0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Rachunkowość, finanse, bankowość. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 2

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Aldona Uziębło

  • Wydawca: CeDeWu

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 47,00 zł
42,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Rachunkowość, finanse, bankowość. Zainteresowania młodego pokolenia. Tom 2

Kolejny tom Prac Naukowych Młodych Ekonomistów to nadal obszar nauk społecznych, tym razem jednak ograniczony do dziedziny nauk ekonomicz­nych. Zmienność i dynamika współczesnej gospodarki są wyjątkowe w historii jej rozwoju. Przyczyn jest wiele, głównie wymienia się coraz bardziej swobodny przepływ ludzi, towarów, usług, technologii. Oznacza to także nieustanne zmiany w finansach, bankowości i rachunkowości, próby jak naj­lepszego odwzorowania zachodzących przemian, szukanie nowych rozwiązań w zakresie możliwości prezentacji wyników, dostosowywanie przepi­sów do innowacyjnych rozwiązań technologicznych. Właśnie na tych trzech głównych elementach skupili się studenci z całej Polski w trakcie kolejnej konferencji zorganizowanej przez Koło Naukowe Finansów i Rachunkowości „PROFIT", działające w Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku.

Prezentowane opracowanie jest rezultatem indywidualnych oraz zbiorowych badań naukowych; prace są w większości oparte na badaniach wła­snych. Przedstawione rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na temat aktualnych problemów z zakresu rachunkowości, finansów i bankowości.

Monografia skierowana jest zarówno do teoretyków, jak i praktyków życia gospodarczego; teoretycy dostrzegą możliwości badań w zakresie swoich zainteresowań naukowych, praktycy zaś zapoznają się z pomysłami, rozwiązaniami, usługami czy wreszcie interpretacjami aktów normatywnych, możli­wymi do zastosowania w zarządzanych przez nich przedsiębiorstwach.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7941-496-3
  • ISBN druku: 978-83-7556-622-2
  • EAN: 9788375566222
  • Liczba stron: 215
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych

Wprowadzenie 7

Część I
Rachunkowość

1. Rachunkowość kreatywna a agresywna - czyli jaka? - Angelika Berent 15
1.1. Czym jest rachunkowość? 15
1.2. Rachunkowość kreatywna - czyli pozytywne aspekty rachunkowości 18
1.3. Rachunkowość agresywna - czyli negatywny aspekt rachunkowości 19
Streszczenie/Summary 20
Bibliografia 21

2. Rezerwy jako narzędzie manipulacji wynikiem finansowym - Katarzyna Klepek, Marlena Krawczyk 23
2.1. Istota i pojęcie rezerw 24
2.2.1. Cel i zasady tworzenia rezerw 24
2.2.2. Pojęcie rezerw w rachunkowości 25
2.2. Metody manipulacji wyniku finansowego rezerwami 27
2.2.1. „Big bath charges" - „Wielka kąpiel kosztowa" 27
2.2.2. „Cookie jar reserves" - „Tworzenie fikcyjnych rezerw" 29
2.2.3. „Creative Acquisition Accounting" - „Kreatywna księgowość przejęć" 30
2.2.4. „Income smoothing" - „Wygładzanie zysków" 31
Streszczenie/Summary 33
Bibliografia 34

3. Zestawienie informacji o segmentach działalności według MSR 14 i MSSF 8 - Natalia Lorkowska 37
3.1. Międzynarodowy Standard Rachunkowości 14 Sprawozdawczość dotycząca segmentów działalności 38
3.1.1. Wymagania MSR 14 38
3.1.2. Segmenty działalności zgodnie z wymogami MSR 14 38
3.2. Międzynarodowy Standard Sprawozdawczości Finansowej 8 Segmenty Operacyjne 39
3.3. Porównanie danych o segmentach działalności według MSR 14 i MSSF 8 40
3.4. Prezentacja i ujawnianie informacji odnośnie segmentów działalności na przykładzie Grupy Kapitałowej Agora 42
3.4.1. Ogólna charakterystyka przedsiębiorstwa 42
3.4.2. Wyodrębnienie segmentów zgodnie z wymogami MSR 14 43
3.4.3. Ujawnianie informacji objętych obowiązkiem sprawozdawczym zgodnie z MSSF 8 45
3.4.3.1. Segment Prasa Codzienna 45
3.4.3.2. Segment Internet 47
3.4.3.3. Segment Czasopisma 49
3.4.3.4. Segment Reklama Zewnętrzna 50
3.4.3.5. Segment Radio 51
3.4.3.6. Segment Kino 53
Streszczenie/Summary 54
Bibliografia 54

4. Sposób uzyskania tytułu biegłego rewidenta w Polsce - porównanie wymogów KIBR oraz ACCA - Katarzyna Krygiel, Marta Mazew­ska 57
4.1. Istota zawodu biegłego rewidenta 57
4.2. Droga to uzyskania tytułu biegłego rewidenta 59
4.2.1. Postępowanie kwalifikacyjne dokonywane przez Krajową Radę Biegłych Rewidentów 59
4.2.2. Postępowanie kwalifikacyjne dokonywane przez ACCA 61
Streszczenie/Summary 66
Bibliografia 66

5. Prestiż zawodów w dziedzinie rachunkowości w opinii studentów kierunków ekonomicznych - przyczynek do dalszych badań - Da­niel Wieteski, Urszula Wolszon 69
5.1. Metodyka badania i opis grupy badawczej 72
5.2. Wyniki badań 75
Streszczenie/Summary 84
Bibliografia 85

Część II
Finanse przedsiębiorstw i analiza finansowa

6. Koszt kapitału własnego spółek niegiełdowych - Szymon Stereńczak 89
6.1. Tradycyjne modele wyznaczania kosztu kapitału własnego 89
6.1.1. Koszt zatrzymanych zysków 90
6.1.2. Koszt kapitału akcyjnego uprzywilejowanego 91
6.1.3. Koszt zwykłego kapitału akcyjnego 91
6.1.4. Koszt kapitału własnego pochodzącego z nowej emisji 93
6.2. Istota miar wrażliwości 94
6.2.1. Współczynnik beta 94
6.2.2. Stopień dźwigni operacyjnej, finansowej i łącznej 96
6.3. Wspomaganie operacyjne i finansowe a współczynnik beta 98
Streszczenie/Summary 101
Bibliografia 102

7. Rola modelu Du Ponta w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw - Marlena Trzaska 103
7.1. Analiza finansowa w zarządzaniu finansami przedsiębiorstw 104
7.2. ROE - wskaźnik zyskowności kapitału własnego 106
7.3. Analiza finansowa metodą Du Ponta 106
7.3.1. Zastosowanie oraz znaczenie modelu Du Ponta 107
7.3.2. Schemat modelu oraz analityka wskaźnika ROE 107
7.4. Analiza modelu Du Ponta dla Grupy Żywiec SA 109
Streszczenie/Summary 113
Bibliografia 114

8. Controlling jako innowacyjna koncepcja zarządzania przedsiębiorstwem - Robert Parzonko 115
8.1. Historia controllingu 115
8.2. Pojęcie controllingu 117
8.3. Funkcje controllingu 119
8.4. Rodzaje controllingu 121
8.5. Studium przypadków 122
8.5.1. Controlling w przedsiębiorstwie Osadkowski SA 122
8.5.2. Controlling w przedsiębiorstwie LUMAG sp. z o.o. 123
8.5.3. Controlling w Toyota Motor Manufacturing Poland sp. z o.o. (TMMP) 125
Streszczenie/Summary 127
Bibliografia 127

9. Wykorzystanie analizy rentowności do oceny sytuacji ekonomiczno-finansowej przedsiębiorstwa - Beata Lewicka, Kamil Mazurkie­wicz 129
9.1. Wynik memoriałowy a wynik kasowy 130
9.2. Statyczna analiza rentowności przedsiębiorstwa 131
9.3. Dynamiczna analiza rentowności przedsiębiorstwa 133
9.4. Analiza rentowności przedsiębiorstwa LW Bogdanka SA w okresie 2009-2011 135
Streszczenie/Summary 137
Bibliografia 137

10. Gry ekonomiczne i ich wykorzystanie - wybrane przykłady - Arkadiusz Markowski, Konrad Mazurek, Łukasz Pietralczyk 139
10.1. Istota gier ekonomicznych i wybrane przykłady 139
10.2. Gry jako narzędzie edukacyjne 142
Streszczenie/Summary 147
Bibliografia 147

11. Znaczenie motywacji w przedsiębiorstwie - Oliwia Katarzyna Górska 149
11.1. Początki i rozwój zjawiska motywacji 151
11.1.1. Ogólne nakreślenie problemu motywacji 151
11.1.1.1. Model tradycyjny 152
11.1.1.2. Model stosunków współdziałania 152
11.1.1.3. Model zasobów ludzkich 153
11.1.2. Naukowe podejścia do terminu motywacja 153
11.1.2.1. Teorie treści 153
11.1.2.2. Teorie procesu 154
11.1.2.3. Teorie wzmocnienia 154
11.1.3. Motywacja wśród pracowników 154
11.1.4. Systemy motywacyjne wśród pracowników 155
11.2. Współczesne systemy motywacyjne 155
11.2.1. Współczesne systemy wdrażania motywacji 155
11.2.2. Przyczyny stosowania motywacji w pracy 157
11.2.3. Różnice w postrzeganiu i stosowaniu motywacji przed XIX wiekiem i współcześnie 158
11.3. Badania prowadzone nad zagadnieniem 159
11.3.1. Przykładowe badania dotyczące teorii motywacji 159
11.3.2. Zastosowanie 161
Streszczenie/Summary 163
Bibliografia 163

Część III
Finanse publiczne i bankowość

12. Dłużne papiery wartościowe na polskim rynku finansowym - Katarzyna Pałucha, Aleksandra Rojek 167
12.1. Instrumenty finansowe i ich klasyfikacja 167
12.1.1. Obligacje Skarbu Państwa 169
12.1.2. Bony skarbowe 170
12.1.3. Krótkoterminowe papiery dłużne (KPD) 171
12.1.4. Bon pieniężny 172
12.1.5. Obligacje przedsiębiorstw 174
12.1.6. Obligacje samorządowe 175
12.2. Giełda Papierów Wartościowych 176
Streszczenie/Summary 177
Bibliografia 178

13. Bazylea III a polski sektor bankowy - Mateusz Kuklo 179
13.1. Nowa, lepsza (?) umowa kapitałowa, czyli Basel Accord III 179
13.1.1. Definicja kapitału regulacyjnego 180
13.1.2. Bufory kapitałowe 181
13.1.3. Wzmocnienie współczynnika wypłacalności 183
13.2. Regulacje Basel III a polski sektor bankowy 185
Streszczenie/Summary 192
Bibliografia 193

14. Tradycyjne a nowoczesne formy płatności. Korzyści i zagrożenia nowych technologii - Edyta Król, Anna Mickiewicz 195
14.1. Formy płatności 195
14.1.1. Forma gotówkowa pieniądza 196
14.1.2. Formy bezgotówkowe 196
14.1.3. Pieniądz elektroniczny 198
14.2. Korzyści i zagrożenia 204
14.2.1. Forma gotówkowa i bezgotówkowa pieniądza 204
14.2.2. Pieniądz elektroniczny 205
14.3. Ocena form płatności 206
14.4. Przyszłość 210
Streszczenie/Summary 212
Bibliografia 214

Inni Klienci oglądali również

48,60 zł 54,00 zł
Do koszyka

Finanse z arkuszem kalkulacyjnym

Książka stanowi całościowy wykład na temat finansów w związku z planowaniem i oceną opłacalności wraz z praktycznymi przykładami zastosowania arkusza kalkulacyjnego. Omówiono w niej takie zagadnienia, jak: wprowadzenie d...
30,60 zł 34,00 zł
Do koszyka

Finanse w oświacie

Książka Finanse w oświacie stanowi kompleksowe opracowanie zagadnień związanych z finansową stroną funkcjonowania szkół i placówek oświatowych, ujęte w czytelną formę pytań i odpowiedzi. Publikacja ułatwi Czytelnikom poruszanie się w gąsz...
19,80 zł 22,00 zł
Do koszyka

Pokolenia na rynku pracy

W publikacji ukazano mechanizmy odpowiedzialne za kreowanie sytuacji kolejnych pokoleń na rynku pracy oraz różnorodne jej przyczyny związane z bieżącą koniunkturą i aktualnymi przemianami gospodarczymi. Choć polski rynek pracy jest nadal rynkiem...
38,70 zł 43,00 zł
Do koszyka

Rachunkowość po polsku (wyd. II zmienione)

Ta książka będzie Twoim doradcą, gdyż przedstawia zarówno podstawowe techniki zapisów na kontach księgowych, jak i wszystkie niezbędne poję­cia związane z systemem rachunkowości, które ułatwią podejmowanie decyzji.&...
18,82 zł 20,91 zł
Do koszyka

Pokolenie XXI

Zapewne można by się spierać o to, czy ważniejsze są umiejętności manualne i technika szlifierza diamentów czy jego wyobraźnia, zdolność dostrzeżenia piękna i wartości w niekształtnym i zabrudzonym „kamyku”, który dopiero w pr...
51,30 zł 57,00 zł
Do koszyka

Ekonomika przedsiębiorstwa handlowego. Zarządzanie - Finanse - Efektywność - Rozwój

Jest to książka nie o tym jak promować przedsiębiorstwo i prowadzić działania marketingowe, ale o tym jak zarządzać nim we współczesnym (burzli­wym) otoczeniu, wymagającym nowej wiedzy, odmiennych strategii i dobrej konstrukcji wszystkich fu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!