0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Warszawa, 2014

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Maria Dakowska

  • Wydawca: Wydawnictwa Uniwersytetu Warszawskiego

  • Formaty:
    ePub mobi PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 16,70 zł
Najniższa cena z 30 dni: 10,80 zł
Cena produktu

Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.

Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.

Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.

15,03 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

O rozwoju dydaktyki języków obcych jako dyscypliny naukowej

Obecnie dydaktyka języków obcych, jako nauka i praktyka, musi sprostać nie lada wyzwaniom. Wynikają one z bezprecedensowych zjawisk społeczno-kulturowych, jakich jesteśmy uczestnikami: wykształcenia się społeczeństwa informacyjnego, dostępności elektronicznych środków komunikacji masowej w kulturze globalnej oraz dominującej roli języka angielskiego jako lingua franca. Zjawiska te wymuszają rewolucję w sposobie myślenia o podstawach nauczania języków obcych.

Książka przedstawia krótki rys usamodzielniania się tej dziedziny, poczynając od refleksji zdroworozsądkowej poprzez tzw. metodykę nauczania aż po wykształcenie się względnie niezależnej dyscypliny akademickiej. Zawiera autorską koncepcję dydaktyki języków obcych jako nauki:
względnie autonomicznej, tzn. określającej swój przedmiot badań według własnych priorytetów,
empirycznej, czyli docierającej do rzeczywistych procesów użycia języka jako komunikacji językowej, oraz, przede wszystkim,
humanistycznej, stawiającej w centrum swojego zainteresowania osobę ucznia jako podmiot procesów użycia i uczenia się języka.

Czytelnik znajdzie w książce uzasadnienie, dlaczego tylko tak rozumiana dyscyplina naukowa może mieć szanse na generowanie wiedzy praktycznie użytecznej, to znaczy aplikacji będących podstawą nowoczesnego i profesjonalnego nauczania języków obcych, zwłaszcza angielskiego, w skali masowej.

*********

On the development of foreign language didactics as a scientific discipline

The book contains an original concept of foreign language didactics, being science: relatively autonomous, i.e. defining its subject of research according to its own priorities; empirical, or reaching the real processes of using language in verbal communication; and, above all, humanistic, focusing on a student as a subject of the processes of language use and learning.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauka języków obcych »
    3. Język angielski
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologia polska
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Nauki humanistyczne »
    3. Filologie obce
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-235-1412-1
  • ISBN druku: 978-83-235-1227-1
  • Liczba stron: 144
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
WSTĘP 13

ROZDZIAŁ 1. W poszukiwaniu wiedzy praktycznie użytecznej 15
	1.1. Nauczanie języków obcych jako sfera działalności praktycznej a przyswajanie i nauczanie języków obcych jako przedmiot dyscypliny naukowej 16
	1.2. Stadia rozwoju dziedziny uczenia się i nauczania języków obcych 18
	1.3. Konstytucja dydaktyki języków obcych jako empirycznej dyscypliny naukowej i jej znaczenie dla możliwości generowania wiedzy praktycznie użytecznej 20
	1.4. Program nauki empirycznej jako recepta na wiedzę praktycznie użyteczną 22
	1.5. Podsumowanie 23

ROZDZIAŁ 2. Dydaktyka języków obcych we współczesności 24
	2.1. Wnioski z przeszłości – koncepcja nauczania języków obcych jako metodyki 25
		2.1.1. Wady tej koncepcji 26
	2.2. Na czym polega określenie własnej tożsamości dziedziny naukowej i dlaczego jest to trudne w przypadku dydaktyki języków obcych? 28
	2.3. O możliwościach poznawczych nauki 30
	2.4. Zalety programu „normalnej” nauki 32
	2.5. Odrzucenie metodyki jako docelowej koncepcji dziedziny przyswajania i nauczania języków obcych 33
	2.6. Na czym polega tożsamość dydaktyki języków obcych? 35
	2.7. Wybrane koncepcje w nauczaniu języków obcych i ich ocena 38
		2.7.1. Autonomia ucznia 38
		2.7.2. Nauczanie przez treść 40
		2.7.3. Nauczanie oparte na zadaniach 42
		2.7.4. Wnioski na przyszłość 45
	2.8. Społeczeństwo informacyjne a nauczanie języków obcych 46
	2.9. Podsumowanie 50

ROZDZIAŁ 3. Determinanty przedmiotu badań dydaktyki języków obcych 51
	3.1. O nieodzowności modelowania zjawisk językowych dla celów dydaktyki językowej 51
	3.2. Determinanty zewnętrzne modelu przedmiotu badań 54
	3.3. Determinanty wewnętrzne modelowania użycia i przyswajania języka jako przedmiotu badań dydaktyki języków obcych_57
		3.3.1. Źródło i status modelu 57
		3.3.2. Funkcje modelu wewnątrz nauki 59
	3.4. Podsumowanie 60

ROZDZIAŁ 4. Dydaktyka języków obcych jako „normalna” nauka 63
	4.1. Problem zasadniczy 63
	4.2. Dydaktyka języków obcych jako nauka – w jakim sensie tego terminu? 65
	4.3. Co oznacza określenie „normalna” nauka? 65
	4.4. Program „normalnej” nauki jako alternatywa względem ujęć skrajnych 67
	4.5. Stopień skomplikowania materii językowej a społeczne zapotrzebowanie na wiedzę praktycznie użyteczną 70
	4.6. Program „normalnej” nauki jako sposób na redukcję niepewności 73
	4.7. Program „normalnej” nauki jako panaceum na rozterki związane z akademicką tożsamością dydaktyki języków obcych 76
	4.8. Plusy i minusy programu „normalnej” nauki jako redukcji niepewności 77
	4.9. Podsumowanie 78

ROZDZIAŁ 5. Kognitywna koncepcja nauki a dydaktyka języków obcych 79
	5.1. Aktywność podmiotu poznawczego w środowisku naturalnym i społeczno-kulturowym 80
	5.2. Cechy dystynktywne poznawczej działalności człowieka 81
	5.3. Konstruktywny charakter procesów poznawczych 85
	5.4. Poznanie naukowe jako specjalizacja procesów poznawczych człowieka 86
	5.5. Naukowe procesy poznawcze a dydaktyka języków obcych jako nauka 89
	5.6. Podsumowanie 91

ROZDZIAŁ 6. Wyposażenie poznawcze i komunikacyjne ucznia języka obcego 93
	6.1. Mapa problemu 94
	6.2. Rola świadomości w przyswajaniu języka obcego 96
	6.3. Przyswajanie języka obcego jako przetwarzanie informacji przez człowieka 97
	6.4. Przyswajanie języka obcego jako przypadek komunikacji językowej 102
	6.5. Charakter procesów komunikacyjnych 102
	6.6. Zaangażowanie uczestników komunikacji całymi swoimi osobami, umysłem i ciałem 105
	6.7. Rodzaje zdarzeń komunikacyjnych 106
	6.8. Centralna pozycja znaczenia i sensu w komunikacji językowej 107
	6.9. Konstruktywny i strategiczny udział ucznia w komunikacji językowej 108
	6.10. Język jako kod komunikacji 109
	6.11. Procesy rozumowania dostępne uczniowi 110
	6.12. Interakcja pomiędzy procesami komunikacyjnymi a uczeniem się 112
	6.13. Podsumowanie 113

ROZDZIAŁ 7. Zamiast wniosków: pytania podstawowe dla nauczania języków obcych 114
	7.1. Główne punkty odniesienia w dziedzinie uczenia się i nauczania języków obcych 115
	7.2. Z jakim zjawiskiem mamy do czynienia, mówiąc o użyciu i przyswajaniu języka nieprymarnego? 118
	7.3. Gdzie zlokalizowane są procesy użycia i uczenia się języka i co ta lokalizacja oznacza dla kwestii nauczania języka obcego w warunkach edukacyjnych? 119
	7.4. Jaki jest mechanizm uczenia się języka obcego i co to oznacza dla procesów nauczania tego języka? 120
	7.5. Jak przebiega uczenie się języka i jak możemy wywoływać ten proces w warunkach edukacyjnych? 121
	7.6. Na czym polega akt przyswajania języka obcego i co to oznacza dla konstruowania aktów nauczania języka? 123
	7.7. Jaki charakter mają zmiany zachodzące w procesie uczenia się języka i do jakiego stopnia mogą być one stymulowane w warunkach klasowych? 124
	7.8. Jeśli dla celów nauczania odrzucamy tradycyjną lingwistyczną definicję języka jako systemu form, jaka charakterystyka użycia języka powinna ją w związku z tym zastąpić? 124
	7.9. Podsumowanie 128

ZAKOŃCZENIE 129
SUMMARY: On the development of foreign language didactics as a scientific discipline 131
SPIS LITERATURY 133
WYJAŚNIENIE WAŻNIEJSZYCH TERMINÓW 138
INDEKS 141

Inni Klienci oglądali również

34,30 zł 49,00 zł
Do koszyka

Słownik wyrazów obcych PWN

Nowe, zaktualizowane wydanie Słownika wyrazów obcych PWN. Autorka odnotowuje zmiany, które dokonały się w polskiej frazeologii w ciągu ostatniej dekady.Słownik zawiera ok. 10 500 haseł, głównie z dziedzin takich, jak: informa...
35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Jak i o czym po angielsku?

Słówka, zwroty i dialogi w języku angielskim pomocne i niezbędne każdego dniaCzytelnik znajdzie w książce zasób pytań, odpowiedzi, słów i zwrotów umożliwiających porozumiewanie się w codziennych sytuacjach związanych z...
89,10 zł 99,00 zł
Do koszyka

Prawa dziecka jako pacjenta

W książce "Prawa dziecka jako pacjenta" zwrócona została w sposób kompleksowy uwaga na kluczowe zjawisko, jakim są uprawnienia małoletnich pacjentów w trakcie podejmowania w stosunku do nich działań diagnostyczno-terapeut...
44,91 zł 49,90 zł
Do koszyka

Pewna ty! Jak być skuteczną w pracy i nie zwariować

Bądź pewną siebie w miejscu, w którym jesteś!Nie wiesz, co zrobić ze swoją karierą? A może Twoje plany zawodowe stanęły w miejscu? Skąd wziąć zawodową pewność siebie, poczuć satysfakcję z pracy i codzienności? Okazuje się, że można s...
26,99 zł 29,99 zł
Do koszyka

Jak Kościół Katolicki stworzył Polskę i Polaków

Czym jest Polska? Skąd się wzięła? Po co ona komu? Nie chodzi tu o Polskę w sensie geograficznym czy gospodarczym, ale metafizycznym i cywilizacyjnym. Dlaczego warto być Polakiem? Takich pytań dziś się już nie zadaje. Są staromodne, przestarzałe, nie n...
25,11 zł 27,90 zł
Do koszyka

Asertywność w praktyce. Jak zachować się w typowych sytuacjach?

Wiesz, że możesz zachować się asertywnie, a jednak w konkretnej sytuacji brakuje ci słów? Masz dość czytania o asertywności i chcesz szybko poprawić swoje relacje z ludźmi? To książka dla tych, którzy pragną być skuteczni w praktyce!

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!