• Zaloguj się
  • Zarejestruj się
  • Newsletter
  • Pomoc
  • Kontakt
0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Podręczniki akademickie medyczne - szeroka oferta »


Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Psychiatria dzieci i młodzieży. Tom 1 (eBook)

3.00  (4 oceny)
 Sprawdź recenzje
Rozwiń szczegóły
  • Wydanie: 1, 2021

  • Redakcja naukowa: Małgorzata Janas-Kozik, Tomasz Wolańczyk

  • Wydawca: PZWL

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
159,00 zł
143,10 zł
Cena zawiera podatek VAT.
Oszczędzasz 15,90 zł
Wysyłka:
online
Dodaj do schowka

Psychiatria dzieci i młodzieży. Tom 1

Nowoczesny podręcznik przygotowany na podstawie aktualnej wiedzy. Książka odwołuje się do nowoczesnych systemów klasyfikacyjnych (DSM-5, ICD-11), jak również obejmuje najbardziej aktualną farmakoterapię oraz oddziaływania pozafarmakologiczne. Obszerny materiał został przedstawiony w dwóch tomach, w częściach: Podstawy, Klinika, Terapia. W części Podstawy przedstawiono systemy klasyfikacyjne i diagnostyczne stosowane w psychiatrii wieku rozwojowego. Omówiono metodykę badania psychiatrycznego dziecka i adolescenta, w tym badanie psychologiczne wraz z rolą kwestionariuszy i testów psychologicznych oraz badania neurologiczne. Przedstawiono również narzędzia diagnostyczne do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych. Ponadto omówiono aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz psychiatrię sądową nieletnich. W części Klinika omówiono zaburzenia neurorozwojowe oraz zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i chorób afektywnych. Przedstawiono również szerokie spektrum wielu innych zaburzeń psychicznych o różnym podłożu z uwzględnieniem farmakologicznych i pozafarmakologicznych metod leczenia. Oddzielne rozdziały poświęcono problematyce FASD oraz dziecku – ofierze przemocy w rodzinie, zaburzeniom psychicznym w chorobach somatycznych, a także psychiatrii konsultacyjnej. W części Terapia znalazły się wiadomości z zakresu planowania terapii w psychiatrii dzieci i młodzieży oraz stosowanych metod terapeutycznych (m.in.: metoda behawioralno-poznawcza, systemowa, psychodynamiczna). Przedstawiono podstawy farmakoterapii, a także farmakoterapię opartą na faktach. Publikacja skierowana jest do lekarzy specjalizujących się w psychiatrii dzieci i młodzieży i w psychiatrii ogólnej, a także psychologów, neurologów dziecięcych, pediatrów i psychoterapeutów.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Medycyna »
    3. Psychiatria
  • Redakcja: Małgorzata Janas-Kozik, Tomasz Wolańczyk
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-200-6510-7
  • ISBN druku: 978-83-200-6446-9
  • Liczba stron: 620
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Część I. Podstawy 1
1. Zarys historii psychiatrii dzieci i młodzieży w Polsce – Agnieszka Dąbkowska-Mika 3
2. Systemy diagnostyczne i klasyfikacyjne w psychiatrii dzieci i młodzieży – Jacek Bomba  15
	2.1. Wprowadzenie 15
	2.2. Krótko o historii   16
	2.3. Cele opracowywania klasyfikacji chorób i zaburzeń zdrowia 17
	2.4. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży w ICD-10  18
	2.5. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży w ICD-11  20
	2.6. Zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży w ICF 22
	2.7. Zaburzenia psychiczne i zaburzenia zachowania u dzieci i młodzieży w DSM-5  22
	2.8. Podsumowanie   26
3. Prawidłowy rozwój dziecka – Bernadetta Izydorczyk 29
	3.1. Wprowadzenie   29
	3.2. Definicje i charakterystyka pojęcia rozwoju psychicznego 30
	3.3. Okresy krytyczne, czynniki ryzyka i zasoby dziecka a jego rozwój   33
	3.4. Poznawcze i emocjonalno-społeczne kompetencje dziecka w okresie wczesnego dzieciństwa  38
	3.5. Poznawcze i emocjonalno-społeczne osiągnięcia rozwojowe dziecka przedszkolnego 43
	3.6. Prawidłowy rozwój psychiczny dziecka w okresie szkolnym 46
	3.7. Podstawowe wyzwania rozwojowe w okresie dorastania 47
	3.8. Podsumowanie 49
4. Epidemiologia zaburzeń psychicznych u dzieci i młodzieży – Renata Modrzejewska   51
	4.1. Wprowadzenie  51
	4.2. Pomiary częstości  54
	4.3. Typy badań epidemiologicznych 54
	4.4. Błędy w badaniach epidemiologicznych 57
	4.5. Badania epidemiologiczne – trudności  58
	4.6. Rys historyczny 59
5. Wywiad i badanie psychiatryczne dziecka i adolescenta – Monika Gajdzik  63
	5.1. Składowe badania psychiatrycznego 63
	5.2. Odrębności w sposobie badania dzieci w różnym wieku   74
	5.3. Po wywiadzie   80
6. Badanie psychologiczne dziecka i adolescenta. Rola kwestionariuszy i testów psychologicznych – Katarzyna Sitnik-Warchulska   83
	6.1. Wprowadzenie   83
	6.2. Specyfika klinicznej diagnozy psychologicznej dzieci i młodzieży 84
	6.3. Obserwacja psychologiczna i wywiad psychologiczny w diagnozie klinicznej dzieci i młodzieży 86
	6.4. Kwestionariusze i testy psychologiczne w diagnozie klinicznej dzieci i młodzieży  88
	6.5. Podsumowanie 101
7. Badanie neurologiczne, badania neuroobrazujące i neurofizjologiczne w psychiatrii – Krystyna Szymańska  103
	7.1. Wprowadzenie  103
	7.2. Badanie neurologiczne 105
	7.3. Obrazowanie ośrodkowego układu nerwowego   109
8. Narzędzia diagnostyczne i do oceny nasilenia objawów psychopatologicznych – Anna Kaźmierczak-Mytkowska, Łukasz Konowałek  125
	8.1. Diagnoza procesów poznawczych u dzieci i młodzieży   125
	8.2. Testy i próby kliniczne 126
	8.3. Inteligencja  127
	8.4. Funkcje wykonawcze  130
	8.5. Pamięć  131
	8.6. Rozwój społeczno-emocjonalny   132
	8.7. Testy do pomiaru inteligencji  132
	8.8. Testy funkcji wykonawczych  136
	8.9. Testy pamięci i uczenia się  137
	8.10. Rozwój społeczno-emocjonalny   138
	8.11. Próby kliniczne   138
	8.12. Kwestionariusze, skale i inwentarze 139
	8.13. Skale ogólnego funkcjonowania i zachowań przystosowawczych  140
	8.14. Skale oparte na kryteriach diagnostycznych poszczególnych zaburzeń   145
	8.15. Skale oparte na klinicznym opisie objawów psychopatologicznych  153
	8.16. Kwestionariusze uwzględniające różnice indywidualne. Badanie osobowości 157
	8.17. Podsumowanie   161
9. Aspekty prawne w psychiatrii dzieci i młodzieży  163
	9.1. Prawo pacjenta małoletniego do intymności i poszanowania godności w opiece psychiatrycznej – Rafał Kubiak 163
	9.2. Tajemnica psychiatryczna w opiece nad małoletnim – Rafał Kubiak  183
	9.3. Hospitalizacja małoletniego pacjenta na oddziale psychiatrycznym w ujęciu ustawy o ochronie zdrowia psychicznego – Ireneusz Jelonek 199
10. Psychiatria sądowa nieletnich – reguły i praktyka – Marek Ignaczak  217
	10.1. Wprowadzenie  217
	10.2. Dzieci a psychiatria  218
	10.3. Pacjenci  221
	10.4. Skala zjawiska   222
	10.5. Organizacja oddziałów o wzmocnionym i maksymalnym zabezpieczeniu 223
	10.6. Leczeni  225
	10.7. Leczenie  227
	10.8. Opiniowanie   229
	10.9. Zamiast zakończenia 230
Część II. Klinika 233
11. Zaburzenia neurorozwojowe   235
	11.1. Niepełnosprawność intelektualna/zaburzenie rozwoju intelektualnego – Ewa Zasępa   235
	11.2. Zaburzenia komunikacji – Agnieszka Słopień, Krzysztof Wilczyński  247
	11.3. Zaburzenia ze spektrum autyzmu – Agnieszka Słopień, Agnieszka Rynkiewicz, Małgorzata Janas-Kozik 265
	11.4. Zespół nadpobudliwości psychoruchowej z deficytem uwagi (ADHD) – Ewa Racicka-Pawlukiewicz, Tomasz Wolańczyk 305
	11.5. Specyficzne zaburzenia uczenia się – Aneta R. Borkowska  334
	11.6. Zaburzenia ruchowe – Krystyna Szymańska  346
	11.7. Zaburzenia tikowe – Anita Bryńska, Tomasz Wolańczyk   356
12. Zaburzenia należące do spektrum schizofrenii i inne zaburzenia psychotyczne 377
	12.1. Zaburzenia psychotyczne – Barbara Remberk, Kamil Kozera, Ireneusz Jelonek   377
	12.2. Schizofrenia u dzieci i młodzieży – Barbara Remberk   408
	12.3. Zaburzenia schizoafektywne – Lena Cichoń, Małgorzata Janas-Kozik 431
	12.4. Katatonia – Piotr W. Gorczyca, Paweł G. Dębski  438
13. Zaburzenia afektywne 457
	13.1. Zaburzenie afektywne dwubiegunowe typu I i II – Lena Cichoń, Małgorzata Janas-Kozik 457
	13.2. Zaburzenia depresyjne u dzieci i młodzieży – Lidia Popek, Barbara Remberk  472
	13.3. Samouszkodzenia i samobójstwa w populacji rozwojowej – Agnieszka Gmitrowicz 493
14. Zaburzenia lękowe – Maciej Pilecki, Izabela Łucka  545
	14.1. Wprowadzenie  545
	14.2. Rys historyczny  546
	14.3. Kryteria diagnostyczne 548
	14.4. Etiologia  549
	14.5. Epidemiologia   557
	14.6. Obraz kliniczny  559
	14.7. Diagnostyka różnicowa  581
	14.8. Leczenie zaburzeń lękowych  582
	14.9. Podsumowanie  586
15. Zaburzenia obsesyjno-kompulsyjne i inne z nimi związane – Anita Bryńska   589
	15.1. Zaburzenie obsesyjno-kompulsyjne 589
	15.2. Trichotillomania   597
	15.3. Dysmorfofobia  599
	15.4. Dermatillomania (patologiczne skubanie skóry)  602
Skorowidz  605

Małgorzata Janas-Kozik

Specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, specjalista psychoterapii dzieci i młodzieży, specjalista pediatrii. Pełnomocnik MZ ds. reformy psychiatrii dzieci i młodzieży. Kierownik Katedry Psychiatrii i Psychoterapii Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, kierownik Oddziału Klinicznego Psychiatrii i Psychoterapii Wieku Rozwojowego ŚUM posadowionego w Centrum Pediatrii im. Jana Pawła II w Sosnowcu.

Swoje zainteresowania naukowe ogniskuje na okresie adolescencji – fizjologicznego przebiegu, jak również charakterystycznych dla tego okresu zaburzeń. Pozostałe zainteresowania to zaburzenia odżywiania zarówno klasyczne, jak i nowe trudno diagnozowalne postaci, problematyka spektrum wrodzonych poalkoholowych zaburzeń rozwojowych (Fetal Alcohol Spectrum Disorders , FASD),  zaburzenia ze spektrum autyzmu ( Autism Spectrum Disorder, ASD) oraz choroby afektywnej dwubiegunowej (ChAD).

Jest kierownikiem grantów europejskich w przeszłości i obecnie. Autorka i współautorka podręczników oraz licznych publikacji naukowych.

Tomasz Wolańczyk

Neurolog, specjalista psychiatrii dzieci i młodzieży, psychoterapeuta poznawczo-behawioralny, epileptolog (certyfikat PTE). Kierownik Kliniki Psychiatrii Wieku Rozwojowego Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego i Oddziału Klinicznego Psychiatrii Wieku Rozwojowego UCK WUM.

Swoje zainteresowania naukowe początkowo skupił  na padaczce i jej związkach z psychiatrią, a także wpływie choroby przewlekłej na stan psychiczny i funkcjonowanie. Kolejne obszary zainteresowań naukowych to zagadnienia psychometrii, metodologii i klasyfikacji w psychiatrii dziecięcej. Inny kierunek badawczy, powiązany z pracami psychometrycznymi, to badania epidemiologiczne nad rozpowszechnieniem wybranych zaburzeń psychicznych, a także zagadnień szczegółowych związanych z obrazem klinicznym, etiologią i powikłaniami zespołu nadpobudliwości psychoruchowej, zaburzenia obsesyjno-kompulsyjnego, zaburzeń tikowych  i jadłowstrętu psychicznego.

Jest autorem kilku książek poradnikowych i podręczników.

4,94 zł 5,49 zł
Do koszyka

Dziecko i dorosły w rozmowie - 06 Zakończenie, Aneksy, Bibliografia

Swoją pracę autorka poświęciła niezwykle istotnemu zagadnieniu, jakim jest rozmowa dziecka z dorosłym. W specyfikę takiego kontaktu wpisana jest zarówno asymetria relacji jej uczestników, jak i asymetria umiejętności, a także nawykó...
1,34 zł 1,49 zł
Do koszyka

Dziecko – język – tekst - 23 Dziecko wobec tekstów kultury a świat wartości — ujęcie kognitywne

W środowiskach badaczy kultury dziecięcej wielokrotnie zgłaszano potrzeby zintegrowania działań naukowych, odnoszących się do dziecka jako odbiorcy i nadawcy, a także do planowych działań edukacyjnych w zmieniającej się rzeczywistości. Autorzy opracowa...
17,99 zł 19,99 zł
Do koszyka

Prawdziwe oblicze kobiety na tle utrudniania dziecku kontaktów z ojcem

Celem niniejszej publikacji jest przedstawienie skali i znaczenia już społecznego problemu utrudniania dziecku kontaktów z rodzicem przez drugiego rodzica. Problem ten dotknął od 1989 roku ponad 1.500.000 okaleczonych psychicznie dzieci w Polsce...
7,11 zł 7,90 zł
Do koszyka

Rachunek sumienia dla dzieci

Kiedy drugoklasiści przygotowują się do Pierwszej Komunii Świętej, w rachunku sumienia pomagają im rodzice, katecheci i księża. Dla wszystkich dzieci, które Pierwszą Komunię mają już za sobą, ksiądz Jan Paszulewicz napisał książeczkę, któ...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Kształtowanie się systemu językowego w zakresie kategorii przypadka rzeczowników u dzieci 5- i 6-letnich

Książka oddawana do rąk czytelników mieści się w nurcie prac naukowych poświęconych rozwojowi kompetencji językowej dziecka. Język jako narzędzie komunikacji odgrywa zasadniczą rolę w edukacji, więc wykrywanie praw rządzących jego rozwojem w ont...
2,24 zł 2,49 zł
Do koszyka

Profilaktyka logopedyczna w praktyce edukacyjnej. T. 2 - Współpraca logopedy i nauczyciela w opiece nad dzieckiem z opóźnieniem rozwoju mowy

Publikacja stanowi kontynuację rozważań teoretyków i praktyków na temat wdrażania profilaktyki logopedycznej w środowisku edukacyjnym. Pozycja jest skierowana do szerokiego grona odbiorców związanych z edukacją na wszystkich jej sz...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!
 
Uwaga: Nasze strony wykorzystują pliki cookies.
Używamy informacji zapisanych za pomocą cookies i podobnych technologii m.in. w celu dostosowaniaserwisu do indywidualnych potrzeb użytkowników oraz w celach statystycznych i reklamowych. Mogą też stosować je współpracujące z nami firmy badawcze. W programie służącym do obsługi Internetumożna zmienić ustawienia dotyczące cookies Korzystanie z naszych serwisów internetowych bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza,że będą one zapisane w pamięci urządzenia. Więcej informacji można znaleźć w naszej Polityce Prywatności.