0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie »


Współczesna myśl pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania (eBook)

Znaczenia, klasyfikacje, badania

0.00  (0 ocen)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: Kraków, 2, 2011

  • Autor: Bogusław Śliwerski

  • Redakcja naukowa: Bogusław Śliwerski

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    Epub PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
28,00 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Współczesna myśl pedagogiczna Znaczenia, klasyfikacje, badania

Publikacja powstała jako dopełnienie wcześniejszych studiów Autora nad współczesnymi teoriami i nurtami wychowania. Książka nie ma charakteru badań historycznych, gdyż zakres analizowanego rozwoju myśli pedagogicznej ma niedługą historię, a pod pewnymi względami wykracza nawet poza rozwój nauk pedagogicznych, choć te czerpią z nich swoje inspiracje. Książka jest owocem prowadzonych przez wiele lat badań i dyskusji w środowiskach akademickich w naszym kraju. Kolejne jej fragmenty są wynikiem spotkań i wygłaszanych w czasie konferencji referatów, które miały miejsce na wielu uczelniach wyższych w Polsce. Niektóre były częściowo publikowane w rozproszonych materiałach konferencyjnych czy tomach jubileuszowych. Książka nawiązuje także do zapoczątkowanego w 1989 r. cyklu seminariów i studiów kulturowych, jakie prowadzili profesorowie UMK w Toruniu – Zbigniew Kwieciński i Lech Witkowski pod nazwą „Nieobecne dyskursy”. Dzięki nim odtwarzane były nieistniejące i zniszczone w okresie PRL dyskursy pedagogiczne, w tym szeroko rozumiana pedagogika humanistyczna. Publikacja składa się z pięciu rozdziałów. W pierwszym skoncentrowano się na terminologii wykorzystywanych w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej. Drugi rozdział rozwija temat myśli pedagogicznej w ponowoczesnym świecie (metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli). W trzecim rozdziale przedstawiono klasyfikacje, typologie i mapy myśli pedagogicznej. Kolejny rozdział zawiera studia porównawcze myśli pedagogicznej. W ostatnim rozdziale rozwinięto problematykę egzemplifikacji badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych. Jest to podręcznik, który powinien być wykorzystywany w kształceniu studentów pedagogiki i pedagogiki specjalnej, a także w doskonaleniu kadr nauczycielskich oraz akademickich. Książka powinna stać się dobrą zachętą dla innych badaczy do dalszych analiz porównawczych współczesnej myśli pedagogicznej.

  • Redakcja: Bogusław Śliwerski
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7850-236-4
  • Liczba stron: 344
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp

 

Rozdział I

Terminologia w badaniach współczesnej myśli pedagogicznej

 

Paradygmat

Szkoła naukowa – pedagogiczna

Podejście retoryczne i socjologiczne w pedagogice

Kierunek naukowy – pedagogiczny

Ruch, prąd naukowy – pedagogiczny

Doktryna naukowa – pedagogiczna

Podejście teoretyczne – pedagogiczne

Dyskurs pedagogiczny

Ideologie polityczne – pedagogiczne

Moda umysłowa – pedagogiczna

Myśl pedagogiczna

 

Rozdział II

Myśl pedagogiczna w ponowoczesnym świecie – między fundamentalizmem

a pluralizmem

 

Metafora pedagogiki jako hipermarketu i labiryntu myśli

 

Rozdział III

Klasyfikacje, typologie, mapy myśli pedagogicznej

 

Klasyfikacje polskich pedagogów

Klasyfikacje kierunków myśli pedagogicznej w innych krajach

 

Rozdział IV

Studia porównawcze myśli pedagogicznej

 

Badania historyczne myśli pedagogicznej

Badania ahistoryczne, problemowe

Kryteria porównywalności kierunków myśli pedagogicznej

Analiza dyskursów

Badania hermeneutyczne

Kartografia kierunków pedagogicznych

Fenomenografia

Badania biograficzne – biografistyka pedagogiczna

Podejście antagonistyczne

Recepcja potoczna

Warunki prowadzenia badań porównawczych myśli pedagogicznej

 

Rozdział V

Egzemplifikacje badań nad recepcją i krytyką prądów pedagogicznych

 

Komparatystyka z wnętrza filozofii i kultury

Wspólnota badań porównawczych w naukach

o wychowaniu Polski i Niemiec po II wojnie światowej

Założenia kierunków współczesnej psychologii

w badaniach pedeutologicznych

Analiza dyskursu pedagogicznego i jej znaczenie w badaniach

pedagogicznych

Filozoficzna rekonstrukcja myśli klasyków pedagogiki

Rekonstrukcja metodą historyczną ewolucji edukacji estetycznej

Analiza słabo obecnego w polskiej praktyce edukacyjnej

prądu pedagogicznego

Dekonstruowanie mitów pedagogicznych

Przykład badań nad recepcją antypedagogiki w Polsce

 

Zamiast zakończenia

 

Bibliografia

Inni Klienci oglądali również

2,25 zł 2,50 zł
Do koszyka

Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media - 17 Kultura ludowa źródłem ponadczasowych wartości — refleksje w świetle obchodów Roku Kolbergowskiego

Tom szósty wydawnictwa wielotomowego Wartości w muzyce to cenny zbiór poglądów artystów, muzykologów, pedagogów muzyki, dotyczących wartości estetycznych sztuki muzycznej, która jest atrakcyjnym instrume...
41,40 zł 46,00 zł
Do koszyka

Samouczące się sztuczne sieci neuronowe w grupowaniu i klasyfikacji danych. Teoria i zastosowania w ekonomii

Prezentowana książka składa się z dwóch zasadniczych części. Część pierwsza ma charakter teoretyczny. Omawia genezę, rozwój, podstawy empiryczne i teoretyczne procesu klasyfikacji i grupowania danych. Jest pełna faktów, anegdot i w...
2,30 zł 2,50 zł
Do koszyka

Wartości w muzyce. T. 6: Muzyka współczesna - teatr - media - 08 Medialność człowieka ery cyfrowej

Tom szósty wydawnictwa wielotomowego Wartości w muzyce to cenny zbiór poglądów artystów, muzykologów, pedagogów muzyki, dotyczących wartości estetycznych sztuki muzycznej, która jest atrakcyjnym instrume...
21,53 zł 23,92 zł
Do koszyka

Wynagrodzenia i inne świadczenia – klasyfikacja i rozliczanie

Wynagrodzenia oraz inne świadczenia na rzecz pracowników są bardzo ważną kategorią w dziale kadr. Wynika to z faktu, że na ich kształtowanie, ujmowanie i rozliczanie ma wpływ wiele regulacji, między innymi prawa pracy, z zakresu ubezpieczeń społ...
31,90 zł
Do koszyka

Współczesna rodzina

Helga Flatland udowadnia, że jest jednym z najsilniejszych głosów nowego pokolenia norweskich pisarzy. Ta kolacja przypominała scenę z klasycznego, mrocznego skandynawskiego dramatu. Tyle tylko, że nikt nie wyjawił skrywanej przez lata rodzinnej...
3,15 zł 3,50 zł
Do koszyka

Edukacja medialna a reklama - 06 Rozdz. 6, cz. 2. Reklama...: Recepcja reklamy - wyniki...; Analiza zmiany percepcji reklamy - próba podsumowania; Typy recepcji reklamy telewizyjnej wśród badanej młodzieży

Cywilizacja medialna, zmediatyzowany świat, zapośredniczona rzeczywistość to tylko kilka określeń współczesnego środowiska życia człowieka. Nie wydaje się przesadą stwierdzenie, że media są dziś wszechobecne. Ich rozwój nigdy dotąd nie pr...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.