0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2015

  • Wydanie/Copyright: wyd. 2

  • Autor: Sally Goddard Blythe

  • Tłumacz: Magdalena Macińska

  • Wydawca: Wydawnictwo Naukowe PWN

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 39,00 zł
Najniższa cena z 30 dni: 29,25 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

27,30 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Jak ocenić dojrzałość dziecka do nauki

Kolejna książka uznanej specjalistki w dziedzinie rozwoju dziecka, Sally Goddard Blythe!

Znaczny odsetek uczniów wykazuje niepełną sprawność ruchową oraz niestabilność postawy. Badania wskazują na bezpośredni związek pomiędzy niedojrzałością układu ruchowego a osiągnięciami w szkole. Jak sobie z tym radzić?

Praktyczny przewodnik zawierający informacje na temat prawidłowości w rozwoju ruchowym dziecka i jego powiązań z uczeniem się. Autorka pokazuje związek pomiędzy takimi wskaźnikami, jak koordynacja wzrokowo-ruchowa, kontrola postawy a gotowością dziecka do nauki. Publikacja zawiera narzędzia pozwalające na ocenę aktualnego poziomu rozwoju motoryki dziecka w wieku przedszkolnym i szkolnym, a także kompletny program rozwoju ruchowego.

Dzięki odpowiedniemu wsparciu oraz szkoleniom nauczyciele oraz inni specjaliści mogą nauczyć się, jak rozpoznawać oznaki opóźnienia rozwojowego, aby dziecko mogło być skierowane do odpowiedniego terapeuty albo też objęte programem ćwiczeń.

Książka stanowi zestaw narzędzi pozwalających:

rozpoznać, u których dzieci występują niedojrzałe odruchy,
wprowadzić program ćwiczeń fizycznych i ocenić wyniki.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Psychologia »
    3. Psychologia rozwoju człowieka
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-01-21117-2
  • ISBN druku: 978-83-011-8104-8
  • Liczba stron: 130
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Podziękowania 9
Rozdział 1 WSTĘP 11
	1.1. Przegląd zagadnień poruszanych w książce    11
	1.2. Podstawy testowania i korekcji niedojrzałości neuroruchowej   12
	1.3. Co to jest INPP? 13
	1.4. Program ćwiczeń integrujących dla szkół    14
	1.5. Co to jest niedojrzałość neuromotoryczna?    15
	1.6. Jaki wpływ na naukę mają odruchy pierwotne? 16
	1.7. Czym są odruchy pierwotne? 16
	1.8. Jaki wpływ na edukację ma dojrzałość neuromotoryczna?  17
	1.9. Jaki jest cel przesiewowych testów rozwojowych? 19
	1.10. Po co badać postawę i równowagę?    20
	1.11. Po co oceniać równowagę?    20
	1.12. Jaka jest różnica między równowagą statyczną a dynamiczną?   21
	1.13. Jakie znaczenie dla uczenia się ma kontrola postawy?    22
	1.14. Odruchy pierwotne – dlaczego bada się akurat te trzy odruchy?   22
		1.14.1. Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS) 23
		1.14.2. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) 24
		1.14.3. Toniczny odruch błędnikowy (TOB)   26
	1.15. Jakie istnieją dowody na związek równowagi, postawy i odruchów z osiągnięciami szkolnymi?    26
	1.16. Jakie są dowody na to, że interwencja w postaci programów ruchowych nakierowanych na odruchy pierwotne przyczynia się do poprawy wyników szkolnych? 30
	1.17. W jaki sposób korzystać z testów przesiewowych?    31
Rozdział 2 ROZWOJOWE TESTY PRZESIEWOWE DLA DZIECI W WIEKU 4–7 LAT 37
	2.1. Instrukcje ogólne 37
		2.1.1. Punktacja 38
		2.1.2. Testy 38
	2.2. Testy neuromotoryczne 38
		2.2.1. Próba Romberga    38
		2.2.2. Stanie na jednej nodze    40
		2.2.3. Test czworakowania 42
		2.2.4. Przekraczanie linii środkowej – test 1    43
		2.2.5. Przekraczanie linii środkowej – test 2    45
		2.2.6. Test przeciwstawnego palca i kciuka   46
	2.3. Testy odruchów pierwotnych 48
		2.3.1. Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS) 48
		2.3.2. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) 50
		2.3.3. Toniczny odruch błędnikowy w pozycji wyprostowanej (TOB)  51
	2.4. Testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo-ruchowej  53
		2.4.1. Zadania rysunkowe 54
		2.4.2. Testy dodatkowe    58
	2.5. Arkusz wyników dla testów wykonywanych w grupie 4–7-latków  60
	2.6. Arkusze obserwacyjne 61
	2.7. Interpretacja wyników    62
		2.7.1. Testy koordynacji motoryki dużej, równowagi i odruchów   62
		2.7.2. Testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo-ruchowej   62
Rozdział 3 PRZESIEWOWE TESTY ROZWOJOWE PRZEZNACZONE DLA DZIECI POWYŻEJ 7. ROKU ŻYCIA 65
	3.1. Instrukcje ogólne 65
		3.1.1. Punktacja 66
		3.1.2. Testy 66
	3.2. Testy koordynacji motoryki dużej i równowagi   67
		3.2.1. Chodzenie po linii prostej 67
		3.2.2. Chodzenie na zewnętrznych krawędziach stóp   69
	3.3. Testy nieprawidłowych odruchów pierwotnych 70
		3.3.1. Asymetryczny toniczny odruch szyjny (ATOS) 71
		3.3.2. Symetryczny toniczny odruch szyjny (STOS) 74
		3.3.3. Toniczny odruch błędnikowy (TOB)   75
	3.4. Testy funkcji okoruchowych 77
		3.4.1. Test fiksacji, konwergencji i kontroli ruchów sakadowych (Valett)   78
		3.4.2. Test integracji wzrokowej 79
	3.5. Testy rozpoznawania obrazów i mowy   79
		3.5.1. Różnicowanie dźwięków (pojedynczych dźwięków, zbitek dźwięków i sylab) 79
		3.5.2. Synteza dźwięków 81
	3.6. Testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo-ruchowej  82
		3.6.1. Percepcja wzrokowa 82
		3.6.2. Integracja wzrokowo-ruchowa (VMI)    84
		3.6.3. Zaburzenia percepcji przestrzennej   85
		3.6.4. Test standardowych figur Tansleya   85
		3.6.5. Figury oparte na wzrokowo-motorycznym teście Bender Gestalt    85
		3.6.6. Punktacja dla testów na percepcję wzrokową 90
		3.6.7. Testy dodatkowe    92
	3.7. Arkusze wyników dla testów wykonywanych w grupie 7+  94
	3.8. Arkusze obserwacyjne (7+)    95
	3.9. Interpretacja wyników 96
		3.9.1. Testy koordynacji motoryki dużej, równowagi i odruchów   96
		3.9.2. Testy percepcji wzrokowej i integracji wzrokowo‑ruchowej   96
		3.9.3. Testy na rozpoznawanie dźwięków i mowy   97
Rozdział 4 PROGRAM ĆWICZEŃ INTEGRUJĄCYCH INPP 99
	4.1. W jaki sposób należy korzystać z programu ćwiczeń integrujących  99
		4.1.1. Ćwiczenia integrujące    100
		4.1.2. W jaki sposób program ćwiczeń ruchowych może poprawić wyniki w nauce? 100
		4.1.3. Zasady wykonywania ćwiczeń 101
		4.1.4. Wskazówki dotyczące rozkładu ćwiczeń    103
	4.2. Program ćwiczeń integrujących 103
		4.2.1. Wstęp 103
		4.2.2. Wiatrak 103
		4.2.3. Gąsienica 104
		4.2.4. Zaciekawiona gąsienica    105
		4.2.5. Ukwiał 105
		4.2.6. Ośmiornica (część 1) 106
		4.2.7. Rozdrażniona gąsienica    107
		4.2.8. Spadochron 107
		4.2.9. Ośmiornica (część 2) 108
		4.2.10. Unoszenie głowy    109
		4.2.11. Ryba 109
		4.2.12. Jaszczurka110
		4.2.13. Dłoń do stopy 111
		4.2.14. Dłoń do kolana 111
		4.2.15. Zawias 112
		4.2.16. Klamra 112
		4.2.17. Rotacja dolnej części ciała 113
		4.2.18. Rotacja górnej części ciała 114
		4.2.19. Siadanie 114
		4.2.20. Huśtawka 115
		4.2.21. Aligator 116
		4.2.22. Pełzanie naprzemienne    116
		4.2.23. Kot 117
		4.2.24. Czworakowanie naprzemienne z podparciem trójpunktowym  119
		4.2.25. Czworakowanie naprzemienne na dłoniach i kolanach 120
	4.3. Dodatkowe ćwiczenia integrujące prawą i lewą stronę ciała  120
		4.3.1. Orzeł 121
		4.3.2. Ćwiczenia palców    122
	4.4. Uwagi końcowe 123
Materiały dodatkowe 125
DVD szkoleniowe 125
Szkolenia 125
Materiały uzupełniające do książki 125
Informacje dodatkowe na temat programów terapeutycznych   126
Inne książki autorki 127
Indeks nazwisk 128
Indeks rzeczowy 129

Inni Klienci oglądali również

15,26 zł 16,95 zł
Do koszyka

Nauczyciel wczesnej edukacji kreatorem środowiska edukacyjnego dziecka

Przekazywana do rąk Czytelnika książka to kolejny tom podejmujący tematykę nauczyciela wczesnej edukacji (seria „Wczesna Edukacja”) pod redakcją pracowników Katedry Pedagogiki Wieku Dziecięcego Uniwersytetu Łódzkiego. W każdej...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Godność dziecka jako kategoria antropologiczno-pedagogiczna

Wiktor Wolman, doktor nauk pedagogicznych, studiował filozofię i etykę na UKSW. Adiunkt w Instytucie Filozofii i Socjologii Akademii Pedagogiki Specjalnej im. Marii Grzegorzewskiej. Autor publikacji z zakresu antropologii, etyki i pedagogiki. Na...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

Deficyty w rozwoju somatycznym i motorycznym dzieci i młodzieży z dysfunkcją wzroku

Głównym problemem podjętym w pracy była identyfikacja deficytów w rozwoju somatycznym i motorycznym osób z dysfunkcją wzroku (DW), na podstawie oceny zmian podstawowych cech budowy ciała, a także kondycyjnych i koordynacyjnych zdol...
15,12 zł 16,80 zł
Do koszyka

Czynniki warunkujące wewnątrzpopulacyjną zmienność konstytutywnej pigmentacji skóry i włosów u dzieci odmiany białej w okresie przedpokwitaniowym

Pigmentacyjny fenotyp człowieka powstaje na podstawie złożonego genetycznego „planu”, który w trakcie rozwoju jest modyfikowany przez wiele czynników działających na różnych etapach ontogenezy. Genetyczne determinanty w...
104,30 zł 149,00 zł
Do koszyka

Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym

Gerokinezjologia. Nauka i praktyka aktywności fizycznej w wieku starszym została oparta na bogatym doświadczeniu praktycznym Autora i wszechstronnej analizie najnowszego światowego piśmiennictwa. Podjęto tu kwestie interdyscyplinarne, m.in. o charakter...
16,82 zł 18,69 zł
Do koszyka

Mały tyran. Jak mądrze kochać dziecko

Bestseller! Mały tyran to książka, którą powinien przeczytać każdy z rodziców. Poradnik, jak mądrze kochać dziecko i nauczyć się wyznaczać jasne granice. Pozycja, która tłumaczy, jak unikać pułapek w wychowaniu dziecka od pierwszyc...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!