• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2023

  • Seria / cykl: PORADNIKI LEX

  • Autor: Edyta Zaniewicz

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 118,00 zł
106,20 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Compliance w biurze rachunkowym - procedury, instrukcje, formularze

\n\nW książce omówiono regulacje prawne kluczowe dla funkcjonowania biura rachunkowego a także wskazano, jak zapewnić ich stosowanie w praktyce. Zaproponowano wdrożenie i wykorzystanie specjalnie opracowanych dokumentów: schematów, oświadczeń, notatek, protokołów, wykazów, dyspozycji.
\n\nPrzedstawiono także praktyczne instrukcje objaśniające wybrane procedury podatkowe, księgowe i kadrowe oraz przeanalizowano etapy pracy biura, począwszy od nawiązania współpracy z klientem aż do jej zakończenia. Wszystkie te zagadnienia, a także z obszaru AML i whistleblowingu, zostały przystępnie wyjaśnione, z powołaniem orzecznictwa i linii interpretacyjnej organów podatkowych.
\n\nEdytowalne wzory dokumentów dostępne na stronie www.compliance-biuro-rachunkowe.wolterskluwer.pl .
\n\nPublikacja będzie przydatna właścicielom i pracownikom biur rachunkowych oraz pracownikom działów księgowości i kadr.

  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8328-402-6
  • ISBN druku: 978-83-8328-178-0
  • EAN: 9788383284026
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 9
Wprowadzenie | str. 11
Rozdział I
Czym jest compliance | str. 13
Rozdział II
Compliance w biurze rachunkowym | str. 18
1. Odpowiedzialność w biurze rachunkowym | str. 20
1.1. Odpowiedzialność kontraktowa na gruncie Kodeksu cywilnego | str. 21
1.2. Odpowiedzialność karnoskarbowa na gruncie Kodeksu karnego skarbowego | str. 27
2. Należyta staranność | str. 29
2.1. Budowanie świadomości podatkowej przedsiębiorcy | str. 31
2.1.1. Obowiązek stosowania mechanizmu podzielonej płatności | str. 33
2.1.2. Obowiązek płatności bezgotówkowych, posługiwania się formowym rachunkiem bankowym, biała lista | str. 38
2.1.3. Obowiązek oznaczania transakcji symbolami GTU, TP, WSTO_EE | str. 48
2.1.4. Ulga na złe długi | str. 50
2.1.5. Zasady wystawiania faktur korygujących oraz przygotowywania faktur korygujących do biura rachunkowego | str. 54
3. Dobre praktyki księgowe | str. 58
4. Przeciwdziałanie praniu pieniędzy (AML) | str. 66
4.1. Obowiązki biura wynikające z ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy oraz fi nansowaniu terroryzmu | str. 69
4.1.1. Wyznaczenie osoby odpowiedzialnej za wykonanie obowiązków AML | str. 71
4.1.2. Wprowadzenie wewnętrznej procedury instytucji obowiązanej . . . 72
4.1.3. Dokumentacja dotycząca identyfi kacji, oceny i aktualizacji ryzyka związanego z praniem pieniędzy | str. 75
4.1.4. Obowiązek szkoleniowy | str. 79
4.2. Środki bezpieczeństwa fi nansowego (KYC) | str. 80
4.2.1. Identyfi kacja klienta i weryfi kacja | str. 82
4.2.2. PEP – Politically Exposed Persons, eksponowane stanowisko polityczne | str. 87
4.2.3. Weryfi kacja list sankcyjnych | str. 92
4.3. Monitoring | str. 94
5. Whistleblowing. Sygnalista w biurze rachunkowym | str. 100
5.1. Kim jest sygnalista? | str. 103
5.2. Zakres naruszeń podlegających zgłoszeniu | str. 106
5.3. Ochrona sygnalisty | str. 107
5.4. Rodzaje zgłoszeń | str. 108
5.5. Procedura zgłoszeń wewnętrznych | str. 109
5.6. Rejestr zgłoszeń wewnętrznych | str. 114
6. MDR – Raportowanie schematów podatkowych przez biura rachunkowe | str. 115
6.1. Defi nicja schematu podatkowego | str. 116
6.1.1. Kryterium głównej korzyści i ogólnej cechy rozpoznawczej | str. 117
6.1.2. Szczególna cecha rozpoznawcza | str. 118
6.1.3. Inna szczególna cecha rozpoznawcza | str. 120
6.2. Raportowanie MDR | str. 121
6.3. Biuro rachunkowe – wspomagający | str. 124
6.4. Obowiązek raportowania przez biuro rachunkowe | str. 128
Rozdział III
Procedury księgowe | str. 133
1. Organizacja współpracy: przedsiębiorca – biuro rachunkowe | str. 133
1.1. Nawiązanie współpracy | str. 133
1.1.1. Wykaz dokumentów niezbędnych do podjęcia współpracy z biurem | str. 135
1.1.2. Nawiązanie współpracy z biurem rachunkowym – karta klienta biura rachunkowego | str. 138
1.1.2.1. Ankieta dotycząca działalności klienta | str. 141
1.1.2.2. Informacje dotyczące danych finansowych i potrzeb klienta | str. 148
1.1.3. Procedura przyjęcia klienta biura rachunkowego | str. 152
1.1.4. Przedstawienie klientowi kluczowych informacji na temat systemu podatkowego | str. 158
1.1.4.1. Analiza podatków, formy opodatkowania oraz ewidencji rachunkowej | str. 160
1.1.4.2. Schemat dokumentowania sprzedaży przez czynnych i zwolnionych podatników VAT | str. 161
1.1.4.3. Schemat dokumentowania sprzedaży przez zwolnionych podatników VAT | str. 162
1.2. Zakończenie współpracy | str. 163
1.2.1. Dyspozycje klienta w związku z rozwiązaniem umowy | str. 163
1.2.2. Checklista dla księgowego – likwidacja działalności gospodarczej | str. 165
1.2.3. Checklista dla księgowego – procedura przygotowania dokumentów księgowych do wydania | str. 167
1.2.4. Protokół wydania dokumentów | str. 169
2. Procedury księgowe związane z podjęciem współpracy | str. 173
2.1. Ustalenie zasobów majątkowych firmy i ich ewidencjonowanie | str. 173
2.1.1. Towary handlowe. Arkusz spisu z natury | str. 175
2.1.2. Wyposażenie i inne pozostałe wydatki | str. 176
2.1.2.1. Protokół wprowadzenia niskocennego prywatnego składnika majątku do majątku firmy | str. 177
2.1.3. Środki trwałe | str. 178
2.1.3.1. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – nieudokumentowany zakup składnika | str. 180
2.1.3.2. Protokół wprowadzenia prywatnego składnika majątku do ewidencji środków trwałych – udokumentowany zakup składnika | str. 181
2.2. Koszty prowadzenia firmy zarejestrowanej pod adresem zamieszkania | str. 183
2.2.1. Oświadczenie w sprawie proporcji – działalność gospodarcza w prywatnej nieruchomości | str. 185
2.2.2. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych kosztów utrzymania prywatnej nieruchomości | str. 186
2.2.3. Oświadczenie dotyczące wysokości księgowanych opłat za usługi telekomunikacyjne | str. 188
2.3. Środki trwałe i inne składniki majątku firmy | str. 190
2.3.1. Oświadczenie w sprawie daty przyjęcia do używania i amortyzacji środka trwałego | str. 190
2.3.2. Protokół zlikwidowanych składników majątku (środków trwałych, wyposażenia) | str. 194
2.3.3. Oświadczenie w sprawie kwalifikacji wydatków dotyczących środka trwałego remont/ulepszenie | str. 197
2.3.4. Oświadczenie w sprawie ewidencjonowania zaniechanej inwestycji | str. 201
3. Straty i ubytki w towarach | str. 205
3.1. Protokół braków i odpadów (towarów uszkodzonych lub zniszczonych w czasie transportu lub na skutek utraty pierwotnej wartości użytkowej) | str. 206
3.2. Protokół przekazania towarów na potrzeby prywatne (na cele osobiste podatnika lub jego pracowników) | str. 209
4. Cykliczna obsługa księgowa | str. 211
4.1. Mail – wskazówki, jak przygotować dokumenty księgowe do biura rachunkowego | str. 214
4.2. Protokół przyjęcia dokumentów księgowych | str. 217
4.3. Oświadczenia dotyczące przestrzegania przepisów | str. 222
4.3.1. Korekta podatku VAT naliczonego w ramach ulgi na złe długi | str. 228
4.3.2. Korekta podatku PIT w ramach ulgi na złe długi | str. 231
4.3.3. Transakcje bezgotówkowe powyżej 15 000 zł, split-payment, biała lista – monitorowanie sposobu płatności na potrzeby podatku PIT | str. 236
Rozdział IV
Obsługa kadrowa | str. 249
1. Dyspozycja zatrudnienia pracownika, zleceniobiorcy lub biorącego dzieło | str. 250
2. Dyspozycja zgłoszenia do ubezpieczeń zatrudnionego członka rodziny | str. 257
3. Wniosek o zgłoszenie członków rodziny do NFZ | str. 261
Rozdział V
Notatki i protokoły służbowe | str. 264
1. Notatka z rozmowy z klientem biura lub z rozmowy z pracownikiem określonej instytucji | str. 265
2. Protokół z ustaleń rozstrzygający sposób udokumentowania/zaksięgowania zdarzenia gospodarczego | str. 266
3. Notatka zawierająca wykaz niezaksięgowanych przez biuro dokumentów wraz z oświadczeniem klienta w sprawie | str. 270
Bibliografia | str. 273
Spis formularzy | str. 275
Spis schematów | str. 277
Spis screenów | str. 279
Spis tabel | str. 280

137,70 zł 153,00 zł
Do koszyka

Systemy zarządzania zgodnością compliance w praktyce

\n\n\n\n \n\nTworzenie i zapewnienie skuteczności systemów zarządzania zgodnością (Compliance Management Systems) krok po kroku.\n\nZagadnienia z obszaru compliance zostały omówione w sposób uniwersalny i ponadbra...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Procedury dotyczące warunków pracy w placówkach medycznych w czasie pandemii COVID-19

8 najważniejszych procedur dotyczących warunków pracy w placówkach medycznych w czasie pandemii COVID-19. Poznaj procedury opracowane przez interdyscyplinarny zespół epidemiologów i prawników, sprawdź czy na pewno pra...
129,60 zł 144,00 zł
Do koszyka

Ceny transferowe. Analizy porównawcze, dokumentacje, compliance

\n\n Zmiany dotyczące cen transferowych, które weszły w życie z dniem 1.01.2019 r. a zostały doprecyzowane w 2020 r. mają na celu przede wszystkim zawężenie obowiązku dokumentacyjnego do większych podmiotów i poprawienie jakości informacj...
8,09 zł 8,99 zł
Do koszyka

Moja mapa. Tworzenie map w technologiach geoinformacyjnych. Przewodnik uzupełniający do laboratoriów z podstaw kartografii + Płyta CD - 05 Instrukcje: Instrukcja I - Wstęp do QGIS; Instrukcja II - Rejestracja skanów map w układzie współrzędnych; Instrukcj

Przewodnik „Moja mapa. Tworzenie map w technologiach geoinformacyjnych” jest pomocą dydaktyczną do realizacji zagadnień kartograficznych przy wykorzystaniu otwartego oprogramowania geoinformacyjnego, jak QGIS, SAGA GIS czy GRASS GIS. Jego c...
21,60 zł 24,00 zł
Do koszyka

Instrukcje rzeczy łatwych

Jak prawidłowo założyć koszulkę z krótkim rękawkiem?Jak ziewać, leżeć czy pić wodę?Co zrobić, aby stąpać twardo po ziemi?Na te i wiele innych intrygujących pytań znajdziesz odpowiedź wewnątrz.Instrukcje rzeczy łatwy...
8,09 zł 8,99 zł
Do koszyka

Moja mapa. Tworzenie map w technologiach geoinformacyjnych. Przewodnik uzupełniający do laboratoriów z podstaw kartografii + Płyta CD - 06 Instrukcje: Instrukcja V - Stylizacja i etykietowanie warstw modeli wektorowych; Instrukcja VI - Tworzenie warstw mo

Przewodnik „Moja mapa. Tworzenie map w technologiach geoinformacyjnych” jest pomocą dydaktyczną do realizacji zagadnień kartograficznych przy wykorzystaniu otwartego oprogramowania geoinformacyjnego, jak QGIS, SAGA GIS czy GRASS GIS. Jego c...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowania serwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetu można zmienić ustawienia dotyczące cookies. Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.