Theory and Practice of Second Language Acquisition 2017. Vol. 3 (1)
Theory and Practice of Second Language Acquisition, Volume 3, Issue 1 to czwarty numer nowopowstałego czasopisma (półrocznik) poświęconego pracom teoretycznym oraz badaniom empirycznym zajmującym się przyswajaniem języka drugiego oraz uczeniem się języka obcego. Jest czasopismem o zasięgu międzynarodowym gromadzi bowiem autorów z wielu środowisk akademickich poza Polską.
Tegoroczny pierwszy numer koncentruje się na zjawisku zanikania uprzednio przyswojonego języka obcego u nauczycieli, porównaniu procesu nauczania języka chińskiego w Polsce i w Chinach, czynniku wieku w kontekście przyswajania trzeciego (lub kolejnego) języka obcego, postawach studentów libijskich wobec autentycznych materiałów do nauki język angielskiego, wykorzystaniu multimodalnych materiałów edukacyjnych w polskich szkołach na wczesnym etapie nauczania oraz wykorzystaniu nowych technologii komunikacyjnych przez nauczycieli języka angielskiego. Tak jak poprzednie, obecny numer kierowany jest zarówno do badaczy procesów przyswajania języków, jak i do praktykujących glottodydaktyków.
Contents
Preface (Danuta Gabryś-Barker, Adam Wojtaszek) / 5
Dorota Lipińska: The Influence of Age and L2 on Third Language Acquisition in a Corporate
Environment / 7
Katarzyna Bańka: An Analysis of Higher Education Systems of Teaching Chinese as a Foreign
Language in Poland and China / 29
Elżbieta Gajek: ICT as Material Culture in CALL / 47
Salama Embark Saleh: Some Libyan EFL University Students’ Attitudes towards Using Authentic Materials for Reading Classes / 61
Teresa Maria Włosowicz: English Language Attrition in Teachers: Questions of Language Proficiency, Language Maintenance, and Language Attitudes / 75
Maria Stec: Multimodality of Cultural Content in ELT Materials for Young Learners / 101