0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY
Pobierz fragment
Wybierz format pliku:
Pobierz

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy, strategie, tendencje

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: 2013

  • Autor: Renata Oczkowska

  • Wydawca: Difin

  • Formaty:
    ePub mobi (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 56,00 zł
50,40 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy, strategie, tendencje

Prof. dr hab. Jerzy RóżańskiProblemy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce należą wciąż do aktualnych, niedostatecznie spenetrowanych zarówno w warstwie teoretycznej, jak i w badaniach empirycznych, zagadnień naukowych, tym trudniej poddających się jednoznacznym ocenom i analizom, im bardziej zmieniają się przebieg procesów i tendencje występujące w gospodarce światowej jako całości i gospodarkach narodowych. Monografia zawiera obszerne i bardzo dobrze udokumentowane rozważania teoretyczne, jest to część pracy napisana z widoczną bardzo dużą znajomością tematu, oraz zarówno przesłanek umiędzynarodowienia przedsiębiorstw, jak i strategii stosowanych przez przedsiębiorstwa działające w skali międzynarodowej. Autorka bardzo słusznie wskazuje na rosnąca rolę nie kapitałowych form ekspansji międzynarodowej przedsiębiorstw, na wzrastającą rolę usług i związany z tym wzrost usług BPO oraz wzrost znaczenia krajów rozwijających się, głównie azjatyckich w procesach globalizacyjnych. Autorka bardzo trafnie przedstawiła główne tendencje występujące w procesach internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw, wykorzystując w rozważaniach aktualną i liczącą się literaturę przedmiotu.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Pedagogika, edukacja
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7641-959-6
  • ISBN druku: 978-83-7641-884-1
  • EAN: 9788376418841
  • Liczba stron: 693
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp
Rozdział 1. Globalizacja – kontekst działalności współczesnych przedsiębiorstw
1.1. Globalizacja – pojęcie i cechy
1.2. Czynniki kształtujące proces globalizacji
1.3. Korporacje transnarodowe jako podmioty procesu globalizacji
1.4. Pomiar stopnia internacjonalizacji i globalizacji przedsiębiorstw
1.5. Wpływ korporacji transnarodowych na gospodarki państw
1.6. Podsumowanie
Rozdział 2. Przesłanki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
2.1. Proces międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
2.2. Teoretyczne ujęcia międzynarodowej działalności przedsiębiorstw
2.2.1. Uwagi wstępne
2.2.2. Teorie handlu międzynarodowego
2.2.3. Teorie produkcji międzynarodowej
2.3. Modele umiędzynarodowienia przedsiębiorstw
2.3.1. Model sekwencyjny
2.3.2. Model sieciowy
2.3.3. Model przedsiębiorstwa „urodzony globalista”
2.4. Motywy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
2.5. Podsumowanie
Rozdział 3. Wybór kierunków zagranicznej ekspansji i segmentów nabywców
3.1. Kryteria ogólnej oceny rynków zagranicznych
3.2. Ocena konkurencyjności gospodarek państw
3.3. Analiza sektorowa i zasoby przedsiębiorstwa
3.4. Metody selekcji rynków zagranicznych
3.5. Segmenty nabywców na rynkach zagranicznych
3.6. Wybór rynku docelowego w układzie kraj – segment
3.7. Podsumowanie
Rozdział 4. Strategie międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
4.1. Pojęcie strategii międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstwa
4.2. Strategie ekspansji na rynki zagraniczne w świetle koncepcji H. Igora Ansoffa
4.3. Strategiczne orientacje przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych
4.4. Strategia globalna według koncepcji George’a S. Yipa
4.5. Strategia konfiguracji i koordynacji działań przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych Michaela E. Portera
4.6. Off shoring – strategia delokalizacji funkcji przedsiębiorstwa w skali międzynarodowej
4.7. Wybrane koncepcje strategii konkurencji
4.8. Podsumowanie
Rozdział 5. Formy wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
5.1. Rodzaje form wejścia przedsiębiorstw na rynki zagraniczne
5.2. Ekspansja produktowa – eksport
5.3. Ekspansja zasobowa – alianse niekapitałowe
5.3.1. Pojęcie i istota aliansu strategicznego
5.3.2. Alianse – powiązania kooperacyjne niekapitałowe
5.4. Ekspansja kapitałowa
5.4.1. Joint venture – międzynarodowy alians kapitałowy
5.4.2. Inwestycje bezpośrednie
5.5. Przesłanki wyboru form wejścia na rynki zagraniczne
5.5. Podsumowanie
Rozdział 6. Formy i kierunki międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
6.1. Wielkość i struktura światowego eksportu i importu w latach 2006–2011
6.2. Międzynarodowe inwestycje bezpośrednie w latach 2006–2011
6.2.1. Wielkość i struktura przepływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych na świecie
6.2.2. Wielkość i struktura inwestycji typu greenfield
6.2.3. Wielkość i struktura fuzji i przejęć
6.3. Niekapitałowe formy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
6.3.1. Wielkość i struktura niekapitałowych form ekspansji
6.3.2. Produkcja kontraktowa oraz usługi off shoringowe
6.3.3. Umowy franchisingowe
6.4. Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw – studia przypadków
6.4.1. Capgemini – przesłanki wyboru Polski jako miejsca ekspansji
6.4.2. Comarch – kierunki i formy ekspansji polskiego producenta innowacyjnych systemów informacyjnych
6.5. Trendy i perspektywy międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw
Zakończenie
Literatura

 

Inni Klienci oglądali również

18,90 zł 27,00 zł
Do koszyka

Prognozowanie i symulacja międzynarodowa

Książka jest pierwszym w Polsce zaawansowanym podręcznikiem do przedmiotu „Prognozowanie i symulacje międzynarodowe”. Stosunki międzynarodowe mogą być ujmowane ogólnie i sektorowo. Autor opowiedział się za podejściem syntetyczn...
48,30 zł 69,00 zł
Do koszyka

Internacjonalizacja przedsiębiorstw działających w branżach high-tech

Publikacja jest monografią naukową, zawierającą całościowe ujęcie procesu internacjonalizacji przedsiębiorstw z branż wysokich technologii. Autorka przedstawia w niej między innymi:• przegląd podstawowych pojęć, zwłaszcza terminologii ...
30,24 zł 33,60 zł
Do koszyka

Behawioralne finanse przedsiębiorstw. Podstawowe podejścia i koncepcje

Jedna z największych zmian, jaka zaszła w ramach rozwoju nauki o finansach na przełomie XX i XXI wieku, polega na wzroście zainteresowania finansami behawioralnymi. Ten obszar badawczy, wiążący ze sobą wiedzę przede wszystkim z zakresu finansów ...
15,29 zł 16,99 zł
Do koszyka

Corporate governance - banki na straży efektywności przedsiębiorstw. Wydanie 3

Wyrażenie „nadzór korporacyjny" (corporate governance) jest różnie pojmowane. W najogólniejszym ujęciu odnosi się ono do mechanizmów instytucjo­nalnych, które wpływają na decyzje osób kierujących...
28,80 zł 32,00 zł
Do koszyka

Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

Książka traktuje o roli wizualizacji w myśleniu strategicznym. Napisana jest w konwencji metafor geometrii, z których wynikają różne algorytmy tworzenia strategii. Opisuje różne rodzaje myślenia: linearne, triangularne, macierzowe,...
39,60 zł 44,00 zł
Do koszyka

W stronę metafizyki. Nowe tendencje metafizyczne w filozofii francuskiej połowy XX wieku

Książka jest poświęcona prezentacji i analizie specyficznych tendencji metafizycznych, jakie odżyły w pewnych odłamach filozofii francuskiej w latach trzydziestych i sześćdziesiątych XX wieku. Autor na przykładach twórczości pięciu działających ...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!