0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2011

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Małgorzata Rembiasz

  • Wydawca: Wydawnictwo Politechniki Poznańskiej

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,00 zł
14,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Zachowania strategiczne małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego w procesie internacjonalizacji

W książce przybliżono dorobek teorii ekonomii związany z wyjaśnianiem zjawiska internacjonalizacji przedsiębiorstw. Przedstawiono przykłady modeli stworzonych w celu opisu internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw: modele sekwencyjne, koncepcję born global, holistyczne podejście do internacjonalizacji oraz model zasobowo-sektorowy. Zaprezentowano definicje strategii i zarządzania strategicznego, zwrócono uwagę na odmienne rozumienie tych pojęć w odniesieniu do MSP i dużych firm. Przedstawiono wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw oraz niektóre instrumenty internacjonalizacji wewnętrznej i zewnętrznej, wskazano możliwości ich wykorzystania przez MSP. Zwrócono uwagę na rozwój różnego rodzaju współpracy między przedsiębiorstwami w procesie ich internacjonalizacji. Opisano wybrane czynniki warunkujące wybór instrumentów i strategii internacjonalizacji, będące przedmiotem badań. Przedstawiono między innymi zarys polityki wspierania internacjonalizacji MSP na tle ogólnej unijnej polityki wspierania przedsiębiorstw tej wielkości. Scharakteryzowano proces internacjonalizacji sektora meblarskiego w kraju i za granicą. Opisano główne tendencje internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego, przy czym skoncentrowano się głównie na wymianie handlowej. Najwięcej miejsca poświęcono głównym tendencjom i perspektywom internacjonalizacji polskiego sektora meblarskiego, uwzględniono także problem inwestycji zagranicznych. Scharakteryzowano wyodrębnione na podstawie badań własnych cztery rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez MSP sektora meblarskiego. Otrzymane wyniki porównano z wynikami innych badań empirycznych (polskich i zagranicznych). Przedstawiono ogólne zalecenia wyboru strategii internacjonalizacji małych przedsiębiorstw sektora meblarskiego, które powinny być dostosowane do specyficznych wymagań konsumentów na poszczególnych rynkach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7775-022-3
  • ISBN druku: 978-83-7775-022-3
  • Liczba stron: 210
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Przedmowa 5
Wstęp 7
1. Teoretyczne aspekty internacjonalizacji przedsiębiorstw 11
	1.1. Internacjonalizacja i globalizacja - przegląd definicji 11
	1.2. Przegląd wybranych teorii internacjonalizacji przedsiębiorstw 15
		1.2.1. Teorie wymiany międzynarodowej 15
		1.2.2. Teorie oparte na międzynarodowym przepływie kapitału 16
		1.2.3. Etapowe modele internacjonalizacji 18
		1.2.4. Internacjonalizacja niekonwencjonalna 23
		1.2.5. Internacjonalizacja przez współpracę w sieciach (network theory) 24
	1.3. Wybrane modele internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 26
		1.3.1. Sekwencyjne modele internacjonalizacji MSP 26
		1.3.2. Koncepcja born global 30
		1.3.3. Holistyczne podejście do internacjonalizacji 31
		1.3.4. Zasobowo-sektorowy model internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw dla gospodarek transformowanych 32
		1.3.5. Zintegrowane ujęcie internacjonalizacji MSP 33
	1.4. Podsumowanie 34
2. Teoretyczne aspekty strategii internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw 37
	2.1. Pojęcie strategii w małych i średnich przedsiębiorstwach 37
	2.2. Zarządzanie strategiczne w MSP 40
	2.3. Wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw 43
	2.4. Wybrane instrumenty strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw 49
		2.4.1. Instrumenty internacjonalizacji zewnętrznej 59
	2.5. Wybrane strategie internacjonalizacji przedsiębiorstw sektora MSP 61
	2.6. Wybrane czynniki warunkujące wybór strategii internacjonalizacji 66
		2.6.1. Niektóre koncepcje wyboru strategii internacjonalizacji 66
		2.6.2. Zasoby przedsiębiorstwa 70
		2.6.3. Ograniczenia internacjonalizacji MSP 71
		2.6.4. Polityka wspierania internacjonalizacji MSP 72
	2.7. Podsumowanie 82
3. Internacjonalizacja polskiego meblarstwa na tle internacjonalizacji sektora meblarskiego w Europie 85
	3.1. Wprowadzenie 85
	3.2. Proces internacjonalizacji europejskiego sektora meblarskiego 86
	3.3. Internacjonalizacja sektora meblarskiego w wybranych krajach Unii Europejskiej 97
	3.4. Internacjonalizacja polskiego sektora meblarskiego 104
		3.4.1.Historia polskiego meblarstwa 104
		3.4.2. Rola meblarstwa w polskiej gospodarce 108
		3.4.3. Wymiana handlowa w sektorze meblarskim w Polsce 110
		3.4.4. Inwestycje zagraniczne w polskim meblarstwie 117
		3.4.5. Inwestycje zagraniczne polskich firm meblarskich 120
		3.4.6. Czynniki wpływające na internacjonalizację polskiego sektora meblarskiego 121
	3.5. Podsumowanie 129
4. Strategie internacjonalizacji małych i średnich przedsiębiorstw w sektorze meblarskim w świetle badań empirycznych 131
	4.1. Rodzaje strategii internacjonalizacji stosowane przez badane przedsiębiorstwa 131
	4.2. Podstawowe różnice między strategiami internacjonalizacji 138
	4.3. Determinanty strategii internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 143
		4.3.1. Wybrane zasoby i umiejętności przedsiębiorstwa umożliwiające internacjonalizację 143
		4.3.2. Warunki rynkowe sprzyjające internacjonalizacji MSP 157
		4.3.3. Wewnętrzne i zewnętrzne ograniczenia internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 159
		4.3.4. Wykorzystanie wybranych instrumentów wsparcia MSP w badanych przedsiębiorstwach 170
		4.3.5. Motywy aktywnej internacjonalizacji badanych przedsiębiorstw 173
		4.4. Wpływ przyjętych strategii internacjonalizacji na rozwój badanych przedsiębiorstw 174
	4.5. Zalecenia dotyczące wyboru strategii internacjonalizacji dla małych i średnich przedsiębiorstw sektora meblarskiego 177
Zakończenie 185
Bibliografia 191
Aneks 203

Inni Klienci oglądali również

17,28 zł 19,20 zł
Do koszyka

Employer branding czyli zarządzanie marką pracodawcy. Uwarunkowania, procesy, pomiar

Employer branding jest jedną z najnowszych koncepcji zarządzania. Podejście to łączy ze sobą zarządzanie dwoma najważniejszymi niematerialnymi zasobami organizacji: zasobami ludzkimi oraz marką.Każda organizacja, która występuje w roli pod...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Systemy ostrzegania przedsiębiorstw przed ryzykiem upadłości

Zagadnienie upadłości przedsiębiorstw jest bardzo ważne z punktu widzenia zarówno teorii ekonomii, jak i praktyki gospodarczej. Obecny ogólnoświatowy kryzys finansowy dowiódł, że nawet najlepsze międzynarodowe koncerny powinny nieu...
37,80 zł 54,00 zł
Do koszyka

Procesy i problemy w realizacji zrównoważonego i trwałego rozwoju w Polsce. Kontekst makroekonomiczny

Niniejsza monografia jest opracowaniem naukowym, w którym podjęto zagadnienie zrównoważonego i trwałego rozwoju gospodarki narodowej. Przedstawione zostały aktualne wskaźniki i dane dla Polski, które zaprezentowano na tle zmian w k...
70,00 zł 100,00 zł
Do koszyka

Przypadki kliniczne małych ssaków

Publikacja omawia poszczególne jednostki chorobowe królików i gryzoni, z którymi zwierzęta te najczęściej trafiają do lecznic weterynaryjnych. Autorka zawarła w książce informacje będące trafnym drogowskazem dla lekarzy wete...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Patologiczne zachowania więźniów

W rozprawie autor przedstawił trzy główne obszary zjawiskowe (możliwe do dostrzeżenia) więziennej patologii (zachowań skazanych): podkultura więzienna (drugie życie); agresja i przemoc; narkomania wśród więźniów. W swych badaniach ...
58,50 zł 65,00 zł
Do koszyka

Funkcjonowanie współczesnych przedsiębiorstw. Formy – metody – koncepcje – trendy. Tom 8

Nauka o zarządzaniu przedsiębiorstwem w XXI w. dużo uwagi poświęca sposobom konkurowania na rynku. Wymaga to od ludzi nauki nieustannych poszukiwań nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsi...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!