0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rada szkoły

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Kraków, 2009

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Marek Mencel

  • Wydawca: Impuls

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 38,00 zł
34,20 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rada szkoły

Książka przedstawia funkcjonowanie rad szkół (wskaźnika szkolnej demokracji) w publicznych szkołach podstawowych. Jest to spojrzenie na rady szkoły z punktu widzenia wszystkich podmiotów biorących udział w życiu szkoły, a więc nie tylko dyrekcji i nauczycieli, ale także uczniów oraz rodziców – członków rady szkoły. Analizie poddano strukturę i funkcjonowanie rad szkół, jak również motywy ich powstania i perspektywy rozwoju.

Przez pryzmat działalności rady szkoły ukazano tym samym drogę do współpracy rodziców, uczniów i nauczycieli w publicznej szkole podstawowej. Zwieńczeniem pracy jest z kolei próba zarysowania optymalnego modelu rady szkoły i określenie warunków jego realizacji w praktyce.

Książka naświetla zagadnienie dotychczas pomijane w literaturze pedagogicznej. Może zatem wypełnić poważną lukę w naszej wiedzy o stanie demokratyzacji szkolnictwa publicznego.

Publikacja jest przeznaczona głównie dla nauczycieli, dyrektorów oraz rodziców i uczniów, ale także dla władz oświatowych i samorządowych. Może być również cenną pomocą na kierunkach studiów kształcących przyszłych pedagogów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7587-107-4
  • ISBN druku: 978-83-7587-107-4
  • Liczba stron: 214
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9
Rozdział 1. Demokracja a koncepcja demokratyzacji szkoły	13
	Wprowadzenie	13
	1.1. Współczesne koncepcje demokracji	13
	1.2. Normatywne i empiryczne definiowanie demokracji	16
	1.3. Niektóre bariery demokratyzacji państwa i szkoły	18
	1.4. Demokratyzacja szkoły – uwarunkowania historyczne i prawne	22
	1.5. Demokratyzacja a uspołecznienie szkoły	23
	1.6. Demokracja i demokratyzacja szkoły – własne ujęcie terminów badawczych	24
	Konkluzje	25
Rozdział 2. Demokratyzacja szkoły publicznej w kontekście przemian ustrojowych w Polsce	27
	Wprowadzenie	27
	2.1. Transformacja ustrojowa w Polsce a pojęcie demokracji	27
	2.2. Szkoła publiczna a idea demokratyzacji szkoły	30
	2.3. Argumenty za demokratyzacją szkoły według Bogusława Śliwerskiego (oraz autorów amerykańskich)	33
	Konkluzje	36
Rozdział 3. Założenia a rzeczywistość istnienia i funkcjonowania rady szkoły (stan prawny przed 1 września 1999 r.)	39
	Wprowadzenie	39
	3.1. Moc sprawcza rady szkoły	41
	3.2. Aspekty demokratyzacji życia szkoły w założeniach dotyczących funkcjonowania rady szkoły	42
	3.3. Skład rady szkoły	44
	3.4. Funkcjonowanie rad szkół przed 1 września 1999 r.	47
	Konkluzje – różne ujęcia rady szkoły	49
Rozdział 4. Podstawy metodologiczne badań	53
	4.1. Cele badań	53
	4.2. Problemy badawcze	53
	4.3. Metoda badań i techniki badawcze	55
	4.4. Organizacja badań, charakterystyka terenu badań	59
Rozdział 5. Dyrektorzy szkół a rada szkoły	63
	Wprowadzenie; charakterystyka dyrektorów, szkół i środowiska	63
	5.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	66
	5.2. Skład rady szkoły oraz zadania (rola) jej członków	72
	5.3. Działalność rady szkoły; współpraca z dyrektorem, zmiany w szkole wprowadzone przez radę	75
		5.3.1. Finanse w radzie szkoły	76
		5.3.2. Polityka kadrowa w szkole	77
		5.3.3. Zmiana warunków do rozwoju uczniów	78
		5.3.4. Przestrzeganie prawa w szkole	78
	5.4. Osiągnięcia rady szkoły i ocena jej działalności	79
		5.4.1. Współpraca szkoły z rodzicami	81
	5.5. Funkcjonowanie rad szkół – argumenty za i przeciw; perspektywy przed radami szkoły	83
		5.5.1. Zmiany (udoskonalenia) w działalności rad szkół	84
		5.5.2. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	85
	Wnioski	87
Rozdział 6. Nauczyciele a rada szkoły	89
	Wprowadzenie; charakterystyka nauczycieli, szkół i środowiska	89
	6.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	91
	6.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	95
	6.3. Współpraca rady szkoły z dyrektorem	100
	6.4. Charakterystyka działalności rady szkoły; zmiany w szkole wprowadzone przez radę	101
		6.4.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	102
		6.4.2. Zmiany kadrowe w szkole	103
		6.4.3. Przestrzeganie prawa w szkole	103
		6.4.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady	104
		6.4.5. Rada szkoły a współpraca szkoły z rodzicami	105
	6.5. Ocena działalności rady szkoły przez nauczycieli – jej członków	107
		6.5.1. Stopień zadowolenia nauczycieli z udziału w radzie	108
		6.5.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady szkoły	110
	6.6. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	112
	Wnioski	115
Rozdział 7. Uczniowie a rada szkoły	119
	Wprowadzenie; charakterystyka uczniów	119
	7.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	120
	7.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	123
	7.3. Charakterystyka działalności rady szkoły	129
		7.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	130
		7.3.2. Zmiany kadrowe w szkole	131
		7.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole	131
		7.3.4. Zmiany w szkole wprowadzone przez radę	132
	7.4. Ocena działalności rady szkoły i jej osiągnięcia	133
		7.4.1. Stopień zadowolenia uczniów z udziału w radzie	135
		7.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady	137
	7.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	139
	Wnioski	141
Rozdział 8. Rodzice a rada szkoły	143
	Wprowadzenie; charakterystyka rodziców, szkół i środowiska	143
	8.1. Geneza rady szkoły; inicjatorzy, motywy, bariery	145
	8.2. Struktura rady szkoły; wybory, role, zadania, informacja	148
	8.3. Charakterystyka działalności rady szkoły	153
		8.3.1. Sposób podejmowania decyzji przez radę szkoły	155
		8.3.2. Zmiany kadrowe w szkole	156
		8.3.3. Przestrzeganie prawa w szkole	157
		8.3.4. Zmiany wprowadzone w szkole przez radę a finanse rady	158
		8.3.5. Współpraca szkoły z rodzicami	160
	8.4. Ocena działalności rady szkoły przez rodziców – jej członków	161
		8.4.1. Stopień zadowolenia rodziców z udziału w radzie szkoły	163
		8.4.2. Zmiany (udoskonalenia) w funkcjonowaniu rady	164
	8.5. Zainteresowanie władz radami szkoły; rady szkoły w kontekście reformy oświaty	166
	Wnioski	169
Rozdział 9. Co z tą radą?	171
	9.1. Funkcjonowanie rad szkół w kontekście procesów demokratyzacji szkoły	171
		9.1.1. Motywy powstania rady szkoły	172
		9.1.2. Struktura	174
		9.1.3. Działalność	177
	9.2. Ocena i perspektywy; rada szkoły – zarodek czy porażka demokracji w szkole?	183
	9.3. Typy rad szkół – cechy charakterystyczne – konkluzje	187
	9.4. Kierunki pracy różnych agend, czyli w którą stronę?	194
	9.5. Wnioski, interpretacje, pytania	199
Zakończenie; rada szkoły – czy(-li) pozorowanie demokracji?	204
Wykaz literatury	207
Słowa kluczowe: edukacja Pedagogika Impuls

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
36,00 zł 40,00 zł
Do koszyka

Współpraca i uczenie się nauczycieli w kulturze organizacyjnej szkoły

Książka składa się z dwóch części: teoretycznej i empirycznej. Osią tematyczną części teoretycznej jest pojęcie współpracy międzyludzkiej w zespołach. Zostało ono ukazane na tle zagadnienia kultury szkoły jako organizacji uczącej się.
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Gminne rady seniorów - wykładnia przepisów i efekty ich stosowania. Wzory i schematy działań

Książka w całościowy sposób odnosi się do problematyki gminnych rad seniorów - począwszy od przedstawienia genezy rozwiązań, przez analizę normatywną, a skończywszy na praktycznym aspekcie ich funkcjonowania w skali kraju. Omawia ona aspe...
48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Polska w Unii Europejskiej. Sprawowanie prezydencji w Radzie

Mija dziesięć lat, odkąd Polacy zdecydowali się na przystąpienie do Unii Europejskiej. Przedstawiciele naszego kraju zasiadają w instytucjach europej­skich. Uczestniczą w podejmowaniu decyzji unijnych i współtworzą europejskie prawo. Polscy ...
17,91 zł 19,90 zł
Do koszyka

Wypadek pracownika szkoły – 8 procedur, 24 kroki postępowania

Publikacja „Wypadek pracownika szkoły – 8 procedur, 24 kroki postępowania” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad postępowania w związku z wypadkiem pracownika. To niezbędne wzory, procedury i kroki pos...
53,10 zł 59,00 zł
Do koszyka

Rada pedagogiczna. Obowiązki, kompetencje i odpowiedzialność

Publikacja zawiera praktyczne informacje dotyczące organizacji pracy rady pedagogicznej. Szczegółowo zostały omówione zasady funkcjonowania rady pedagogicznej wynikające z obowiązujących przepisów prawa, m.in.:

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!