0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. Zadania dyrektorów i organów prowadzących

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2017

  • Seria / cykl: Poradniki ABC EDU

  • Autor: Agata Piszko

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 76,00 zł
68,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Szkoła w zreformowanym systemie edukacji. Zadania dyrektorów i organów prowadzących

Książka prezentuje najważniejsze aspekty związane z wprowadzeniem i wdrażaniem nowego ustroju szkolnego, w szczególności zadania dyrektorów szkół i organów prowadzących. W pracy ukazano nie tylko proces związany z dostosowaniem sieci szkół do nowego ustroju szkolnego, lecz także dokonano analizy porównawczej nowych przepisów z dotychczasowymi rozwiązaniami. Dzięki temu czytelnik zdobędzie informacje, w jakim zakresie dany obszar kompetencji lub obowiązków uległ modyfikacji, na co zwrócić szczególną uwagę oraz czego należy unikać. W publikacji przedstawiono m.in. takie zagadnienia, jak:

tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek,
przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia podmiotom prywatnym,
kształcenie specjalne,
kształcenie zawodowe,
sporządzanie arkuszy organizacji szkół i przedszkoli oraz aneksów do tych arkuszy,
zasady powierzania stanowisk kierowniczych w szkołach i placówkach,
doradztwo zawodowe,
wydawanie zezwoleń na prowadzenie szkół i placówek publicznych.

Ponadto opracowanie zostało wzbogacone o rozstrzygnięcia organów nadzoru nad jednostkami samorządu terytorialnego, orzeczenia sądów, opinie i stanowiska. Adresaci:Książka przeznaczona jest dla dyrektorów i nauczycieli wszystkich typów szkół, pracowników organów samorządowych oraz działów kadr w szkołach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8124-204-2
  • ISBN druku: 978-83-8107-840-5
  • EAN: 9788381242042
  • Liczba stron: 274
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów | str. 11

Wstęp | str. 13

Rozdział I
Zagadnienia ogólne | str. 15
1. Geneza zmian | str. 15
2. Główne założenia zmian | str. 16
3. Dostosowanie sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str. 17
4. Zmiana uchwały w sprawie dostosowania sieci szkół do nowego ustroju szkolnego | str. 31
5. Wskazanie uczniom niektórych klas możliwości kształcenia w innej szkole | str. 33
6. Sytuacja niepromowanych uczniów szkół podlegających przekształceniu | str. 37

Rozdział II
Charakterystyka rozwiązań szczegółowych | str. 51
1. Przekształcanie szkół podstawowych | str. 51
2. Wygaszenie kształcenia w gimnazjum | str. 56
3. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie szkoła podstawowa i gimnazjum | str. 59
4. Przekształcenie liceum ogólnokształcącego | str. 59
5. Przekształcenie technikum | str. 61
6. Przekształcenie zasadniczej szkoły zawodowej | str. 62
7. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie gimnazjum i liceum ogólnokształcące lub gimnazjum i technikum | str. 64
8. Przekształcenie zespołu szkół, w skład którego wchodzi jedynie zasadnicza szkoła zawodowa i gimnazjum | str. 65
9. Przekształcenie szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str. 66
10. Przekształcenie szkoły policealnej | str. 67
11. Uchwały o przekształceniu - aktami założycielskimi szkół | str. 67
12. Szkoła branżowa II stopnia | str. 68

Rozdział III
Zatrudnianie i zwalnianie nauczycieli i pracowników niepedagogicznych w latach 2017-2020 | str. 69
1. Zagadnienia ogólne | str. 69
2. Nauczyciele gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str. 70
3. Pracownicy niebędący nauczycielami zatrudnieni w gimnazjum w okresie reformy ustroju szkolnego | str. 78
4. Pracownicy gimnazjum przekształcanego lub włączanego do szkoły innego typu | str. 85
5. Nauczyciele i pracownicy innych szkół przekształcanych z mocy prawa | str. 88
5.1. Nauczyciele i pracownicy szkół podstawowych | str. 88
5.2. Nauczyciele i pracownicy liceum ogólnokształcącego | str. 90
5.3. Nauczyciele i pracownicy czteroletniego technikum | str. 90
5.4. Nauczyciele i pracownicy zasadniczych szkół zawodowych | str. 91
5.5. Nauczyciele i pracownicy szkoły specjalnej przysposabiającej do pracy | str. 91
5.6. Nauczyciele i pracownicy szkoły policealnej | str. 92
5.7. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w ośmioletnie szkoły podstawowe | str. 92
5.8. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w czteroletnie licea ogólnokształcące lub pięcioletnie technika | str. 93
5.9. Nauczyciele i pracownicy zespołów przekształcanych w branżowe szkoły I stopnia | str. 94
6. Rozwiązania szczególne w okresie reformy | str. 94
6.1. Przeniesienie nauczyciela | str. 94
6.2. Uzupełnienie etatu | str. 97
6.3. Liczba uczniów na etat specjalisty | str. 99
6.4. Zgoda na podjęcie lub kontynuowanie zatrudnienia przez nauczycieli | str. 101
6.5. Praca w godzinach ponadwymiarowych | str. 103
6.6. Informacja o wolnych stanowiskach pracy dla nauczycieli. Pierwszeństwo w zatrudnieniu | str. 104
6.7. Prawo do przejścia na emeryturę na zasadach określonych w art. 88 KN | str. 105

Rozdział IV
Prawo oświatowe - zakres regulacji | str. 109
1. Uwagi ogólne | str. 109
2. Nowe typy szkół | str. 111
3. Nowe poziomy wykształcenia | str. 115

Rozdział V
Zadania organów prowadzących - analiza porównawcza | str. 123

Rozdział VI
Przekazywanie szkół publicznych do prowadzenia innym podmiotom | str. 131
1. Przekazywanie szkół według dotychczasowych regulacji | str. 131
2. Przekazywanie szkoły na podstawie Prawa oświatowego | str. 132
3. Szkoły przekazane w uregulowaniach przejściowych | str. 137
4. Przekazanie informacji o przekazanej szkole w systemie informacji oświatowej | str. 140

Rozdział VII
Kształcenie specjalne | str. 141
1. Zmiany doprecyzowujące | str. 141
2. Szkoły podstawowe w młodzieżowych ośrodkach wychowawczych i młodzieżowych ośrodkach socjoterapii | str. 142
3. Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka | str. 143
4. Sposób zapewnienia kształcenia specjalnego | str. 149

Rozdział VIII
Kształcenie zawodowe | str. 155
1. Podstawa programowa kształcenia w zawodach | str. 158
2. Klasyfikacja zawodów szkolnictwa zawodowego | str. 163
3. Branżowa szkoła II stopnia | str. 167

Rozdział IX
Arkusze organizacji szkół i przedszkoli | str. 169
1. Uwagi ogólne | str. 169
2. Ramowe plany nauczania | str. 181
3. Dokonywanie zmian w arkuszu. Kompetencje do tworzenia arkusza | str. 193

Rozdział X
Status dyrektora szkoły. Zasady powierzania stanowisk kierowniczych | str. 197
1. Dyrektorzy dotychczasowych gimnazjów | str. 198
1.1. Dyrektor wygaszanego gimnazjum | str. 198
1.2. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w szkołę podstawową | str. 199
1.3. Dyrektor gimnazjum włączanego do szkoły podstawowej | str. 200
1.4. Dyrektor gimnazjum przekształcanego w liceum ogólnokształcące, technikum lub branżową szkołę I stopnia | str. 202
1.5. Dyrektor gimnazjum włączanego do liceum ogólnokształcącego, technikum lub branżowej szkoły I stopnia | str. 203
1.6. Dyrektor dotychczasowej sześcioletniej szkoły podstawowej | str. 204
1.7. Dyrektorzy dotychczasowych zespołów szkół | str. 205
2. Powierzanie stanowisk dyrektora | str. 206
3. Powierzenie stanowisk wicedyrektora i innych stanowisk kierowniczych | str. 208
4. Odwołanie ze stanowiska kierowniczego | str. 208

Rozdział XI
Tworzenie i likwidacja publicznych szkół i placówek | str. 211
1. Tworzenie publicznych szkół i placówek | str. 211
2. Likwidacja publicznych szkół i placówek | str. 218
3. Przekształcanie oddziału przedszkolnego lub oddziałów przedszkolnych | str. 222

Rozdział XII
Doradztwo zawodowe | str. 229

Rozdział XIII
Internaty | str. 231

Rozdział XIV
Ewidencja szkół i placówek niepublicznych | str. 239
1. Zakres wprowadzonych zmian | str. 239
2. Uregulowania przejściowe | str. 245

Rozdział XV
Zezwolenie na prowadzenie szkół i placówek publicznych przez osoby fizyczne lub osoby prawne niebędące jednostkami samorządu terytorialnego | str. 247
1. Zakładanie szkół i placówek w świetle nowych regulacji | str. 247
2. Uregulowania przejściowe w zakresie zakładania trzyletnich liceów ogólnokształcących i czteroletnich techników | str. 248
3. Likwidacja szkoły lub placówki publicznej | str. 254

Rozdział XVI
Organizacja oddziałów przygotowawczych | str. 255

Rozdział XVII
Dotacje dla publicznych i niepublicznych szkół podlegających stopniowemu wygaszeniu | str. 259

Inni Klienci oglądali również

41,30 zł 59,00 zł
Do koszyka

System ERP - Dobre praktyki wdrożeń

„Książka ta powinna się spotkać z dobrym przyjęciem wśród menedżerów i specjalistów podejmujących wdrożenia zintegrowanych systemów zarządzania. Lektura książki niewątpliwie powinna pomóc Czytelnikowi w uporządk...
23,40 zł 26,00 zł
Do koszyka

Brazylia w systemie międzynarodowym.

Między 2003 i 2014 rokiem Brazylia mogła sprawiać wrażenie gwiazdy międzynarodowej sceny politycznej. Latynoamerykański gigant podjął starania o budowę globalnych koalicji państw rozwijających się, stał się wschodzącym głosem w dialogu nad międzynarodo...
22,50 zł 25,00 zł
Do koszyka

O DZIEWCZYNCE, KTÓRA SPOTKAŁA ANIOŁA - Alicja i Owoce Ducha Świętego - Karolina Garlej-Zgorzelska [z motywem edukacji domowej]

siążka O DZIEWCZYNCE, KTÓRA SPOTKAŁA ANIOŁA, to poruszający zbiór opowiadań dla dzieci. Owoce Ducha Świętego wymienione w wersecie Listu do Galatów 5,22-23 zostały przedstawione na przykładzie przygód Alicji - dziewczynki uc...
152,10 zł 169,00 zł
Do koszyka

System Narodów Zjednoczonych z polskiej perspektywy

Potrzeba analizy – z wykorzystaniem instrumentarium prawa międzynarodowego – uniwersalnego porządku międzynarodowego, z centralną rolą ONZ oraz instytucji jej Systemu z polskiej perspektywy dała asumpt do podjęcia dyskusji i badań nad tą pr...
122,40 zł 136,00 zł
Do koszyka

Outline of Polish Labour Law System

The book is a complete analysis of the institution of the Polish labour law. It covers issues regarding both individual and group working relationships, especially those which involve trade unions, worker's councils and European works councils. T...
9,00 zł 10,00 zł
Do koszyka

Wzorcowy nauczyciel wczesnej edukacji w narracjach matek. W kierunku teorii ugruntowanej

Monografia podejmuje problem rodzicielskiej rekonstrukcji wzorcowego nauczyciela wczesnej edukacji z zastosowaniem jakościowej strategii badawczej. Stanowi istotny wkład w rozwój teorii edukacyjnej. Książka skierowana do przedstawicieli środowis...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!