0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Darmowa dostawa »

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2012

  • Autor: Rafał Otręba

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 34,00 zł
30,60 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną

Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów zwiększonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych autora dotyczą stylów kierowania organizacją szkolną, gospodarowania czasem przez dyrektora szkoły, delegowania uprawnień, modelu kształcenia dyrektorów szkół oraz profilu kompetencyjnego dyrektora szkoły.





Adresaci:

Książka stanowi wsparcie dla dyrektorów szkół. Dzięki niej dyrektorzy zyskają niezbędną wiedzę dotyczącą procesów rozwojowych w szkole oraz określą swoją rolę w procesie zdobywania autonomii przez szkołę. Studenci kierunków pedagogicznych oraz osoby podejmujące studia podyplomowe z zakresu zarządzania oświatą znajdą w pracy bogate informacje o zarządzaniu organizacją szkolną. Publikacja będzie przydatna także pracownikom nadzoru pedagogicznego i administracji samorządowej związanym z zarządzaniem oświatą. Zdobędą tu oni wiadomości na temat rozwiązań organizacyjnych w innych krajach europejskich, a także otrzymają pomoc w określeniu pożądanych umiejętności i cech osobowych dyrektora szkoły.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-4690-0
  • ISBN druku: 978-83-264-0734-5
  • EAN: 9788326446900
  • Liczba stron: 280
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp  str. 7

Rozdział 1. Szkoła jako organizacja  str. 11

1.1. Pojęcie organizacji w literaturze przedmiotu  str. 11

1.1.1. Organizacja jako system  str. 11

1.1.2. Modele organizacji  str. 17

1.1.3. Szkoła jako organizacja  str. 23

1.1.4. Cechy szkoły jako organizacji  str. 28

1.2. Istota otoczenia szkoły w zarządzaniu organizacją  str. 35

1.2.1. Pojęcie otoczenia  str. 35

1.2.2. Modele otoczenia organizacji  str. 38

1.2.3. Otoczenie organizacji szkolnej  str. 42

1.2.4. Modele otoczenia organizacji szkolnej  str. 45

1.3. Siły sprawcze organizacji szkolnej  str. 51

1.3.1. Strategia jako determinanta sukcesu zarządzania  str. 51

1.3.2. Struktury w organizacji szkolnej  str. 61

1.3.3. Kultura organizacyjna szkoły  str. 68

Rozdział 2. Współczesne dylematy rozwoju organizacji szkolnej  str. 79

2.1. Wymiary sukcesu organizacji  str. 79

2.1.1. Pojęcie sukcesu w literaturze przedmiotu  str. 79

2.1.2. Ilościowy wymiar sukcesu organizacji  str. 81

2.1.3. Jakościowe aspekty sukcesu organizacji  str. 85

2.1.4. Problematyka pomiaru sukcesu organizacji szkolnej  str. 92

2.2. Wybrane aspekty rozwoju organizacyjnego  str. 106

2.2.1. Rozwój i zmiana organizacyjna  str. 106

2.2.2. Koncepcje rozwoju organizacji szkolnej  str. 111

2.2.3. Szkoła jako organizacja ucząca się  str. 120

2.3. Autonomizacja organizacji szkolnej  str. 125

2.3.1. Pojęcie autonomizacji w literaturze przedmiotu  str. 125

2.3.2. Autonomia jako wyznacznik nowoczesnej organizacji szkolnej  str. 129

2.3.3. Koncepcja częściowo autonomicznej organizacji szkolnej  str. 140

Rozdział 3. Wybrane problemy zarządzania organizacją szkolną  str. 148

3.1. Kierowanie szkołą w teorii organizacji i zarządzania oświatą  str. 148

3.1.1. Kierowanie a zarządzanie  str. 148

3.1.2. Koncepcje zarządzania organizacją szkolną  str. 155

3.1.3. Zintegrowany model zarządzania St. Galler  str. 164

3.2. Dyrektor we współczesnej organizacji szkolnej  str. 173

3.2.1. Funkcje dyrektora szkoły  str. 173

3.2.2. Role organizacyjne dyrektora szkoły  str. 181

3.2.3. Kompetencje dyrektora szkoły  str. 189

Rozdział 4. Sukces w zarządzaniu współczesną organizacją szkolną  str. 199

4.1. Organizacja badań własnych  str. 199

4.1.1. Przebieg badań  str. 199

4.1.2. Dobór próby badawczej  str. 199

4.1.3. Charakterystyka badanego środowiska  str. 200

4.2. Strategia badawcza  str. 207

4.2.1. Model badań własnych  str. 207

4.2.2. Zmienne nieobserwowalne w badaniach własnych  str. 209

4.3. Aspekty sukcesu zarządzania  str. 210

4.3.1. Style zarządzania a kompetencje dyrektora szkoły  str. 210

4.3.2. Wybrane aspekty sprawności organizacyjnej dyrektora szkoły  str. 220

4.3.3. Efektywność systemu kształcenia oraz doskonalenia dyrektorów szkół  str. 231

4.3.4. Profil kompetencyjny dyrektora szkoły  str. 236

Zakończenie  str. 247

Spis tabel  str. 255

Spis rysunków  str. 257

Spis wykresów  str. 259

Bibliografia  str. 261

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
37,80 zł 42,00 zł
Do koszyka

Meblowanie szkolnej demokracji

W opracowaniu, posługując się metaforą umeblowania przestrzeni mieszkalnej, przedstawiono m.in.:uwarunkowania kształtowania modelu funkcjonowania edukacji formalnej w Polsce po 1989 r.;mechanizmy ograniczające szkolną demokrację;
26,91 zł 29,90 zł
Do koszyka

Zarys postępowania korekcyjnego w praktyce szkolnej Ruch lek dla wszystkich

Podręcznik Stanisława Żołyńskiego pt. „Zarys postępowania korekcyjnego w praktyce szkolnej. Ruch - lek dla wszystkich” to poradnik będący zbiorem niezbędnych informacji i zaleceń dla nauczycieli prowadzących gimnastykę korekcyjno-kompensacy...
27,00 zł 30,00 zł
Do koszyka

Myślenie systemowe w zarządzaniu organizacjami

W książce podjęto prośbę scharakteryzowania najważniejszych podejść metodologicznych do badania i rozwiązywania problemów tworzących trudne sytuacje decyzyjne, w których znajdują się menedżerowie zarządzający współczesnymi organiza...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Autoprezentacja młodzieży szkolnej. Emocjonalne i poznawcze konsekwencje deprecjonującej i faworyzującej autoprezentacji u młodzieży z wysokim i niskim lękiem społecznym

Autoprezentacja jest aktualnie jednym z bardziej zastanawiających zjawisk społecznych i psychologicznych, o czym świadczą liczne poradniki, mówiące o tym, w jaki sposób korzystnie prezentować swoją osobę. Autoprezentacja jest zachowaniem społecznym ...
13,50 zł 15,00 zł
Do koszyka

Doskonalenie funkcjonowania organizacji

Prof. dr hab. Zbigniew Banaszak:Praca podejmuje ważną i ciągle aktualną problematykę rozwoju i doskonalenia organizacji – przede wszystkim w aspekcie konieczności bieżącej oceny jakości, wydajności i kosztów procesów ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!