0 POZYCJI
KOSZYK PUSTY

Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

(eBook)
0.00  (0 ocen)
 Dodaj recenzję
Rozwiń szczegóły
  • Druk: Gdańsk, 2013

  • Wydanie/Copyright: wyd. 1

  • Autor: Jacek M. Rybicki

  • Wydawca: Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

  • Formaty:
    PDF (Watermark)
    Watermark
    Znak wodny czyli Watermark to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem. Ten rodzaj zabezpieczenia jest zdecydowanie najbardziej przyjazny dla użytkownika, ponieważ aby otworzyć książkę zabezpieczoną Watermarkiem nie jest potrzebne konto Adobe ID oraz autoryzacja urządzenia.

Zwiń szczegóły
Cena katalogowa: 32,00 zł
28,80 zł
Dostępność:
online po opłaceniu
Dodaj do schowka

Myślenie geometryczne w teorii strategii organizacji

Książka traktuje o roli wizualizacji w myśleniu strategicznym. Napisana jest w konwencji metafor geometrii, z których wynikają różne algorytmy tworzenia strategii. Opisuje różne rodzaje myślenia: linearne, triangularne, macierzowe, kołowe, sferyczne i hiperboliczne w tworzeniu i klasyfikacji strategii organizacji. Przybliża Czytelnikowi, w jaki sposób myślą teoretycy zarządzania strategicznego.

  • Kategorie:
    1. Ebooki i Audiobooki »
    2. Ekonomia, zarządzanie, marketing
  • Język wydania: polski
  • ISBN: 978-83-7865-116-1
  • Liczba stron: 260
  • Sposób dostarczenia produktu elektronicznego
    Produkty elektroniczne takie jak Ebooki czy Audiobooki są udostępniane online po uprzednim opłaceniu (PayU, BLIK) na stronie Twoje konto > Biblioteka.
    Pliki można pobrać zazwyczaj w ciągu kilku-kilkunastu minut po uzyskaniu poprawnej autoryzacji płatności, choć w przypadku niektórych publikacji elektronicznych czas oczekiwania może być nieco dłuższy.
    Sprzedaż terytorialna towarów elektronicznych jest regulowana wyłącznie ograniczeniami terytorialnymi licencji konkretnych produktów.
  • Ważne informacje techniczne
  • Minimalne wymagania sprzętowe:
    • procesor: architektura x86 1GHz lub odpowiedniki w pozostałych architekturach
    • Pamięć operacyjna: 512MB
    • Monitor i karta graficzna: zgodny ze standardem XGA, minimalna rozdzielczość 1024x768 16bit
    • Dysk twardy: dowolny obsługujący system operacyjny z minimalnie 100MB wolnego miejsca
    • Mysz lub inny manipulator + klawiatura
    • Karta sieciowa/modem: umożliwiająca dostęp do sieci Internet z prędkością 512kb/s
  • Minimalne wymagania oprogramowania:
    • System Operacyjny: System MS Windows 95 i wyżej, Linux z X.ORG, MacOS 9 lub wyżej, najnowsze systemy mobilne: Android, iPhone, SymbianOS, Windows Mobile
    • Przeglądarka internetowa: Internet Explorer 7 lub wyżej, Opera 9 i wyżej, FireFox 2 i wyżej, Chrome 1.0 i wyżej, Safari 5
    • Przeglądarka z obsługą ciasteczek i włączoną obsługą JavaScript
    • Zalecany plugin Flash Player w wersji 10.0 lub wyżej.
  • Informacja o formatach plików:
    • PDF - format polecany do czytania na laptopach oraz komputerach stacjonarnych.
    • EPUB - format pliku, który umożliwia czytanie książek elektronicznych na urządzeniach z mniejszymi ekranami (np. e-czytnik lub smartfon), dając możliwość dopasowania tekstu do wielkości urządzenia i preferencji użytkownika.
    • MOBI - format zapisu firmy Mobipocket, który można pobrać na dowolne urządzenie elektroniczne (np.e-czytnik Kindle) z zainstalowanym programem (np. MobiPocket Reader) pozwalającym czytać pliki MOBI.
    • Audiobooki w formacie MP3 - format pliku, przeznaczony do odsłuchu nagrań audio.
  • Rodzaje zabezpieczeń plików:
    • Watermark - (znak wodny) to zaszyfrowana informacja o użytkowniku, który zakupił produkt. Dzięki temu łatwo jest zidentyfikować użytkownika, który rozpowszechnił produkt w sposób niezgodny z prawem.
    • Brak zabezpieczenia - część oferowanych w naszym sklepie plików nie posiada zabezpieczeń. Zazwyczaj tego typu pliki można pobierać ograniczoną ilość razy, określaną przez dostawcę publikacji elektronicznych. W przypadku zbyt dużej ilości pobrań plików na stronie WWW pojawia się stosowny komunikat.
    Więcej informacji o publikacjach elektronicznych
Wstęp	9

Rozdział I. Współczesne myślenie strategiczne	17

1. Istota myślenia strategicznego	19

2. Typy myślenia w ujęciu psychologii ogólnej	23

3. Myślenie strategiczne w kontekście stanowisk filozoficznych i ujęć metodologicznych	27

3.1. Myślenie racjonalne	27
3.2. Myślenie dialektyczne	27
3.3. Myślenie redukcjonistyczne versus holistyczne	28
3.3.1. Holizm w naukach empirycznych	31
3.3.2. Holizm w naukach o zarządzaniu	32
3.3.3. Holizm w zarządzaniu strategicznym	33
3.4. Myślenie systemowe i sieciowe	34

4. Myślenie strategiczne a myślenie geometryczne	37

5. Myślenie wizualne w zarządzaniu strategicznym	39

6. Myślenie geometryczne w zarządzaniu strategicznym	41

6.1. Geometria fraktali a organizacja fraktalna	43
6.2. Geometria klastrów	45
6.3. Geometria sieci a organizacja sieciowa	46
6.4. Geometria sieci neuronowych a organizacja ucząca się	48

Rozdział II. Myślenie linearne/liniowe	51

1. Algorytmy działań w teorii zarządzania strategicznego	51

1.1. Algorytm myślenia naukowego	51
1.2. Budowanie teorii w zarządzaniu strategicznym	53
1.3. Strategia jako hipoteza	55
1.4. Dynamika strategii	56
1.5. Model Staceya w relacji przedsiębiorstwo – klient	58
1.6. Algorytmizacja ewolucji – zagadnienie strategii wyłaniającej się	59

2. Ciągły i skokowy charakter zmian strategicznych	62

3. Linearne ujęcie strategii o strukturze scenariuszy (system State Transition)	67 

3.1. Wariant II	70
3.2. Wariant III	71
3.3. Wariant IV	73

4. Liniowe struktury zale¿ności przyczynowo-skutkowych	74

4.1. Mapy strategii	75
4.2. Mapy systemów czynności	78

5. Uogólniony algorytm generowania strategii liniowych i lateralnych	83

Rozdział III. Myślenie triangularne	86

1. Opcje strategiczne w konwencji triad	86

1.1. Czynniki ograniczające swobodę wyboru strategii	87
1.2. Model 3C (Company, Customers, Competitors)	89
1.3. Model DELTA	91

2. Triada sukcesu i porażki strategicznej	95

3. Triada niezmiennych cech strategii	99

4. Wielopłaszczyznowa analiza triad	103

5. Koncepcja BSC w formie piramidy hierarchicznej	106

6. Uogólniony algorytm generowania strategii triangularnej	120

Rozdział IV. Myślenie macierzowe	123

1. Zastosowanie macierzy typu 2x2	123

2. Zastosowanie macierzy typu nxk	135

3. Zastosowanie macierzy typu ixjxk	142

4. Uogólniony algorytm generowania strategii macierzowych (angularnych)	147

Rozdział V. Myślenie cykliczne/kołowe	150

1. Myślenie strategiczne w kontekście teorii i praktyki	150

2. Myślenie strategiczne w warunkach niepewności – praktyka radzenia sobie z napięciem wg S. Dameron i Ch. Torset	152

3. Modelowanie strategii	154

3.1. Model strategii w ujęciu K. Obłója	154
3.2. Model strategii w ujęciu R. Krupskiego	156
3.3. Model kołowy identyfikacji strategii firmy w języku zasobów	158

4. Modele dualne w zarządzaniu strategicznym	159

4.1. Strategiczne okna możliwości	160
4.1.1. Perspektywa I: Podejście w analizie strategicznej – sposób wykorzystania zasobów przedsiębiorstwa	161
4.1.2. Perspektywa II: Sposób prowadzenia walki – stosunek do konkurencji	162
4.1.3. Perspektywa III: Sposób prowadzenia walki – sposób wykorzystania zasobów	163
4.1.4. Perspektywa IV: Podejście w analizie strategicznej – sposób prowadzenia walki	164
4.1.5. Perspektywa V: Stosunek do konkurencji – podejście w analizie strategicznej	165
4.1.6. Perspektywa VI: Stosunek do konkurencji – sposób wykorzystania zasobów	166
4.2. Model Camerona – Quinna	168
4.3. Cykliczne ujęcie dynamiki strategii wg Bratnickiego	172
4.4. Koncepcja zegara strategicznego	174

5. Podejście systemowe w ujęciu cyklicznym	175

5.1. Myślenie systemowe a myślenie cykliczne	176
5.2. Myślenie sieciowe a myślenie cykliczne	181

6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze kołowej/cyklicznej	184

Rozdział VI. Myślenie sferyczne i hiperboliczne – w kierunku myślenia holistycznego	187

1. Sferyczny model strategii R. Krupskiego	188

2. Zintegrowany model strategii przedsiębiorstwa – ujęcie sferyczne	195

3. Sferyczny model organizacji inteligentnej	197

4. Zastosowania grafów hiperbolicznych w zarządzaniu strategicznym	203

5. Przykłady wizualizacji sieci międzyorganizacyjnych	206

6. Uogólniony algorytm generowania modeli strategii o strukturze sfery	210

Rozdział VII. Myślenie geometryczne w rozwiązywaniu paradoksów strategicznych	213

1. Ujęcie paradoksów strategicznych wg B. de Wita i R. Meyera	214

1.1. Paradoks logiki i kreatywności	223
1.2. Paradoks rozmyślności i samorzutności	225
1.3. Paradoks rewolucji i ewolucji	226
1.4. Paradoks rynku i zasobów	227
1.5. Paradoks autonomii i synergii	228
1.6. Paradoks rywalizacji i współpracy	230
1.7. Paradoks kontroli i chaosu	230
1.8. Paradoks konieczności i możliwości wyboru	232
1.9. Paradoks globalizacji i regionalizacji	233
1.10. Paradoks zyskowności i odpowiedzialności	234

2. Problem perspektywy kontradykcyjnej	235

3. Paradoksy z krzywą U i odwróconą krzywą U	240

4. Rozwiązywanie sprzeczności poznawczych w przestrzeni 3D	243

Zakończenie	249
Bibliografia	256
Netografia	260

Inni Klienci oglądali również

35,91 zł 39,90 zł
Do koszyka

Organizacja wycieczki i zielonej szkoły - 15 problemów z rozwiązaniami

Publikacja „Organizacja wycieczki i zielonej szkoły – 15 problemów z rozwiązaniami” to praktyczny, narzędziowy poradnik zawierający omówienie zasad organizacji wycieczek i wyjść szkolnych. Zapoznaj się z konkretnymi wska...
25,52 zł 28,35 zł
Do koszyka

Twórczość Cypriana Norwida a teorie ewolucjonizmu drugiej połowy XIX wieku

Przedmiotem publikacji jest dzieło literackie Cypriana Norwida na tle antropologii kulturowej (jej przedmiot zainteresowania jest zaś w dużej mierze zbieżny z przedmiotem zainteresowania poety) i ewolucjonizmu drugiej połowy XIX i początku XX wieku. Ew...
50,40 zł 56,00 zł
Do koszyka

Międzynarodowa ekspansja przedsiębiorstw w warunkach globalizacji. Motywy, strategie, tendencje

Prof. dr hab. Jerzy RóżańskiProblemy umiędzynarodowienia przedsiębiorstw w globalizującej się gospodarce należą wciąż do aktualnych, niedostatecznie spenetrowanych zarówno w warstwie teoretycznej, jak i w badaniach empirycznych, zagadn...
58,80 zł 84,00 zł
Do koszyka

Metrologia wielkości geometrycznych

Publikacja Wydawnictwa WNT, dodruk Wydawnictwo Naukowe PWNW książce przedstawiono obecny stan wiedzy w dziedzinie przyrządów i technik pomiarowych stosowanych w metrologii długości i kąta. Dużo uwagi poświęcono powszechnie stosowanej...
9,90 zł 11,00 zł
Do koszyka

Klucz do Pewności Siebie: Jak Rozwijać Pozytywne Myślenie i Osiągnąć Sukces

„Klucz do Pewności Siebie: Jak Rozwijać Pozytywne Myślenie i Osiągnąć Sukces” to inspirująca książka, która przeprowadza czytelnika przez fascynujący świat budowania pewności siebie. Autor eksploruje znaczenie pozytywnego myślenia, o...
10,40 zł 11,55 zł
Do koszyka

Strategie rozwoju regionalnego i lokalnego. Główne składowe i proces tworzenia

Niniejsza publikacja w sposób syntetyczny przedstawia podstawowe narzędzia stosowane w analizie strategicznej uwarunkowań rozwoju lokalnego i regionalnego – strategii. Podzielono ją na sześć rozdziałów, których autorzy są wyk...

Recenzje

Dodaj recenzję
Nikt nie dodał jeszcze recenzji. Bądź pierwszy!