0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2010

  • Autor: Olga Rzycka

  • Wydawca: Wolters Kluwer Polska SA

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 53,00 zł
47,70 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Niezwykła moc zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi

Liderzy, którzy zadają pytania, wspierają swoich ludzi, zachęcają ich do partycypacji w zarządzaniu, do pracy zespołowej, do dzielenia się pomystami i zgłaszania innowacji. Za pomocą pytań budują relacje i rozwiązują problemy. Pytania zachęcają do myślenia. Za ich sprawą rodzą się nowe pomysły i powstają nowe sposoby podejścia do dobrze znanych zadań. Dzięki nim jesteśmy pewniejszymi siebie nadawcami komunikatów. Niestety, wielu liderów jest nieświadomych niezwykłej mocy zadawania pytań w zarządzaniu ludźmi. Nie interesują się tym, co dzieje się z ich podwładnymi, dlatego umyka im wiele informacji, które mogłyby pomóc w zarządzaniu zespołami i osiąganiu celów. Ciekawość bowiem pomaga w zarządzaniu. Ćwiczyć ją można właśnie poprzez zadawanie pytań. Dobre pytania otwierają zamknięte dotychczas drzwi, stymulują do oryginalnego myślenia, prowokują zmianę. Dzięki nim ludzie sprawdzają swoje aspiracje, motywacje, wybory, założenia, priorytety i zachowania.Autorka książki głosi tezę, że zadaniem współczesnego menedżera jest zadawanie większej liczby właściwych pytań, a umiejętność komunikacji stanowi esencję sukcesu. Nie uważa jednak, że menedżerowie zadają za mało pytań. Często zadają nieodpowiednie pytania. Jedni nie pytają w sposób, który prowadzi do szczerych, głębokich odpowiedzi, inni nie wiedzą, jak słuchać odpowiedzi i jak zbudować klimat, w którym zadawanie pytań będzie pożądanym standardem. Dlatego powstała ta książka. Dzięki jej lekturze staniesz się silniejszym liderem, nauczysz się, jak zadawać właściwe pytania, jak efektywnie słuchać i jak kreować atmosferę, w której zadawanie pytań jest czymś naturalnym.Adresaci:
Publikacja jest adresowana do menedżerów różnych szczebli, zarówno tych, którzy dopiero zaczynają karierę i nabywają umiejętności kierowania zespołami, jak i prezesów firm oraz dyrektorów zarządzających.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Wydawnictwa prawnicze
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-264-0852-6
  • ISBN druku: 978-83-264-1087-1
  • EAN: 9788326408526
  • Liczba stron: 264
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
O autorce 
 str. 11

Przedmowa  
 str. 13

Wstęp  
 str. 15

Część I. O co chodzi z tymi pytaniami?  
 str. 19

Rozdział 1. Z jakiego powodu napisałam książkę o pytaniach?  
 str. 21

Powód 1. Zmiana na lepsze  
 str. 21

Powód 2. Nowy kierunek  
 str. 22

Powód 3. Progres komunikacyjny  
 str. 23

Rozdział 2. Dlaczego warto zadawać pytania?  
 str. 25

Powód 1. Odpowiedzi  
 str. 26

Powód 2. Myślenie  
 str. 27

Powód 3. Informacje  
 str. 29

Powód 4. Kontrola  
 str. 32

Powód 5. Otwieranie się  
 str. 33

Powód 6. Jakościowo dobre słuchanie  
 str. 34

Powód 7. Przekonanie siebie  
 str. 35

Rozdział 3. Nowe narzędzie zarządzania?  
 str. 37

Co się dzieje, kiedy liderzy nie zadają pytań?  
 str. 38

Twarzą w twarz z rzeczywistością  
 str. 39

Pytania - najważniejsze narzędzie przywódcy  
 str. 39

Dobre pytania i wielcy liderzy  
 str. 40

Rozdział 4. Kultura organizacyjna oparta na zadawaniu pytań  
 str. 42

Czym jest kultura organizacyjna oparta na pytaniach?  
 str. 43

Korzyści organizacyjne płynące z kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 
 str. 43

Korzyści indywidualne płynące z kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 
 str. 47

Rozdział 5. Trudności z zadawaniem pytań  
 str. 51

Pragnienie chronienia siebie  
 str. 51

Pośpiech  
 str. 53

Brak umiejętności  
 str. 53

Brak przyzwolenia w firmie na zadawanie pytań  
 str. 54

Dyskomfort  
 str. 55

Rozdział 6. Czym są właściwe pytania?  
 str. 57

Pytania, które odbierają energię i które jej dodają  
 str. 58

Korzyści z wielkich pytań  
 str. 59

Rozdział 7. Rodzaje pytań  
 str. 62

Pytania zamknięte i otwarte  
 str. 63

Inne rodzaje pytań  
 str. 67

Tworzenie mądrych pytań  
 str. 71

Pytania o negatywnych konotacjach  
 str. 73

Dodatkowe przykłady dobrych pytań  
 str. 75

Rozdział 8. Sztuka zadawania pytań 
 str. 77

Uczenie się i osądzanie  
 str. 77

Jak formułować pytania?  
 str. 80

Etapy procesu zadawania pytań  
 str. 81

Rozdział 9. Właściwy sposób zadawania pytań  
 str. 88

System zadawania pytań  
 str. 88

Złote zasady sztuki zadawania pytań  
 str. 91

Rozdział 10. Słuchanie i obserwacja  
 str. 96

Aktywne słuchanie  
 str. 98

Cztery organy słuchania  
 str. 99

Kilka wskazówek związanych z aktywnym słuchaniem  
 str. 99

Słuchanie typu A  
 str. 101

Słuchanie typu B  
 str. 104

Co robić, żeby dobrze słuchać?  
 str. 105

Obserwacja  
 str. 109

Rozdział 11. SFA - koncentracja na rozwiązaniach  
 str. 113

Solution Focused Approach - podejście skupione na rozwiązaniu  
 str. 114

Problem i rozwiązanie  
 str. 115

Zasady podejścia skupionego na rozwiązaniu  
 str. 116

Solution Focused Coaching - coaching skupiony na rozwiązaniu 
 str. 117

Trzy etapy poszukiwania rozwiązania  
 str. 117

Rozmowy oparte na SFC  
 str. 118

Narzędzia umożliwiające kreowanie rozwiązań  
 str. 119

Pytania budujące rozwiązanie  
 str. 119

Rozdział 12. Kreowanie kultury organizacyjnej związanej z zadawaniem pytań  
 str. 124

Rola lidera w kształtowaniu kultury organizacyjnej opartej na zadawaniu pytań 
 str. 124

Przełamywanie oporu  
 str. 129

Część II. Pytania w służbie zarządzania  
 str. 133

Rozdział 13. Budowanie wzmacniających relacji 
 str. 135

Wzmacnianie refleksji i uczenia się  
 str. 137

Zachęcanie do działania i innowacji  
 str. 137

Pytania i zespół  
 str. 138

Rozwiązywanie konfliktów  
 str. 142

Dzielenie się odpowiedzialnością  
 str. 143

Budowanie przywództwa  
 str. 144

Rozdział 14. Pytania i rekrutacja  
 str. 145

Profil idealnego pracownika  
 str. 145

Wywiady  
 str. 150

Cztery obszary profilu pracy - przykłady i pytania  
 str. 152

Aktywne słuchanie kandydatów  
 str. 155

Końcowa faza rozmowy  
 str. 156

Referencje  
 str. 157

Pytania przydatne w trakcie rozmowy z kandydatem  
 str. 157

Pytania do nowych pracowników  
 str. 158

Rozdział 15. Szkolenie i coachowanie  
 str. 160

Rozdział 16. Pytania i ustalanie celów  
 str. 164

Rozdział 17. Motywowanie  
 str. 168

Atmosfera motywacji  
 str. 168

Rozdział 18. Delegowanie  
 str. 175

Rozdział 19. Rozwiązywanie problemów  
 str. 181

Etapy rozwiązywania problemów  
 str. 183

Problemy osobiste  
 str. 185

Praca wstecz  
 str. 190

Kreatywność  
 str. 190

Rozdział 20. Ocena okresowa  
 str. 195

Pytania w czasie rozmowy oceniającej  
 str. 199

Rozdział 21. Podejmowanie decyzji i działania  
 str. 203

Krok 1. Podejmowanie decyzji  
 str. 203

Krok 2. Podejmowanie działania  
 str. 205

Indywidualne podejmowanie decyzji  
 str. 206

Rozdział 22. Kreowanie strategii i umożliwianie zmian  
 str. 210

Odświeżanie perspektywy  
 str. 210

Interesariusze  
 str. 211

Rozwijanie wizji i wartości strategicznych  
 str. 213

Przewodzenie zmianom organizacyjnym  
 str. 215

Rozdział 23. Konkluzje i zakończenie  
 str. 218

Zadawanie pytań zmienia nas  
 str. 218

Pytania do samego siebie  
 str. 219

Lider zadaje pytania  
 str. 220

Dodatek 1. Przykłady pytań  
 str. 223

Dodatek 2. Struktury prowadzenia rozmów  
 str. 244

Przypowieść na koniec  
 str. 256

Bibliografia (polecana literatura dodatkowa)  
 str. 257

Indeks  
 str. 261
Słowa kluczowe: poradnik

Inni Klienci oglądali również

102,60 zł 114,00 zł
Do koszyka

Choroby zatok przynosowych

Książka bardzo przydatna dla lekarzy rodzinnych, internistów i otorynolaryngologów w codziennej praktyce z uwagi na dużą zapadalność na choroby zatok przynosowych w naszym kraju . Odrębności etiologiczne i kliniczne wskazują, że nie...
18,00 zł 20,00 zł
Do koszyka

SPOŁECZNE I PRAWNE ASPEKTY HANDLU LUDŹMI

Handel ludźmi jest zbrodnią godności i wolności człowieka. Jest poważnym przestępstwem rażąco naruszającym podstawowe prawa człowieka, którego istotą jest wykorzystanie osoby nawet za jego zgodą, przy użyciu konkretnych metod i środków1.<...
52,56 zł 58,40 zł
Do koszyka

Badania marketingowe w zarządzaniu organizacją

Podręcznik obejmuje wiedzę z zakresu badań marketingowych. Autorzy przedstawili: istotę i znaczenie badań marketingowych; przygotowanie badania marketingowego; gromadzenie danych pomiarowych i budowę instrumentu pomiarowego; realizację badania marketin...
17,10 zł 19,00 zł
Do koszyka

Psychologia współczesnego menedżera. Zbuduj nowe kompetencje! Zestaw kursów doskonalących umiejętności pracy z ludźmi w biznesie

Książka przedstawia sprawdzone narzędzia zaczerpnięte od znanych terapeutów i trenerów, które znacznie poprawiają kompetencje menedżera zarządzającego zespołem ludzi. Sposób prezentacji kolejnych metod pracy został nakreś...
55,80 zł 62,00 zł
Do koszyka

Decyzje o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu w gospodarowaniu i zarządzaniu przestrzenią

„Zarządzanie przestrzenią jest problemem w istocie nowym, łączącym elementy zarządzania i planowania. Brakuje, jak dotychczas, w literaturze przedmiotu szerszych badań nad tym problemem (...) W tym też względzie uważam, że podjęty problem jest wa...
71,10 zł 79,00 zł
Do koszyka

Ryzyko operacyjne w naukach o zarządzaniu

Chcesz zapewnić ciągłość działania swojej firmie – naucz się zarządzać ryzykiem operacyjnymRyzyko operacyjne jest obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Zarządzanie nim wymaga nowego podejścia, uwzględ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!