Cena katalogowa – rynkowa cena produktu, często jest drukowana przez wydawcę na książce.
Najniższa cena z 30 dni – najniższa cena sprzedaży produktu w księgarni z ostatnich 30 dni, obowiązująca przed zmianą ceny.
Wszystkie ceny, łącznie z ceną sprzedaży, zawierają podatek VAT.
Książka traktuje o potrzebach i problemach społecznych oraz zdrowotnych identyfikowanych i analizowanych w przebiegu życia człowieka, a także o instytucjach, które potrzeby te zaspokajają, problemy zaś łagodzą a nawet rozwiązują.
Książka wyrosła z doświadczenia autorek zarówno w pracy dydaktycznej w ramach wykładów na temat polityki społecznej i zdrowotnej, jak i w badaniach naukowych, prowadzonych w Instytucie Zdrowia Publicznego Wydziału Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum.
WPROWADZENIE: O przedmiocie i zastosowanych pojęciach 9 PREFACE: On the subject and used concepts 15 ROZDZIAŁ 1 25 Perspektywa przebiegu życia w polityce społecznej i zdrowotnej 25 Wprowadzenie 25 1.1. Perspektywa cyklu życia w naukach o zdrowiu 28 1.2. Perspektywa przebiegu życia w naukach społecznych 29 1.3. Metody analizy przebiegu życia 31 1.4. Polityka społeczna i zdrowotna w przebiegu życia 32 ROZDZIAŁ 2 37 Integracja i koordynacja spraw społecznych i zdrowotnych 37 Wprowadzenie 37 2.1. Integracja i/lub koordynacja w systemie ochrony zdrowia 39 2.2. Integracja i koordynacja w polityce społecznej 42 2.3. Model integracji/koordynacji polityki społecznej i zdrowotnej 48 ROZDZIAŁ 3 53 Problemy zdrowotne i społeczne dzieci 53 Wprowadzenie 53 3.1. Potrzeby i problemy zdrowotne dzieci 55 3.2. Dziecko w zmieniającej się rodzinie 61 3.3. Podstawy materialne rozwoju dzieci 63 3.4. Potrzeby opiekuńcze 64 3.5. Opieka i edukacja – przedszkola 67 3.6. Edukacja wczesnoszkolna 75 3.7. Rozproszone instytucje 77 3.8. Koordynowanie działań na rzecz dzieci 80 ROZDZIAŁ 4 87 Problemy zdrowotne i społeczne młodzieży 87 Wprowadzenie 87 4.1. Edukacja wczesnoszkolna 89 4.2. Zdrowie młodzieży 91 4.3. Rola rodziny 103 4.4. Relacje z śnikami 106 4.5. Edukacja i szkoła 108 4.6. Szkoła a potrzeby rynku pracy 117 4.7. Aktywność społeczna młodzieży 119 4.8. Praca młodzieży 122 4.9. Ubóstwo 126 4.10. Polityka wobec młodzieży 129 4.11. Koordynacja polityki wobec młodzieży 131 ROZDZIAŁ 5 139 Problemy zdrowotne i społeczne młodych dorosłych 139 Wprowadzenie 139 5.1. Zdrowie młodych dorosłych 141 5.2. Problemy funkcjonowania młodych dorosłych w sferze pracy 154 5.3. Praca i zabezpieczenie dochodowe kobiet 158 5.4. Życie rodzinne młodych dorosłych 163 5.5. Integracja i koordynacja polityk ukierunkowanych na młodych dorosłych 172 ROZDZIAŁ 6 183 Problemy zdrowotne i społeczne późnej dorosłości 183 Wprowadzenie 183 6.1. Potrzeby i problemy zdrowotne populacji 45–65/67 lat 185 6.2. Powstawanie niepełnosprawności 191 6.3. Aktywność w sferze pracy 192 6.4. Kształcenie ustawiczne 195 6.5. Życie rodzinne 199 6.6. Integracja polityki społecznej i zdrowotnej na przedpolu starości 205 ROZDZIAŁ 7 211 Problemy zdrowotne i społeczne w okresie starości 211 Wprowadzenie 212 7.1. Przebieg życia w okresie starości: trzeci i czwarty wiek 213 7.2. Problemy zdrowotne osób starszych 215 7.3. Niepełnosprawność i niesamodzielność 224 7.4. Życie rodzinne i kontakty społeczne 225 7.5. Problem wieku emerytalnego i dalszej pracy 229 7.6. Zagrożenie ubóstwem i emerytury 233 7.7. Polityka społeczna i zdrowotna wobec osób starszych 237 7.8. Opieka długoterminowa 244 7.9. Organizacje społeczne osób starszych i na rzecz osób starszych 246 7.10. Koordynacja polityk publicznych wobec osób starszych 248 ZAKOŃCZENIE: W kierunku rekomendacji 255
Dr Marzena Tambor jest absolwentką kierunku Zdrowie Publiczne na Wydziale Nauk o Zdrowiu Uniwersytetu Jagiellońskiego Collegium Medicum. Stopień naukowy doktora (PhD) w obszarze ekonomiki zdrowia uzyskała na Uniwersytecie Maastricht (Holandia). Jest zatrudniona na stanowisku adiunkta w Instytucie Zdrowia Publicznego WNZ UJ CM. W pracy dydaktycznej i naukowej łączy zagadnienia z obszaru ekonomiki zdrowia i zabezpieczenia społecznego.