmier...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Prawo farmaceutyczne dla aptek. Część I

Książka stanowi kompendium wiedzy na temat zakładania i prowadzenia aptek oraz punktów aptecznych, a także funkcjonowania aptek internetowych w nowych realiach prawnych. Przedstawia szczegółową analizę kluczowych aktów prawnych z z...
116,10 zł 129,00 zł
Do koszyka

Normatywne wzorce umów spółek handlowych w prawie polskim

Monografia ta jest pierwszym opracowaniem poświęconym problematyce normatywnych wzorców umów spółek handlowych w prawie polskim. Autor dokonuje oceny normatywnych wzorców umów spółek handlowych udostępnianych w...
161,10 zł 179,00 zł
Do koszyka

Konsekwencje niezgodności ostatecznych decyzji administracyjnych oraz prawomocnych orzeczeń sądowych z prawem Unii Europejskiej

Monografia zawiera kompleksową analizę wynikających z orzecznictwa Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej konsekwencji niezgodności ostatecznych decyzji administracyjnych i prawomocnych orzeczeń sądowych z prawem UE.Publikacja przedsta...
75,60 zł 84,00 zł
Do koszyka

Stwierdzenie naruszenia Europejskiej Konwencji Praw Człowieka i jego skutki w polskim procesie cywilnym

W publikacji omówiono problematykę skutków, jakie dla polskiego procesu cywilnego wywołują lub powinny wywołać wyroki Europejskiego Trybunału Praw Człowieka stwierdzające naruszenie Europejskiej Konwencji Praw Człowieka, w tym dotyczącyc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!