Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Publikacja podejmuje nowatorski obszar tematyczny, dotyczący związków sztuki i biznesu z perspektywy ekspertów reprezentujących różne dziedziny wiedzy. Prezentuje szerokie spojrzenie na to, co sztuka może oferować dla praktyki zarządzania, przewagi konkurencyjnej, czy w ogóle rozwoju firmy. Jej celem jest ukazanie sztuki nie tylko jako inspiracji dla biznesu, ale wskazanie narzędzi, które pozwolą wykorzystać jej potencjał w rozwiązywaniu określonych problemów. Książka skierowana jest do słuchaczy studiów podyplomowych, badaczy zajmujących się problematyką związków sztuki i biznesu, kadry kierowniczej, specjalistów HR.
„Racją istnienia sztuki jest nie tylko odziaływanie na sferę mentalną i emocjonalną człowieka, ale ich związek z realną rzeczywistością. Oferując niekonwencjonalne środki wyrazu, stymulując zmianę sposobu postrzegania rzeczywistości i proponując unikatowe instrumentarium procesu twórczego – sztuka może stanowić nie tylko źródło inspiracji, ale także realną przestrzeń kreowania nowych pomysłów i rozwiązywania problemów.” - napisała we wprowadzeniu redaktor naukowa książki, Agnieszka Wojtczuk-Turek. I to właśnie ukazaniu niezliczonych możliwości korzystania z kreatywności służą różnorodne studia przypadków przedstawione w poszczególnych rozdziałach książki (…). Przykłady są nie tylko różnorodne, ale również ich świeżość spojrzenia czy interpretacji jest odmienna. W książce omówione są zagadnienia takie jak: partnerstwo kreatywne, CSR, wpływ designu na budzenie emocji klientów - Experience Economy, oraz inne, mało do tej pory mało eksplorowane, zagadnienia. Publikacją powinni zainteresować się badacze zajmujący się teorią i praktyką zarządzania w kulturze, ekonomiką kultury, ekonomią doznań, a także badaniami z zakresu przywództwa. Książka będzie również pożądaną literaturą uzupełniającą dla studentów wszystkich stopni, wraz z doktorantami, zgłębiającymi ekonomiczne i zarządcze konteksty kultury.
Prof. zw. dr hab. Dorota Ilczuk
Wprowadzenie Agnieszka Wojtczuk-Turek 9 CZĘŚĆ I SZTUKA DLA BIZNESU – W JAKI SPOSOB SZTUKA INSPIRUJE I POMAGA ROZWIĄZYWAĆ PROBLEMY W BIZNESIE 15 01 Twórcze partnerstwa: łączenie sztuki i biznesu dla rozwoju organizacyjnego Giovanni Schiuma 17 02 Fenomen wizerunku biznesu. Sztuka w służbie Compagnie Internationale des Wagons-Lits. Szkic z psychologii reklamy i twórczości Cezary W. Domański 33 03 „Jazz w zarządzaniu”. W jaki sposób muzyka jazzowa może inspirować działalność biznesową Dariusz Turek 50 04 Wiolinowy klucz do sukcesu! Klaudiusz Baran, Anna Proszowska-Sala 67 05 Etyka czy piękno: o istocie interwencji behawioralnych w biznesie Agnieszka Wincewicz-Price, Jonathan Price 79 06 Architektura a tożsamość organizacji. Czy architektura może wspierać wartości i cele organizacji? Krzysztof Zalewski 104 07 Art branding – projektowanie doświadczenia marki i jej tożsamości poprzez sztukę Igor Gałązkiewicz 128 08 „Projektowanie emocji”. W jaki sposób odpowiedni design może zwiększyć sprzedaż produktu Agnieszka Wojtczuk-Turek, Marek Lachowicz 153 09 Proces twórczy a rozwiązywanie problemow w biznesie i generowanie innowacji Agnieszka Wojtczuk-Turek, Dariusz Danilewicz 172 10 Twórcy i odbiorcy mediów w dobie Web 2.0, Big Data i algorytmizacji kultury Krzysztof Franek 191 CZĘŚĆ II SZTUKA I LIDER, CZYLI JAK SZTUKA WSPIERA SUKCES PRZYWODZTWA 207 11 Odnajdywanie piękna w rozszczepionym świecie: sztuka inspiruje liderów – liderzy zmieniają świat Nancy J. Adler 209 12 Lider w lustrze sztuki Magdalena Kąkolewska 239 13 Charyzma w biznesie – wykorzystanie wybranych technik sztuki aktorskiej w budowaniu wizerunku menedżera Beata Ciecierska-Zajdel 250 14 Fotografia – sztuka, która wspiera rozwój i przywództwo Dorota Raniszewska 269 15 Mandala radości zarządzania Kazimierz Kuciński 288 O autorach 301 Abstracts 308