Compliance jest to taki sposób organizacji przedsiębiorstwa, który redukuje do minimum ryzyko wystąpienia wszelkich nieprawidłowości.
Dobrze funkcjonująca firma może szybko stracić pozycję - wystarczy nierozsądne posunięcie lub zaniechanie działań. Jedna zła decyzja często powoduje bowiem efekt domina, co może skończyć się nawet bankructwem. Jest to szczególnie istotne w czasach rozchwianej gospodarki. Aby do tego nie doszło, potrzebny jest w przedsiębiorstwie Compliance.
Autor w interdyscyplinarnym ujęciu przedstawia poszczególne elementy systemu Compliance. Książka może znacznie ułatwić zbudowanie struktury przedsiębiorstwa opartej na nowoczesnych standardach zarządzania. Przedstawione zagadnienia zostały poparte wieloma przykładami, zwłaszcza z Niemiec i Stanów Zjednoczonych, gdzie systemy Compliance są na porządku dziennym.
Adresaci:
Książka jest adresowana do kadry zarządzającej, osób odpowiedzialnych za system Compliance, firm konsultingowych i naukowców podejmujących tę tematykę.
Przedmowa str. 7 Wstęp str. 9 Rozdział 1. Wprowadzenie praktyczne str. 11 Rozdział 2. Rozwinięcie str. 15 2. 1. Próby zdefiniowania Compliance str. 15 2. 2. Cele Compliance str. 19 2. 3. Funkcje Compliance str. 20 Rozdział 3. Compliance-Management str. 27 3. 1. Obowiązek a rzeczywistość str. 27 3. 2. Zasady ogólne tworzenia Compliance str. 33 3. 3. Struktura str. 42 Rozdział 4. Narzędzia dobrego Compliance str. 59 4. 1. Wprowadzenie str. 59 4. 2. Zarządzanie ryzykiem str. 68 4. 3. Metody dobrej komunikacji str. 73 4. 4. Systemy informowania o nieprawidłowościach (SIN) str. 97 4. 5. Środki prawa pracy str. 110 4. 6. Sfera podatków i cła str. 117 4. 7. Środki antykorupcyjne str. 124 4. 8. Pranie pieniędzy i finansowanie terroryzmu str. 127 4. 9. Środki Compliance z zakresu ochrony środowiska str. 134 4. 10."Prawo wewnętrzne" str. 137 4. 11. Szkolenia str. 141 4. 12. Etyka w przedsiębiorstwie str. 145 4. 13. Dokumentacja str. 146 Rozdział 5. Specjalne typy Compliance str. 150 5. 1. Wprowadzenie i znaczenie str. 150 5. 2. Sektor finansowy str. 151 5. 3. Sektor ubezpieczeń str. 152 Rozdział 6. Granice dobrego Compliance str. 154 6. 1. Wprowadzenie str. 154 6. 2. Wybrane granice dobrego Compliance str. 155 6. 3. Przesłanki odpowiedzialności CCO str. 188 Rozdział 7. Wnioski str. 194 7. 1. Spostrzeżenia ogólne str. 194 7. 2. Compliance - inteligentna struktura przedsiębiorstwa str. 195 7. 3. Mikro i makro str. 197 7. 4. Na dobry koniec str. 198 Bibliografia str. 201 Szczegółowy spis treści str. 205