0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Katowice, 2010

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Jolanta Bernais, Jolanta Ingram, Teresa Kraśnicka

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Produkt niedostępny
Dodaj do schowka

ABC współczesnych koncepcji i metod zarządzania

Podręcznik zawiera charakterystykę wybranych podejść do zarządzania i bardziej szczegółowych narzędzi, ukształtowanych i spopularyzowanych na przełomie XX i XXI w. Utrzymano konwencję encyklopedycznego podejścia do podjętej niezwykle bogatej problematyki. W podręczniku znalazły się zwięzłe charakterystyki wybranych koncepcji i metod zarządzania, które spełniają co najmniej jeden warunek: budzą zainteresowanie kadry menedżerskiej, m.in. ze względu na pewien element nowości metody, są przedmiotem dyskusji, nierzadko wywołują kontrowersje, przez co inspirują do dalszych poszukiwań innowacji w zarządzaniu zarówno w środowisku praktyków, jak i badaczy tej problematyki, zawierają „potencjał” wciąż jeszcze niewykorzystany w praktyce polskich przedsiębiorstw czy organizacji sektora publicznego. Charakterystyka każdej z metod obejmuje: krótką genezę powstania, główne założenia, metodykę wdrażania, przykłady zastosowania oraz krytyczną ocenę uwzględniającą korzyści i ograniczenia związane z ich stosowaniem.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • ISBN: 978-83-7246-582-5
  • ISBN druku: 978-83-7246-582-5
  • Liczba stron: 219
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP	11

I. ZARZĄDZANIE DYNAMICZNE	13
1. Geneza koncepcji	13
2. Cele i założenia koncepcji	13
3. Struktura zarządzania dynamicznego	14
4. Warunki stosowania zarządzania dynamicznego	18

II. ORGANIZACJA UCZĄCA SIĘ	21
1. Geneza	21
2. Charakterystyka organizacji uczącej się	22
3. Uwarunkowania zarządzania organizacją uczącą się	25
4. Przykład organizacji uczącej się	26
5. Ocena koncepcji	27

III. SPOŁECZNA ODPOWIEDZIALNOŚĆ BIZNESU	29
1. Geneza	29
2. Założenia, istota, cele	30
3. Metodyka i narzędzia realizacji odpowiedzialnego biznesu	31
4. Społecznie odpowiedzialny biznes w praktyce	33
5. Opinie na temat CSR	35

IV. ZARZĄDZANIE PRZEZ WARTOŚCI	37
1. Geneza	37
2. Założenia i cele zarządzania przez wartości	37
3. Metodyka zarządzania przez wartości	40
4. Zarządzanie przez wartości w praktyce	42

V. ZARZĄDZANIE PRZEZ KULTURĘ	45
1. Geneza	45
2. Założenia, cele, metodyka	45
3. Perspektywy wykorzystania zarządzania przez kulturę	48
4. Zarządzanie przez kulturę w praktyce	49
5. Ocena stosowania koncepcji	50

VI. KONCEPCJA PRZEDSIĘBIORCZOŚCI WEWNĘTRZNEJ	51
1. Geneza i potrzeba przedsiębiorczości organizacyjnej	51
2. Pojęcie intraprzedsiębiorczości	53
3. Działania menedżerskie ukierunkowane na stymulowanie przedsiębiorczości wewnętrznej	57
4. Etapy i zasady działania  intraprzedsiębiorcy	60
5. Korzyści i dylematy zarządzania przedsiębiorczego	65

VII. EMPOWERMENT	67
1. Korzenie koncepcji	67
2. Istota i założenia koncepcji empowermentu pracowniczego	67
3. Etapy upełnomocnienia pracowników	70
4. Zastosowanie empowermentu w praktyce	72
5. Ocena koncepcji	73

VIII. MARKETING WEWNĘTRZNY	76
1. Geneza	76
2. Główne założenia, cele i metodyka marketingu wewnętrznego	76
3. Zastosowanie i ocena marketingu wewnętrznego	80
4. Przykład wykorzystania koncepcji marketingu wewnętrznego	82

IX. KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE JAKOŚCIĄ (TQM)	84
1. Interpretacja nazwy i geneza koncepcji	84
2. Podstawowe elementy, założenia i zasady TQM	84
3. Metodyka wdrażania TQM	86
4. Uwarunkowania funkcjonowania  TQM	87
5. Przykład wykorzystania TQM w firmie usługowej	88
6. Zalety i słabości koncepcji TQM	89

X. STRATEGICZNA KARTA WYNIKÓW	90
1. Geneza Strategicznej Karty Wyników (SKW)	90
2. Istota i struktura Strategicznej Karty Wyników	90
3. Etapy tworzenia SKW	95
4. Obszary zastosowań SKW	96
5. Ocena Strategicznej Karty Wyników	97

XI. MYŚLENIE SIECIOWE	100
1. Geneza koncepcji	100
2. Założenia koncepcji	101
3. Metodyka myślenia sieciowego	101
4. Przykład wykorzystania metodyki	106
5. Zalety i wady koncepcji	107

XII. ZARZĄDZANIE OPARTE NA CZASIE	108
1. Geneza koncepcji	108
2. Założenia i zasady koncepcji	108
3. Metodyka tworzenia organizacji wykorzystującej czas jako atut strategiczny	110
4. Uwarunkowania stosowania koncepcji TBM	111
5. Zalety i wady koncepcji	111

XIII. REENGINEERING	113
1. Geneza metody	113
2. Istota i główne założenia reengineeringu	113
3. Metodyka reengineeringu	114
4. Warunki i obszary zastosowania reengineeringu	117
5. Reengineering a organizacja  procesowa	118
6. Atuty i słabości reengineeringu	120

XIV. METODA DIAGNOZOWANIA PROCESÓW ORGANIZACYJNYCH	123
1. Historia i uzasadnienie konieczności diagnozowania organizacji	123
2. Istota i podstawowe założenia metody	124
3. Metodyka postępowania diagnostycznego	131
4. Korzyści i problemy wynikające z zastosowania MDPO	133

XV. BENCHMARKING	135
1. Geneza	135
2. Istota i typy benchmarkingu	135
3. Metodyka benchmarkingu	138
4. Obszary zastosowania benchmarkingu	141
5. Ocena metody	142

XVI. LEAN MANAGEMENT	144
1. Geneza koncepcji	144
2. Założenia, cele i zasady koncepcji Lean	144
3. Metodyka wdrażania odchudzonego zarządzania	147
4. Uwarunkowania powodzenia koncepcji Lean	148
5. Zalety i wady koncepcji	148

XVII. OUTSOURCING	150
1. Geneza	150
2. Główne założenia i cele	150
3. Zastosowanie	153
4. Przykład wykorzystania outsourcingu	155
5. Ocena koncepcji outsourcingu	156

XVIII. KONCEPCJA JUST IN TIME	158
1. Geneza	158
2. Cele, założenia i zasady Just in Time	158
3. Uwarunkowania zastosowania Just in Time	161
4. Przykłady zastosowania koncepcji Just in Time	162
5. Zalety i wady Just in Time	162

XIX. KAIZEN	164
1. Geneza	164
2. Założenia, cele i metodyka	164
3. Zastosowanie	166
4. Przykłady zarządzania z wykorzystaniem Kaizen	167
5. Ocena koncepcji	167

XX. SYSTEM SHIGEO SHINGO	169
1. Geneza metody  Shigeo Shingo	169
2. Założenia i etapy postępowania w metodzie Shigeo Shingo	169
3. Możliwości wykorzystania systemu Shigeo Shingo	174

XXI. KOMPLEKSOWE UTRZYMANIE RUCHU (TPM)	176
1. Geneza koncepcji	176
2. Istota, cele i struktura TPM	176
3. Metodyka wdrażania TPM	180
4. Warunki i efekty stosowania TPM	182
5. Przykład	183

XXII. KONCEPCJA 5S	185
1. Geneza koncepcji	185
2. Istota i cele koncepcji	185
3. Metodyka postępowania w metodzie 5S	187
4.  Warunki i efekty stosowania 5S	188

XXIII. ORGANIZACJA SIECIOWA	190
1. Geneza  organizacji sieciowych	190
2. Istota sieci międzyorganizacyjnych i ich rodzaje	191
3. Etapy i zasady tworzenia sieci międzyorganizacyjnych	193
4. Zastosowanie koncepcji organizacji sieciowej	198
5. Zalety i wady organizacji sieciowej	199

XXIV. ORGANIZACJA WIRTUALNA	202
1. Geneza	202
2. Cechy i sposoby działania organizacji wirtualnej	202
3. Zastosowanie	206
4. Przykład funkcjonowania organizacji wirtualnej	206
5. Próba oceny organizacji wirtualnej	207

LITERATURA	209
SPIS RYSUNKÓW	217
SPIS TABEL	219

Inni Klienci oglądali również

51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Fundusze inwestycyjne. Rodzaje – metody oceny – analiza. Wydanie II zmienione

Początek XXI wieku to czas dynamicznego rozwoju rynku funduszy inwe - stycyjnych w Polsce. Popularność funduszy inwestycyjnych sprawia, że co­raz wiecej osób powierza swoje oszczedności tym instytucjom, choć jednocześnie wiedza na temat zasa...
99,00 zł 110,00 zł
Do koszyka

Proces karny w perspektywie ewolucji naukowej i współczesnych trendów rozwojowych

Książka jest prezentacją procesu karnego z perspektywy ewolucji naukowej, wkładu ważnych postaci w rozwój tej dziedziny oraz jej aktualnej specyfiki. Definiuje kierunki tej transformacji wraz z opisem ich historycznych i współczesnych uwa...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Budowanie marki miasta - koncepcje, warunki, modele

Publikacja jest próbą opracowania teoretycznych podstaw budowania marki miasta ze szczególnym uwzględnieniem elementów formułowania jej tożsamości. Autorka wyjaśnia w niej prawidłowości dotyczące wyboru wyróżników toż...
10,44 zł 11,60 zł
Do koszyka

Metoda pomiaru, oceny i samooceny autorytetu nauczycieli akademickich

Zaproponowana w publikacji metoda ma służyć realizacji celów unaoczniających, jak odpowiedzialna i złożona jest praca nauczyciela z drugim człowiekiem, którego on wychowuje i kształtuje jego osobowość (...)
62,10 zł 69,00 zł
Do koszyka

Panele obywatelskie jako metoda deliberacji decyzyjnej

Praktyczny poradnik o organizacji Paneli obywatelskich przeznaczony dla JST, a także dla mieszkańców i organizacji pozarządowych.Publikacja zawiera:Liczne przykłady i konkretne rozwiązania stosowane w czasie organizacji Paneli....
62,64 zł 69,60 zł
Do koszyka

Tradycyjne uzdrawianie energią. Metody rosyjskiego uzdrowiciela

Każdy z nas jest energetycznie zanieczyszczony złymi emocjami czy myślami. Ma to negatywny wpływ na osiągniecie sukcesu oraz powoduje problemy ze zdrowiem, słabą odporność, a nawet zaburza relacje. Możesz się przed tym uchronić korzystając z technik uz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!