0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Organizacja konferencji naukowych

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Łódź, 2022

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Redakcja naukowa: Grzegorz Czapnik, Mariola Antczak

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 27,45 zł
24,71 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Organizacja konferencji naukowych

Publikacja stanowi innowacyjną i ciekawą propozycję całościowego ujęcia problematyki konferencji naukowych. Autorzy na podstawie analizy stanu badań przedstawili piętnaście zagadnień teoretycznych stanowiących o istocie problemu. Omówili m.in. typologie i formy spotkań naukowych, formy wystąpień naukowych, składowe procesu organizacji konferencji (komitety, budżet, zaproszenia, publikacje, ewaluację celów, uczestnictwo). Przedstawili specyfikę konferencji online, w tym także na przykładzie zrealizowanych wydarzeń. Część empiryczna natomiast zawiera szereg wskazówek dla organizatorów konferencji. Stanowi specjalny rodzaj weryfikacji założeń teoretycznych. Publikacja bardzo dobrze wpisuje się w oczekiwania kreatorów polityki naukowej państwa, tj. upowszechniania wiedzy, społecznej użyteczności wyników badań i publikacji.
Z recenzji prof. dr hab. Iwony Hofman
W monografii wszechstronnie i szczegółowo zaprezentowano zagadnienie organizacji konferencji naukowych, czym wyróżnia się ona na tle innych publikacji z tego zakresu. Stanowi dopełnienie książek dostępnych na rynku wydawniczym, ponieważ uwzględnia kwestię – niejako wymuszonych przez pandemię COVID-19 – konferencji online. Może być wykorzystywana przez przedstawicieli różnych dyscyplin i dziedzin naukowych.
Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kruszewskiej
Książka ma wymiar interdyscyplinarny. Opisane w niej aspekty plasują się bowiem w orbicie zainteresowań takich obszarów wiedzy, jak: logistyka i planowanie, zarządzanie projektami, zarządzanie jakością, zarządzanie zasobami ludzkimi, marketing, wystąpienia publiczne, planowanie przestrzeni czy gospodarowanie surowcami. Publikacja ma przede wszystkim wydźwięk utylitarny i może służyć jako kompendium wiedzy na temat organizacji rozmaitych imprez naukowych. Ponieważ poza kwestiami organizacyjnymi wskazuje także na konieczność posiadania określonych umiejętności i predyspozycji, może być wykorzystywana również jako podręcznik dla studentów kierunków związanych z komunikacją i mediami czy zarządzaniem.
Z recenzji dr hab. prof. UMK Małgorzaty Kowalskiej-Chrzanowskiej

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Socjologia
  • Redakcja: Grzegorz Czapnik, Mariola Antczak
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-8220-902-0
  • ISBN druku: 978-83-8220-901-3
  • Liczba stron: 414
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wykaz skrótów	13
Wstęp (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik)	15

Część I. Organizacja konferencji w ujęciu naukowym i praktycznym	21
1.	Typologia i formy spotkań naukowych (Weronika Kortas, Piotr Rudera)	23
1.1.	Typologia spotkań naukowych	26
1.2.	Formy spotkań naukowych	32
2.	Formy wystąpień konferencyjnych (Grzegorz Czapnik)	41
2.1.	Wystąpienia i kryteria ich klasyfikacji	45
2.2.	Przegląd form wystąpień konferencyjnych	52
2.3.	Formaty wystąpień konferencyjnych	63
3.	Komitet organizacyjny (Mariola Antczak, Paulina Milewska, Agata Walczak-Niewiadomska)	69
3.1.	Komitet organizacyjny w ujęciu teoretycznym	72
3.2.	Komitet organizacyjny w ujęciu praktycznym	80
4.	Kompleksowe zarządzanie jakością w organizacji konferencji (Mariola Antczak, Grzegorz Czapnik)	87
4.1.	Definicja i osiem zasad kompleksowego zarządzania jakością w organizacji konferencji	90
4.2.	Jakość, informacja zwrotna i ewaluacja w odniesieniu do konferencji	94
4.3.	Obszary kompleksowego zarządzania jakością w odniesieniu do konferencji	95
4.4.	Narzędzia i techniki poprawy jakości 	106
5.	Harmonogram prac komitetu organizacyjnego i kalendarz konferencji (Justyna Jerzyk-Wojtecka)	113
5.1.	Zagadnienia teoretyczne zarządzania czasem	116
5.2.	Od teorii do praktyki: zarządzanie czasem a harmonogram prac komitetu organizacyjnego konferencji	117
6.	Miejsce konferencji: lokalizacja, warunki, zaplecze technologiczne, potencjał cateringowy i organizacja przestrzeni konferencyjnej. Transport dla gości specjalnych (Przemysław Krysiński)	133
6.1.	Dostępność komunikacyjna	136
6.2.	Atrakcyjność miejsca i okolicy	136
6.3.	Warunki lokalowe i organizacja przestrzeni. Catering	137
6.4.	Zaplecze technologiczne	143
6.5.	Ocena wagi czynników determinujących wybór miejsca konferencji	145
6.6.	Transport dla gości specjalnych	147
7.	Program kulturalno-rekreacyjny i catering (Anna Kalinowska-Żeleźnik)	155
7.1.	Analiza danych i preferencji uczestników konferencji	158
7.2.	Program kulturalno-rekreacyjny	162
7.3.	Catering	169
8.	Uczestnicy konferencji: kategorie, zaproszenia, rejestracja (Kamila Augustyn)	173
8.1.	Kategorie uczestników konferencji	176
8.2.	Rejestracja uczestników	184
9.	Budżet (Aneta Firlej-Buzon)	191
9.1.	Etapy planowania budżetu konferencji	195
9.2.	Koszty stałe, koszty zmienne	200
9.3.	Opłata konferencyjna i sposoby jej płatności	204
9.4.	Sponsoring oraz współfinansowanie konferencji naukowej	205
9.5.	Planowanie budżetu konferencji a uczelniane umowy z firmami	209
10.	Marketing i działania promocyjne (Mariola Antczak)	215
10.1.	Faza I. Przygotowanie	219
10.2.	Faza II. Realizacja	221
10.3.	Faza III. Analiza	232
11.	Dokumentacja (Paweł Bernacki)	237
11.1.	Dokumentacja i jej znaczenie	240
11.2.	Rodzaje dokumentów i ich przykłady	242
11.3.	Formy i identyfikacja wizualna dokumentacji	253
11.4.	Obieg dokumentów	254
12.	Ocena i ewaluacja konferencji (Maja Wojciechowska)	259
12.1.	Pojęcie i znaczenie ewaluacji	262
12.2.	Obszary konferencji podlegające ocenie	263
12.3.	Zasady ewaluacji	269
12.4.	Przykłady narzędzi oceny	272
12.5.	Autoewaluacja uczestników konferencji	276
12.6.	Podsumowanie zebranych danych i wnioski z oceny	279
13.	Publikacja konferencyjna (Kamila Augustyn, Grzegorz Czapnik)	283
13.1.	Cel i znaczenie publikacji konferencyjnej	286
13.2.	Strategia publikacyjna	288
13.3.	Planowanie, organizacja i realizacja publikacji	294
13.4.	Finansowanie oraz rozliczanie publikacji konferencyjnej	297
13.5.	Informacje dla autorów	301
14.	Konferencja online (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska)	305
14.1.	Praca komitetu organizacyjnego konferencji online	309
14.2.	Planowanie konferencji online	311
14.3.	Technologiczne aspekty organizowania konferencji online	313
14.4.	Przeszkolenie zespołu	314
14.5.	Program konferencji online	315
14.6.	Sesje merytoryczne online	315
14.7.	Wydarzenia towarzyszące konferencji online	316
14.8.	Wirtualne kuluary	317
15.	Konferencje w języku angielskim (Jacek Tomaszczyk)	321
15.1.	Call for Papers	324
15.2.	Abstract Review	325
15.3.	Welcome Speech	326
15.4.	Chairing a Session	326
15.5.	Giving a Presentation	333
15.6.	Closing the Conference	334

Część II. Organizacja konferencji – studia przypadków	335
16.	Zadania komitetu organizacyjnego – Konferencja Problemowa Bibliotek Medycznych (Paulina Milewska)	337
16.1.	Finansowanie konferencji	344
16.2.	Realizacja konferencji	345
16.3.	Wydarzenia towarzyszące	347
16.4.	Po konferencji	347
17.	Harmonogram konferencji – Konferencja Naukowa Biblioteki Uniwersytetu Łódzkiego (Justyna Jerzyk-Wojtecka)	349
18.	Konferencja World Information Architecture Day (Weronika Kortas, Piotr Rudera)	363
Podsumowanie	369
19.	Konferencja online – EAHIL 2020 (Magdalena Kokosińska, Paulina Milewska)	371

Spis tabel	377
Spis ilustracji	379
Załączniki	381
Załącznik 1. Przykład sprawozdania z konferencji	381
Załącznik 2. Wzory dokumentów	385
Biogramy autorów	395
Indeks	401

Inni Klienci oglądali również

31,50 zł 35,00 zł
Do koszyka

Uwarunkowania rozwoju zatrudnialności pracowników w organizacji

Całość publikacji składa się ze wstępu, pięciu rozdziałów i zakończenia. Rozdział pierwszy jest wprowadzeniem do tematu. Wyjaśniono w nim sens pojęcia „zatrudnialność”, przedstawiono genezę i rozwój koncepcji zatrudnialności p...
76,50 zł 85,00 zł
Do koszyka

Ustawa o stopniach naukowych i tytule naukowym. Komentarz

Komentarz do ustawy o stopniach naukowych i tytule naukowym oraz o stopniach i tytule w zakresie sztuki jest pierwszym tego typu kompleksowym opracowaniem na rynku wydawniczym. W drugim wydaniu omówiono ...
12,60 zł 18,00 zł
Do koszyka

Dopasowanie człowiek-organizacja i tożsamość organizacyjna

Dopasowanie człowieka i środowiska, w którym on działa, a ściślej pracownika i zatrudniającej go organizacji ma podstawowe znaczenie dla powstania poczucia związku z firmą, czyli tożsamości organizacyjnej. Autorka książki omawia różne spo...
25,20 zł 28,00 zł
Do koszyka

Uchwały prawotwórcze organizacji wyspecjalizowanych ONZ

Podstawowym celem książki jest szczegółowa analiza uchwał prawotwórczych organizacji wyspecjalizowanych ONZ z uwzględnieniem procesu ich podejmowania. W pracy uzasadniono tezę, że uchwały prawotwórcze tych organizacji są samodzieln...
24,57 zł 27,30 zł
Do koszyka

Modelowanie procesu wyszukiwania informacji naukowej. Strategie i interakcje

Zasadniczym przedmiotem podjętych w pracy rozważań jest proces wyszukiwania informacji naukowej. W części teoretycznej, na podstawie analizy kilkunastu istniejących koncepcji, przedstawiono propozycje nowych modeli zbierania i wyszukiwania informacji o...
28,35 zł 31,50 zł
Do koszyka

Współczesne wyzwania organizacji ochrony zdrowia

Zarządzający organizacjami ochrony zdrowia muszą stale borykać się z wieloma wyzwaniami dotyczącymi bieżącego funkcjonowania ich organizacji, wynikającymi z rosnących potrzeb i wymagań pacjentów, wymagań Ministerstwa Zdrowia, Narodowego Funduszu...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!