Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Rodzice są zazwyczaj pierwszymi osobami, które dostrzegają, że ich dziecko doświadcza trudności rozwojowych. Często nie wiedzą dokładnie, na czym polega problem, ale czują, że ich dziecko czymś się różni od pozostałych. Jeśli objawy nie są poważne, trudności te są często ignorowane, a rodzice informowani, że „dziecko z tego wyrośnie”. Choć jest oczywiście prawdą, że wiele dzieci wyrasta ze swych wczesnych problemów, warto wiedzieć, że rozwój ruchowy dziecka na początkowych etapach życia ma wpływ na zachowanie i osiągnięcia szkolne w późniejszym dzieciństwie. Jeżeli
niedojrzałość neuromotoryczna będzie się utrzymywać, istnieje ryzyko, że dziecko będzie doświadczać specyficznych trudności w nauce i zaburzeń zachowania na różnych etapach swojego życia.
Sally Goddard Blythe w przystępny sposób wyjaśnia prawidłowy przebieg rozwoju dziecka oraz pokazuje metody, za pomocą których można rozpoznawać nieprawidłowości rozwoju i minimalizować ich skutki. Celem tej książki jest nie tylko udzielenie wyjaśnień, DLACZEGO niektóre dzieci są zagrożone niedojrzałością neuromotoryczną, ale również zasugerowanie, JAK ją rozpoznać i pomóc im pokonać przeszkody hamujące osiąganie sukcesów w szkole i w życiu.
Przedmowa redaktora naukowego do wydania polskiego 9 Podziękowania 12 Przedmowa 15 Wstęp 19 Rozdział I ODRUCHY – ICH WPŁYW NA OSIĄGANIE SUKCESÓW W UCZENIU SIĘ 23 1. Odruch Moro 26 2. Odruch dłoniowy 31 3. Asymetryczny toniczny odruch szyjny 33 4. Odruch szukania 36 5. Odruch Galanta 39 6. Toniczny odruch błędnikowy 42 7. Symetryczny toniczny odruch szyjny 46 Rozdział II OD ODRUCHÓW PIERWOTNYCH DO KONTROLI POSTAWY 53 1. Odruchy posturalne 54 2. Schemat reakcji zaskoczenia 55 3. Kontrola postawy 58 4. Reakcje prostowania 59 5. Odruch Landaua 61 6. Odruch amfibii 62 7. Odruchy stopniowego obrotu tułowia 63 8. Reakcje równoważne 64 9. Dojrzewanie odruchów – proces, który trwa 66 Rozdział III ROZWÓJ MÓZGU 69 1. Ustalenie hierarchii 70 2. Specjalizacja półkul mózgowych 80 Rozdział IV ZMYSŁY 87 1. Równowaga i układ przedsionkowy 89 2. Dotyk 94 3. Słuch 99 4. Wzrok 106 5. Propriocepcja 113 6. Smak i węch 114 7. Podsumowanie 116 Rozdział V TESTY SPRAWDZAJĄCE ODRUCHY 117 1. Test standardowy odruchu Moro 118 2. Test odruchu Moro w pozycji stojącej (Clarke, Bennett i Rowston) 119 3. Test odruchu dłoniowego 120 4. Test standardowy asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego 121 5. Test Schildera asymetrycznego tonicznego odruchu szyjnego 122 6. Test odruchu szukania 123 7. Test odruchu ssania 124 8. Test odruchu Galanta 125 9. Test tonicznego odruchu błędnikowego w pozycji stojącej 126 10. Test symetrycznego tonicznego odruchu szyjnego 127 11. Test odruchu Landaua 128 12. Test odruchu amfibii w pozycji na brzuchu i na plecach 129 13. Test odruchu stopniowego obrotu tułowia w biodrach i w barkach 130 14. Test optycznego odruchu prostowania głowy 132 15. Test błędnikowego odruchu prostowania głowy 133 Rozdział VI GDZIE SZUKAĆ POMOCY? 135 1. Określenie poziomu wymaganej terapii 135 2. Jak rodzice mogą pomóc swoim dzieciom 136 3. Poziom 1. Gdy dziecko wymaga profesjonalnej pomocy 139 4. Poziom 2. Trening może być prowadzony w szkole lub w domu pod nadzorem specjalisty 140 5. Poziom 3. Dziecko może odnieść korzyść z programu grupowych ćwiczeń rozwojowych 141 6. Nauczanie dzieci z uwzględnieniem prawidłowego schematu ich rozwoju 141 Rozdział VII EWOLUCJA POGLĄDÓW – ROZWAŻANIA NAD ODRUCHAMI 161 1. Historia 161 2. Przegląd badań klinicznych 167 3. Przegląd badań nad efektami programu stymulacji i hamowania odruchów 170 4. Podsumowanie 173 Studia przypadków 177 Wybrane artykuły autorstwa Sally Goddard Blythe 183 Słownik terminów 211 Przydatne adresy 214 Literatura 215 Indeks rzeczowy 222 Indeks nazwisk 228