0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Pokonać dekoniunkturę. Społeczna odpowiedzialność biznesu i finanse. Tom 30

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2014

  • Autor: Aldona Uziębło

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 62,00 zł
55,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Pokonać dekoniunkturę. Społeczna odpowiedzialność biznesu i finanse. Tom 30

Problematyka finansów to obszar nieustannych transformacji związanych z nowymi uwarunkowaniami rzeczywistości gospodarczej. Rodzi to potrzebę dostosowania prowadzonego biznesu do różnego rodzaju zmian, pojawiają się nowe, często kluczowe obszary - np. kwestia społecznej odpowiedzialności biznesu. Wszystko to wymaga ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy i analizowania zachodzących procesów, a także jest przedmiotem kolejnych badań i analiz naukowych. Zmiany w obszarze finansów są także wyzwaniem dla rachunkowości, mającej odzwierciedlać zachodzące w finansach procesy tak, aby być źródłem informacji zarówno dla właścicieli, jak i otoczenia przedsiębiorstwa. Pojawiają się zatem pytania o planowane zmiany w przepisach finansowo-księgowych, które mogą zmieniać postrzeganie kluczowych pozycji sprawozdawczych. Zmiany gospodarcze dotykają także gospodarstw domowych, stąd część tomu została poświęcona tym zagadnieniom.

Wymienione problemy są istotne dla praktyków oraz teoretyków życia gospodarczego; dlatego właśnie niniejsze opracowanie skupia się na społecznej odpowiedzialności biznesu i finansach, a dokładniej na ich wybranych aspektach. Niemożliwe jest bowiem ujęcie w jednej publikacji wszystkich kierunków badań prowadzonych w tym zakresie.

Zamieszczone w monografii treści są wynikiem prowadzonych przez Autorów prac naukowych, a także efektem przemyśleń opartych na ich bogatym doświadczeniu praktycznym. Mam nadzieję, że ich lektura stanie się nie tylko inspiracją do dalszych, pogłębionych badań nad poruszaną problematyką, ale także przyczyni się do wdrażania i kreowania nowych rozwiązań w praktyce gospodarczej.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-444-4
  • ISBN druku: 978-83-7556-673-4
  • EAN: 9788375566734
  • Liczba stron: 171
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Część I
Społeczna odpowiedzialność biznesu

1. Społeczna odpowiedzialność we współczesnej gospodarce - Krystyna Dziworska, Anna Górczyńska 13
1.1. Potrzeba społecznej odpowiedzialności w gospodarowaniu 14
1.2. Kontekst zrównoważonego rozwoju 16
Streszczenie/Summary 19
Bibliografi a 20

2. Przejawy wdrażania społecznej odpowiedzialności biznesu na polskim rynku finansowym - Marianna Dębniewska, Jarosław Skorwider-Namiotko 21
2.1. Zasady społecznej odpowiedzialności biznesu i ich znaczenie dla funkcjonowania rynku finansowego 22
2.2. Raportowanie pozafinansowe jako przejaw wdrażania CSR 25
2.3. Społecznie odpowiedzialne inwestycje na rynku polskim 28
Streszczenie/Summary 33
Bibliografia 33

3. Innowacje w obszarze społecznej odpowiedzialności biznesu - Anna Krzysztofek 35
3.1. Innowacje 36
3.2. Społeczna odpowiedzialność biznesu 38
3.3. Innowacje w kontekście koncepcji CSR 40
3.4. Innowacje wynikające z przyjęcia zasad społecznej odpowiedzialności biznesu 42
3.5. Innowacyjne projekty w obszarze CSR 44
Streszczenie/Summary 46
Bibliografia 46

Część II
Finanse jednostek samorządu terytorialnego

4. Prawne i ekonomiczne aspekty zaciągania zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego - Joanna Rogalska 51
4.1. Istota i definicja długu jednostek samorządu terytorialnego 52
4.2. Podstawy prawne zaciągania zobowiązań przez jednostki samorządu terytorialnego 53
4.3. Ekonomiczne aspekty zaciągania zobowiązań 57
4.4. Zadłużenie jednostek samorządu terytorialnego w Polsce 58
Streszczenie/Summary 61
Bibliografia 61

5. Finansowanie usług komunalnych z budżetu miasta na przykładzie Łodzi i Kielc - Monika Stachowicz 63
5.1. Gmina jako organizator usług komunalnych 64
5.2. Wydatki na usługi komunalne w budżecie gminy 65
5.3. Sektor usług komunalnych w Łodzi i Kielcach 66
5.4. Wydatki na usługi komunalne w budżetach Łodzi i Kielc w latach 2009-2012 70
Streszczenie/Summary 77
Bibliografia 78

6. Kondycja finansowa gmin na przykładzie gmin wiejskich województwa świętokrzyskiego w latach 2007-2012 - Paweł Dziekański 79
6.1. Kondycja finansowa i jej znaczenie dla gospodarki 81
6.2. Budżet gminy jako podstawa oceny kondycji finansowej 82
6.3. Analiza budżetu gminy 83
6.4. Wskaźnik syntetyczny oceny kondycji finansowej 88
Streszczenie/Summary 93
Bibliografia 94

Część III
Rachunkowość, podatki i mikrofinansowanie

7. Rachunkowość w Polsce - spojrzenie retrospektywne i prospektywne - Agnieszka Lidzbarska, Aldona Uziębło 99
7.1. Rachunkowość w Polsce - ujęcie retrospektywne 100
7.2. Rachunkowość w Polsce - ujęcie prospektywne 104
Streszczenie/Summary 108
Bibliografia 109

8. Hybrydyzacja podmiotowości podatkowej w strategiach korporacji międzynarodowych - Małgorzata Magdalena Hybka 111
8.1. Istota hybrydyzacji podmiotowości podatkowej 112
8.2. Modele hybrydyzacji podmiotowości podatkowej 113
8.3. Hybrydyzacja podmiotowości podatkowej w Stanach Zjednoczonych 116
Streszczenie/Summary 120
Bibliografia 121

9. Mikrofinansowanie w Indiach - Tomasz Wszeborowski 123
9.1. Pojęcie i geneza mikrofinansowania 123
9.2. Model mikrofinansowania oparty na grupach samopomocowych (SHG) a model Grameen Banku 125
9.3. Instytucje w Indiach zajmujące się mikrofinansowaniem 127
Streszczenie/Summary 130
Bibliografia 131

Część IV
Finanse gospodarstw domowych

10. Zachowania oszczędnościowe wiejskich gospodarstw domowych w Małopolsce - Monika Szafrańska 135
10.1. Materiał i metody 136
10.2. Zachowania wiejskich gospodarstw domowych związane z oszczędzaniem 136
Streszczenie 143
Bibliografia 145

11. Wykorzystanie analizy korespondencji do oceny skłonności mieszkańców do spłaty zadłużeń w mieszkaniach komunalnych w Gdańsku Oruni - Zygmunta Barańska, Ewa Wycinka 147
11.1. Problem zadłużenia mieszkań komunalnych w Gdańsku 147
11.2. Charakterystyka dzielnicy Orunia 150
11.3. Charakterystyka próby 152
11.4. Metody statystyczne zastosowane w badaniu 153
11.5. Wyniki badania kwestionariuszowego 154
Streszczenie/Summary 157
Bibliografia 158

12. Datio in Solutum a stosunek prawny zajmowania lokalu bez tytułu prawnego - Michał Wdowiak 159
Streszczenie/Summary 167
Bibliografia 168

Inni Klienci oglądali również

30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Miłość i odpowiedzialność - wyznaczniki kanonicznego przygotowania do małżeństwa

Sensem i celem prowadzonego na kilku etapach przygotowania do małżeństwa jest doprowadzenie do sytuacji zawarcia „prawdziwego małżeństwa w sposób wolny, to znaczy ustanowienie między małżonkami węzła sprawiedliwości i miłości, który...
34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Medialne lwy dla rekinów biznesu

W książce najpopularniejsi polscy dziennikarze zdradzają, jak można wykorzystać media, aby osiągnąć sukces w biznesie. Porad udzielają: Jacek Żakowski, publicysta POLITYKI, Marek Tejchman, dziennikarz TVN BIZNES, Dariusz Bugalski, dziennikarz ...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Sztuka czy biznes?

Rynek antykwaryczny jest bogaty w osobliwości: zarówno ludzi, jak i przedmioty. Pracownicy galerii, antykwariusze, marszandzi, kolekcjonerzy czy eksperci to prawdziwi gawędziarze, specjaliści w czarowaniu słowem. Z mówienia o sztuce i pie...
20,79 zł 23,10 zł
Do koszyka

Finanse przedsiębiorstwa 5. System i procedury

Decyzje podejmowane w przedsiębiorstwie muszą w każdym przypadku opierać się na racjonalnych przesłankach, są one bowiem warunkiem rzetelnej oceny skutków różnorodnych działań. Nie ulega przy tym wątpliwości, że kluczowym zagadnieniem jes...
44,10 zł 49,00 zł
Do koszyka

Pedagogika i profilaktyka społeczna. Nowe wyzwania, konteksty, problemy

Bogactwo treści i aktualność poruszanej tematyki sprawiają, że publikacja inspiruje do kolejnych poszukiwań badawczych w zakresie nowych wyzwań stojących przed pedagogiką i profilaktyką społeczną. Książka odznacza się wielkimi walorami naukowymi i zasł...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Popatrz inaczej. Pułapki komunikacji w biznesie miedzynarodowym

Spędziłem 25 lat w działach HR i sprzedaży w międzynarodowych korporacjach pracując w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Azji. Miałem szefów 14 narodowości. Swoją korporacyjną karierę zakończyłem jako regionalny dyrektor HR ds. organizacji komerc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!